Správa železnic vybrala projektanty tratě do Slavonic, modernizace začne za tři roky
Stavba se neustále odkládá, aktuálně Správa železnic uvádí jako termín stavby léta 2026 až 2027.
Správa železnic (SŽ) udělala další krok v přípravě velké rekonstrukce trati 227 z Kostelce u Jihlavy přes Telč do Slavonic, když v tendru vybrala zhotovitele dokumentace pro stavební povolení. Zakázku získalo sdružení firem Sagasta a Prodin s cenou 40 milionů korun. Předpokládaná cena byla 45,8 milionu korun.
Vylepšení 53 kilometrů dlouhé regionální tratě má mimo jiné přinést zvýšení rychlosti na některých úsecích ze stávajících 50 km/h až na 80 km/h. Plán zahrnuje stavební úpravy železničního svršku i spodku (především v úseku Dačice – Kostelec), opravy devíti propustků a stejného počtu mostů.
Bude rekonstruováno kolejiště stanice Telč, zřízeno vnější nástupiště ve stanici Třešť a postavena nová zastávka Slavonice škola. „Pro zvýšení efektivity řízení provozu bude mezi Dačicemi a Telčí vybudována nová dopravna Slaviboř, která umožní křižování vlaků,“ uvádí Správa železnic.
Nové zabezpečovací zařízení umožní dálkové ovládání trati z nově zřízeného regionálního dispečerského pracoviště v Jihlavě.
Příprava revitalizace trati se přitom neustále protahuje a samotná stavba se odkládá. Aktuálně Správa železnic uvádí jako termín stavby léta 2026 až 2027. Podle původního letáku ke stavbě mělo být už loni v srpnu hotovo, ještě v loňském roce na jaře kladla SŽ zahájení do roku 2023. Stavba má od ledna 2021 razítko EIA a od loňského dubna i územní rozhodnutí. Celkové náklady odhaduje Správa železnic na 2,165 miliardy korun.
O modernizaci tratě na pomezí kraje Vysočina a Jihočeského kraje se mluví už více než 13 let. „Cílem stavby je úprava stávající trati tak, aby mohl být zaveden výhledový koncept Kraje Vysočina na zavedení přímých vlaků Havlíčkův Brod – Jihlava – Dačice město v taktu 60 minut s prodloužením vlaků do Slavonic v taktu 120 minut,“ píše ve svých dokumentech Správa železnic.