Správa železnic vybrala projektanta nového mostu pod Vyšehradem
Upravená podoba návrhu na nový Výtoňský most. Foto: Správa železnic
Rozebrání staré konstrukce ze začátku 20. století odmítají památkáři a aktivisté ze spolku Nebourat.
Tak hlavak a Smíchov, to samé Radotína Smichov, obsloužit 810. Všechno ostatní honit přes Braník. No a Vytonak ještě pak poslouží desítky let a zůstane i to panorama. Jen se divím, proč nejezdí po Praze koňské kočáry. Vždyť to je taky kolorit a tak snadno se zapudil. Jednou se tímto myšlení dostaneme zase na stromy. Ano, máme si vážiť umí reflu. Jenomže se mají obdivovat v muzeu. Co by neboiraci říkali, kdyby na cestu do Brna byl nasazen Kafemlejnek a nejaké stare vagony a jelo se tam patnáct hodin. To by bylo řečí o jednadvacátém století.
Kafemlejnek by asi nevyhověl. V letním jízdním řádu roku 1900 jezdily rychlíky Praha – Česká Třebová – Brno za 4:25, tedy cestovní rychlostí 58 km/h. Kafemlejnek řady 310.0 měl maximálku 40 km/h 🙂
Vzhledem k tomu, že konstrukce už je za hranou životnosti, musí Správa železnic konat. Jen doufám, že se jim podaří památkáře přesvědčit pro variantu nového mostu. Ten paskvil s přílepkem je fakt něco, co by Prahu „proslavilo“.
Mě spíš obecně překvapije, že by měli furt někoho přesvědšovat, ti co za provoz (a bezpečnost) neodpovádají by měli mít maximálně poradní hlas.
Čím dříve se odstraní ta zrezlá hrůza na kterou se nevejdou už ani žádné vlaky, tím lépe.
Je fascinující, kolika lidem absolutně nevadila chátrající železnice, rozpadající se most, ale když přijde někdo a řekně, uděláme něco nového, lepšího, tak najednou se vynoří dav, který se tluče do hrudi, nabízí peníze a říká zachráníme, zrenovujeme, hlavně nic nového, nic lepšího, nic pro budoucnost
Tady nejde o “uděláme něco nového, lepšího”, ale “zboříme neoddělitelnou součást unikátního celku, přestože to není nutné”.
Smrad moči na Smíchovském nádraží je také neoddělitelná součást unikátního celku a nebudeme snad bojovat za jeho zachování.
A víte že by to byla dobrá iniciativa? 😀 a každy kolemjdoucí bude mít povinnost se tam vyvenčit 😀
jasně, ten most sice za chvíli unese sotva ty chodce, kapacitně nebude dostačovat ani pokud by nenastalo žádné omezení dopravy, je hrozně nízko, takže vadí silniční dopravě na výtoni, neumožní díky odstupovým vzdálenostem elektrizaci na 25kV/50Hz, ale výměna není nutná. a neoddělitelná součást? sory, ale před 11.9.2001 byly věže WTC taky neoddělitelná součást panoramatu a teď je tam jiná stavba. jedinej rozdíl je, že ten most na pád nebude potřebovat asistenci dopravního letadla.
Preábě že je oddělitelná a byla navržena jako oddělitelná/k výměně.
Nesouhlasim s tvrzenim „nabizi penize“. Spis bych to nazval: miliardari financuji kampan proti modernizaci infrastruktury pro potreby 21.stoleti. Nebouraci nezaplati ani novy nater
Hlavně nenabízí žádné záruky. Kdyby řekli „Rekonstrukce + údržba na sto let + most pro třetí kolej bude stát XX miliard. Tomu číslu věříme a cokoliv nad to zatáhneme z vlastní kapsy.“ tak by je šlo brát vážně
Mě jen fascinuje jak je SŽ hyperaktivní u mostu, který blokuje UNESCO a nebourači, u vlečky co svět neviděl do baterkárny v Líních, ETCS a u silničních nadjezdů coby náhrad železničních přejezdů, ale že by letos zahájili výstavbu 50km VRT, konečně začali kopat mezi Brnem a Vyškovem či za Plzní ku Domažlicím, nebo jen opravit pár kilometrů Kozí Dráhy, tak tam by je musel tahat šestispřežím volů.
Dominiku omezení provozu na tomto mostě je dost velký průser a jeho úplné zastavení bude ještě větší.
Tvoje srovnání mostu s rekreační Kozí dráhou je opravdu infantilní.
Dneska se zas rozjel, pod takřka každým článkem sbírka perel…
Tak já si myslím, že stavební tým by už tu kozinu dělat začít mohl, a projektantský tým řešit most.
Kozí dráhu by si mohl převzít kraj nebo spolek a můžou se tam pak klidně postavit na hlavu a podepřít ušima.
Milí pinďouři … Jděte už s tou kozí drahou DO P….E !!!!!
Ať žije nový most! Vždyť tu žádnej novej most není. Ty s tou svou pravdou. Drž hubu a plav!
Dál budou vyhazovat peníze v řádech stovek milionů na promarněné úkony, přestože je čím dál jasnější, že tudy cesta nevede.
Tohle už by si měli tvrdohlaví pánové ze SŽ odskákat a škody zaplatit.
Řekni jim to zítra v půl dvanáctý, až je potkáš v závodní jídelně. všem jim to tam řekni.
Když se to tomu milionářům Bistřickému a Lukačovičovi líbí, proč ne? Jsou to jejich peníze. Oni plýtvají svoje milióny na promarněné úkony, ačkoliv je čím dál jasnější, že tudy cesta nevede.
Ale most bude nový. O tom už není třeba polemizovat.
“ Ale most bude nový. O tom už není třeba polemizovat.”
Další prezident zeměkoule?
Lukačovič nebo Bistřický?
Opravovat prorezlou jebku je vyhazování peněz.
Může říct jenom totální asociál.
Asociálovi jde víc o kus zrezlýho šrotu, než o tisíce lidí, kteří na té dopravní cestě závisí.
Lež jak věž. Těm tisícům lidem stejně tak poslouží původní podoba konstrukce.
Ale vy to tvrdohlavě odmítáte akceptovat.
Onanujete nad kazdou hromadou rzi, nebo jen u te na Vytoni?
Neposlouží. I když pominu základní funkci mostu, tedy že po něm bude jezdit vlak, tak ten nový most umožní vést po něm cyklostezku tak, aby se nemuselo sesedat z kola a bezbarierovou lávku pro pěší.
Tak to v podstatě řekl i profesor Ryjáček.
přičemž dochází k úpravě termínu zahájení prací a úpravám termínů odevzdání jednotlivých dílčích etap díla tak, že termín zahájení prací se odkládá do doby písemného pokynu Objednatele, a že dílčí etapy prací 2., 8., 9. a 16. se posouvají s ohledem na změnu zahájení prací, když ostatní dílčí etapy zůstávají beze změny. Pokud návazné práce nebudou zahájeny do 24 měsíců od podpisu smlouvy, může kterákoliv strana vypovědět smlouvu bez následných smluvních pokut a sankcí. Dále dochází k rozdělení 6. a 7. dílčí etapy pro možnost zahájení prací na předstihových objektech. Důvodem pro úpravu harmonogramu plnění jsou nově představené skutečnosti ohledně… Číst vice »
Já když čtu níže uvedený článek na webu ICOMOS, který bude mít hlavní slovo, co se týče památkové ochrany, tak začínám být bohužel velice skeptický k tomu, že vznikne nový most… Prý mají být nestranní…
https://icomos.cz/en/pamatky-unesco/168-unesco-se-pt%C3%A1-na-stav-vy%C5%A1ehradsk%C3%A9ho-%C5%BEelezni%C4%8Dn%C3%ADho-mostu.html
Já bych nebyl takový pesimista. UNESCO je dneska už jen takové PR. A dneska je to tak, že UNESCO potřebuje Prahu víc, než že by Praha potřebovala UNESCO.
Mohla by se udělat případová studie, třeba s pracovním názvem “ Kterak nesouhlas UNESCO s mostem poškodil Drážďany“ . Jsem skutečně zvědavý na ty “ velké potíže“ a “ katastrofy“ které měly podle předpovědí Drážďany postihnout, to bude krátký seznam což ?
Stejně tak památková hodnota Prahy nestojí na mostě z roku 1901.
Ani UNESCO není banda šílenců, to spíš ti strejci v komitétu ICOMOS vypadají že se potřebujou zviditelňovat…
UNESCO fakt žádnou “Prahu” nepotřebuje. 😀
Ten vztah je vzájemný.
Jaké zhoršení způsobí vyškrtnutí Prahy z UNESCO? Kvantifikujte v libovolné veličině.
Ptal jsem se tu už jednou a nikdo na nic nepřišel.
Kromě PR má (v přeneseném smyslu slova) to razítko, bez kterého se SŽ nehne. Může se vám nelíbit, ale to ja taky jediné, co s tím můžete dělat.
Já bych tak skeptický nebyl. Já tam čtu, že UNESCO vyzvalo ČR: „k zachování a opravě mostu, jakožto cenné součásti panoramatu Prahy zapsané na Seznam světového kulturního dědictví.“
Tak most na svém místě zachován zůstane, zůstanou zachovány pilíře a bude opraven tak, že původní oblouková konstrukce, patřící k panoramatu Prahy bude nahrazena jinou obloukovou konstrukcí. Nýty nejsou zrovna panoramatvorné. Jasně, pořád se do toho dají házet vidle, ale není to úplně odmítavé stanovisko.
“Oprava výměnou za zcela jiný výrobek” není oprava.
Ale newspeak nevadí, když jde o “dobrou” věc, že…
Vtipný je, že se všichni ohánějí oblouky, přitom ta původní konstrukce technicky vzato vůbec oblouková není. Obloukový bude až nový most.
Drážďany byly vyškrtnuty ze seznamu UNESCO a nijak jim to nevadí. Taky kvůli mostu.
Dnes jsem náhodou narazil na rozhovor s projektantem, který byl členem komise na výběr návrhu nového mostu. Mluví tam o historii současného mostu a hlavně o průběhu výběrového řízení, jaké byly ostatní návrhy a proč vyhrál zrovna ten vybraný. DOPORUČUJI.
https://www.info.cz/podcasty/maxim-pavla-vondracka/vysehradsky-most-nema-zadneho-estetickeho-ducha-nerozumim-tem-hejtum-rika-architekt-wertig
Skvělý rozhovor. Doporučuju.
Projektant holt není architekt.
Když někdo absolvuje fakultu architektury, má titul ing. arch., pracuje v architektonickém ateliéru, edituje ročenku Česká architektura, vede ateliér na mezinárodní škole architektury a v Architektonickém institutu, tak to asi bude architekt, i když Vy si to nemyslíte.
Asi je to pořád málo. Třeba nějaký Ferda, který za rohem má řeznictví, o tom ví víc. 🙂
Ferda z řeznictví, který se na most dívá z okna každý den, proti novostavbě nic nemá.
Tak v roce 30 novy most. Nejaci lidi budou nastvaní a remcat. V roce 31 ale bude vetšina lidí už spokojena jak krásny, moderní a tichý most s chodníky a cyklotrasou máme na Výtoni. Po tom starem neštěkne ani pes.
akorát tu cyklotrasu nám budou otloukat o hlavu ještě desetiletí klidně i obhájci “ starých zlatých časů“ kteří si nepřipustí ani to, že cyklokluby zde byly již před automotokluby …
Pamatuju si, jak lidi nadávali na Štvanickou lávku. Nyní ji všichni milují a praská ve švech… dokonce i přes zimu je tu dost lidí.
Stejně to dopadne jako Libeňák. Již brzy.
že se bude stavět replika?
Vůbec bych se tomu nedivil. Libeňák mohl být taky širší s velkorysou cyklostezkou. Místo toho se bude 5 let čekat na repliku, kde kola překáží ve vozovce i na chodníku. Ale aspoň tam nikdo nenavrhuje výtah pro kola jako na Výtoni.
Ani ne tak s sirokou cyklo jako se 4 pruhy pro auta vedouci doprostred holesovic. Ne diky. Otresnej dalnicni most si strcte za klobouk
Klasický evergreen a argumentační faul – “dálniční most”. Ten by byl dálniční asi jako mnohými oceňovaný Trojský most.
Zrovna ten Trojský most je docela smutný příklad. Po sto letech se v Praze staví nový silniční most a ani na něm není oddělený cyklopruh. Pan Koucký se svým smýšlením by klidně mohl být čestným předsedou strany Motoristů…
S tím souhlasím. Pokud se staví nová dopravní infrastruktura, tak by měl být oddělený cyklopruh podmínkou.
Nejlepší řešení je nový most
Tento výrok tesat do kamene !
Ten most je opravdu klasická Správa železnic. Ve 2013 zveřejnila vizualizaci, jak ke starému mostu přistaví nový most, s 2 kolejemi, 3. na starém mostě. Památkáři souhlasili. Zadala si studii ve 2015, prý stavba od 2019. Ve 2018 památkáři nechali provést posouzení stavu mostu, který zjistil výraznou korozi mnoha částí. Načež požadovali po SŽ brzkou rekonstrukci, při které by zůstala kamenná spodní část a horní ocelová by byla komplet nahrazena replikou (protože kulturní památka i památková zóna). Až najednou SŽ po letech „zjistí“, že je v havarijním stavu, i když znala stav, omezí provoz, do toho rozkope Branický most (který… Číst vice »
taky je úsměvné, že stará ocelová část, i kdyby nezůstala na místě, se stejně za stamiliony Kč bude přesouvat i opravovat tak jako tak
Konečně snad zvítězí zdravý rozum. Kdyby byl nový most za 5 let, byla by to paráda. Myslím, že Praha do té doby nestačí postavit nový (pardón rekonstruovat) Libeňský most, který si prošel stejnou anabází, jakou prochází most Výtoňský. Doufám, že tímto krokem bude proces nevratný. Sdružení Nebourat si najde jiný objekt zájmu a podnikatelé se budou zviditelňovat podnikáním, pro blaho tohoto národa a nebudou utrácet energii na řešení problému kterému nerozumí.
Nějaké zasmluvnění projektanta nemá se stavebním povolením vůbec nic společného.
Tak ono se bez projektu o stavební povolení žádá jen těžko.
Pán z toho dělá finální rozhodnutí, a to prostě není. Tím je až pravomocné stavební povolení.
Takze se most otevre zrejme nejdrive az v roce 2030.
Davam 99% tomu, ze do te doby uz provoz nevydrzi…. a pak jsem zvedav, jestli ho stale budou obhajovat ti, co ho chteji zachovat… 🙂
Tento rok bude provoz zastaven.
na druhou stranu, když se odtamtud vyhází kolejnice a nějak se to polidští, tak bude z vršovic přes most až na smíchov pěkná „drážní promenáda“, než se zúčastněné a nezúčastněné strany dohodnou.
jo jasně, když si vzpomenu na naprostou úřední impotenci ve věci opravdové drážní promenády z edenu na zahraďák, tak na to můžu zapomenout.
Jak dlouho bude Klubu za starou Prahu trvat než ten nový most vyhlásí památkou a budou protestovat proti jeho přestavbě, bourání apod?
cca. 90 let
Už aby stál!
Njn, už nejsme nejmladší…
😀
Nebourače poslat do pr.. háje a konečně s tím pohnout. Snad se to povede dřív, než se bude tahat rychlík z řeky
Tzv. vodnický expres
Fakt vás tyhle hospodský kecy typu “tahat rychlík z řeky” baví?
Podle vašich žlučovitých reakcí na cokoliv máte pěkně smutnej život.
(Být vámi, tak se doteď červenám za ten dotaz na Kupku, který – v nesoudnosti – moderátor vytáhl. Centrální komise se nám líbit nemusí, ale proč je v dotazu konfrontačně označovat za „nýmandy“?!)
Žlučovité reakce plné nenávisti k jinému názoru tady mají pouze bourači. Zastánců zachování historického panoramatu je tady minimum a jsou systematicky ostouzeni. Ale je to příznačné, ze svých faulů tady preventivně obvinit protistranu.
(V jaké nestoudnosti? Výběr těchto lidí není transparentní, kritéria jsou nejasná a osoby tam jmenované nemají o dopravě, projektování, regionálním rozvoji ani ekonomice až na dvě výjimky ani ahnung a obecně jsou naprosto průměrní. Tam mají sedět lidé s reputací a s odborným zázemím, specialisté domácí i z ciziny – cizinec tam není ani jeden. To jako kdybych já seděl v komisi pro strategii školství.)
Ten most je postavený kvalitně. Tenkrát se nešidilo jak u bolševických mostů z 80let, které se musí akutně zbourat a postavit znovu.
Rozhodnutí zbourat je na ministrovi, ten to neschválí, politicky by to uškodilo, navíc před volbami. Sám řekl, že se bude řídit stanoviskem Unesca, které zbourání neschválí. Logicky, bourat se nebude.
Zdroj těchto informací je kde?
„ministr dopravy Martin Kupka (ODS) podmínil další postup souhlasem Centra světového dědictví UNESCO“
https://icomos.cz/en/pamatky-unesco.html
Jo, bylo to i na Novinkách při představení toho projektu na záchranu mostu: „ministr dopravy podmínil další postup souhlasem Centra světového dědictví UNESCO. Kupka nechyběl na čtvrtečním představení studie Nadačního fondu pro záchranu Vyšehradského mostu. Studii označil ze nový vstup do vleklé kauzy a přislíbil nezávislé posouzení.“
Citace je v pořádku, ale není pravda že to je na rozhodnutí ministra, jak tvrdí Sáček.
Oprava mostu je stavba jako každá jiná a HIA by mělo být vstupem do územního nebo společného řízení.
Je tam nicméně zajímavá informace, že nějaké stanovisko bude dávat UNESCO – z dřívěšjích informací jsem pochopil, že HIA zpracuje nějaká specializovaná konzultační firma.
Já tomu rozumím tak, že HIA je proces podobný EIA, jen místo enviromentálních dopadů řeší dopady na historické dědictví a dokumentaci HIA neposuzuje ministerstvo, ale Unesco, popřípadě jeho místní zástupce, což je u nás ICOMOS.
Už dávno rozhodl – nový most.
Zdroj informací prosím
https://zdopravy.cz/den-d-pro-most-na-vytoni-ministr-rozhodl-co-bude-dal-s-klicovou-stavbou-188280/
citace z vašeho odkazu
„podle Kupky projekt však nesmí ohrozit zapsání Prahy v seznamu UNESCO“
takže Kupka opětovně potvrzuje, že rozhodnutí závisí na stanovisku UNESCO
„také jednání s UNESCO může přehodit výhybku (projektu), řekl Kupka“
Pan ministr akorát lavíruje, aby z toho vyšel jako vítěz v obou případech.
Pan ministr chápe potřebu obnovy mostu a přidání jedné koleje. Zároveň si váží toho že praha je na seznamu památek Unesco, a považuje to za prestiž, hodnou uchování. Je fajn, že díky práci nezávislé skupiny „aktivistů“ má k dispozici alternativu pro případ, že se likvidace památkově chráněného mostu ukáže jako nemožná.
Tiskový mluvčí by to lépe nenapsal 👍
Neschválí? Uškodilo? Vaše politické predikce jsou úsměvné. 😄
Větší část celé veřejnosti je proti odstranění. I v samotné Praze je větší část obyvatel proti odstranění. Jestli žijete v železniční bublině a myslíte že všichni jsou pro odstranění, tak ono je to prostě naopak. To snad nepřekvapí.
Ono proběhlo nějaké referendum, nebo alespoň průzkum veřejného mínění? Nebo žijete pro změnu v památkářské bublině?
no nežiju v té železniční
Nežiješ v té fyzikální. Konstrukce mostu dosloužila.
Myslím, že se pletete pane Sáčku. Ta partička která je proti bourání jen víc křičí.
20 000 lidí, co se podepsali pod zrezlý most, není většina…
Největší části je to úplně jedno. a pak jsou ty dva tábory.
jo a ze zloby z rozhodnutí o odstranění mostu začneme v praze ve velkým volit ano, socany a komouše 😀
drtivý většině mimopražských je u psího zadku, co s tím mostem bude. a v praze na tom stejně politicky z opozice nic zásadního vykřesat nejde, protože lidi se prostě potřebujou dopravovat a vzhled mostu mimo historický centrum je lidem taky fuk, navrch když bude podobnej.
Odstraňovat most nikdo nechce. Jde jen o to, jestli se jeho exponovanější část smí nahradit něčím v panoramatu podobným, ale ne stejným a technicky i dopravně dost odlišným.
Já myslím, že větší část veřejnosti ani netuší, že se nějaký most bude bourat a je jí to úplně jedno. Pak je tu spolek křiklounů, kteří jsou proti bourání a více lidí bude pro bourání.
V Praze žádné referendum budoucností mostu neproběhlo. Obecně si myslím, že většině obyvatel Prahy je to jedno.
Ty co po tom mostě jezdí budou asi většinově pro ostatním Pražákům je to asi jedno.
Jak velká je to část? Která veřejnost? Máte k tomu podklady?
Proč se pořád musím na všechno doptávat? 😄
A co bude dělat veřejnost, až se zastaví provoz?
Lidi budou především nakrnutí, že z Berouna nedojedou na Hlavák. Ono se to ostatně děje už dnes. Vlaky přervaný a pak se divíme, že spousta lidí jede radši autem.
Silnice jsou přeplněné též, a hlavní problém v tomto směru je chátrající (naštěstí už opravovaná) trať z Berouna. Na Smíchově dost lidí vystoupí, mají tam už metro a tramvaj do více míst ve městě (což mimochodem na tom hlavním teď není). Vedlejším problémem je nemožnost poslat na trať ještě delší patrové soupravy, aby se nemuselo jezdit málem na dohled (a projely i náklady).
Na to máte nějaký důkaz? V mém okolí je většina železniční bubliny pro zachování mostu starého, zatímco 100% té neželezniční pro stavku nového.
V mém okolí je to přesně naopak. Všichni s kterými jsme se o tom bavil mají jednoznačný názor. Zbourat. A rozhodně nežiji v železniční bublině, zde mě už párkrát označili přesně naopak
Jenže větší průšvih bude zastavení provozu.
Všeho do času drahý Sáčku. Většina z nás, tady věří ve vítězství zdravého rozumu.
Starý šrot dolů !
Většina z nás věří ve vítězství zdravého rozumu = nebude se ničit, co má hodnotu a co může dál sloužit.
Samozřejmě, proto se stávající pilíře využijí i pro novou mostovku.
Ne, ministr nemá žádné právo do toho zasahovat. To můžou jenom odborné orgány státní památkové péče.
Jak za tohle muze dat nekdo minus…
Protože na konci příběhu může ministr kultury památkovou ochranu sejmout jedním podpisem. Stačí se kouknout na dostupné zdroje, jak to bylo s tím barákem na václaváku, kde je dneska primark…
Ale nemůže. 🙂
„V roce 2008 ho tehdejší majitel zboural, teprve pak požádal o sejmutí památkové ochrany, čemuž ministerstvo kultury vyhovělo.“ https://prazsky.denik.cz/podnikani/primark-vaclavske-namesti-kolaudace-kvetinovy-dum-pamatkova-ochrana.html
tak řešení máme…
Jestli ono to není spíš osobou pisatele. Když tu jednou za uherský rok Axel napsal něco náznakem soudného, tak ty mínusy stejně schytal.
takových cirátů okolo toho a stejně se bude bourat a stavět nový 🙂 těším se až ten šrot odpluje po lodi na jih . pokud to vůbec vydrží.
Tolik nenávisti k jednomu mostu po předcích.
Předkové měli stejné problémy s hlouposti a malosti jako my.
Předkové naopak vybourali značnou část města, někde citlivě, někde méně (a jizvy jsou tam dosud – důsledky někdy až velikášských vizí). Některá místa byla dříve mnohem příjemnější – alespoň pokud byla udržována, jiná zase možná naopak. Určitě bych nezobecňoval. 🙂
Predkove strhli puvodni vzdusny a malebny jednokolejny most ktery vsak byl v havarijnim stavu a nahradili ho obludou s velkymi oblouky, ktera vyhovovala potrebam 20.stoleti. Zni to divne ze? Ale pritom to presne takto bylo. Druhy most po 120ti letech doslouzil. Ja mu dekuji jak statecne celil dejinym udalostem a i predkum jak dobre ho postavili. Nyni je na case udelat dalsi krok a nahradit ho konstrukci ktera nebude rizikem pro sve uzivatele ani neprijemnosti svemu okoli. A aby se hysterky nezblaznili, tak novy most bude mit zase oblouky a puvodni pilire.
„Správa železnic má letos na investice 39,3 miliardy Kč, což je jedna z nejvyšších částek v historii“
nějakých 130 milionů se v tom hned ztratí, takže co, řekli si v SŽ
Jasně Pytlíku, nač platit miliony za projekt, když to stačí načmárat na ubrousek během pauzy na oběd…
tak je to SŽ, předražené projekty, několik firem pořád dokola, malá domů kamarádům
Ale jste proti “pokroku”, který se nám tady zhmotňuje v novém hnuse, pardon mostě. A to se v zemi “pokrokářů” neodpouští. 😉
Největší problém dneska je že se i k těm nejsložitějším věcem vyjadřuje každý debil…. ti největší nymandi se vyjadřují k věcem o kterých nemají ani ponětí …..jako ňaaaky odborníci vymýšlejí teorie a je jim jedno že jsou prostě uplne mimo
Dunningův–Krugerův efekt
Ano, třeba spolek matek v batikovaných tričkách, který se vyjadřuje k železničnímu mostu…
Spolek mecenášů, kteří si zaplatili vlastní studii, atd…
Spolek miliardářů, zahraniční odborníci, britský a švýcarský inženýr s praxí s podobnými projekty. Nýmandi
Spolek miliardářu nic neznamená.
Ti si takovéhle studie dovolit můžou, ti nejsou zodpovědní za provoz.
A „miliardář“ je kvalifikační ekvivalent stavební fakulty?
Oni někteří miliardáři jsou docela psychopati, páč nahrabat ty prachy není úplně easy. Takový pan Musk, pan Janeček…
Ano, a o těch zahraničních specialistech, kteří jsou mnohem zkušenější než náš Ryjáček, opět taktně mlčíme…
Myslíte, že ti specialisté, kteří ten most viděli „z rychlíku“, jsou mnohem zkušenější, než prof. Ryjáček, který ten most sleduje už léta a ví, v jakém stavu opravdu je?
Njn., vy mi připomínáte jednoho mého kolegu, který taky tvrdí, že “to 30 let dělá takhle a proto je to nejlepší”.
“Z rychlíku” jste si jen vycucal z prstu, což je pro argumentaci vaší strany typické. Firth prozkoumal most zevrubně. Nemáte relevantní argument.
A tohle tvrzení opíráš přesně o co?
A ty?
Zaměstnanci z českého COWI (ex Finley) dělají nádeničinu pro zahraniční matku. Zajímavých projektů si ani nelíznou. Brühwiler je starý šarlatán.
Tak jestli je šarlatán nevím, ale navrhl teoretickou možnost řešení jedné z asi deseti věcí, kterou je třeba vyřešit – zpevnění mostovky. Víc nedodal ani Tejovi…
…takže našli Firtha, který má v referencích to, že vedle nějaké podobné rezatiny postavil nový most, takže má v referencích normální moderní stavby.
https://ianfirth.com/projects
Kdo je podepsaný pod těmi 15% zůstává záhadou, ale nedivil bych se, kdyby si to Tej prostě vymyslel.
Jenže do této definice patří třeba i obecně velmi respektovaný architekt Gebrian. Hromada lidí by si řekla, že architekt tomu přeci rozumět musí. Jenže pak si ho poslechnete trochu pozorněji a slyšíte jen „Myslím si“, „Jsem názoru, že“ apod. namísto „Bylo změřeno“ nebo „Na základě přesných modelů“, jak se nechává slyšet Kloknerák.
Zase to aspoň uvede jako domněnku a nevydává ji za fakt. Pohledy odborníků se také přirozeně různí, a je to tak zdravé. Nezdravé je odkládání činností na „pět minut po dvanácté“ a potom potřeba jednat neodkladně i tam, kde je diskuse zdravá.
Není to zas tak složité. Cestou k úspěchu je nebouračům ukázat dobrou vůli, slíbit a naplánovat přesun starého mostu. A až bude vše nevratně rozjeté, zjistit nové technické problémy přesun znemožňující a v médiích se všem slušně omluvit. Most rozřezat, poslat do šrotu a přislíbit dar čistého výtěžku na dobročinnost. Cena s tím spojené práce se vyčíslí tak, aby výtěžek byl 10 Kč.
Já to chápu tak, že nebouračům nejde o železo někde v Radotíně, ale o železo ve svém místě, krajinném kontextu Vyšehradském 🙂
Mýlíte se, pane kolego. Už v předchozích diskusích k tomuto tématu bylo prokázáno, že pohonnou hmotou snah nebouračů, je snaha architektů a projektantů, kteří prohráli v soutěži o podobu nového mostu. A od té doby organizují stále nové a nové aktivity, aby bylo po jejich. Je možné, že se jim to podaří. Pak ale na velmi dlouhou dobu bude veta po mezinárodních architektonických soutěžích v této zemi, protože zrovna tahle soutěž byla v pořádku, včetně vyhodnocení. A bude to důkazem, že se dá vše ovlivnit, a soutěží se nemá smysl účastnit. Tak jednoduché to je…..
“ Už v předchozích diskusích k tomuto tématu bylo prokázáno, že pohonnou hmotou snah nebouračů, je snaha architektů a projektantů, kteří prohráli v soutěži o podobu nového mostu.”
Nádherná manipulativní lež, zlolajně útočí na pořádek a prosperitu nás všech! Ale republiku si rozvracet nedáme, že?
Mě by třeba zajímaly ty zmiňované důkazy o osobních zájmech. 🙂 Zatím to vypadá na stokrát opakovanou domněnku, mající se stát pravdou.
A že jsem tak smělý: v krajinném kontextu které epochy? Dovolím si tvrdit, že Horymír (ba ani Šemík uhánějící k Neumětelům) žádný most neviděl… Takže pro zachování krajinného rázu rozhodně zbourat!
(Pro obnovení krajinného rázu.)
Že by asi epocha 1910-1930? Kdypak asi dostavěli sv. Petra a Pavla na Vyšehradě, hm? Kdy dostavěli uliční čáru na Smetanově a Rašínově nábřeží, hm? Kdy byly dostavěny mosty Palackého a Legií?
Tohle je historická předprvoválečná a poprvoválečná Praha. Kafkova Praha. Jiná takto rozsáhlá a zachovalá metropole z tohoto období na světě neexistuje.
Ale né, šotouši a mafiáni to prostě všechno musí zničit. A proč? Pro nic, vlaky mohou dál jezdit po železňákovi. Ale prostě ne…
Výborně, tady se krásně ukazuje, že bourači prostě oponentní argumenty nepřijímají, ale obviňovat z toho budou opozici.
Úroveň veřejné debaty v naší zemi je nulová.
Ale ne od pohledu z Vyšehradu, kde bude betonový most jako v Holešovicích, akorát užší.
Žádný betonový most podobný holešovickému nebude, nezvednete niveletu na předmostích o 3 metry.
Zcela upřímě, stěhovat stávajcí most do nějaké jiné polohy ne neobhajitelné plýtvání prostředky daňového poplatníka. Buď opravit, nebo zbourat. Žádné nažrané vlky a zmrzačené ovce.
Mnohem jednodušší je jednat fér. Vykoupit potřebné pozemky, vyřídit papírování a připravit přesun tak, aby o něm nebylo možné pochybovat.
Já se obávám, že na přesun konstrukce z hlediska stáří bude pozdě, hrozí tady, že nebude použitelný ani na tu lávku. A čím déle to budou památkáři odkládat, tím to bude pravděpodobnější.
Průměrný cyklista je o něco lehčí než průměrná lokomotiva.
Younguv modul i mez kluzu oceli znam. Jake jsou tyto parametry u rzi a zbytku barvy?
Jestli jsem vám dobře porozuměl, tak podle vás to cyklisty (po nějaké smysluplné opravě) neunese, přestože po tom dnes jezdí vlaky.
To sice máte pravdu, ale může to klidně dopadnout jako tenhle most, u kterého není garantované, že unese bezpečně sám sebe.
https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/most-cervenak-kulturni-pamatka-uzavirka-aktiviste.A241230_833055_pardubice-zpravy_mvo
Mimochodem, tady taky škodí nějaký aktivisti s vyhlášením tohoto mostu za památku.
Nikoliv. Přesun starého šrotu proti proudu by bylo zcela neúčelné vyhazování veřejných prostředků. Jestliže mají z mé kapsy být tahány peníze jen proto, aby se uspokojily podivné choutky nějaké ukřičené menšiny, pak na takový pytel není žádná záplata dostatečně hrubá.
Asi vám vyhovuje status quo. To jest přehazování odpovědnosti a takměř nefunkční most.
Ano, presne kvuli takovym krivarnam, jak tu navrhujete, se tu vse hroti. Nikdo nikomu neveri. Takze si zatleskejte, ze pomahate vse zablokovat
To je život, s tím se smiřte.
Neví někdo, jestli se k tomu už vyjádřilo UNESCO ? Odsouhlasíme si, konečně, nový most, ale aby to neztroskotalo na souhlasu od nich ?
Já bych na tom UNESCU tak nelpěl. Praha bude středem zájmu turistů i bez štemplu anti semitské organizace (Drážďanům to taky vůbec neuškodilo).
UNESCO se na neoficiální úrovni v podstatě pořád vyjadřuje negativně. A asi víte, že Bistřický (to je ten pán usilující o „záchranu“ mostu) je zároveň ve správní radě ICOMOS, takže to bude nejspíše ještě komplikovaný proces.
https://www.icomos.cz/en/pamatky-unesco/168-unesco-se-pt%C3%A1-na-stav-vy%C5%A1ehradsk%C3%A9ho-%C5%BEelezni%C4%8Dn%C3%ADho-mostu.html
Nejvyšší čas. A nejvyšší čas také na to, aby si toho všiml i ministr Kupka a začal konečně něco dělat a využil svou pozici ve vládě. Zatím se ale tváří spíš jako ministr dálnic, než ministr dopravy. Těm termínům asi nikdo nevěří (hotovo v 2029), ale i kdyby se nějakým zázrakem povedl tento harmonogram dodržet, stejně to bude rok po té, co se dokončí nádraží Smíchov. Spíš ale později, jak je tady zvykem a tak bude Smíchov neprůjezdný i po té, co se s velkou slávou otevře. Ten most končí doslova před tímto nádražím a všude jinde by se to… Číst vice »
Ministr dálnic je proto, že na dálnicích bylo nejvíce příležitostí ke stříhání pásek. Až se postaví VRT, budeme mít zase ministra železnic.
Ty dálnice mají oproti železnici jednu zásadní výhodu: Pásku můžete stříhat co dva roky každých deset kilometrů. Na VRT jsou ty úseky mnohem delší a méně časté.
oprava: a stříhání méně časté.
Určitě nerozebírat > opatrně zvednou a přesunout po Vltavě na nové místo pro pěší a cyklisty. A postavit nový most.
Skupina Výtoň 21 totiž ve své alternativní Studii navrhuje 15 % z mostu odřezat (cca 185 tun) a hodit do šmelcu. A to nemá šanci přes památkovou ochranu projít.
15% je v pořádku. Dle parametrů, z historických technických památek v zahraničí, musí zůstat 70% původního mostu.
Proto se také hovoří o tom, že pokud by most zůstal zachován, nesmí být podíl nových elementů větší než 30%. Jinak by rekonstrukce byla, z hlediska stavební legislativy, brána jako modernizace a takto i posuzována. Což mimo jiné znamená, že musí splňovat současné technické normy a hygienické limity, včetně těch hlukových.
Co když se v průběhu opravy zjistí, že to je horší, než optimistické studie předpokládaly, pak se teda může postavit celý nový?
Pak se celá ta ocelová část postaví jako replika.
Ano! Replika se však bude muset podrobit všem současným technickým i hygienickým normám. Ve výsledku to tedy nebude replika ale jakýsi “kompromisní hybrid”, který bude vzdáleně připomínat současný most.
Odborník chce zvedat most se zkorodovanými částmi, deset lajků, hm. Btw výměnu ocelových částí ve špatném stavu schválili památkáři už před lety. Stejně jako přístavbu nového mostu vedle apod.
Nevole ke konsenzu a technokracie (byť chápu, že fyziku obejít nelze; jednat se každopádně mělo dříve, ale koho ve vládách posledních desetiletí skutečně zajímá nějaká železnice…). Vizi přesunu kamsi do Modřan, již dříve prohlášeného za neúnosný (most to nevydrží, v cestě už roste další překážka…), nebo po proudu (což je dost samoúčelné a také proti panoramatu) beru jako planý slib k ukonejšení jeho zastánců. Něco jako: „VRT již brzy – a je jedno kam, jak a proč -, teď stavíme dálnice.“
Krása sloučená s noblesou.
Ale co naplat. Některým prostě vyhovuje staré a opotřebované. Zejména těm co se rádi dívají na Vyprávěj.
Ano, předpokládám, že všichni ti, o kterých píšete, poslouchají tranzistorák a noviny si chodí kupovat do stánku.
V dobe stavby mostu zadny tranzistorak nebyl, dokonce ani zadny rozhlas nevysilal. Jestli nebouraci lpej na puvodnim, tak at si posilaji holuby, nebo prinejlepsim dopisy.
Hlavně by měli vybrat právě nějakého diplomata, co by dokázal památkáře přesvědčit, aby se do toho nepletli.
Heh, jedna z nejcennějších částí Prahy a prej “nepletli”. 😀
To je jak ten zloděj, co říká policajtovi “hleď si svýho”. 😀
Držím palce v přípravě, povolení a realizaci nového mostu. Škoda, že se tak zdržuje.
Nemohla by SŽ proti nebouračům rozjet nějakou štvavou mediální kampaň a v očích běžných lidí z nich udělat veřejného nepřítele?
A má takto fungovat civilizovaná společnost v právním státě?
Nebo má spíš SŽ aktivněji a trefněji komunikovat, místo té křeče, která se neustále opakuje?
A to říkám jako jednoznačný zastánce nového mostu. SŽ prostě neumí argumentovat.
Je to ale i o lidech. Zatímco na obranu starého šrotu se srotí celá česká kulturní fronta se srdíčkovými dojáky, tak analogicky tohle statici, stavební a dopravní inženýři neudělají. Mediální obraz je tak dost pokřivený ve stylu plochozemci vs. vědci – musíme dát prostor oběma.
…ani komunikovat.
Tady ale argumenty nepomohou. Protože je nechtějí slyšet hlavně zastánci bourání.
Co rovnou nějaké bouchače a mlátičky, jako z devadesátek? Negativní kampaně ŘSD proti aktivistům a občanům např. dálnice okolo Přerova, byla jen rozhazování veřejných pěnez spřáteleným firmám a efekt to mělo zcela opačný.
Však některé současné články o nepřátelích pražského okruhu, odmítačích dálnic či obstrukcích proti rozšiřování silnic jsou přesně v rámci silniční propagandy vystřižené z Rudého Práva. Není třeba chodit daleko do minulosti.
Předpis pro vedení mediální kampaně
Část třetí
Implementace nabídky
Při provádění nabídky se použije znění:
„Toto je nabídka, jaká se neodmítá.“
To vůbec není potřeba.
Nebourači ho ze sebe dělají sami.
Se štvavou mediální kampaní docela vystačíte vy a vám podobní. Dokonale stačíte na to, abyste z umění předků a jejich práce udělali v očích veřejnosti veřejného nepřítele. Snad chudák most nezlynčujete, zoufalci.
A vy jste normalni? Nebo manipulativny *****?
Aneb na Smíchov přes nový most již brzy. Docela odvážné od SŽ plánovat, že se začně stavět už přístí rok. Ne že bych si to nepřál, ale stále není dořešena ta památková ochrana.
Ale 124 let starý most s milióny přejezdů za svou životností se na památkovou ochranu neohlíží a prostě jednoho krásného dne spadne do řeky.
To při současném monitoringu snad nikdo nedopustí, to se dřív uzavře úplně. Což by i tak byl dobrý tlak na to situaci urychleně řešit.
Ono by se to mělo řešit rychle, hlavně bez ohledu na nějaké památkáře.
A příště se zas něco bude řešit rychle bez ohledu na to, že v místě zrovna bydlíte, ne?
Presne tohle si podobni zaslouzi….
Jako clovek co u mostu bydlel rikam okamzite nahradit mostem novym. Nehlede na jeho stav, ta hromada zeleza je proste priserne hlucna a vsichni co tam bydli uvitaji tissi variantu
Tak pokud se nám začně nebezpečně neopravitelně rozpadat panelák, tak určitě nebudu prudit s nějakou provizorní ochranou.