Správa železnic vyklidí Prahu. Už počítá s přesunem všech kanceláří nad nádraží Bubny, řeší se terasa

Nové nádraží Praha-Bubny. Foto: SŽNové nádraží Praha-Bubny. Foto: SŽ

Stěhování se má týkat všech současných administrativních objektů SŽ v Praze.

Odebírat
Upozornit na
guest
129 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Sáček

Neuskutečnění sídla na Smíchově není jen o ekonomice. Uzel Smíchov se bude předělávat ještě dlouhé roky. V Bubnech to sídlo mohou mít dřív. A plusem pro Bubny může být i to, že na Smíchově bude v součtu vší dopravy větší hluk a ruch. (tady překryje nábřeží filharmonie)

Martin Šubrt

Přijde mi, že samotná budova nádraží je hodně veliká na to, aby to opticky sneslo ještě nástavbu nad tím. Nikde jsem neviděl žádnou vizualizaci té nástavby, ale rozhodně bych raději viděl objekty vedle směrem k Vltavské, než něco ještě vyššího. Moc si to nedovedu představit. A na vyhlídku jsem se těšil, pravda, její náhradou by měla pak být ta o kus dál u řeky na Filharmonii.

Sáček

https://jakubcigler.archi/sites/default/files/styles/jc_middle/public/nadhled_2_01.jpg?itok=w9MKx8gP celé území bude zastavěno, budova v tom zapadne. „Velká“ se vám zdá kvůli tomu prázdnu, co ji zatím obklopuje.

Mic

– vyhlídkovou střechu lze včetně oken udělat i o pět pater výš.
-otázka jestli to má význam, když na filharmonii bude vyhlídek dost. A možná lepších.
– mě by ovšem zajímalo, jak moc se zhorší světelné podmínky na nádraží.
– bude li se barák rozšiřovat k západu, tedy do strany k Letné, bude to vypadat dost blbě.

jenjdukolem

Geniální způsob, jak poklepávat na jeden základní kámen dvakrát. To bude followerů na tiktoku! Nedivím se, že je z toho na Dlážděnce euforie. Naštěstí mají dlouhodobou koncepci rozvoje SŽ a jedou podle ní. Nebo…?

Ivan

Tak SprŽel přijde na buben.

Sáček

z dlažby

Ddd

„… A zde v Bubnech stejně nemůže v rámci územního povolení vyrůst nic jiného než drážní nebo dopravní objekt. My bychom tak raději budovali sídlo zde, jde o ekonomiku,“ uvedl Svoboda.

To jako kanceláře pro SŽ jsou drážní objekt, a proto se tam postavit smí? Ale kdyby v těch stejných kancelářích seděli zaměstnanci jiné firmy, tak by se tam postavit nesměly? To jako stavební úřad zkolauduje jinak? Ten člověk si je tak jistý svou vlastní pozicí, že se ani nestydí říkat úplné blbosti.

Sáček

předtím tam chtěli komerční objekt, když ještě nevěděli, kde bude sídlo

Petr Benda

Tu vyhlídkovou terasu bych i poté zpřístupnil.

Tbcko@centrum.cz

Tak správně, vyseparovat na jednu hromadu.

abc

Hlavně doufám, že Bubny taky zajebou obrazovkama jako všude jinde.

SYN

No přišlo by mi akutně na palici budovat sídlo Správy „na hlíně“ a objekt „nad kolejema“ pronajímat…

vlachjan

Pokud ředitel Svoboda nejprve zadal soutěž na smíchovské sídlo, objednal dopracování vítězné studie a dále pak zpracování projektové dokumentace objektu, aby pak Z RUKY zadal zakázku na nové sídlo na jiném místě zcela neptrasparentně jinému architektovi, měl by odstoupit. Takto se řádný hospodář nechová.

Klondajk

Na vyhlídku by chodili lidí…
A tu jsem teprve zjistil, jaký byl můj strýček, dej mu pán Bůh věčné nebe, blbec.

Ivan

Dědeček.

Clovek

Musi davat pozor, aby zrusenim svetliku a pristavbou nezasahli do autorskych prav architekta budovy – toto je realne vec, kvuli ktere napriklad nemohou byt na chodnik podel Barrandovske tramvajove estakady vpusteni lide.

Petura2

Architekt budovy a přístavby, je stejná společnost JCA

Sáček

Budova je už od počátku navržena, schválena a postavena tak, aby nad ní vzniknul další objekt. Neřešíme toto nádraží první den, myslet.

jan táborský

A projekt Smíchov , studie a vše okolo pojede do sběru … kolik to stálo…..

Flinta19

Četl jste článek? Píší, že chce SŽ prodat pozemky na Smíchově včetně provedené přípravy výstavby.

Juraj

Což je krásné, nicméně je otázka, kdo bude mít zájem koupit projekt na takto specifické dílo.
Takže je daleko pravděpodobnější, že se peníze za soutěž, odměny a dopracování prostě vyhodily z okna.

SYN

Část určitě jo, ale objekt bude asi dost určený (co do velikosti) pozemkem k dispozici, takže by neměl být až tak zásadní problém ho upravit? Různé studie vlivu na okolí a tak budou stačit aktualizovat, připojení sítí nejspíš zůstane plusmínus stejné??

Michal M

Co je na tom díle specifické? Kancly se tam vymlasknout dají…

Tomáš

Vždyť je to úplně obyčejná kancelářská budova.

jan táborský

Tak si někdo bude stavět barák v podobě lokomotivy? A četl jsem ještě dál, budovy Dlážděná, Křižíkovka… jsou v majetku SŽ. Co není je Celnice, Sokolovská feťárna Jeseniova a slavně předraženě pronajatý Diamont Point pro jednoho všeuměla . To by mohl Svoboda za ty léta taky vědět.

Pacicka

No ideální místo, kam sestěhovat Sebranku Železnic je Mimoň….

MilanSima

Trochu nešťastně zvolený nadpis: SŽ vyklidí Prahu. A Bubny leží kde? V Bratislavě? 😃

Jenda

Autor asi bydlí na pravém břehu, opačný břeh se vždycky bere jako „za Prahou“ 😀

EvženNov

Spíše se uklidí na Bubny 😁

Losowski

Na stavbě se podílím a stavbyvedoucího jsem se ptal, už před rokem, proč tam dělají ty otvory do střechy, když je tam plánovaná nástavba. Odpověď byla je to v projektu… Potom ještě povídal o tom, že ty kulaté okna musí udělat tak, aby tam nezatékalo a potom za pár let aby je stačilo zvednou jeřábem a tím byla hotova demontáž. Jak logické

liborvavrik82

Přijde mi škoda dělat nástavbu když původní projekt tak hezky pracuje se střešními okny a přirozeným světlem. Bez nich nebude na budově pro mě zajímavého nic.

Michal M

Tak to je hezký, ale pozemek v centru Prahy je trochu moc vzácný na podobnou legraci.
Ještě lepší práce s přirozeným světlem by bylo otevřené nástupiště bez nějakých betonových krabic, ne? 🙂

liborvavrik82

Souhlasím s Vámi, že původní projekt nádraží měl rovnou počítač s vyšší budovou. A být zajímavý sám o sobě.

Adam Ř

Ze střešních oken můžou mít úředníci prosklené podlahy s průhledem na vlaky. Alespoň nezapomenou, k čemu tu jsou

jan táborský

To už dávno zapomněli

SYN

Postavíte na „to“ stůl, skříň??
Jinak to budou kancly jen na parádu, prd funkce (ještě víc než doposud)…

SYN

Inu, to je hnedle miliarda či dvě za „hezkou budovu“… doufám že ve vlastní předzahrádce jste si nechal umístit nějakou sochu či jiné umění aspoň tak za meloun??

liborvavrik82

Hezkou budovu šlo udělat rovnou vyšší. Nedošlo by k plýtvání v podobě hezkých prvků, které se po několika letech zruší. To jsou ty prostředky, které mohly být použity na nějaký zajímavý prvek na budově. Jsou země kde vznikají i velmi příjemné veřejné stavby. Často stačí 1 – 2 zajímavé detaily – prvky. I v mnoha českých městech vznikají nové velmi kvalitní a esteticky povedené školy (ZŠ Psáry, Gymnázium Třebíč, ZŠ Líbeznice, ZŠ Dobřichovice…). V těchto případech se často architekti při soutěži trumfují v zajímavých detailech, které nestojí majlant. Mrzí mě, že v případě nádraží to takto není.

Johnyka

Pokud nad tím postaví velkou administrativní budovu, tak zakryjí výhled na budoucí Vlavskou filharmonii ze severo-vychodní strany. To asi není úplně žádoucí…

Twix

Odkud přesně je potřeba aby to bylo vidět ze severovýchodu? Z těch několika krajních bytů v té nové rezidenční čtvrti?

SYN

Já bych to pojal jako že je bude budova „chránit před světelným a hlukovým smogem“ provozu filharmonie 🙂

Lysimachia

Dlážděná jako pojem ale zůstane!

Jaaa

“ My bychom tak raději budovali sídlo zde, jde o ekonomiku,“

Tak určitě. Hlavně jde o jejich VIP patra s VIP výtahy, aby mohli dělat machry a tvářit se jako nadlidi. Kolik soukromých bytů s vířivkami, jako svého času v Holešovicích, tam za naše peníze vznikne? Až výstavba skončí, tak doufám, že už tam nikdo z nich nebude.

A ty bláboly o bezpečnosti na vyhlídkové plošině jsou už úplně mimo.

Michal M

Nicméně vás ale nezmínil, takže asi zůstáváš v Dejvicích.
Kdybys nepindal, mohls sedět v Bubnech, to bys aspoň měl na červeným metru.

Kolemjdoucí

Na céčku. “Červený metro” říkají jen Moraváci.

automatic

sice úplně mimo téma diskuze ale chytnu se výrazu “červené metro” – to je v poslední době v Praze tak šíleně rozšířené a vůbec nevím odkud se to vzalo. Jsem z Prahy, v Praze jsem se narodil a žiju zde celý život a nikdy až do pár let nazpět jsem výraz “ červené, žluté nebo zelené metro” jako označení linky nikdy neslyšel. Bohužel se to ale začíná používat i “oficiálně” kdy na sociálních sítích člověk vidí upozornění, že “od čtvrtka je omezen provoz červeného metra, nebo červené linky metra” . Vždycky se ale říkalo na céčku, áčku a béčku. Napadá… Číst vice »

Kolemjdoucí

Mně to žíly netrhá, ale směju se tomu rád. Vzalo se to imho s tím, že polovina lidí žijící v Praze nejsou rodilí Pražáci. Pražáci tohle označení nikdy nepoužívali.

Michal M

No tak já rodilý Pražák jsem, dokonce jsem nějakou dobu žil na konečné áčka Náměstí Míru 🙂

Lukáš

Taky jsem to oznaceni nikdy nepouzil, ani si nepamatuji, ze by ho nekdy v minulosti pouzival, ale oznaceni se mi libi. Bez jakekoliv legendy je zrejma trasa z orientacnich planku, vstupy do metra, prestupy a zakladnim barvam rozumeji i male deti.

O. M.

A proto DPP už poněkolikáté zavádí „nový vizuál“ s černými cedulemi, který to barevné značení potlačuje.
Kéž by to taky poněkolikáté chcíplo, jsou to stejně jen prachy věnované designovému studiu

Karl vB.

Jazyk se vyvíjí a s ním i jeho regionální varianty.
Jak správně zdůraznil pan „Kolemjdoucí“:
– kolik procent obyvatel Prahy činí rodilí Pražáci?
Označení „červené metro“ možná není „pražština“, ale je to výstižné a zatím všichni pochopili, že se jedná o linku „C“.

Kolemjdoucí

Mizí pražština. Vždyť už ani ty otevřené samohlásky nejsou co bejvaly. A pražský děti používaj moravismy typu “borec” a “borka”. Svět se řítí do katastrofy!

SYN

Může se vám to nelíbit, můžete s tím nesouhlasit ale to je asi tak všechno co s „tím“ můžete dělat…

Michal M

Použít ve filipice proti údajně nepražskému termínu moravské slovo „nazpět“ je metahumor podle mého gusta 👍

O. M.

To je prosté, red, green, yellow line je označení pro cizozemce, ono se jim to líp pamatuje (koneckonců, původní design metra s těmi barvami taky pracuje), a síťosockaři chtějí být světoví, tak to používají taky.

liborvavrik82

Po barvách jsou linky metra pojmenované i v Lisabonu.

Sáček

Doba se vyvíjí, změna je život, jednou to přijít muselo.

Jaaa

Náplava to používá.

František Plášek

Já to říkám taky…..ale pardon, já su přece moravák 😀 😀 😀

Michal M

To je asi podobná hrůza jako když po prodloužení metra do Letňan začali místo „trasa“ říkat „linka“. Tehdy několik šotoušů dostalo infarkt a na metroweb několik dní hlásil chybu 404…

Sáček

Céčko je vitamín (moravský) a trasa je turistická (úplně to slyším od nějakého slovíčkáře). Ale nehažme všechno na Moraváky (a red, green turisty), máme tu i Slováky.

Jaaa

Jako vždy, i teď seš mimo. 😛

Martin Lér

Udělali vyhlídku, ale nebudou tam pouštět lidi. To je skoro stejně kvalitní, jako dotační rozhledny v údolí!

Michal M

Vyhlídku (=zabezpečenou pochozí terasu) máš prakticky na každé výškové budově a nějak si nemůžu vzpomenout na nějakou otevřenou.
V podstatě to vyžaduje dedikovaný pár výtahů (ideálně přístupných přímo z veřejného prostoru) a nějaký dohled dole i nahoře, což ubírá kapacitu ostrahy.

liborvavrik82

Na druhou stranu lze na pochozí terasu umístit třeba bistro a zpeněžit ji.

DenisNov

To by bylo moc fajn, třeba je něco takového, nebo alespoň kavárna napadne.

SYN

To může „nést“ (mít pozitivní bilanci) jen pokud je to vhodně stavebně připravené a zároveň dokud to bude relativně exkluzivní věc, když budou vyhlídkové terasy „skoro všude“ tak se ve vzájemné konkurenci zruší…

DavidS

Dům radosti pro příklad, když budeme u těch vyšších budov.

Juraj

Nic, co by nevyřešila třeba kavárna.

SYN

Tak ano, musí se ovšem zavázat k tomu že bude personál „hlídat“ terasu a ne dělat že je to jako nájemníky nezajímá… a otvírací doba terasy shodná s otvíračkou kavárny.
Každopádně ovšem vhodné takovou věc zahrnovat do plánu stavby, kvůli přístupu, přípojkám i nosnosti…

liborvavrik82

Jsou města kde mají střešní kavárny rádi. Jsou již v projektu. Byl jsem nedávno ve fitku, které kombinovalo poslední 20. patro s terasou na cvičení a malým barem.

Karl vB.

Začíná se mi zvedat citlivost na slovo „kavárna“. Když je nějaký problém s prostorem, plácne se tam kavárna, jako by to byl nějaký zaručený univerzální držák. Neznám moc firemních sídel, které by veřejnosti otevřely střešní terasu a ještě tam daly do pronájmu nějaké gastro. Zpravidla tam bývá max. pauzovací prostor/ kuřárna pro zaměstnance, aby s cigaretou nehřadovali u vchodu do objektu. Další aspekt jsou: – logistický – pohyb cizích osob, návoz zboží, odvoz odpadu by vyžadoval separátní schodiště a výtahy – bezpečnostní – viz explose PB láhve v Mostě (extrém, který se ale může stát). V 50. a 60. letech… Číst vice »

O. M.

Mohl by tam být mekáč, to ponese víc.

liborvavrik82

Jsou města kde jsou střešní kavárny časté a oblíbené. A fungují. Když to jde v Amsterdamu, Kodani, Lisabonu nebo v Římě proč to nejde v Praze?

liborvavrik82

Máte pravdu, že ne všude se musí pochází terasa využít jen pro kavárnu. Mě třeba nadchlo fitcentrum, které zahrnovalo jak vnitřní prostor, tak střešní terasu na cvičení. Byl jsem tam na pozvání. Je to zvláštní cvičit na terase nad metropolí. Byli možné tam se i občerstvit.

liborvavrik82

Těch míst s otevřenou terasou pro veřejnost moc v České republice není. Častěji se s tím setkáte pokud jste milovník současné architektury v zahraničí. A nemusíme jít ani daleko. V Bratislavě mají na střešní terase firemní administrativní budovy veřejnou terasu s veřejnými placenými elektrickými grily (velmi populární). Existují na takovýchto terasách venkovní posilovací stroje nebo sdílené zahrádky se záhony. Jde se dostat s podobnými koncepty na provozní nulu. A to co je v těchto případech pro vlastníky a tvůrce asi důležitější, jsou články v časopisech o architektuře a článcích v life style rubrikách o trávení volného času ve městě.

Karl vB.

Můj skepticismus vychází z toho, že vidím rozdíl, jestli se buduje multifunkční objekt, kde může být požadavek soukromého investora podobný tomu, jako jste zažil na svých cestách v zahraničí (gril, fitnes), nebo jestli se jedná vlastní sídlo státní firmy. Pokud jste na vámi uvedené využití střešních teras narazil u nějakého zahraničního správce infra (železnice, silnice), nebo jiné státní instituce, dejte vědět. Pokud by tomu tak bylo, předpokládal bych, že tam státní instituce nebyla ve vlastním, ale v nájmu. Privátní sektor (na rozdíl od státního) nemusí být tak silně svázán různými režimovými direktivami, které sice mohou být časem už překonané, ale… Číst vice »

Sáček

Jak bylo poznamenáno, vedle nová filharmonie bude jedna velká terasa, o několika úrovních, s vyššími vyhlídkami než co teď bude na nádraží. Ale prostě Česko, lidi hysterčí kvůli všemu, bez přemýšlení. Když mají o tuto terasu přijít. Jako kdyby ani nikdo nevěděl, že tato dnes nezastavěná část Prahy bude zanedlouho zastavěna. Nechápu. Omezené myšlení. Každý ve vlastním světě.

Jirka 2

Inu, takže pánové ze SŽ vyhodili z veřejných peněz prostředky za neaktuální projekt, potom za světlíky a za celou vrchní část nádraží.

Samozřejmě nikdo nemohl předpokládat, když se o té stavbě přemýšlelo, že by se tam za pár roků chtěli přesunout. Najednou si řekli, hele to je hezká placka a nic se tam nesmí stavět, tak co tam postavit náš barák.

Teď je otázka, stalo by se tohle pod Mátlem?

Kont

Hlavně že tam pod světlíky vysadili i stromy

F. K.

Jediná zajímavá otázka je – komu z toho kape, případně kolik.

Kont

To bylo keců, jak dostaneme krásnou vyhlídku, světlíky a celé to bude hrozně hezké. Teď na to nalepíme kanceláře, světlíky zabetonujeme, barák prodloužíme a na vyhlídku se dost možná vykašleme i na těch pár let. Fakt esence zkázy železnic.

Mimochodem, to nikoho nenapadlo, že se nějaký každodenní provoz vyhlídky bude muset vymyslet už když to slibovali? Nebo teď se slávou zjistili, že by lidi na tu slibovanou vyhlídku nedej bože chtěli vážně chodit?

David

SŽ obecně nikdy nenapadá, že cokoli co postaví je třeba udržovat. Však se podívejte na jakékoli nové nádraží, vždyť to vůbec nemyjí!

vlachjan

Ano, uděláme to celé prosklené, ale to sklo nikdy neumyjeme. Tak až to za třicet let bude vypadat nechutně, tak to zbouráme a postavíme zase něco jinýho.

Karl vB.

Pokud bude na střeše nádraží Bubny hnízdit sama SŽ, tak z toho lze usuzovat, že by tohle nádraží mohlo být udržováno naopak velmi příkladně.

Juraj

Je fakt, že je to stejná organizace, která teď na víc než týden musela uzavřít schodiště na relativně novém nádraží Praha-Zahradní Město, protože se jaksi rozpadalo.

Michal M

Jakože zanedbali údržbu 4 roky starého betnonového schodiště, nebo co tím chtěl básník říct?

Juraj

Nejspíš. Nebo se tam prohnalo stádo pakoní.

Franta Chcípák

Takže těmi krásnými kruhových světlíky budou cestující vzhlížet k zadnicím kamarádů z České Třebové, Žiliny a Pardubic, úřadujícím pod křídly SŽ… konečně pochopí, kdo je na železnici pánem!

Jmeno

Takže si vyhráli s tou střechou aby to celé zase zadělali a postavili tam nějakou kancelářskou krabici? Zajímavá koordinace.

Ondros

Taky architektonickou studii zadali tomu samému ateliéru, protože za tohle by je jinak architekt (autor díla) mohl žalovat.

automatic

taky moc nechápu jak s nástavbou vlastně původně projekt počítal, když je dominantní střechy s kruhovými okny (světlíky) a ta taky zákonitě zanikne, nicméně to bude vypadat dost blbě s tím, že ve stropě budou zaslepená okna a světlo se k nástupištím nedostane. Pokud s tím projekt počítal, jak říká pan Svoboda, tak nechápu tu střechu nádraží, ta mi do toho vůbec nezapadá a nejde o terasu. Administrativní budova nad kolejemi dává obrovský smysl co se týká využitelnosti prostoru. Jen mi to přijde jako nepřipravený kočkopes. A tvar nádraží už dopředu dává tušit tvar budovy, ta na Smíchovském nádraží byla… Číst vice »

Matyáš

Světlíky se, když bude alespoň trochu snahy, dají elegantně vyplnit umělým osvětlením…

Zanikne ale asi i to poměrně masivní schodiště vedoucí na dočasně budovanou terasu, že? Jeden by doufal, že takové stavby budou trochu promyšlenější, ale když to erár zaplatí… 🤷‍♂️

Jakub P

Umelym osvetlenim a idealne tam i privest denni svetlo svetlovody. V dnesni dobe nic neresitelneho.

automatic

světlovody jsou fajn ale při počtu světlíků a představou budovy nad nimi by ta budova neměla žádnou plochu, protože každých pár metrů je světlík. a přesně, schodiště na terasu a celkově koncept té stanice jakoby s výstavbou nepočítal i když projektant tvrdí něco jiného. na uměle osvětlení se použít dají, ale pak ztrácí smyls je vůbec stavět

Frantisek X

Jako, že památkáři chtějí krabice? To nemyslíte vážně, že… Jiná věc je měřítko okolní zástavby. Moderní architektura se pochopitelně stavět dá, jen si pod tím nesmíte představit honění pindíků, kdo výše a objemněji. Myslím, že se tu často zaměňuje moderní za okázalé; v tom ale kouzlo netkví.

czhunter

Podle mě se tady přesně naopak často zaměňuje „okázalé“ za „historické/cenné“

Jakub P

Nechteji krabice, ale tak dlouho blokujicokoli zajimavejsiho, az dostanou krabice… Prazsti pamatkari jsou dokonala ilustrace prislovi o tom, kdo pro stromy nevidi les. Bojujou za naprosty pakarny a nevidej, ze tim prispivaj k likvidaci toho dulezityho ve meste…

automatic

památkáři prokazatelně chtějí pouze krabice, vždy je podmínka co nejjednodušší fasáda bez prvků. (z vlastní zkušenosti) Stačí si přečíst tento oficiální dokument který to výslovně konstatuje, tudíž to opravdu vážně myslím

https://iprpraha.cz/assets/files/files/1b0078111ca1b4e7be4f9cd4f05eb10d.pdf

proč myslíte že jinak veškeré nové budovy v Praze i daleko do centra jsou pouze krabice a tvarově zajímavou budovu nepostavíte ani na Opatově u metra..

O. M.

1) Automatiku, IPR nejsou památkáři.
2) KDE se tam píše, že fasáda má být co nejjednodušší, bez prvků? (ona tedy zateplovací mánie k jinému typu fasád příliš nevede)

Sáček

90% české architektury už sto let jsou krabice (když pomineme nějaké obyč rodinné domky se sedlovou střechou). I mimo Prahu. Je to prokletí celé země. Pro developery dřívější i dnešní je to o ekonomice. Co nejvíc vydělat, co nejméně utratit. Že to šíří památkáři jsem ještě neslyšel.

O. M.

Krabice bez invence kvůli památkářům? Nikoli. Kvůli nákladům na výstavbu a na údržbu.

O. M.

Taky s tím projekt nepočítal, to jsou jen kecy, měli přeci sídlit na Smíchově.

Sáček

Nějak vám Zaha Hadid ani Jiřičná nezapadá do koncepce krabice, když tam se řešila jen výška. Jiřičná stavět bude, stále s jednou věží (místo tří) a je to jen o ekonomice pro developera. Prvotní návrh má být vždy wau, vzbudit pozornost. Konečný návrh je finančně reálná varianta. Věže jsou kruhové a kruhový prostor je nejhůř využitelný pro byty. Speciálně tvarované, zvlněné fasády věží jsou velmi drahé. A ta estetická nástavba věží je čistě pro okrasu, to vše jsou jen věci, které stavbu prodražují bez užitku.

Petr Brožek

V miste světliků mají být výtahy, rozvody apod. Pocitalo se s tím.

Karl vB.

O záměru nástavby na střeše nádraží se zmiňoval zdejší článek už před 4 lety.
„Podoba nádraží má mít dvě různé fáze. Nejprve bude na střeše odpočinková travnatá plocha. V druhé fázi vznikne spolu s výstavbou nové čtvrti před nádražím administrativní budova a komerční prostory.“
https://zdopravy.cz/velka-zeleznicni-promena-holesovic-za-ctyri-miliardy-v-bubnech-vznikne-nove-nadrazi-skonci-prejezd-p0001-96748/
Zdá se, že druhá fáze zřejmě nastala poněkud dříve, než se původně očekávalo.

Xaver

A kde to v tom článku vidíte? Píše se tam jen o administrativní budově u nádraží. A nikdy jsem nikde o nějaké nástavbě nečetl a to jsem článků o nádraží Bubny četl už hromadu…

Karl vB.

Já jsem tu druhou větu v uvozovkách pochopil flexibilně tak, že až se ve druhé etapě před nádražím začne stavět nová čtvrť, tak na střeše nádraží místo inzerované odpočinkové travnaté plochy vznikne administrativní budova a komerční prostory.

Michal M

Pochopil jsem to úplně stejně a jelokož nebylo jisté jak dlouho krabice bude čekat na dostavbu (mj. po covidu byl velký převis nabídky kancelářských prostor), tak do ní jako bonus udělali ty díry.

J.K.

Tak technicky by mohl být přístup pro veřejnost i na novou vyšší střechu, ale tak kdo chce u SŽ transparenci, že….:)

Daniel

https://jakubcigler.archi/nadrazi-praha-bubny dole je i studie/vizualizace případné druhé etapy mohla vypadat. Ta myšlenka tam byla od začátku. Jen to berte s rezervou, pro představu že to lze, myslím že výsledná podoba druhé etapy bude diametrálně jiná, když už je teď více jasné zadání co tam bude potřeba za prostory, jak velké a kdo je využije.

vlachjan

Vizualizace hezká, ale když se podíváte jak veliké jsou ty objekty, z nichž se má SŽ do Bubnů stěhovat, tak vám musí vyjít, že ten výsledný objem, pokud má stačit, bude mnohem větší.

Sáček

Vedle budou sousední objekty. Tak logicky sídlo bude o více budovách…

O. M.

No fakt, máte pravdu. Ovšem vizualizace toho snesou… a architekt stavebníkovi namaluje to, co chce, jen aby to prošlo. A čím nákladnější stavba, tím víc peněz pro architekta.

O. M.

Ta administrativní budova má vzniknout PŘED nádražím, ne NA nádraží.

J.K.

No jo , mít kancly na Smíchově tak se tam za chvíli nedostanou vlakem.

Dejf

no vzhledem k tomu, že tady je zase zapykanej spodek tím nádražím, tak bude problém někde nechat auta. leda že by nám to neřekli a v rámci přípravy si tam udělali i podzemní parkoviště.

jako pro dostupnost vlakem bych preferoval eden, ale chápu, že manekýn by radši byl blízko opery a jízda vlakem ho nějak tak nebere.

Frantisek X

V čem je Eden vlakem dostupnější než Bubny? A nač vůbec SŽ potřebuje nějaké větší parkoviště? Ostatně, nejsou už vedle jedny podzemní garáže? Mohly by stačit…

František Plášek

Na ty spousty služebních aut…na co asi.

V. K.

Správa železnic by žádné parkoviště mít neměla. Jen vlakovou zastávku.

Karl vB.

A kde by pak SŽ podle vás parkovala své inspekční drezíny? 🙂
https://www.zelpage.cz/news_n/dreziny-na-sazave.jpg

SYN

Ale musí vyšší šajby nafasovat služební drezínu… 🙂

mlokXCM

A není on z Ústí nad Orlicí, odkud jezdí do Prahy vlakem?

Pražec

Zlí jazykové tvrdí, že těma dírama ve stropě pak bude management #mynic s*át cestujícím na hlavu

vlachjan

Myslím, že lze relativně úspěšně tvrdit, že management sere (nejen) cestujcím na hlavu již léta a to i bez světlíků.

Karl vB.

Položil jste ideový základ pro vytvoření nového, více přiléhavého odborného výrazu, protože „SVĚTLÍK“ je prvek, přivádějící do prostoru pod ním SVĚTLO.

Sáček

Výraz na to už je, od dob středověku. Pro otvor hradního záchodu.

Karl vB.

Máte pravdu, ale tradovaný český výraz může být pro někoho poněkud jadrný, elegantní anglický, nebo italský ekvivalent téhož, by pro svou nejednoznačnost, zase mohl někoho zmást. 🙂
https://en.wikipedia.org/wiki/Garderobe