Správa železnic vybrala projektanty pro pražskou VRT Běchovice – Vršovice

Nádraží Praha-Zahradní Město. Pramen: MDČRNádraží Praha-Zahradní Město. Pramen: MDČR

Dokumentace vznikne také pro nové odstavné nádraží ve Strašnicích, které bude sloužit vysokorychlostním soupravám.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
TomášH

Zatím tady padlo, kde je rezerva pro dobudování na Zahradním Městě, jaké jsou úvahy jak to řešit na Běchovice,.ale jak to vlastně má pak vypadat, resp. vést a pokračovat dále do centra? Jak si to cca představit ve Vršovicích a kam to má vlastně přijet pak na Hlavák?

Pavel

To se v té vilové čtvrti v Běchovice 2 picnou. Tak dlouho bojovali proti okruhu a teď chtějí po druhé straně čtvrti vést VRT a definitivně je tak obklíčit. 😱

Alibaba

Tam je navržena VRT pod zemí. Zajede pod zem před koridorem a vyjede až za D0.

Martin

Ono to tak smerove postavene je, nektere uvahy z 90 let, prave ukotvili trasu v podobe, aby Praha sla objet,… Pro info si nacrtnete spojnici mezi koridorem na Usti a na Brno v uzemnim planu.
Rikalo se, ze chceme aby vlaky staveli na prazskem hlavnim nadrazi, ale kdyz to nepujde, tak to pujde mimo.

Nicmene, ta zajizdka do centra je opravdu masakr, mezi Prosekem a Nehvizdy by byla spojnice mnohem kratsi…

Honza St.

Tak se naši zastánci VRT chiméry přece jen dočkají – v Česku opravdu bude VRT. Tohle dokážeme postavit bez větších problémů. Pravda, po rozjezdu na tu bájnou třístovku si člověk pustí Jožina z Bažin, a jak dohraje, zase se bude zpomalovat. A narozdíl od D1 na těch dvanáct kilometrů hned tak něco nenaváže. Ale co? Lepší vrabec v hrsti než holub na střeše 😀 A to zčtyřkolejnění Libeň – Běchovice mě dorazilo. Dvě desetiletí poté, co se trať ztrojkolejnila. Další důkaz, že nějaká dlouhodobá koncepce železniční dopravy u nás není, a pokud se něco občas najde, tak se to mění… Číst vice »

Alibaba

Pokud nebude postavena VRT mezi Běchovicemi a Poříčany v plném profilu na 4 koleje, tak nemá cenu tenhle kousek stavět. Takže o nějakém navazování není řeč. A ten výše zmíněný úsek má být jako pilotní.

S ostatním příspěvkem bych souhlasil, obzvlášť s neexistencí nějaké dlouhodobé koncepce (a politické podpory pro její vytvoření).

Y.K.

To by určitě šla, ale proč by to někdo dělal, když je to město s největším cestovním potenciálem v ČR?

Jan Schmidt

Opět soutěž jak víno. Dva uchazeči. Předpokládám, že u obou podmínky vyžadovaly, aby to byl někdo z českého oligopolu 🙁

michal.s

A náklady do z Libně přes den pouze přesmykem

Tomáš Záruba

Na tu dostavbu Zahradního Města jsem opravdu zvědav. Podle mě to bude muset dopadnout tak, že minimálně bez nástupišť budou dvě koleje ještě v podzemí, a na povrch vyjede jen to, co zde bude zastavovat. Jinak se to nemá podle mě šanci vejít co do počtu kolejí (spolu s tratí 221 a uvažovanými tangentami a ještě novou tratí od BN).

Projektant

dle SP takto: https://ctrlv.cz/OVXz
je otázka, jestli budou 3 koleje stačit a nebude to občas drhnout…

Tomáš Záruba

Jestliže tento pán je princezna Zlatovláska, tak myslím, že Rudolf nepřijel.

To nebude drhnout „občas“. Po spuštění celé VRT do Brna tam ten provoz naprosto zkolabuje za 2-3 hodiny.

Projektant

8 párů za hodinu, ale pouze 3 z nich zastavující, to mi nepřijde zas tak hrozné. Čtyři koleje s pouhými dvěma hranami by byly možná lepší a asi by se i vešly… nebo aspoň prospojkovat s Benešovskou tratí, aby byla nějaká variabilita při výlukách.

Tady ještě schéma ITŘ, ale je to nějaké divné, nejsou tam kreslené Vršky… https://ctrlv.cz/yg8R

Tomáš Záruba

Ono tam toho reálně bude zastavovat (i jezdit) přinejmenším ve špičce určitě víc… Hlavně ale u takovéhle páteřní infrastruktury se nelze spokojit s tím, že vyhoví (řekněme) nějakému jednomu vstupnímu grafikonu, tak se dělají revitalizace lokálek s jednou vrstvou Os za (půl)hodinu. Ale i kdyby ne, tak vliv zastavujícího vlaku z cca 160 km/h na kapacitu ve sledu je velký; hřiště bude navíc značně omezeno heterogenitou rychlosti jednotlivých linek = z hodiny nebude pro obsazení ZM reálně k dispozici 60 minut, protože třeba dejme tomu 15-20 padne na vliv mezidobí „rychlejšího za pomalejším“ někde dál na VRT. A další omezení… Číst vice »

fous55

Asi jste přehlédl, že těch 8 párů je jen směr na VRT Praha východ (Nehvizdy). A i těch bude nakonec více. K tomu je třeba připočítat vše na Benešov, tedy Os Strančice/Benešov 4 páry, R/Ex7 na CB 1 pár plus nějaké Sp na Benešov/Tábor, tedy minimálně 14 párů za hodinu. To tři hrany a bez možnosti předjíždění zastavujících vlaků při průjezdu z VRT nemohou zvládnout ani náhodou.

Pat

Tak už teď tam jsou hrany 4. 3 hrany mají být právě navíc pro VRT.

qěcy

Haha.

Martin

Odkaz nejde zobrazit, chce to postit reklamy..

Nemel

Ví, prosím, někdo, co se myslí tou dostavbou stanice Zahradní Město?

Pat

To, že se k současné stanici přistaví vedle ještě koleje a nástupiště pro VRT. Ze severu je tam na to rezerva a celé 1. nástupiště je dost provizorní

Nemel

Děkuji za info!

Radim

A Libeň-Hlavák zůstanou 2 koleje. Už teď je tam tak husto že od hlaváku jede každý spoj S7 zpožděný (a nejen tyto spoje) a z druhé strany se pro změnu věčně čeká v tunelu než bude volno…

Pat

Tyjo, skoro jako kdyby k tomu stavěli spojku na druhou stranu hlaváku. Možná by jim to měl někdo navrhnout.
Teda, doufám že tahle objizdna trasa nějak umožní zkapacitneni Balabenky alespoň. Ale asi čekám moc.

Tomáš Záruba

Tam je to o tom, aby konečně odešel do dějin kilometrový autoblok se skutečnou délkou oddílů ještě větší. Rozdělení na úseky cca 200 m ve zhlaví+záhlaví hlaváku a na max. 500 m dále na trati by pomohlo opravdu hodně. Technické minimum následného mezidobí se pak umí dostat na 1,5 minuty.

Sch

Proto půjde příměstský provoz pod zem.

Jelen

To se kvůli této trati vybourá kus průmyslové zóny v Hostivaři? Předpokládám, že pod zemí to nepovede.

Kubrt

Je tam koridor podél Rabakovské ulice. K bourání by byly jen nějaké přízemní provizorní objekty a část parkoviště zaměstnanců Zentivy, ale to je řešitelné.

Hasler

Trať (aspoň co je mi znám poslední navrhovaný stav cca 1,5 roku zpět) by měla před Běchovicemi I zajet do tunelu a zněj vyjet až na Rabakovské. Nemusí se tak řešit křížení Říčanského potoka, I/12, D0, okolí Dubče/Slatiny a okolí Dolních Měcholup.

Kubrt

Pěkné, už se těším 😉
Zaujala mě ta spojka mimo Malešice – to bude k čemu dobré? Bude tam druhý tunel? Děkuji za info.

MOS

Ano, na Táboře.

Petr Šimral

To je nákladní spojka pro překonání koridoru Praha Libeň – Praha Běchovice. Takže vlaky z nákladní (severní části) to vezmou přesmykem, Jahodnickou spojkou pod vrchem Tábor se stočí směr Běchovice a vyjedou na Blatově už za odbočením konvence do Vrtky k Nehvizdům.
Při čtyřkolejném provozu v Libni od Běchovic by jinak již nákladní vlaky neměly šanci se zařadit do sledu (tedy ono to je už o pusinku nyní).

Tomáš Záruba

Dodejme, že se takto hlavně budou zařazovat až za místem odbočení velké části osobky na VRT, takže do provozu na té tříkolejce řidšího, než dnes. Takže by možná stálo za úvahu přeuspořádat Blatov tak, aby se těmi náklady do/z Malešic (Jahodnice) jezdilo také bezkolizně vůči Os z/do nulté směr Úvaly.

Pavel P.

To do dnes nechápu, proč ty výhybny nejsou postavené tak, aby na prostřední kolej mohly vlaky najíždět i vyjíždět zároveň. Stačilo by přidat po jedné propojce v každém směru. Teď musí být vždy prakticky celý jeden úsek prostřední koleje prázdný, pokud se na ní mění směr.

Kubrt

Děkuju.