Kvůli špatnému stavu uzavřela Správa železnic trať na Moldavu
Motorový vůz 810 v Dubí. Foto: Phil Richards / Flickr.com
Oznámení o přerušení provozu přichází před hlavní turistickou sezónou.
Oznámení o přerušení provozu přichází před hlavní turistickou sezónou.
Zastavení provozu na trati – šoto bouře – chlapci a možná dívky, vyroste a najděte si lepší aktivitu než boj proti rušení „lokálek“, většina dojíždějících Vám z vysoka sere na to, že budou jezdit pravidelně vlakem, pokud to nebude výhodnější než cesta autem (nebo autobusem), a opravdu pár turistů (to pár znamená i plnou obsazenost o víkendu) to nevytrhne, protože to není dlouhodobě udržitelné a jestli Vám někdo tvrdí, že trať povede do SRN, tak si z Vás dělá prdel, protože prázdné vlaky opravdu dotovat nechce *** celkově veřejná doprava jde prudce dolů (i bez covidu), železniční doprava na méně… Číst vice »
Takže opravit a vyměnit pár pražců, vyměnit upevňovací prvky – to je opravdu složité, to nešlo udělat při poslední velké opravě trati? A jak tedy vůbec probíhá běžná údržba, když k tomuto dojde v takovém rozsahu? nebo se čeká „až toho bude víc“?
A kdo by to udělal?
Nu na starost to má traťovka v Oldřichově u Duchcova a jelikož jejich další tratě co mají v okrsku Oldřichov- Bílina ,nová trať= bez práce, Kozí dráha= zrušená, Bílina- Teplice, nová trať,Oldřichov-Litvínov, nová trať, tak pak člověk ani neví co vlastně dělají? Asi pouze konstatují vady a čekají že to za ně možná někdo udělá
Dotaz směřoval k práci.
No tím jsem chtěl říci, že ten , kdo je za to placený a má to v popisu práce. Nota bene , když v jeho okrsku nemá více, méňe co na práci. Přeci traťovka! Problém je sice trochu v tom že mají jaksi od svého vedení (zastoupeného panem Kašparem), tak nějak doporučeno nestarat o tu trať. Viz žádost traťovky, již 5 let stará o 4ks pražců na tu výměnu co je pod hraničním mostem na Moldavě. (Pan ředitel to zakázal a proto je výměna ve výluce). Investice doslova pár korun z výzisku.
Obdobně tomu bývalo a je i na Kozí dráze, na Mladotické, mezi Jenčem a Středokluky…… Všeho však do času a zodpovědnost bude vyžadována. To bude teprve veselo.
Zisk na jízdném 35 tis. Kč.
Údržba za poslední 2-3 roky 100 mil. Kč.
Viadukty budou během několika let potřebovat 300 mil. Kč.
Opravdu jsem tak bohatý stát?
Byl smeten návrh konzervace lokálek limitem 3 menším než platným v Rakousku a 5 menším než v Německu.
Opravdu jsme o tolik bohatší stát než Německo a Rakousko,?
Za jaké období je onen zisk? Na jaké trati, kterým dopravcem…. Správa železnic nemá nic společného s tržbami či ziskem dopravců. Zisk a tržba je něco jiného, tak jestli je to zisk dopravce za jeden den, tak super.
Když čtu některé komentáře, tak bohatší evidentně nejsme, když máte tak špatnou soustavu základního školství.
Tržby 1 rok.
A co má společného SŽ s tržbami? Vůbec nic. To je věc dopravce, objednavatele. Kde jste ty čísla o tržbách vzal? Nějaký relevantní zdroj? SŽ dostává peníze za použití dopravní cesty. To není jízdné.
Čí?
Jaký že je limit v Německu např. na vzduchovozičské trati do Helmbrechts?
Co je to 3 menším a 5 menším?
Asi „x-menším“. Mimochodem dotyčný směšuje počty vlakových spojů za rok s počtem cestujících za den (kteréžto kritérium formálně platí – reálně není dodržováno ani při následném nižším počtu cestujících – v Německu, ovšem zjevně jen při obnovování provozu na té které trati, nikoliv přímo coby hranice pro zachování provozu tam, kde se jezdí bez přerušení).
A kdo je zodpovědný za údržbu trati, aby ke špatnému stavu nedocházelo… ? Hlavně že penízky za údržbu vykazují.. Jaksi mi to připomíná křik zloděje, „chyťte zloděje.“..
Někdy člověka napadá, že Správa železnic, je asi jediná organizace, kde si „kapr upouští rybník“, místo aby ho rozšiřoval.
Zajímavé, jak Správa železnic zjevně vypustila zkušební balónek a zkoumala, jaká bude reakce, když by trať po celou letní sezónu nebyla v provozu. Jenže pak by na podzim došlo úplnou „náhodou“ třeba i k tomu, že by kvůli zásahu vyšší moci nebyla v provozu i po celou zimní sezónu a pak už by se po zimě opět úplnou náhodou vyrojilo takové kvantum závad, že už by tam náklady na opravu vyletěly do stamilionů či miliard, třeba i kvůli dlouhodobému zastavení provozu. Ale evidentně to na kraji neprošlo. Takže smolík pacholík a trať se musí co nejdříve začít opravovat:-).
Musím říct, že tohle je opravdu děs. To nedělají nějakou pravidelnou údržbu, pravidelné pochůzky, pravidelné jízdy měřícím vozem nebo jinou mechanizací? Jak to, že se na to přijde až ve chvíli, kdy se musí trať zavřít? V normální firmě by za takový šlendrián byl zodpovědný manažer vyhozen, tady jim to zřejmě přijde jako zcela běžná věc.
Už jen to, že jako v poslední době obvykle, nejdřív ohlásili dlouhou výluku a teprve po medializaci najednou přispěchali s tím, jak se to urychlí.
Mě štve drzost Spržele. Sice jsem jen technik, a do stavebních věci na železnici nedělám, ale závady v „geometrickém profilu koleje a nedostatečná držebnost upevňovadel“ jsou podle mě jen špatně utažené matice upevňovadel a nutnost podbití v některých úsecích. Na tohle stačí krátká výluka, případně se to řešilo pomalou jízdou. Mnohdy se to neřešilo vůbec. Pamatuji před pár lety na úsek Lužná- Rakovník, kde šlo rukou povolit matici upevňovadla na každém druhém pražci.
Takže dvojí přístup.
Špatná držebnost upevňovadel je v překladu pro veřejnost synonymem pro shnilé dřevěné pražce a z toho vyplývající závady v geometrické poloze koleje. Nic víc za tím nikdo hledat nemusí…
Ty pražce shnily ze dne na den?
Dřevěné pražce hnijí kontinuálně, kdežto geometrická poloha koleje se prověřuje pouze jednou za čas:-).
Přesně tak, toto jsou drobnosti a běžná údržba, o kterou se staral pochůzkář. A pokud to v pražci už „nedrželo“, pak se pražec vyměnil a to za pár hodin, třeba v době sedla.
Tož bude cyklostezka. :DDD
Do toho krpálu? Tam by nikdo nejezdil
A zejména, z Dubí na Moldavu budete muset za trest šlapat po zpátku :-))) a v Moldavě se obnoví točna :-)))
První úvraťová cykloška na světě.
A neslo by se zeptat „skveleho“ Jiriho Svobody,proc zjisteni,ze je neco v neporadku,prislo na zacatku letni sezony?Co doted delala Dobra sprava?
Asi protože pravidelná prohlídka byla naplánovaná až na tuto dobu.
Nabízí se tedy otázka, kdy proběhla předchozí obdobná prohlídka a s jakým výsledkem a opatřeními.
Po kolika letech, když se to má provádět průběžně a minimálně tak jednou měsíčně, když už ne týdně.
Za to mu jeho budované PR nestojí 🙂
Proč na to přišli nyní! To nebylo k poznání třeba před dvěma roky? To nemají přehled jak staré a v jakém stavu jsou ty pražce, či upevnění? To nevzniká ze dne na den, ale v průběhu řady let. Takže naprosto odfláknutá a zanedbaná údržba, jako na řadě dalších tratí. Je to úmyslné, nebo neschopnost nebo záměr? Přitom náklady na takové opravy jsou v řádu tisíců korun, nikoliv milionů. Naopak to ty miliony do údržby šetří. Opět schází vyvození odpovědnosti a úhrada škody jako v mnoha dalších případech.
Bylo by to podle mě nesmyslné trať trvale uzavřít. To by rekonstrukce toho nestabilního úseku, která tam proběhla neměla smysl, ale možné je vše. Další problém nastane jednou s těmi tunely.
Bylo by špatné se nepoučit z minulých chyb a dělat tytéž znovu.
Včera jsem psal o likvidaci pohraničních tratí u článku o Kozině. Zopakuji to podle mne důležité. Stát jako vlastník prostřednictvím SŽ se nestará o pohraniční tratě s péčí řádného hospodáře a vypadá to, že si chce ponechat jenom tratě ekonomicky výhodné. Tzn. koridory a okolí Prahy. Termín dopravní obslužnosti se tak dostává na vedlejší kolej.
A jakej tam máš jinej příklad než Kozinu? A koho dopravně obsluhuje?
Co třeba Mladotice – Kralovice?
Vytáhněte ještě Polnou a Jemnici!
dopravní obslužnost není kolejová obslužnost
Samozřejmě že ne, ale zrušit železnici a nahradit dopravní obsluhu dvěma autobusy denně to nevytrhne. Takových případů je právě na severu dost.
Nemáte pravdu. Držet koleje jen proto, že se po nich párkrát za rok sveze víc lidí než by pobral autobus je zbytečný luxus. Já vím, že s tím fandové lokálek nebudou souhlasit. Ale stačí jediné. Aby Ústecký kraj pustil čísla cestujících na Moldavu před Coronou. Bude jich tolik, že je busy neodvezou?
Btw. o zastávkách většinou daleko od obcí ani nemluvím
Držet silnici s nosností 10 tun na nápravu mezi všemi vesnicemi je tedy taky luxus.
Buď chceme mít nějakou úroveň dopravní dostupnosti, nebo ne.
Dopravní obslužnost/dostupnost opravdu nejsou koleje do každé Lhoty. Tratě stavěné původně pro přepravu nákladů, především uhlí, jsou prostě překonané. A několik osobních vlaků za týden nebo jen o víkendu je nezachrání. Narozdíl od silnic, které potřebume min. pro IZS.
Znovu doporučím pohled do mapy, jak daleko jsou od kolejí obce na horách.
Že se našim předkům vyplatilo ty tratě vůbec stavět.
Oni mysleli a dokonce i na mnoho let dopředu. To se dnes vytratilo, protože myšlení a vzdělávání bolí.
Měli o dost jinej průmysl a zemědělství, mnoho komodit, kvůli kterým se některé tratě stavěly, se dneska nevozí vůbec, nebo v minimálních množstvích. Cesta autem přes půl dnešní ČR byla dobrodružství, přes půl Evropy se autem vydali jen odvážní cestovatelé a průkopníci, o lítání ani nemluvě. Autobus pravidelně zajíždějící do vesnice? Nepředstavitelné. Taky měli na stavbu těch tratí technologie, jaký měli, takže občas museli stavět oklikou tam, kde to dnešní technologií jde stavět příměji. To, že se někde předkům kvůli něčemu vyplatilo postavit trať, neznamená ani omylem, že ty důvody platěj i dnes. Spousta tratí je dneska naopak důležitejch z… Číst vice »
Co odbočka na letiště Mošnov nedaleko Ostravy? Před kolika lety se postavila? Nákladní doprava tam je dosud 0 a osobní doprava vyjma dvou dnů v roce taky žádná sláva, jak by si přáli zdejší trhači kolejí. Jen dva dny v roce tam jezdí posílené vlaky, které jsou stejně natřískané a byly by třeba další. A v covidovém roce 2020 dokonce ani ty dva dny neproběhly.
Ty tratě je potřeba držet pro veškerou dopravu, která tam může být a v prvé řadě nákladní a nevozit náklady auty přes pole namísto pěstování plodin pro zajištění výroby potravin a zbavit se jejich dovozů. Sklady, výroba apod. patří ke kolejím. Pak nebudou problémy s využitím tratí a s problémy a investicemi do tzv. řešení životního prostředí a dopadů třeba na zdraví a životy obyvatel.
Já si myslím,že tímto je s tou tratí ámen, bohužel
Dřív nebo později by to stejně přišlo, tyto lokálky žádnou dopravní úlohu neplní a nelze z veřejných peněz utrácet stamilióny jen kvůli víkendové atrakci. Tratě které nejsou součástí celostátní dráhy budou postupně zanikat, provoz tam není udržitelný.
Jestli se o to Spržel nechce starat, měla by před likvidací nabídnout trať k prodeji.
O tom jim možná jde :-(. – zbavit se „práce“ a „výdajů“.
SŽ by se mělo starat o tratě, kde je objednávka osobky, což je zde splněno!!!
Druhá věc jsou tratě, kde již stav trati provoz nedovolí (Mladotice – Kralovice , Loket – Horní Slavkov atd. Opět však způsobeno přístupem SŽ 🙁 a bohužel asi i krajů, které neobjednávali osobku. Ale pokud by kraj alespoň na deset let provoz vlaků (alespoň 4 páry denně) objednal, tak ať to SŽ opraví a zprovozní – koneckonců to má v popisu práce.
Co se tak konečně zbavit SŽ?
willykum a jiným inteligentum…
to že se někdo chová jak prase (sz) neznamená, že mu to projde navždy.
mají zákonnou povinnost top udržovat sjízdné.
a nebude tak těžké je k tomu donutit.
stačí CHTIT
vzhledem k tomu že nejspíš v říjnu nás čeká nový svět…tak se to nepochybně změní. a i zatuchly Augiasuv chliv v dlážděné bude vymeten.
radujte se. radost vám dlouho nevydrží a pak to bude bolet.
dokonavajici kobyla kope nejvic
Jojo, shnilé pražce na zapomenuté trati je největší problém české železnice.
Aspoň teda v hlaváčh šotoušků.
Zapomenuté xD
Jojo. 28. října se blíží. Soudruzi už nabíjejí Auroru!
jinak v pořádku?
Nový svět nás nečeká. Posiluje SPD, zůstávají komunisti. Moc si to nemalujte…
tohle má aspoň potenciál na to, aby to v sezóně bylo hodně využité (na rozdíl od „kozí sousedky“) a propojení do Německa by využití ještě zvýšilo. Otázka, za jakou cenu… Že to je ale náročné na údržbu, už kvůli mostům a tunelům, o tom žádná. Má to i svoji kulturní hodnotu, jako že se někde drží při životě historická budova, nebo infrastruktura (např. most), která(ý) pro běžný život není potřeba.
V tomto konkrétním případě bych „obchodoval“, vyřadíme ze sítě tolik a tolik zbytných lokálek a budeme se soustředit na tuto trať.
A proto se investovalo do regionální tratě z Olomouce do Uničova, protože tam není udržitelný provoz?
Ale o zrušení trati na Modavy není řeč, jen se tam vysypala geometrie.
Určitě se brzy dozvíme jak to chtějí spravit nebo v čem je problém. Šotoušci budou chvíli kejhat, ale namísto plánování návštěvy Moldavy můžou letos plánovat návštěvu nějaké jiné trati, ne?
A u nešotoušků (tzn. běžných turistů) to bude jak?
třeba bude NAD, tak pojedou tím, ještě, že máme ty silnice, jinak nevím, kudy by ta NAD jezdila 😉 😉
Už se těším na NAD přepravující kola. Oni sice zcela výjimečně přistaví i nákladní auto na kola, ale pravidlo to není a řidiči jsou potřeba i jinde.
přepravu jiného sportovního náčiní veřejnou dopravou taky stát / kraj nikomu negarantuje
Hm, u nás pokaždý – je to obvykle dodávka.
A stovky miliard na dálnice pro ježdění pár lidí autem – třeba na lyžovačku nebo na chatu nebo pro zbytné kamiony a tranzit přes ČR ano? Proč tak rozdílné postoje? A přitom se neplatí náklady do zdravotnictví z toho vzniklé, natož náklady na dopady do klimatu krajiny apod. To vám evidentně nevadí. Pročpak? Přitom ta čísla jsou jasná a byla zveřejněna mnohokrát i když k nelibosti řady zainteresovaných.
Když jsem si přečetl celý článek, tak jsem se dost zděsil, neboť výluka na trati 162 začala taky výlukou výměnou pražců a jak teď vypadá všichni vědí.
Když už jsme u toho neplnění povinností žesstrany SŽ, nešlo by je trochu postrašit jako tady ten magor?
http://www.e-usti.cz/zpravy/usti-nad-labem/132244-muz-miril-pistoli-na-cestujici-v-trolejbuse
Skvělý nápad, gratuluju. Doufám, že na tu hlavu máte aspoň invalidní důchod.
To by nepomohlo…
je třeba mít aktivní legitimaci k žalobě. čili zadat o kapacitu a být odmitan
pak zažalovat ke správnímu soudu, že je protiprávně odmitano přidělení kapacity z důvodu porušování právních povinností že strany SZ
a čekat až dostanou po cuni
jen to musí někdo zažalovat.
není žalobce, neni soudce
Možná byste mohl vy sám, udělat z toho monstrkauzu, na konci které by SŽ vyměnila dva kilometry pražců. Nejsvětlejší okamžik vašeho života. Wow.
nemaje sukafonu a oprávnění k jeho provozování asi nemuzu.
jestli podobně výsměšné reagujete na fakt, že si státní organizace dělá z povinnosti ji uložené zákonem soufek, tak vám asi nezbyde si to někdy vyzkoušet na vlastní kůži. karma je svině a je zadarmo. každý někdy potřebuje, aby se stát choval dle zákona a konal, kdy je k tomu povinen.
KPT nebo jiná partička co to oprávnění má jistě po vašich schopnostech ráda skočí
Určitě světlejší než jakýkoli váš. Vy se asi ukájíte nad každým zrušeným centimetrem kolejí.
Co je to wow?
Je to anglický výraz vyjadřující úžas (lze použít i sarkasticky), do češtiny by se to dalo přeložit jako „páni“, „ty jó“, „jů“, „no teda!“ atd.
Otázka která není přímo o článku:
Je očividný že SŽDC dělá negální věci s důkazama, ale to je nikdo nevyzval k soudu za to? Nebo proč tohle jejich neudržování pořád prochází i když je známa a očividná nezákonost tohoto?
Protože je to naprostá marginálie. Z 9 tisíc kilometrů tratí se tady pořád točíte na jedné (teď dvou) turistických tratích…
smazáno pro vulgárnost
jan.hajny20@tiscali.cz
78.156.32.229
Výborně. Ta jelita se znemožní sama…
Nevím, co zde bylo psáno, ale je zarážející, že jeden něco napíše a je mu to smazáno, ale vulgarity někoho jiného, které tu jsou napsány v jiném příspěvku, který tu je o něco déle, ty jsou ponechány bez povšimnutí.
Na kolika???? Znáte vůbec železniční síť v ČR a pohybujete se po ní?
Spíš je otázka, jestli v Česku vůbec nějaká pěkně udržovaná trať je…
No měl jsem tu možnost doprovázet měřící soupravu SŽ .Od Hrobu na Moldavu je ta trat opravdu v řiti.Jinak se to ví již delší dobu a nemuselo se čekat na letní sezonu a pak to zavřít.Jinak je jasné lidé si zvyknou ,že vlak nejezdí a pojedou autem no a už to neobnovíme (a neříkejte ,že je to památka ,toho už bylo)a poslanec Kolovratník se směje ,já vám ty tratě stejně zruším
takze sz opět porušuje zákonné povinnosti. kraj nebo dopravce je má zažalovat.
jsou povinni to udržovat.
Zažalovat ke můžete klidně i vy.
To těžko. Soud by konstatoval, že on osobně nebyl o žádná práva zkrácen.
PS: a toho génia z Konepulek, tomu brzo taky sklapne…
Další lokálka s (trvalou?) výukou a zase je v ÚK. Náhoda?
*výlukou
Asi je to „náhoda“. Na jednu stranu se v obcích, kde trať (zatím) mají a chtěli by ji mít i nadále (Jílové, Telnice, Krupka, Dubí, Moldava, Hrob, Osek, Mšené-lázně, Budyně nad Ohří a další), tyto tratě ruší nebo se na nich alespoň výrazně omezuje doprava. Na stranu druhou v obcích, kde (novou) trať rozhodně a jednoznačně nechtějí (Hrobce, Chodouny, Polepy, Křešice, Chlumec a další) jim tam SŽ chce proti jejich vůli trať postavit. Co z toho plyne? Chceš-li trať, řvi, že ji nechceš. Nechceš-li ji, řvi, že ji chceš. Vítejte v Absurdistánu.
Mám se smát, nebo plakat?
Update: Na celou trať 135 uvalena výluka a nahrazují jí autobusy.
Jen aby to nedopadlo jako v roce 2007 s tratí o tři čísla menší, tam to taky začalo jako „Oprava traťového úseku“…
Doufám, že všechny samosprávy, kterých se trať dotýká, spolu s krajským úřadem budou vyvíjet tlak na SŽ, který povede k co nejbrzčejší opravě. Když už to vypadá, že se Kozí dráha konečně nějakým směrem hne, bylo by velmi nešťastné, kdyby žezlo neudržované uzavřené tratě v Ústeckém kraji převzala Moldava. Nedej bože na dalších 14 let.
Tak dík, měl jsem v plánu tam zajet o víkendu asi po 5 letech😬
Že se jim uráčilo (Sebevraždě Železnic) to oznámit předem?
To jsou hovada, to je neskutečný. Když jsem viděl ten titulek, zcela vážně jsem si myslel, že to bude satirický článek v reakci na kozinu. Ale zavřít podle mého názoru jednu z turisticky nejatraktivnějších tratí v republice přesně před hlavní turistickou sezónou a ještě k tomu poté, co byla v posledních letech měsíce a měsíce mimo provoz kvůli opravám, to je vážně vrchol nezodpovědnosti. Sám jsem si tam chtěl párkrát vyjet, i když to mám celkem daleko, ale ono hovno.
Sám jsem si tam chtěl párkrát vyjet
To nic, to je prostě šotouvažování…
Že se někdo chtěl projet po horské trati hned znamená, že je šotouš?
Ano, že se někdo halasně dožaduje nákladných oprav různých obskurních tratí a označuje Správu železnic za bandu zločinců – aby se na nich jednou za pět let projel…
Tady se nikdo nedoprošuje žádných zbytečných nákladných oprav, jen je prostě absudrní, že SŽ prohlásila trať za nesjízdnou v okamžiku, kdy řeší kozí dráhu, což je víc než podezřelé.
A to, že se někdo chce vydat vlakem na výlet do hor neznamená, že je šotouš. To je normální i u absolutně nešoto lidí. Pokud někoho takto nazýváte na základě jedné věty v jednom příspěvku, tak byste měl trochu zklidnit a neházet hned špínu na druhé. To opravdu není normální.
a i kdyby byl sotous…tak to je trestné či zavrženíhodne?
Samozřejmě že není. Přijde mi, že v diskuzích na tomto webu je plno lidí, kteří nevědí, co s životem a závidí těm, kteří svůj smysl našli na kolejích. A závist je špatná věc…
Velmi podezřelé. Velká podkladnicová loupež!
vážený, jestli jste si nevsimnul, za poslední 2-3 roky tam dobrá správa uvalila 100 mega na údržbě.
pokud to jsou takoví přirození (dle volby pánské či dámské), že si nevšimli shnilych prazcu, které neshnily za 3 roky, tak jsou v lepším případě nekompetentní. v horším případě to má i trestni rovinu.
a vy a vám podobní jste jasným příkladem proč tu v této krásné zemi žijeme v takovém bordelu a stresu jako žijeme.
špatný není škůdce a zmetek, ale ten kdo na to poukaze. protože z toho má jistě bokem..nebo je uchýl…nebo něco podobneho
Možná byste mohli založit nějaké šotoušské Orlí hlídky, které budou provádět profylaktické pochůzky po tratích šotoušského významu. Tu vykopnete břízku, tu zdokumentujete upadlý šroub, tu kontrolně přeměříte rozchod. A pokud se nedostatky nespraví do týdne, poženete to do Štrasburku!
Nezapomeňte, že sám velký Šatava říkal, že kam nevede lokálka, tam jako by neměli elektriku. (Nevím, jestli se u toho styděl.)
aha, takze mam ve volném čase chodit po lokalce s tím werkem na měření rozchodu a přípravkem na utahování šroubů…
jestli jste si nevsimnul, tak od toho tu máme spr.žel. která nás jen na personálních nákladech stojí 11 miliard ročně.
mají POVINNOST trať udržovat. kašlou na to.
a doporučení od trollu vašeho typu…“haha, blbecku, vztekej se, já se ti směju. a ještě tam s podobnými blbecky můžeš chodit to opravovat místo sprzel.“
lepší ilustrace vaší osobnosti netřeba.
neptej se co má dělat SŽ pro tebe. ptej se co můžes udělat ty pro ni!
Vlak na horách si sice rád vyfotím, ale představte si, že se tam dá dokonce i chodit na krásné výlety. Na to člověk opravdu šotouš být nemusí. A znám spoustu lidí z Kladenska, kteří tam jezdí za horami a přírodou pravidelně, je to relativně blízko a opravdu to stojí za to.
Jak hodnotíte vaše příspěvky a uvažování?
Tak minuly rok ty sikovne spesne vlaky z usti nejezdily kvuli vyluce a ted to prerusi znovu. Tak proc se na tu trat sprava vyluk nepodivala minuly rok a nedala ji trochu do kupy? Za tohle by fakt meli dopravcum platit.
To je ale náhoda. Že by spíš „vyjednávací páka“ proti obnově Koziny…?
Viděl bych to taky tak. 😥
To už vypadá jak mafiánské způsoby!
Jednoduchá rada pro kraj: do doby, než se dá do pořádku trať na Moldavu, tak přerušit provoz na Kašparově Zubrnické. Prostě nedotovat z úsporného hlediska. Oni mu to pak jeho kolegové vysvětlí, on tam je zaháčkovaný asi jako Babiše v Agrofertu (je a není) A do doby než zprovozní Kozinu ,tak zastavit že strany kraje přípravu a podporu VRT. (Kozinu je nutná k výstavbě VRT a stavbu tunelů, nebo chcete rubaninu a nosný stavební materiál vozit auty a ničit vše okolo ještě více?) On by potom snad ten kašpárek dostal od všechnoministra konečně padáka.
Četl jsem to asi třikrát a ani tak jsem to nepochopil. Ale jsem rád, že se pokračuje v soutěži „O nejabsurdnější důvod pro zachování Kozí dráhy“.
Ehm, asi tomu úplně nerozumím…Vy byste kvůli urychlení opravy dvou poměrně nevýznamných lokálek opravdu vytrollil jak stavbu VRT, tak jinou, ještě bezvýznamnější kusou lokálku? Přijde Vám VRTka málo zabržděná a dobrovolníci, obnovujíci zubrnickou málo motivovaní? 😀
Vcelku to, co navrhujete, je chytristika, vychcanost a pikovláčky, ale ne řešení.
Když se nedokážou, prasata, starat o lokálku, víte jak by vypadala ta VRT?
O naši trať se „prasata“ starají celkem slušně, jsou na ní dvě obří stavby a zavádí tam ETCS. Jestli spíš není prase člověk, který má nereálné představy o světě.
Bohužel, nevidím do budoucnosti, Vy tam vidíte?
Já předpokládám, že SŽ bude daleko více zajímat provozuschopnost VRTky, než Koziny a Moldavky. Jedinou šancí je zahájení těžby lithia 😉
Jistě. Vidíme to aktuálně třeba na koridoru nedaleko Chocně.
Běžte si laskavě vydírat někam jinam. Jestli myslíte, že Kozina má pro ÚK větší význam než VRT, tak si dejte mokrý hadr na hlavu.
Pokud nebude SŽ postupovat s péčí řádného hospodáře, je na čase jim zatopit.
VRT je politickej projekt a státním politikům to bude vadit.
tak nápad to je slušný. ale začal bych žalobami u správních soudů. musi je prohrat
Přístup, který tady tak vynášíte do nebes, je protizákonný. Podle zákona č. 266/1994 Sb. o drahách je vlastník dráhy povinen udržovat trať v provozuschopném stavu.
(To měla být odpověď pod uživatelem Nechápu, prosím na tomto místě smazat.)
Uživatel Nechápu byl trvale zablokován, jelikož sem zkouší proniknout již asi pod desátou přezdívkou.
Marek Matiášek alias Souprava?
Cyklista, rychlodráha atd. zjevně zase došly prášky.
A když se tak neustále neděje?
Tak je to nadále v rozporu se zákonem.
To rozhodnopádně!
Ale to se na to budeme jen koukat?
musíte mít aktivní legitimaci k žalobě. ja nemam sukafon ani oprávnění dopravce. čili neumím si získat aktivní legitimaci. problém je že si většina dopravců nechce znepratelit dlazdenou
“ Tedy ty normální lidi, ktere štve zkomplikovani dovolených v zahraničí, nutnost si hradit testy, nemožnost jet do řady zemí bez karantény“
… čímž pádem lze předpokládat o to větší zájem o dovolenou v rámci tuzemska, mj. na Moldavě atd.?
„Tahle dráha je narozdil od jakési Kozí o dost turisticky lakavejsi, takže se nic neděje.“
Tím spíše „se děje“ – jde-li o turisticky lákavou trať, pak je její nesjízdnost problémem.
** Tento komentář byl reakcí (napsanou přímo pod onen příspěvek) na příspěvek p. „Nechápu“, kterýžto příspěvek mezitím ale „zmizel“ (?). Citace v něm pocházejí z příspěvku p. „Nechápu“.
A co na to OSŽ, FS ČR, SOSAD a dalších 10 nebo kolik odborářských organizací?
Např. proti „konkrétní podobě smluvního vztahu ČD s Jihomoravským krajem“ byly všechny organizace „v pohotovosti“ (zejména to bylo zajímavé od pracovníků Dobré správy, kteří „nemají s žádným dopravcem nic společného“), namísto toho, aby si pracovníci ČD vyřešili své požadavky uvnitř své firmy.
Tak jakpak nádražákům (ne)vadí (další) zastavení provozu na Moldavu? 🙂
Nebudou tam jezdit vlaky, ve kterých by neplatila režijka. Takže je to v pořádku.
A zatím čtyři minusaci z odborů neznají lepší odpověď
Zato nějaký Daniel, za kterým nestojí žádné odbory a ze svého šéfa se pomočuje, musí své slinty, které mají do reality asi tak daleko jako výnosy z Harwardských fondů pro investory, na internet psát pořád, že?
SZDC nemá jako prioritu opravu Moldavske dráhy, sotousi se nastvali a nejraději by celé neschopné vedení určitě vyměnili. A to pokaždé, když prioritou nebude lokalka nebo dokud se do vedení SZDC nedostane nějaký sotous, který nejdříve dá do kupy všechny lokalky a na ostatní tratě se dají peníze až když zbyde. Na hlavních tratích klidně mohou byt 50ky, podstatné je aby jezdila celá síť. Fakt bych chtěl vidět, jak dlouho by se takové vedení SZDC udrželo. Už zbývá jen dodat klasiku o omezení korupce a predrazenych zakázkach a následné alokaci usetrenych peněz do lokalek, protože nic jiného důležité není… Hmm,… Číst vice »
Falešné dilema.
„Že Moldavska dráha vynechá půl sezóny (tu zimní nikdo nerusi)“
Ta již defacto zrušena byla. Plus po dobu některých z restrikcí byly vlaky na Moldavu zcela odřeknuty.
Možná by bylo zajímavé se podívat na to, nakolik by se případná jednorázová (!) obnova v nějakém „základním“ rozsahu (! – řekněme na 40 km/h, pokud by to pomohlo snížit nutné náklady na km) těch tratí „nad propastí“ reálně promítla do skutečných provozních parametrů tratí hlavních. A hlavně na jak dlouho – do údržby plyne nějaká částka každoročně, tak jeden rok (nebo postupně přes několik let v menších podílech) by holt plynula také někam jinam, než jen do těch „hlavních“. Myslím, že není nutné jako alternativu hned stavět nefunkční koridor, naopak nějaké ty „padesátky“ na některých „vedlejších hlavních“ tratích na… Číst vice »
A to nevěděli dopředu, a pro jistotu ještě odložili opravy?
Asi ne…asi ta trať nějakým záhadným způsobem zchátrala přes noc…
To je tím čerstvým severočeským povětřím. To bývá vichr až se uvolní i upevňovadla na která dobrá správa 10 let nesáhla, aby se nepoškodila.
Vůbec mě nepřekvapuje laxní přístup téhle neschopné bandy se SŽ. Být na nich, Moldavská horská dráha zanikne, jako i mnoho dalších tratí, příklad v poslední době často řešená tzv. Kozí dráha z Oldřichova u Duchcova do Děčína.
Jakých „mnoho dalších tratí“? Mele se tu stále o jedné, co jiného zaniklo?
kdyby záleželo jen na těch zmatcích, tak zaniknou postupně všechny. viz průšvih s upenovadly u výšková a v malomericich
Účelovka! 🙂
Nejprve SŽ boří co se dá a teď uzavírá tratě, aby se naplnila Kolovratníkova vize konzervace. Do voleb toho musí stihnout zničit co nejvíc a po volbách to bude pokračovat, neboť zde proželezniční strany vymizely. Šetřit se bude na tratích, nikoli jinde, vždy když stát je v rozpočtové pohromě odnese to „železnice a nikdy jinak.“
Tak mnohe lokalky driv nebo pozdeji skutecne neodvratne zaniknou, ale asi se shodneme, ze tahle by k nim rozhodne patrit nemela. O to vic nepochopitelna je napriklad ta stamilionova investice do mostu na trati do luzce nad vltavou, ktera nema turisticky ani jiny potencial, kdyz tenhle atraktivni technicky unikat zase na jednu sezonu zazdili – a zrovna letos by to mohla byt dobra sezona.
Most na trati do Lužce nebyla investice SŽDC, ale ŘVC.
Když tak mne opravte, ale není to v případě státních peněz v konečném důsledku tak trochu jedno, z které kapsy jdou na teď už asi zbytečnost?
I zde připomenu, že ta sporná vodní stavba znamenala přímo v Lužci výstavbu tří (!) zvedacích mostů. Nebýt té stavby, nebyl by přebudováván ani jeden z nich (tzn. ani jeden ze dvou silničních, ani ten jediný železniční).
Tzn. primární spornost je v té vodní investici, nikoliv v tom, jestli namísto tří zvedacích mostů v Lužci mít jen dva (situace při realizaci té vodní investice + souběžném zrušení tratě do Lužce).
A ta vodni investice je tedy sporna?
Ano, velmi.
Vůči SŽDC začínám být paranoidní, co je tohle zase za šmečko? Jak dlouho trvá dočasnost?
tak jednu cyklostezku se daří tlačit dále, tak otevřeli další pohodlnou trať k přerušení provozu…
patlalove, škůdci a grazlove
Kvůli jedné trati v lese a druhé (turistické, v horách) tady budete blábolit o škůdcích zločincích? Nepřeháníte to?
Já v Dubí bydlím a je mi smutno. Jedna trať, to máte sice pravdu, ale uzavřít před sezónou tuto jednu je z mého pohledu nepochopitelné.
otevřete si hospodu. a nemějte příslušný počet záchodu ci rozklepavejte vajíčka tam kde krajite okurek. počkejte co se s vámi stane.
tady zmetci utratí sto mega za sesuv aby to hned po vyřešení zavřeli kvůli prazcum. přičemž to že zákona mají udržovat a kašlou na to.
a článek o nádraží v kroune, kde budovu ocenili na 800tis kč, když to obec chtěla koupit a když to koupila, tak to raději za 2 mio zborili. top jste četl.
jsou to škůdci.
Otázkou je i objektivnost té vynaložené částky. Třeba to mohlo být i méně. kdo ví? Jak byla ta cena ověřena z hlediska správnosti a skutečných nákladů a běžných cen? Nakonec ty částky u opravy 200 m tratě po sesuvu v důsledku špatného postupu při výstavbě dálnice také o něčem svědčí. Opět spíš podezření dosáhnout toho, aby se neopravovalo. Vždyť za tak hrozné peníze se to přeci nevyplatí, že?.
Ty škody v min. desítkách milionů vám asi nevadí. A když vezmeme celou síť?. Navíc znemožněná doprava zboží, ušlé tržby, více dopravy na silnicích. Ale vy s tím souhlasíte. nějak nelogické vzhledem k vašim příspěvkům.
Do té doby, než se dočkají zrušení dané tratě, aby se o ni už nemuseli definitivně starat.
Základní jednotkou dočasnosti je 1 Věk. Na Moravě zavedli inovativně novější jednotku 1 Furt. Do češtiny by se to dalo přeložit jako 1 Navždy.
Furt (dříve též „Furth“) je bezrozměrná jednotka používaná pro specifikaci dlouhodobých časových intervalů.
neni to nemecky brod?
Der Furt je opravdu brod, píše se bez háčka, v angličtině ford. V názvech je přípustná varianta s Furth nebo Fürth, případně ve složenině.
Furt v němčině se dá přeložit jako immer, immerwährend nebo stets.
Je, ta jednotka je odvozena od neustálého brodění se v čase.
Ano, proto je její zavedení na Moravě tak inovativní.
Dočasnost trvá stejně dlouho jako „Furt“.
Tam jsou ještě dřevěné pražce? Z rekonstrukcí koridorů jsou stohy výzisku…
Pražce umí vyrobit jediná firma.
I ty pražce používané v Německu jsou pro český provoz naprosto nebezpečné.
i když ty české jsou kopie těch nemeckych
Vždyť to není tak dlouho, co to tam bylo uzavřeno kvůli sesuvu… To ty opravy nemohli udělat rovnou s tím? To by bylo pro SŽ(DC) asi moc logické…
To bychom měli nepřiměřeně vysoké požadavky…
A bylo by to podezřele levné, šťourale…
Hm, že by první cyklostezka s úvratí 🙂
Proč úvrať? Zatacka pro kola může mit klidně malé polomery a na to tam misto je. Tedy hypoteticky, nikdo z toho stezku dělat nebude. Na stezce zavěšené pod pražským obchvatem přes Vltavu máte pravoúhlé zatacky. Jednoduše jsou tam připojené rampy na zavěšenou plošinu kolmo. Cyklista jede pomalu a vytočí to obloukem.
Tato trať je památkově chráněná, tam žádná cyklostezka určitě nebude.
Trať do Jemnice je taky chráněná a před 10 (ba i 4) lety byla „na zrušení“/“na prodej“ (kde v případě neprodeje by to dopadlo asi… nedobře), tzn. reálně to nic moc neznamená.
Udělají v Dubí točnu,vyřeší prudkou zatáčku do protisměru.
Doufám, že to nedopadne jako Krásný Jez – Loket nebo Kozí dráha.
Tak zrovna u Koziny dava smysl ji zachovat,… tam vubec nechapu tu snahu ji zrusit…
Zachovávat různé lokálky kvůli víkendovým šotomotoráčkům se může někomu jevit jako plýtvání penězi. Kterých se pak nemusí dostávat jiným tratím plnícím svou funkci lépe.
Ale to Šotouše nezajímá.Každá trať se musí navěky udržovat,protože ji předci postavili.
Proč jen kvůli víkendům? To poručil kdo?
Je třeba se pídit po skutečných důvodech a osobách. A jejich zájmech.
Desítky a desítky let se do té trati neinvestovalo, tak se není co divit, že se to teď „sype“. Snad to tam všechno opraví a nejpozději v tom říjnu se budeme moci svézt!
Však se tam pořád něco kutí..
Vždyť do lokálek se nemusí investovat.Tam prý stačí posekat výhonky proutí. Jinak před 2 roky se investovalo přes 50 000 000 Kč do stabilizace náspu.
Jako u většiny tratí a pak se někdo diví a zejména těm částkám. Stále základní otázka – kam se poděly peníze na tu údržbu vydávané a vykazované? A jak byly vykazované a kontrolované? A nejen zde!
Horší bude, až se to samé stane na Výtoni.
Se bude jezdit přes Krč no.
až se položí druhá kolej po mostu inteligence nebo i bez ní?
No nejdřív bez, později s druhou kolejí…
a to se stane. dobrá správa soutěží architekta na nový most, ale ten starý má pamatkovou ochranu…
takže by spíš měli soutěžit zaměření stávajícího objektu a hledání v archivech
Do architektonické soutěže kecají i památkáři. Pokud bude snaha se dohodnout, tak se pohne dál.
(I když ze strany Spržel očekávám přístup „musí to být po našem“, a obalení trati hlukovou stěnou aby nerušila cyklisty na mostě. Blokování Úval už bylo)
A tady ta organizace chce budovat VRT? Vždyť to bude první VRT, kde bude snížení z 250 na 10km/h, nebo jim zdrhnou kolejnice z pražců.
Ale zase když rostou smrky mezi pražci tak je to bio zelené a to je teď in…
No nějaký smrčky o průměru 20 a více cm za dobrou cenu bych potřeboval. Klidně si je i pokacim, něco by mohlo být u Mladotic, aby měli snadnější práci s obnovou tratí.
ja bych jim tam zasazel bambus a přivázal je nad rostoucí vyhonek
A proč jen VRT? Stačí se podívat na stav hlavních tratí. U těch snad je vidět řádná údržba, koncepce? A to nemluvím o tom, když jsem zjistil (a nejen já) krátce po rekonstrukci, přestavbě, výstavbě stav tratě víc než žalostný a další pomalé jízdy, další opravy. To máme tak špatné stavební, firmy, projektanty, stavební dohled nebo co? Pro rejpaly jen namátkou třeba úsek za Plzní na Pňovany, úsek za Zdicemi – most a okolí, stav u Klučova aj.
To si tedy mohou Sasové studii proveditelnosti podlozit stul. To pro ne jiste bude Dobra Zpráva.
Ano…takhle si mohou z nějakých studií na „podkrušnohorský tunel“ ubalit jointy a zapít to tou svou komáří močí…
Asi vám uniklo, že Sasové svoji část dávno vytrhali…
Aby nakonec ty koleje nepostavili rychleji, než to stihne dobrá správa z české strany opravit.
To jo.Ale Sasové postaví ty koleje asi 20 kilometrů východněji,než je Moldava.
Neuniklo. Koleje nejsou, ale teleso stale je a v prekvapive dobrem stavu vc. mostu. (naposled jsem tam byl vloni v lete). Dokonce neni zarostle naletem, ale lze po nem i chodit a jezdit na kole. Ale zda to ma cenu obnovovat, to je ovsem velka otazka..
Proto Sasové dělají tu studií.
to byla jen konzervace! 🙂
Ani bych se nedivil tomu, kdyby si SŽ výluku na moldavské trati vymyslela za účelem vydírání Ústeckého kraje, aby neusiloval o návrat vlaků na Kozí dráhu. To načasování je podezřelé.
Možná je tam opravdu nějaký vážný technický problém, kvůli kterému se nedá jezdit. Ale všechno, co řekne SŽ, raději desetkrát prověřuji.
Sázím stovku, že za týden přijde zpráva: „Máme málo peněz, buď Kozina nebo Moldava!“ A absurdní drama pojede dál.
Plus nad rámec toho v témže kraji ještě i Dobkovičky.
Na to nemají nárok, stát za své opraví a pak to bude vymáhat po těch, co to zavinili.
Naopak, opravováno několikrát, tohle je další naschvál. OŘ Ústí vyžaduje okamžitý audit.
defenestraci?
Smazáno pro podněcování násilí
Ne, stačit to nebude, protože pokud bude vládnout demoblok, bude mít podíl na rozhodování také ODS, která je svými kauzami vyhlášená.
ale horší to snad už nebude
Myslíte? Dědictví ODS hovoří za vše a v ÚK o to více.či spíše zejména.
To máte samozřejmě pravdu, zvlášť v Brně je to výstavka, ale pokud skutečně budou státní zastupitelství, policie a soudy dělat svoji práci, tak na ně dojde.
I když teda nevím, soudruzi z OKD taky po 11 letech vyvázli bez trestu…
brněnské straky jsou již v hledáčku.
přidejte faltýnka
Předně by to měl být Nejedlý s Mynářem. To je pramen největšího zla v ČR.
Klídek s tím podněcováním násilí. Poslední varování před trvalou blokací.
Njn. Nic není zadarmo. Škoda.
To byl eufemismus, nicméně co se dá dělat.
Já navrhuji koňskou přetahovanou…
to je nehezka představa. prý to i dost bolí…a vyhrazeno to bylo pro kralovrahy. ja myslim, že nemusíme být tak drasticti a relaxační pobyt ve zotavovne Mirov by měl stačit.
Toliko k částkám, které Spržel vykazuje na údržbu.
Zjevně Dobrá správa v té oblasti nezvládá údržbu většího počtu tratí.
P. S. Dost času na provedení údržby tohoto úseku měla během jeho 20,5měsíční nesjízdnosti od března 2017 do konce října 2018.
A během doby, kdy se Po-Pá nejezdí, o víkendech se „kvůli“ modernizaci Litvínovky stejně nejezdilo – NAD BUS ….
Kdyby tam dali výzisk s betonovými pražci, zase by TO tolik nestálo ….
Naprostý souhlas. Ale asi nezbyly peníze, když je každá další zakázka 4x nadhodnocená.
A co dělá od té doby kromě vizualizací absurdních dopravních terminálů?
To je tzv. řízené chátrání…
Kozí dráha II?
Cosi shnilého na OŘ Ústeckém…
Rozkladné procesy, autolýza, adipocire…tak flašku formaldehydu, ať to není tak znát… 😀 😀 😀
O tom špatném stavu se nevědělo před měsícem , dvěma měsíci , půl rokem či rokem ? To se musí zjistit čistou náhodou před turistickou sezónou ?
Věděla a plánovanou opravu na trati nakonec odložila. To snad není třeba ani komentovat, to mluví samo za sebe.
Možná se teď vyhodnotila nějaké „velká prohlídka“ po zimě…to by časově docela sedělo. Asi se ví, že ta trať není nic moc dlouhodobě, akorát teď se zjistilo, že už není bezpečná.
„Kdesi“ bylo psáno, že každý rok se po každá trati projede „udavačský“ měřicí vůz železničního svršku, který práskne všechny odchylky od normového stavu pro danou rychlost … Nebo tam odpovědný traťmistr poslal odpovědného pochůzkáře a „tady“ je odpovědný výsledek …..
Luďku ?
na co máme takovou organizaci která si neplní zákonem stanovené povinnosti??
A je nějaká šance, že to převezme někdo jiný? Podle mě asi ne, takže nezbývá než tomu přihlížet.
Jen přihlížením ke změně nedojde.
proč jiný? postačí když budou makat na čem mají, ten váš smířenecko -poraženecký příspevek svědčí o totální rezignaci která panuje v tomto státě mezi většinou obyvatel, a covid lockdown tomu ještě přispěl:-(
Makat můžou, otázka je, kdo jim to zaplatí…tam bude ten hlavní problém. Ono to nebude „nechceme“, ale spíše „nemáme za co“, protože objem peněz na opravy jednoduše není nekonečný.
platí se to z rozpočtu a dotací EU atd.. poblémem jen že to co normálně stojí 100 kč si firmy účtujou za 1000 a pod. Kapličku u nás v polích co by zedník opravil včetně materiálu za týden a pár korun se vysoutěžila za 120000. Betonový základ na atrakci ne dětské hřiště si účtujou 5000 za výkop a trochu betonu..a moh bych pokračovat vážení…
jo, protože kaplička to je památka a dětské hriště zase potřebuje na všechno bumážku, no to ostatně cokoli na dráze taky, že
Jasně, platí se to z rozpočtu a dotací EU, takže neomezené zdroje. Tak plitkou otázkou, jako kde se na to vezme, se přece nebudeme zabývat, to je pod naší šotodůstojnost. SŽ prostě musí a musí a musí tu trať provozovat, je její zákonná povinnost!!! (smajlík hrozící pěstičkou)
5000 za výkop. Mohl jste jim ho udělat za 4 a ještě si slušně vydělat, no ni? Kam ten svět spěje, každý by jen vydělával, žádná akce Z.
Cena 5000 za vykop a betonaz zakladu je nejak levne. Ja jsem delal zaklad pro vrata a branku na zahrade a 10.000 me stal jen beton (nechal jsem si ho privest z betonarky mixem). Aby se ta brana nehejbala, tak jsem sel na nezamrznou hloubku – tj cca 120 cm pod zem. K tomu bagr, ten stal 1500 Kc/hodina a material na bedneni. Pomahali mi s tim dva zednici cca 4 hodiny – po 200kc/hod. Takze jsem jen za zaklady zaplatil 20.000,-, kdyz bych pocital svoji praci na pozici rozpoctare, ucetniho, fakturanta, stavbyvedouciho, dozora investora, projektanta atd. Kdyz bych zapocital… Číst vice »
tak kdyz se najdou lide jako vy , ochotni venovat 20 t za zaklady pro vrata , tak se nemuzeme divit ze most pres potok pro chodce postaveny v r1987 za 7000kčs dnes chce firma 250000,-.
Srovnávat ceny z roku 1987 a dnes nedává smysl v žádném směru.
Pokud má někdo pocit, že ceny stavebních prací jsou dnes přemrštěné, může se pustit do podnikání v tomto oboru a svými atraktivními cenami se stát kapitánem trhu. Nebo, zjistit že o moc levněji to taky nebude umět. Říká se tomu trh a je experimentálně ověřeno, že to funguje lépe, než plánovaná ekonomika.
reagujete hezky , ale na neco co nebylo vyrceno. cenu zakladu vrat za 20 t proste povazuji za obycejne preplaceni . cena za lavku nakonec byla o 200000 levnejsi nez kolik navrhla firma. to vubec neni o hodnote penez nyni a kdysi . pokud nekdo je finančně tak dobre ze venuje za diru v zemi zalitou betoem 20t , tak pouze pokrivuje trh. jako kolega co ma mesicne 100 h prescasu a nechce je zaplatit a jiny ne . jeden bude oblibenec sefa , druhy ne . nase zaklady pro most v nezamrzne hloubce dohromady 4 m kubickych staly 8… Číst vice »
já tady postavil jsen jeden dům, dodavetelsky/svépomocí, ale co jsem při tom zažil to by vydalo na knihu. Majstři řemeslníčcci pálili ceny jak na grilu, takže když jsem si vše počet + práci a čas s tím strávený, nekteří byli i 3x dražší než byl mnou vypočtěný rozumný normál, nekteré věci jsem se radeji naučil podle videí na youtube sám než bych ty jejich euroceny zaplatil. Byli i slušní a spolehliví a cenově solidní ale těch bylo tak max 20-25%
základová patka 30x30x60 cm za 5000 vám připadá levná???
Naplánované to měli, vysoutežené taky. Takže buď to v rozpočtu nebylo (prosím?) nebo bylo a peníze použili jinde. Což je obojí na pováženou. Třetí možnost je, že peníze příslíbeny byly a se slibem byl proveden harmassan.
Nebo zjistili, že to je na o několik řádů větší opravu.
Jedno S.
A posilame pisnicku! https://www.harmasan.cz/harmasong
Kupodivu je úspěšné i hledání „harmassan“.
Ono také jde o to ty peníze na opravy a modernizace utratit nějak efektivně, v čemž dobrá správa také není přeborníkem.
Peněz je tolik, že se nestačí čerpat.
Musí se jen chtít.
Pokud management v Ústí nezvládá svoji práci, měl by být vyměněn.
Nebo zrecyklován…:-D
S omezeným rozpočtem se těžko dá splnit úplně všechno…a ještě navíc se musí chovat jako řádný hospodář, takže by se měl nějakým způsobem vyhodnocovat ekonomický přínos každé větší vynaložené částky. A tam, kde je nízký, se patřičně sníží priorita takové investice. V překladu až bude nadbytek peněz, opravíme. Do té doby má trať smůlu, protože jsou prioritnější věci.
jde o to že priorita tudíž i investice někde klesla i na NULU, čímž se pak jen zhoršuje neutěšený stav.
PENĚZ JE DOST, pouze se s nimi ŠPATNĚ hospodaří ….
Každý má jiné priority, vnímá jinak „účelně vynaložené prostředky“. Někdo uvítá šototrať, někdo divadlo, někdo ochranu bobra, někdo kvalitní základní školství. Na všechno zjevně nemáme.
Peněz je letos dost.
Je, a dodavatelských kapacit taky?
Bylo vysoutěženo, tj., kapacity byly taky.
SŽ by měla mít logicky své podniky a pracovníky na provádění údržby a řady prací a nemusela by mít problém s výběrovými řízením ani cenami a NKÚ a hosp. kriminálka s kontrolami.
Copak peníze, ale jmelí. Všimli jste si, co se letos urodilo jmelí?
kůrovec sežral smrky a jmelí sežere listnáče.
Aha, tak proč máme rekordní schodek státního rozpočtu?
Protože to je jiná kapsa.
Někde těch dost peněz musí chybět, žeano. 🙂
Protože se musí před volbami rozdávat…
Zjistěte si, kolik se plánuje na 1 km tratě na údržbu. A jen poznámku, u tratí, které si udržují soukromníci, ty částky stačily. Čím to?
prachy ale žere celkem slušně. a vzhledem k tomu že eFko je spokojený, tak je asi i slušně distribuuje mezi ty správné lidi
Aby se pak měli medikové v anatomii na čem učit… 😀