Správa železnic vyhlásila tendr na projektanta vysokorychlostní trati Podřipsko

Vysokorychlostní jednotka ETR 1000 ve Španělsku. Foto: ILSAVysokorychlostní jednotka ETR 1000 ve Španělsku. Foto: ILSA

První soupravy by na novou vysokorychlostní trať měly vyjet kolem roku 2030.

Správa železnic vyhlásila soutěž na projektanta vysokorychlostní trati. Vítěz soutěže vypracuje dokumentaci pro územní rozhodnutí (DÚR) úseku VRT Podřipsko, který propojí Prahu s Lovosicemi. Předpokládaná hodnota zakázky je 230 milionů. Trať je součástí budoucího železničního spojení z Prahy do Drážďan.

Projektanti připraví detailní technická řešení tratě včetně opatření na ochranu obyvatel a životního prostředí. Součástí dokumentace bude také organizace výstavby tohoto bezmála šedesátikilometrového úseku. Veřejná zakázka rovněž zahrnuje vypracování dokumentace EIA.

VRT Podřipsko. Pramen: Správa železnic

VRT Podřipsko. Pramen: Správa železnic

Dokumentace pro územní rozhodnutí identifikuje konkrétní pozemky potřebné pro výstavbu VRT. Správa železnic předpokládá ukončení územního řízení pro tento úsek v roce 2023. První soupravy by na trať měly vyjet kolem roku 2030.

VRT Podřipsko je plánována na rychlost až 320 km/h, sloužit bude pouze osobní dopravě. Na trati vznikne terminál vysokorychlostní železnice u Roudnice nad Labem, na jehož podobu a provedení vyhlásila Správa železnic nedávno architektonickou soutěž. Na úseku jsou plánovány dva sjezdy na stávající železniční síť (u Lovosic a Litoměřic).

VRT Podřipsko má zkrátit cestu z Prahy do Ústí nad Labem o téměř půl hodiny.

Tagy Správa železnic VRT Podřipsko vysokorychlostní tratě
205 komentářů