Správa železnic vyklidí Prahu. Už počítá s přesunem všech kanceláří nad nádraží Bubny, řeší se terasa
Nové nádraží Praha-Bubny. Foto: SŽ

Stěhování se má týkat všech současných administrativních objektů SŽ v Praze.
Stěhování se má týkat všech současných administrativních objektů SŽ v Praze.
Neuskutečnění sídla na Smíchově není jen o ekonomice. Uzel Smíchov se bude předělávat ještě dlouhé roky. V Bubnech to sídlo mohou mít dřív. A plusem pro Bubny může být i to, že na Smíchově bude v součtu vší dopravy větší hluk a ruch. (tady překryje nábřeží filharmonie)
Přijde mi, že samotná budova nádraží je hodně veliká na to, aby to opticky sneslo ještě nástavbu nad tím. Nikde jsem neviděl žádnou vizualizaci té nástavby, ale rozhodně bych raději viděl objekty vedle směrem k Vltavské, než něco ještě vyššího. Moc si to nedovedu představit. A na vyhlídku jsem se těšil, pravda, její náhradou by měla pak být ta o kus dál u řeky na Filharmonii.
https://jakubcigler.archi/sites/default/files/styles/jc_middle/public/nadhled_2_01.jpg?itok=w9MKx8gP celé území bude zastavěno, budova v tom zapadne. „Velká“ se vám zdá kvůli tomu prázdnu, co ji zatím obklopuje.
– vyhlídkovou střechu lze včetně oken udělat i o pět pater výš.
-otázka jestli to má význam, když na filharmonii bude vyhlídek dost. A možná lepších.
– mě by ovšem zajímalo, jak moc se zhorší světelné podmínky na nádraží.
– bude li se barák rozšiřovat k západu, tedy do strany k Letné, bude to vypadat dost blbě.
Geniální způsob, jak poklepávat na jeden základní kámen dvakrát. To bude followerů na tiktoku! Nedivím se, že je z toho na Dlážděnce euforie. Naštěstí mají dlouhodobou koncepci rozvoje SŽ a jedou podle ní. Nebo…?
Tak SprŽel přijde na buben.
z dlažby
„… A zde v Bubnech stejně nemůže v rámci územního povolení vyrůst nic jiného než drážní nebo dopravní objekt. My bychom tak raději budovali sídlo zde, jde o ekonomiku,“ uvedl Svoboda.
To jako kanceláře pro SŽ jsou drážní objekt, a proto se tam postavit smí? Ale kdyby v těch stejných kancelářích seděli zaměstnanci jiné firmy, tak by se tam postavit nesměly? To jako stavební úřad zkolauduje jinak? Ten člověk si je tak jistý svou vlastní pozicí, že se ani nestydí říkat úplné blbosti.
předtím tam chtěli komerční objekt, když ještě nevěděli, kde bude sídlo
Tu vyhlídkovou terasu bych i poté zpřístupnil.
Tak správně, vyseparovat na jednu hromadu.
Hlavně doufám, že Bubny taky zajebou obrazovkama jako všude jinde.
No přišlo by mi akutně na palici budovat sídlo Správy „na hlíně“ a objekt „nad kolejema“ pronajímat…
Pokud ředitel Svoboda nejprve zadal soutěž na smíchovské sídlo, objednal dopracování vítězné studie a dále pak zpracování projektové dokumentace objektu, aby pak Z RUKY zadal zakázku na nové sídlo na jiném místě zcela neptrasparentně jinému architektovi, měl by odstoupit. Takto se řádný hospodář nechová.
Na vyhlídku by chodili lidí…
A tu jsem teprve zjistil, jaký byl můj strýček, dej mu pán Bůh věčné nebe, blbec.
Dědeček.
Musi davat pozor, aby zrusenim svetliku a pristavbou nezasahli do autorskych prav architekta budovy – toto je realne vec, kvuli ktere napriklad nemohou byt na chodnik podel Barrandovske tramvajove estakady vpusteni lide.
Architekt budovy a přístavby, je stejná společnost JCA
Budova je už od počátku navržena, schválena a postavena tak, aby nad ní vzniknul další objekt. Neřešíme toto nádraží první den, myslet.
A projekt Smíchov , studie a vše okolo pojede do sběru … kolik to stálo…..
Četl jste článek? Píší, že chce SŽ prodat pozemky na Smíchově včetně provedené přípravy výstavby.
Což je krásné, nicméně je otázka, kdo bude mít zájem koupit projekt na takto specifické dílo.
Takže je daleko pravděpodobnější, že se peníze za soutěž, odměny a dopracování prostě vyhodily z okna.
Část určitě jo, ale objekt bude asi dost určený (co do velikosti) pozemkem k dispozici, takže by neměl být až tak zásadní problém ho upravit? Různé studie vlivu na okolí a tak budou stačit aktualizovat, připojení sítí nejspíš zůstane plusmínus stejné??
Co je na tom díle specifické? Kancly se tam vymlasknout dají…
Vždyť je to úplně obyčejná kancelářská budova.
Tak si někdo bude stavět barák v podobě lokomotivy? A četl jsem ještě dál, budovy Dlážděná, Křižíkovka… jsou v majetku SŽ. Co není je Celnice, Sokolovská feťárna Jeseniova a slavně předraženě pronajatý Diamont Point pro jednoho všeuměla . To by mohl Svoboda za ty léta taky vědět.
No ideální místo, kam sestěhovat Sebranku Železnic je Mimoň….
Trochu nešťastně zvolený nadpis: SŽ vyklidí Prahu. A Bubny leží kde? V Bratislavě? 😃
Autor asi bydlí na pravém břehu, opačný břeh se vždycky bere jako „za Prahou“ 😀
Spíše se uklidí na Bubny 😁
Na stavbě se podílím a stavbyvedoucího jsem se ptal, už před rokem, proč tam dělají ty otvory do střechy, když je tam plánovaná nástavba. Odpověď byla je to v projektu… Potom ještě povídal o tom, že ty kulaté okna musí udělat tak, aby tam nezatékalo a potom za pár let aby je stačilo zvednou jeřábem a tím byla hotova demontáž. Jak logické
Přijde mi škoda dělat nástavbu když původní projekt tak hezky pracuje se střešními okny a přirozeným světlem. Bez nich nebude na budově pro mě zajímavého nic.
Tak to je hezký, ale pozemek v centru Prahy je trochu moc vzácný na podobnou legraci.
Ještě lepší práce s přirozeným světlem by bylo otevřené nástupiště bez nějakých betonových krabic, ne? 🙂
Souhlasím s Vámi, že původní projekt nádraží měl rovnou počítač s vyšší budovou. A být zajímavý sám o sobě.
Ze střešních oken můžou mít úředníci prosklené podlahy s průhledem na vlaky. Alespoň nezapomenou, k čemu tu jsou
To už dávno zapomněli
Postavíte na „to“ stůl, skříň??
Jinak to budou kancly jen na parádu, prd funkce (ještě víc než doposud)…
Inu, to je hnedle miliarda či dvě za „hezkou budovu“… doufám že ve vlastní předzahrádce jste si nechal umístit nějakou sochu či jiné umění aspoň tak za meloun??
Hezkou budovu šlo udělat rovnou vyšší. Nedošlo by k plýtvání v podobě hezkých prvků, které se po několika letech zruší. To jsou ty prostředky, které mohly být použity na nějaký zajímavý prvek na budově. Jsou země kde vznikají i velmi příjemné veřejné stavby. Často stačí 1 – 2 zajímavé detaily – prvky. I v mnoha českých městech vznikají nové velmi kvalitní a esteticky povedené školy (ZŠ Psáry, Gymnázium Třebíč, ZŠ Líbeznice, ZŠ Dobřichovice…). V těchto případech se často architekti při soutěži trumfují v zajímavých detailech, které nestojí majlant. Mrzí mě, že v případě nádraží to takto není.
Pokud nad tím postaví velkou administrativní budovu, tak zakryjí výhled na budoucí Vlavskou filharmonii ze severo-vychodní strany. To asi není úplně žádoucí…
Odkud přesně je potřeba aby to bylo vidět ze severovýchodu? Z těch několika krajních bytů v té nové rezidenční čtvrti?
Já bych to pojal jako že je bude budova „chránit před světelným a hlukovým smogem“ provozu filharmonie 🙂
Dlážděná jako pojem ale zůstane!
“ My bychom tak raději budovali sídlo zde, jde o ekonomiku,“
Tak určitě. Hlavně jde o jejich VIP patra s VIP výtahy, aby mohli dělat machry a tvářit se jako nadlidi. Kolik soukromých bytů s vířivkami, jako svého času v Holešovicích, tam za naše peníze vznikne? Až výstavba skončí, tak doufám, že už tam nikdo z nich nebude.
A ty bláboly o bezpečnosti na vyhlídkové plošině jsou už úplně mimo.
Nicméně vás ale nezmínil, takže asi zůstáváš v Dejvicích.
Kdybys nepindal, mohls sedět v Bubnech, to bys aspoň měl na červeným metru.
Na céčku. “Červený metro” říkají jen Moraváci.
sice úplně mimo téma diskuze ale chytnu se výrazu “červené metro” – to je v poslední době v Praze tak šíleně rozšířené a vůbec nevím odkud se to vzalo. Jsem z Prahy, v Praze jsem se narodil a žiju zde celý život a nikdy až do pár let nazpět jsem výraz “ červené, žluté nebo zelené metro” jako označení linky nikdy neslyšel. Bohužel se to ale začíná používat i “oficiálně” kdy na sociálních sítích člověk vidí upozornění, že “od čtvrtka je omezen provoz červeného metra, nebo červené linky metra” . Vždycky se ale říkalo na céčku, áčku a béčku. Napadá… Číst vice »
Mně to žíly netrhá, ale směju se tomu rád. Vzalo se to imho s tím, že polovina lidí žijící v Praze nejsou rodilí Pražáci. Pražáci tohle označení nikdy nepoužívali.
No tak já rodilý Pražák jsem, dokonce jsem nějakou dobu žil na konečné áčka Náměstí Míru 🙂
Taky jsem to oznaceni nikdy nepouzil, ani si nepamatuji, ze by ho nekdy v minulosti pouzival, ale oznaceni se mi libi. Bez jakekoliv legendy je zrejma trasa z orientacnich planku, vstupy do metra, prestupy a zakladnim barvam rozumeji i male deti.
A proto DPP už poněkolikáté zavádí „nový vizuál“ s černými cedulemi, který to barevné značení potlačuje.
Kéž by to taky poněkolikáté chcíplo, jsou to stejně jen prachy věnované designovému studiu
Jazyk se vyvíjí a s ním i jeho regionální varianty.
Jak správně zdůraznil pan „Kolemjdoucí“:
– kolik procent obyvatel Prahy činí rodilí Pražáci?
Označení „červené metro“ možná není „pražština“, ale je to výstižné a zatím všichni pochopili, že se jedná o linku „C“.
Mizí pražština. Vždyť už ani ty otevřené samohlásky nejsou co bejvaly. A pražský děti používaj moravismy typu “borec” a “borka”. Svět se řítí do katastrofy!
Může se vám to nelíbit, můžete s tím nesouhlasit ale to je asi tak všechno co s „tím“ můžete dělat…
Použít ve filipice proti údajně nepražskému termínu moravské slovo „nazpět“ je metahumor podle mého gusta 👍
To je prosté, red, green, yellow line je označení pro cizozemce, ono se jim to líp pamatuje (koneckonců, původní design metra s těmi barvami taky pracuje), a síťosockaři chtějí být světoví, tak to používají taky.
Po barvách jsou linky metra pojmenované i v Lisabonu.
Doba se vyvíjí, změna je život, jednou to přijít muselo.
Náplava to používá.
Já to říkám taky…..ale pardon, já su přece moravák 😀 😀 😀
To je asi podobná hrůza jako když po prodloužení metra do Letňan začali místo „trasa“ říkat „linka“. Tehdy několik šotoušů dostalo infarkt a na metroweb několik dní hlásil chybu 404…
Céčko je vitamín (moravský) a trasa je turistická (úplně to slyším od nějakého slovíčkáře). Ale nehažme všechno na Moraváky (a red, green turisty), máme tu i Slováky.
Jako vždy, i teď seš mimo. 😛
Udělali vyhlídku, ale nebudou tam pouštět lidi. To je skoro stejně kvalitní, jako dotační rozhledny v údolí!
Vyhlídku (=zabezpečenou pochozí terasu) máš prakticky na každé výškové budově a nějak si nemůžu vzpomenout na nějakou otevřenou.
V podstatě to vyžaduje dedikovaný pár výtahů (ideálně přístupných přímo z veřejného prostoru) a nějaký dohled dole i nahoře, což ubírá kapacitu ostrahy.
Na druhou stranu lze na pochozí terasu umístit třeba bistro a zpeněžit ji.
To by bylo moc fajn, třeba je něco takového, nebo alespoň kavárna napadne.
To může „nést“ (mít pozitivní bilanci) jen pokud je to vhodně stavebně připravené a zároveň dokud to bude relativně exkluzivní věc, když budou vyhlídkové terasy „skoro všude“ tak se ve vzájemné konkurenci zruší…
Dům radosti pro příklad, když budeme u těch vyšších budov.
Nic, co by nevyřešila třeba kavárna.
Tak ano, musí se ovšem zavázat k tomu že bude personál „hlídat“ terasu a ne dělat že je to jako nájemníky nezajímá… a otvírací doba terasy shodná s otvíračkou kavárny.
Každopádně ovšem vhodné takovou věc zahrnovat do plánu stavby, kvůli přístupu, přípojkám i nosnosti…
Jsou města kde mají střešní kavárny rádi. Jsou již v projektu. Byl jsem nedávno ve fitku, které kombinovalo poslední 20. patro s terasou na cvičení a malým barem.
Začíná se mi zvedat citlivost na slovo „kavárna“. Když je nějaký problém s prostorem, plácne se tam kavárna, jako by to byl nějaký zaručený univerzální držák. Neznám moc firemních sídel, které by veřejnosti otevřely střešní terasu a ještě tam daly do pronájmu nějaké gastro. Zpravidla tam bývá max. pauzovací prostor/ kuřárna pro zaměstnance, aby s cigaretou nehřadovali u vchodu do objektu. Další aspekt jsou: – logistický – pohyb cizích osob, návoz zboží, odvoz odpadu by vyžadoval separátní schodiště a výtahy – bezpečnostní – viz explose PB láhve v Mostě (extrém, který se ale může stát). V 50. a 60. letech… Číst vice »
Mohl by tam být mekáč, to ponese víc.
Jsou města kde jsou střešní kavárny časté a oblíbené. A fungují. Když to jde v Amsterdamu, Kodani, Lisabonu nebo v Římě proč to nejde v Praze?
Máte pravdu, že ne všude se musí pochází terasa využít jen pro kavárnu. Mě třeba nadchlo fitcentrum, které zahrnovalo jak vnitřní prostor, tak střešní terasu na cvičení. Byl jsem tam na pozvání. Je to zvláštní cvičit na terase nad metropolí. Byli možné tam se i občerstvit.
Těch míst s otevřenou terasou pro veřejnost moc v České republice není. Častěji se s tím setkáte pokud jste milovník současné architektury v zahraničí. A nemusíme jít ani daleko. V Bratislavě mají na střešní terase firemní administrativní budovy veřejnou terasu s veřejnými placenými elektrickými grily (velmi populární). Existují na takovýchto terasách venkovní posilovací stroje nebo sdílené zahrádky se záhony. Jde se dostat s podobnými koncepty na provozní nulu. A to co je v těchto případech pro vlastníky a tvůrce asi důležitější, jsou články v časopisech o architektuře a článcích v life style rubrikách o trávení volného času ve městě.
Můj skepticismus vychází z toho, že vidím rozdíl, jestli se buduje multifunkční objekt, kde může být požadavek soukromého investora podobný tomu, jako jste zažil na svých cestách v zahraničí (gril, fitnes), nebo jestli se jedná vlastní sídlo státní firmy. Pokud jste na vámi uvedené využití střešních teras narazil u nějakého zahraničního správce infra (železnice, silnice), nebo jiné státní instituce, dejte vědět. Pokud by tomu tak bylo, předpokládal bych, že tam státní instituce nebyla ve vlastním, ale v nájmu. Privátní sektor (na rozdíl od státního) nemusí být tak silně svázán různými režimovými direktivami, které sice mohou být časem už překonané, ale… Číst vice »
Jak bylo poznamenáno, vedle nová filharmonie bude jedna velká terasa, o několika úrovních, s vyššími vyhlídkami než co teď bude na nádraží. Ale prostě Česko, lidi hysterčí kvůli všemu, bez přemýšlení. Když mají o tuto terasu přijít. Jako kdyby ani nikdo nevěděl, že tato dnes nezastavěná část Prahy bude zanedlouho zastavěna. Nechápu. Omezené myšlení. Každý ve vlastním světě.
Inu, takže pánové ze SŽ vyhodili z veřejných peněz prostředky za neaktuální projekt, potom za světlíky a za celou vrchní část nádraží.
Samozřejmě nikdo nemohl předpokládat, když se o té stavbě přemýšlelo, že by se tam za pár roků chtěli přesunout. Najednou si řekli, hele to je hezká placka a nic se tam nesmí stavět, tak co tam postavit náš barák.
Teď je otázka, stalo by se tohle pod Mátlem?
Hlavně že tam pod světlíky vysadili i stromy
Jediná zajímavá otázka je – komu z toho kape, případně kolik.
To bylo keců, jak dostaneme krásnou vyhlídku, světlíky a celé to bude hrozně hezké. Teď na to nalepíme kanceláře, světlíky zabetonujeme, barák prodloužíme a na vyhlídku se dost možná vykašleme i na těch pár let. Fakt esence zkázy železnic.
Mimochodem, to nikoho nenapadlo, že se nějaký každodenní provoz vyhlídky bude muset vymyslet už když to slibovali? Nebo teď se slávou zjistili, že by lidi na tu slibovanou vyhlídku nedej bože chtěli vážně chodit?
SŽ obecně nikdy nenapadá, že cokoli co postaví je třeba udržovat. Však se podívejte na jakékoli nové nádraží, vždyť to vůbec nemyjí!
Ano, uděláme to celé prosklené, ale to sklo nikdy neumyjeme. Tak až to za třicet let bude vypadat nechutně, tak to zbouráme a postavíme zase něco jinýho.
Pokud bude na střeše nádraží Bubny hnízdit sama SŽ, tak z toho lze usuzovat, že by tohle nádraží mohlo být udržováno naopak velmi příkladně.
Je fakt, že je to stejná organizace, která teď na víc než týden musela uzavřít schodiště na relativně novém nádraží Praha-Zahradní Město, protože se jaksi rozpadalo.
Jakože zanedbali údržbu 4 roky starého betnonového schodiště, nebo co tím chtěl básník říct?
Nejspíš. Nebo se tam prohnalo stádo pakoní.
Takže těmi krásnými kruhových světlíky budou cestující vzhlížet k zadnicím kamarádů z České Třebové, Žiliny a Pardubic, úřadujícím pod křídly SŽ… konečně pochopí, kdo je na železnici pánem!
Takže si vyhráli s tou střechou aby to celé zase zadělali a postavili tam nějakou kancelářskou krabici? Zajímavá koordinace.
Taky architektonickou studii zadali tomu samému ateliéru, protože za tohle by je jinak architekt (autor díla) mohl žalovat.
taky moc nechápu jak s nástavbou vlastně původně projekt počítal, když je dominantní střechy s kruhovými okny (světlíky) a ta taky zákonitě zanikne, nicméně to bude vypadat dost blbě s tím, že ve stropě budou zaslepená okna a světlo se k nástupištím nedostane. Pokud s tím projekt počítal, jak říká pan Svoboda, tak nechápu tu střechu nádraží, ta mi do toho vůbec nezapadá a nejde o terasu. Administrativní budova nad kolejemi dává obrovský smysl co se týká využitelnosti prostoru. Jen mi to přijde jako nepřipravený kočkopes. A tvar nádraží už dopředu dává tušit tvar budovy, ta na Smíchovském nádraží byla… Číst vice »
Světlíky se, když bude alespoň trochu snahy, dají elegantně vyplnit umělým osvětlením…
Zanikne ale asi i to poměrně masivní schodiště vedoucí na dočasně budovanou terasu, že? Jeden by doufal, že takové stavby budou trochu promyšlenější, ale když to erár zaplatí… 🤷♂️
Umelym osvetlenim a idealne tam i privest denni svetlo svetlovody. V dnesni dobe nic neresitelneho.
světlovody jsou fajn ale při počtu světlíků a představou budovy nad nimi by ta budova neměla žádnou plochu, protože každých pár metrů je světlík. a přesně, schodiště na terasu a celkově koncept té stanice jakoby s výstavbou nepočítal i když projektant tvrdí něco jiného. na uměle osvětlení se použít dají, ale pak ztrácí smyls je vůbec stavět
Jako, že památkáři chtějí krabice? To nemyslíte vážně, že… Jiná věc je měřítko okolní zástavby. Moderní architektura se pochopitelně stavět dá, jen si pod tím nesmíte představit honění pindíků, kdo výše a objemněji. Myslím, že se tu často zaměňuje moderní za okázalé; v tom ale kouzlo netkví.
Podle mě se tady přesně naopak často zaměňuje „okázalé“ za „historické/cenné“
Nechteji krabice, ale tak dlouho blokujicokoli zajimavejsiho, az dostanou krabice… Prazsti pamatkari jsou dokonala ilustrace prislovi o tom, kdo pro stromy nevidi les. Bojujou za naprosty pakarny a nevidej, ze tim prispivaj k likvidaci toho dulezityho ve meste…
památkáři prokazatelně chtějí pouze krabice, vždy je podmínka co nejjednodušší fasáda bez prvků. (z vlastní zkušenosti) Stačí si přečíst tento oficiální dokument který to výslovně konstatuje, tudíž to opravdu vážně myslím
https://iprpraha.cz/assets/files/files/1b0078111ca1b4e7be4f9cd4f05eb10d.pdf
proč myslíte že jinak veškeré nové budovy v Praze i daleko do centra jsou pouze krabice a tvarově zajímavou budovu nepostavíte ani na Opatově u metra..
1) Automatiku, IPR nejsou památkáři.
2) KDE se tam píše, že fasáda má být co nejjednodušší, bez prvků? (ona tedy zateplovací mánie k jinému typu fasád příliš nevede)
90% české architektury už sto let jsou krabice (když pomineme nějaké obyč rodinné domky se sedlovou střechou). I mimo Prahu. Je to prokletí celé země. Pro developery dřívější i dnešní je to o ekonomice. Co nejvíc vydělat, co nejméně utratit. Že to šíří památkáři jsem ještě neslyšel.
Krabice bez invence kvůli památkářům? Nikoli. Kvůli nákladům na výstavbu a na údržbu.
Taky s tím projekt nepočítal, to jsou jen kecy, měli přeci sídlit na Smíchově.
Nějak vám Zaha Hadid ani Jiřičná nezapadá do koncepce krabice, když tam se řešila jen výška. Jiřičná stavět bude, stále s jednou věží (místo tří) a je to jen o ekonomice pro developera. Prvotní návrh má být vždy wau, vzbudit pozornost. Konečný návrh je finančně reálná varianta. Věže jsou kruhové a kruhový prostor je nejhůř využitelný pro byty. Speciálně tvarované, zvlněné fasády věží jsou velmi drahé. A ta estetická nástavba věží je čistě pro okrasu, to vše jsou jen věci, které stavbu prodražují bez užitku.
V miste světliků mají být výtahy, rozvody apod. Pocitalo se s tím.
O záměru nástavby na střeše nádraží se zmiňoval zdejší článek už před 4 lety.
„Podoba nádraží má mít dvě různé fáze. Nejprve bude na střeše odpočinková travnatá plocha. V druhé fázi vznikne spolu s výstavbou nové čtvrti před nádražím administrativní budova a komerční prostory.“
https://zdopravy.cz/velka-zeleznicni-promena-holesovic-za-ctyri-miliardy-v-bubnech-vznikne-nove-nadrazi-skonci-prejezd-p0001-96748/
Zdá se, že druhá fáze zřejmě nastala poněkud dříve, než se původně očekávalo.
A kde to v tom článku vidíte? Píše se tam jen o administrativní budově u nádraží. A nikdy jsem nikde o nějaké nástavbě nečetl a to jsem článků o nádraží Bubny četl už hromadu…
Já jsem tu druhou větu v uvozovkách pochopil flexibilně tak, že až se ve druhé etapě před nádražím začne stavět nová čtvrť, tak na střeše nádraží místo inzerované odpočinkové travnaté plochy vznikne administrativní budova a komerční prostory.
Pochopil jsem to úplně stejně a jelokož nebylo jisté jak dlouho krabice bude čekat na dostavbu (mj. po covidu byl velký převis nabídky kancelářských prostor), tak do ní jako bonus udělali ty díry.
Tak technicky by mohl být přístup pro veřejnost i na novou vyšší střechu, ale tak kdo chce u SŽ transparenci, že….:)
https://jakubcigler.archi/nadrazi-praha-bubny dole je i studie/vizualizace případné druhé etapy mohla vypadat. Ta myšlenka tam byla od začátku. Jen to berte s rezervou, pro představu že to lze, myslím že výsledná podoba druhé etapy bude diametrálně jiná, když už je teď více jasné zadání co tam bude potřeba za prostory, jak velké a kdo je využije.
Vizualizace hezká, ale když se podíváte jak veliké jsou ty objekty, z nichž se má SŽ do Bubnů stěhovat, tak vám musí vyjít, že ten výsledný objem, pokud má stačit, bude mnohem větší.
Vedle budou sousední objekty. Tak logicky sídlo bude o více budovách…
No fakt, máte pravdu. Ovšem vizualizace toho snesou… a architekt stavebníkovi namaluje to, co chce, jen aby to prošlo. A čím nákladnější stavba, tím víc peněz pro architekta.
Ta administrativní budova má vzniknout PŘED nádražím, ne NA nádraží.
No jo , mít kancly na Smíchově tak se tam za chvíli nedostanou vlakem.
no vzhledem k tomu, že tady je zase zapykanej spodek tím nádražím, tak bude problém někde nechat auta. leda že by nám to neřekli a v rámci přípravy si tam udělali i podzemní parkoviště.
jako pro dostupnost vlakem bych preferoval eden, ale chápu, že manekýn by radši byl blízko opery a jízda vlakem ho nějak tak nebere.
V čem je Eden vlakem dostupnější než Bubny? A nač vůbec SŽ potřebuje nějaké větší parkoviště? Ostatně, nejsou už vedle jedny podzemní garáže? Mohly by stačit…
Na ty spousty služebních aut…na co asi.
Správa železnic by žádné parkoviště mít neměla. Jen vlakovou zastávku.
A kde by pak SŽ podle vás parkovala své inspekční drezíny? 🙂
https://www.zelpage.cz/news_n/dreziny-na-sazave.jpg
Ale musí vyšší šajby nafasovat služební drezínu… 🙂
A není on z Ústí nad Orlicí, odkud jezdí do Prahy vlakem?
Zlí jazykové tvrdí, že těma dírama ve stropě pak bude management #mynic s*át cestujícím na hlavu
Myslím, že lze relativně úspěšně tvrdit, že management sere (nejen) cestujcím na hlavu již léta a to i bez světlíků.
Položil jste ideový základ pro vytvoření nového, více přiléhavého odborného výrazu, protože „SVĚTLÍK“ je prvek, přivádějící do prostoru pod ním SVĚTLO.
Výraz na to už je, od dob středověku. Pro otvor hradního záchodu.
Máte pravdu, ale tradovaný český výraz může být pro někoho poněkud jadrný, elegantní anglický, nebo italský ekvivalent téhož, by pro svou nejednoznačnost, zase mohl někoho zmást. 🙂
https://en.wikipedia.org/wiki/Garderobe