Správa železnic už má projektanta na tunely NemaŠe, obec Hosín ale uspěla soudu
Stavba IV. koridoru Ševětín - Dynín. Autor: Petr Špetlák
Správa železnic podepsala smlouvu na vznik projektové dokumentace části IV. železničního koridoru Nemanice – Ševětín. Zakázku získalo konsorcium firem Sudop
Jde o to: Lidem v Dořejovicích (místní část poměrně velké vesnice Hosín) vadí odstup od koridoru 560 m, chtějí také vysoký val okolo koridoru. Přitom 560 m se považuje za úplně normální vzdálenost jak v ČR tak v EU. Proč 560 m? Po této vzdálenosti už vede zalesněná plocha, nic co by nešlo teoreticky překonat. Přitom platí , že při stavbě koridorů a dálnic se nemá zbytečně zasahovat do zalesněných ploch. Takže to všechno je jen hra Dobřejovice versus stát ČR. Hra, kdo to vydrží déle. Podle mého názoru vzdálenost 560 m a nadstandardním odhlučněním je dostatečná, a měl by… Číst vice »
V tomhle státě dokáže jednotlivec se šikovným právníkem zabít úplně a naprosto cokoliv. ne že by právo a zájem státu mělo být víc než právo a zájem jednotlivce,ale tohle už nemá logiku. Ta stavba je pro celý kraj a potažmo i propojení jihu se severem strategická, ale jedna malinká obec s pár chaloupkama to bude blokovat, já tomu prostě nerozumím
Při ochraně individuálních občanských práv neplatí žádný většinový princip.
Otevírá se mi kudla v kapse. Pánové na radnici v Hosíně a Dobřejovicích ničemu nerozumí a NSS tomu dal korunu. Ale na tohle jsem už v tomto státě zvyklý. Soud, který nedokáže podržet státního investora je na okamžité zrušení. Buď to pánové z Hosína stáhnou, nebo se to bude muset řešit jinou cestou. Kdyby to takhle fungovalo v Číně, tak se tam nepostaví ani kus VRT.
Popravdě nevím, co konkrétně Hosín namítal, a celkem by mne zajímalo zda vy ty konkrétní námitky znáte (a jste schopen posoudit jejich relevantnost). ALE.. Ale když vidím hodně moc diletantsky připravenou spoustu projektů SŽ(DC), kteréžto v nekvalitě přípravy může konkurovat snad jen ŘSD, tak mi Occamova břitva říká, že ty námitky Hosína dost možná relevantní byly.
A jsem rád, pokud obecně soud nepřihlíží k faktu, že investorem je stát. Protože ten je schopen zplodit hodně velký paskvil. A tlačit jej za každou cenu, logice, zákonům, lidem navzdory..
Ano, máte pravdu, velmi často jde o formální nedostatky, na kterých se různí vykuci točí. Jenže když tím vykukem je obec a točí se jen proto, aby se něco zdrželo, tak se mi to taky moc nezdá. Protože zpravidla to dopadne tak, že investor formální nedostatky odstraní, soudy uznají, že už tomu nelze bránit a stejně se to postaví. Jen to trvá déle a stojí to více. A v tom opravdu žádnou krásu ani chvalitebnost chování stěžovatelů ze strany samospráv nevidím.
Vy asi také nevíte o co jde. Spekulujete a generalizujete, i souhlasím s tím, že mnohé projekty vůbec neberou ohled na to, že v těch sídlech žijí lidé, pro které je hluk zdravotně velmi škodlivý.
Budu doufat, že jste jen troll. Soud tady fakt není od toho, aby „podržel státu“.
Co myslíte soudruhu Jezero tou „úplně jinou cestou“? Vypálení Hosína? Zatčení žalobců za sabotáž?
Jezbero, pardon za překlep.
Jsou asi modernější způsoby.
Soud nemá nikoho (po)držet, soud má soudit podle zákonů. S Čínou a jejich praktikama běžte do …
Mají vůbec ty tunely schválenou ekonomickou efektivitu? Vyplatí se vůbec do ani ne statisícového města stavět de facto smíšenou vysokorychlostní trať? Obávám se, že kdyby se skutečně hledělo na efektivitu, tak se většina 4. koridoru ani nerealizuje a většina úseků se opraví v původní stopě. V případě této stavby navíc přijde o obsluhu Hluboká nad Vltavou-Zámostí (5.419 obyvatel). Velký rozdíl oproti trati 230 (v úseku Kolín-Čáslav s podobnou poptávkou cestujících jako IV. ŽK u Tábora), kde se akorát postavily dvě malé přeložky a jedna velká přeložka (Čáslav-Církvice) se plánuje. Ne že bych byl proti vylepšování železniční infrastruktury, nicméně obávám se,… Číst vice »
Minimálně s tím Zámostím těžký úlet. Doporučuji návštěvu a anketu mezi místními a návštěvníky, jak si představují obsluhu veřejnou dopravou. Žst Zámostí jim chybět nebude, bohužel nesystém veřejné dopravy v jižních Čechách je tragédie.
Máte pravdu, ale platí si to EU jako tranzitní korior, přes Čáslav bohužel žádný nevede.
Hluboká nad Vltavou má stanice dvě a z pohledu obsluhy města bohužel zcela k prdu… 🙂
Ekonomickou efektivitu má 4. koridor jako celek s tím, že ty tunely ji bohužel snižují, neboť mají nejhorší parametr NPV, což je čistá současná hodnota ze všech hodnocených variant a dále ukazatel BCR, což je poměr náklady/přínosy (= Benefit/cost ratio). U té hodnoty ENPV se jedná o částku – 1,64 mld. Kč dolů z celého koridoru jako celku a to BCR je rovno hodnotě 0,661, což znamená že každá investovaná jedna Kč do tunelů vydělá pouze 66 haléřů. Je to vlastně první opravdový finanční propadák, který ráčil osobně podepsat Mgr. Ing. Radek Čech, Ph.D. – viz níže: https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/50157746/cv-cech.pdf/00fbdd38-3d97-4241-b2a0-19f5df8a264c Pán má… Číst vice »
je to stavba minimálně na 100 let – co na tom zkoumáte za efektivitu?? Jasně že to pomůže.
Je ale velmi smutné, že když už se do toho cpou takové peníze – a to je dobře – že je to projektované pouze na „ubohých“ 200 km/h… Proč se to rovnou s předstihem neprojektuje jako vysokorychlostní trať??? To mi hlava vážně nebere..
Protože vlády Klause to tak rozhodly, jim to bylo úplně jedno. Klaus neměl ani ponětí o železnicích, nevěděl, která bije. Prostě je to tristní. PAk se k nám dokonce přidali Slováci a dali si tratě také na 160.
máte svatou pravdu a ještě ten zákon který měl u staveb automaticka nakazovat mimoúrovnová křížení,ten byl také zamítnut mám za to
Jen ještě pro upřesnění: trať Praha Benešov se stavěla na naklápěčky ,které se už ani nedělají, a některé oblouky dokonce přetvořili na oblouky s nižším průměrem, Holt to byla skutečně doba temna.
VRT to není, protože to má fungovat i pro nákladní dopravu.
Dneska tam jezdí 1Ex + 1,5R za hodinu jedním směrem, a moc se to určitě v budoucnu nezmění.
Kolik vlaků ve VRT režimu si tam představujete? Možná ty Ex, což je na samostatnou VRT trať málo.
Ty počty vlaků vám moc nesedí, ale jinak samozřejmě že VRT potenciál tu není.
Tak ve špičce jezdí 1 Ex za hodinu (z Prahy), 1 R za hodinu (z Prahy) a 1 R za dvě hodiny (brňáci), osobáky jsem neřešil, možná teď přibudou i spěšné vlaky od J.Hradce. A to celé vynásobte 2 i pro opačný směr.
Protože VRT na jih nikdy (v současném výhledu na nejméně 50 let) vést nemá. I proto se na IV. koridoru alespoň snaží o 200 km/h na konveční trati (a díky jim za to i bez počítání IRR).
Jak píšu výše, ne všechno lze spočítat na kalkulačce.
Škoda, že současný život se nadá měřit jen čísly, to byste mohl to tady šéfovat, a všechny akce poškrtat.
Zkuste také udělat podobnou bilanci efektivnosti na daleko vyšší finanční náklady armády.
O,006 a přitom vůbec nevíte kolik to bude stát, číslo 15 miliard bylo už dávno sníženo na max.12 miliard.
Některé věci na kalkulačce nespočítáte, např. jakou krajinou (výškový profil) se ta trať staví, a to je úplně rozhodující. IV. koridor totiž překonává Středočeskou pahorkatinu, a to po celé její délce, proto je to unikátní stavba v ČR. Před Budějovicemi řeší 90 m zlom v krajině a složité jsou i stavby v Praze, které mají mnoho vyvolaných staveb. Tunely před ČB mají schválenou ekonomickou efektivitu, Těch tunelů na trati je cca 15. Nejde jen o administrativní vymezení počtu obyvatel, těch je skutečně jen cca 95 tis, ale na ČB navazuje souvislé osídlení (aglomerace), která má dalších 30.000 obyvatel, a celý… Číst vice »
S Klausem nemám nic společného, nicméně domnívám se, že stavba IV. koridoru je zbytečně drahá, dal by se postavit mnohem levněji v původní stopě. Já bych trasu Tábor-České Budějovice nechal v současném stavu bez tunelů u Soběslavi a Hluboké, protože rychlíky mezi TA a CB už teď dosahují systémové jízdní doby 1 hodina (= přípoje na Os v Táboře a zároveň i v ČB). A co se týče úseku Benešov-Tábor, tak je otázka, zda mělo cenu zkracovat jízdní doby za cenu výstavby de facto nové tratě. Za ty peníze se dalo postavit několik úseků VRT v rovinatých částech republiky (Praha-Velký… Číst vice »
@Dušan: Ale tak to je přesně SPRÁVNĚ. Celý koridor je KLADNÝ a takto bude konkurenceschopný i D3. Bez tunelů je to zmařená investice typu Ejpovice (mimo) – Praha.
„..protože rychlíky mezi TA a CB už teď dosahují systémové jízdní doby 1 hodina..“
66 km za 1 hodinu, to je panečku výkon. Jak tohle má konkurovat automobilu nebo autobusu?
A přitom by to mohla být systémová půlhodina.
V puvodni stope? Jel jste tam tudy nekdy po starym koridoru? Cast se v puvodni stope udelala, napr. Pha-Bene a rychlost je tam misty i jen 75 kmph, do Benesova to trva pres hodinu… to je naprosto nedostatecne, a stejne je to na cele teto trati, jednokolejka s velmi malymi oblouky,… Mmch., po dostavbe to bude do Budejovic jen o neco malo rychlejsi nez po dalnici D3, tedy ne zrovna uplne konkurenceschopne,… cela trat se mela stavet na 200-250kmph uz od zacatku, ev. jizni cestou VRT na Bene, pak by to bylo velmi atraktivni spojeni, kde y mohli vlaky jezdit… Číst vice »
Úplně v klidu, lufťáci od Sázavy se hodně snaží, aby vlak ještě mnoho let konkurenci v D3 neměl 🙂
V původní stopě ? Viděl jste někdy tu Kozí stezku z Hluboké do Nemanic ??? Kam byste jako tu druhou kolej dal ?
Ale ta přeložka nevadí Hluboké, ale Hosínu a já nechápu proč.
Presneji Dobrejovicim, ktere spadaji pod hosin, je v clanku odkaz… ale stejne jejich postoj nechapu…
Protože tam povede úsek mezi 2 tunely kus od obce. A jim vadí už nevím co, buď násep nebo blízkost nebo zářez, prostě NIMBY
Prostě je to trochu složitější, museli byste si to vygooglovat.
Vzhledem k tomu, že na vaše všechny otázky jsou už leta známé odpovědi a vaše otázky jsou vedené tendenčně proti železnici jako celku,musím se už pousmát. Především něco ve smyslu toho…pro ani stotísícové město. A ona to bude zajištovat pouze spojení Praha Budejovice?Do Krumlova například turisté pojedou jinudy? Ten kdo bydlí v v kraji někde vedle Budejovic také tím nebude jezdit? že se tim otvíra celému regionu například cesta k propojení vlaků mezi prahou a Vídní to také nic? a co například rychlíky z Plzně do Brna? Tyhle otázky jsem už četl před 30 lety,když se začalo uvažovat o modernizaci… Číst vice »
Jsem rád za 4km tunel u Plzně, 5km tunel u Budějek bude taky fajn, ale prostě nechápu, proč se ty tunely nestaví v pořadí podle vyíženosti tratí a nepostaví se nejdřív podobné tunely u Bezpráví na nejvytíženějším koridoru a teprve potom na těch ostatních a méně vytížených. A to ještě u toho Bezpráví je to s velkým otazníkem, protože až se to obnoví v původní stopě, tak se tunely beztak posunou na neurčito… Achjo, celkovou koncepci a priority prostě v tomhle státě furt nějak neumíme :-/
A co teprve trasa Plzen-Domazlice-Bavorsko, kde se trasa na 200km/h planuje (stavet) na rok 2022 (pricemz spojujici prostredni cast na rok 2026) anebo oprava koridoru u Pecek, kde zustavaji vsechny prejezdy a 2 koleje (tedy jako v roce 1885). Koordinace par excellance… Albanie i tak tise muze zavidet nasemu tempu a organizaci 😉
Tak tady to je kvůli tomu, že tenhle úsek měl být optimalizovaný místo většiny novostavby. Tak lepší tenhle posun díky ŽESNAD než mít paskvil 4e.
kdyz se nestavi, je to blbe.
kdyz se stavi, tak je to taky blbe.
intermetovy diskuse snesou leccos…
Když se staví, je to dobře. Pointa mého komentáře byla v tom, že ono se právě moc nestaví 😉
Je to asi týden, co p. Sůra byl v podcastu Vinohradská 12 Čro. A také o tom mluvil, že u nás není žádná koncepce výstavby. Konkrétně to přirovnal k osudí, že kterého se losuje, co se postaví.
Na tom je smutný hlavně to, že buďme za to rádi. Protože pokud by se to mělo dělat podle priorit, takže by se například muselo čekat na Bezpráví, tak kdy by asi byly tunely do Plzně a ČB …
A to možná ještě prioritnější než Bezpráví by mohl být Beroun, pak by se u nás nepostavil žádnej tunel 40 let.
Ale započetí jedné stavby přece není podmíněné dokončením jiné. Není potřeba dělat sériově, může se paralelně. Jde hlavně o uspořádání priorit a o nějakou koncepci – vytyčit si nějaký cílový stav a deadliny a k nim mířit. Plzeň a ČB z nějakého důvodu prostě klaply a jen o Bezpráví už asi 15 let čtu, že se dělají studie a pak jestě studie o studiích, protože se železničářům do tak velké stavby nechce. Co taky nechápu je, že zrovna teď, když se konečně u náš konečně prolomila hranice 160 km/h a zjistilo, že existují i vyšší rychlosti, se najednou tunely u… Číst vice »
Protože se projekty a zadání zpracovaly v nějakou dobu, pak se to hodilo na hodnocení a tak. Bezpráví se třeba ví teprve od loňska že je ve variantě maximální. Buďte rád že SŽ má alespoň nějakou schopnost paralelizace procesů, na rozdíl od elektrárenského odvětví, které umí jenom sériové zpracování ASEKu. U Bezpráví i kdyby s tím zkoušeli hýbat, tak jim je ETCS zase začne přibližovat. Jedině že by tam strčili původně plánované tři koleje, ale to by bylo kolik 125% kapacity? 150% když moc? Ale reálně je tam třeba mnohem víc. Navíc v momentě kdy bude hotová pravobřežka budete mít… Číst vice »
Jižní Čechy čekaly více než 10 let, aby tady nějaká dopravní infrastruktura se začala stavět. Prostě jsme věděli , že prioritní je 1. koridor. Ale nyní se dozvídáme, co všechno na tom koridoru není – nejsou železniční uzly Ostrava, Brno, Praha, je tam stále jednosměrný proud, vynechal se největší tunel na 1: koridoru, vynechalo se, co se dalo. Ano, a jak píšete trať v okolí Bezpráví prostě meandruje podíl řeky, projektovaný je tam tunel, ale proč se hned nepostavil ??? Možná by to vysvětlili na Institutu modré planety.
Tunely se nestaví podle vytíženosti proto, že prostě podle vytíženosti nejsou projednané a nemají stavební povolení. A kdyby se mělo čekat podle vytíženosti, tak by se občas zastavilo stavění (stavební firmy by neměli co dělat a netočily by se peníze).
To nechápe nikdo, ty měly být dávno hotové, ale 1. koridor se stavěl v době TEMNA, kdy šlo cokoliv seškrtnout, vynechat. V původní stopě, se podle mě, nic obnovovat nebude, a ty tunely je nejvyšší čas postavit,
Hodnotily se 4 varianty, ve všech vychází likvidace stanice Bezpráví.
Mozna by to chtelo do clanku vzdy uvest tak trochu to, proc se trasa obci nelibi a jake duvody ji k tomu vedou….?
Pokud si pamatuji z článků, tak trať se.má přiblížit obci a obyvatelé mají strach z hluku atd. Chtějí trať posunout dál od obce, ale ta by šla do lesa a to zase nechce SŽ, protože takový posun by jí nikdo prý nepovolil. Obyvatelé evidentně neuklidnil ani slíbený přírodní val mezi tratí a obcí.
Tak má SŽ udělat pro obyvatele výlet k nějaké podobné trati – bud u nás, nebo v zahraničí (stačí Rakousko, tam Vmax 200 mají i blízko zástavby). Ať na vlastní oči vidí a na uši slyší, co je čeká a že se toho nejspíš není třeba obávat.
To je opravdu vynikající nápad. On tam projede jeden vlak, Škopková řekne „ježiš to je kravál“ a už to neprojednáte nikdy. Při plánování tunelů u ČB si svoje ČD a SŽDC užily už s Hrdějčákama. A když se konečně našla nějak průchozí varianta zase do toho hodí vidle Dobřejovice.
Jen pro srovnání – D43 u Brna. Stavba s rozpracovaností tak 70%, přerušená v roce 1941. Při výstavbě sídliště Brno-Bystrc byl ponechán odstupový koridor a od té doby bystrčtí blokují výstavbu dálnice přes „jejich“ sídliště. Jsou dokonce ZÁSADNĚ i proti tunelové variantě pod vymezeným koridorem. Tlačí tím těžkou tranzitní dopravu přes centrum Brna, jak prokázaly nedávné počítačové simulace, kdy by D43 existovala. Argument je na palici. „Víme, že je možné provést úpravy, aby se vyloučily negativní dopady, ale bezpečně víme, že se při stavbě realizovat nebudou“. Na D52 dosáhli bojovníci proti dálnici toho, že těžkou tranzitní dopravu mají pod okny,… Číst vice »
Tohle bych nesvadel uplne na stat, ale je faktem, ze statni instituce neumi komunikovat, pracuji hodne podobne jako za socialismu, nikdo jim do toho nesmi kecat… lide dostali moznost protestovat, ale proti postoji statu nemaji ani moznost moc diskutovat jinak nez blokovanim… Ja vam uvedu priklad velmi znamy, severni obchvat Prahy, ten existoval v nekolika variantach, ale stat i mesto chtelo vyuzit snad 100 let stary koridor a zaroven nacpat na okruh i mistni mestskou dopravu, a to bez ohledu na cenu a narocnost vystavby… Pritom prioritni je odklonit transitni dopravu mimo mesto a prilehlych obci, posledni variantou byla mnohem… Číst vice »
Jestli náhodou není za snahou blokovat nový koridor to, že by nácestné obce přišly o vlakové zastávky na trati.
U obce Hosin je zst., jez je pouze pristupna pesky (ale je tam). Ale pro mistni je rychlejsi se dopravit autem. Me to zni jako snaha o vybudovani VIP lokality/satelitu pro obcany Budejovic.. Mozna jsem ale jiz stary neprejici zapskly zakysly plesnivy ded o holich a internetu. 😉
Hosin je hodně mimo obec, a Hrdejovice mají MHD takže tím to nebude.
Tak to je myslím celkem snadná odpověď. Není.
Já opravdu nechápu, že nějaký Hosín může takhle blokovat stavbu transevropského železničního koridoru. U staveb tohoto typu by mělo platit, že jakékoli námitky by byly již předem považovány za zamítnuté.
Při tom, jak kvalitně SprŽel a ŘSD připravují stavby a dávají si práci s hledáním optimální alternativy, jak z hlediska provozu, tak z hlediska dopadu na okolí, byste jim chtěl dát pravomoc to prostě postavit jak je napadne bez ohledu na kohokoliv a cokoliv? To je dost pošetilé…
Tyhle věci by se měly řešit, když se dělá územní plán. Pokud už ta trať (nebo silnice) v územním plánu je, tak už projednáním musela projít, a proto se prostě postaví a smůla.
Doporučuji si přečíst ten článek na ceska-justice a pak teprve vynášet nějaké rezolutni komentáře. A osobně zbývá jen popřát, aby se žádná vaše nemovitost neocitla v kolizi se státními plány. Kdybych byl škodolibý, popřál bych opak a pak se bavil vaším nimbysmem. Nebo jste připraven ustoupit jakékoliv stavbě ve „vyšším zájmu“?
Ale tady by se mělo jít cestou takovou, aby NIMBYsmus vůbec nebyl možný. Prostě pokud nedojde k žádné jiné dohodě, tak dát 1,5 násobek odhadní ceny nemovitosti, a 30 dní na vystěhování, bez možnosti odvolání.
Uvědomujete si, co jste napsal tím „pokud by nedošlo k žádné dohodě“? Kdyby to takhle bylo, občan by neměl absolutně šanci na nějakou slušnou dohodu, protože úřad by navrhl něco neakceptovatelného, počkalo by se 30 dní , „dohoda nenastala, vyvlastnění“. Po tomto vašem příspěvku měním svůj předchozí a přeju vám, aby váš dům padl za oběť takového vyvlastnění. Nechápu, kde se tahle fascinace všemocným státem u některých lidí bere.
Ono je potřeba se na to dívat z nadhledu. Ano, pro mně je ten dům důležitý, ale z celospolečenského hlediska je dráha řádově důležitější a můj dům naopak bezvýznamný.
Míra civilizovanosti společnosti se pozná podle toho, nakolik je schopna respektovat i toho jedince s jeho – zdánlivě marginálními – potřebami. Stalin stěhoval celé národy po své říši tam a zpět. Z hlediska celospolečenského bylo zdánlivě jedno, jestli nějaká tádžická vesnice stojí nebo byla zbourána a obyvatelstvo přesídleno 2000 km jinam. Ve skutečnosti to jedno nebylo a následky těchto akcí si tam nesou dodnes. Když u nás začnem vyvlastňovat jak na běžícím pásu kvůli železnicím, dálnicím, přehradám, obchvatům atd, tak sice zdánlivě zrychlíme přípravu staveb, ale důvěra společnosti ve stát ještě více poklesne. Přitom by stačilo podívat se, jak to… Číst vice »
To tu už říkám snad co jsem tu ten server předloni nebo kdy našel. A říkám to ještě déle. Stát se první musí naučit vysvětlovat a projektovat ve shodě s místními, kterým chce vzít klid (jedno jestli tam bydlí 5 let, nebo 5 generací), ne že si udělá čáru nějaký úředník na papír a pak to za 50 jiný vyhrabe a začne prosazovat a je vzteklí že tam lidi mezi tím postavili domy a tu stavbu tam už nechtějí. Ano, na jednu stranu si to mohli ověřit že tam ta dráha má být, na druhou nejde aby si tam úředník… Číst vice »
Stejně jako Váš život je z celospolecenskeho hlediska také bezvýznamný, že?
Tuto logiku proboha živého nesirte. Nebo zmizte do Číny či Ruska.
Moc pěkný argument. Ad absurdum, z celospolečenského hlediska se „logikou“ Kamui-ho stát nemá starat o nemocného seniora: jen za něj platí lékařskou péči a dává mu důchod, společnost z toho přece nic nemá, žejo..
A kde berete tu jistotu, že ŘSD či SŽ si vybrala optimální trasu z onoho celospolečenského hlediska? Zvlášť když z minulých zkušeností je vidět, že často volí hodně špatně?
Kdyby ŘSD tlačila na dálnici přes střed vaší obce a chráněné území za ní, protože obcvhat by dálnici prodloužil o 100 metrů, taky byste byl tak razantní v prosazování nesmyslu ŘSD, jen proto že to ŘSD vymyslelo???
Tak vypochoduj do Ruska, tam se to tak dělá.
Takže všechny detaily typu výšková úroveň vůči terénu, protihluková opatření, přesné vedení jednotlivých kolejnic, atd., atd. by se musely navrhnout a na pevno zapsat už do toho územního plánu? Tomu říkám zrychlení a zjednodušení důležitých staveb…
Podepsat smlouvu na projektovou dokumentaci pro dva tunely, zrovna když NSS rozhodne, že je potřeba důkladně zvážit jiné varianty a vrací věc k Městskému soudu. Tomu říkám pech.
Nečetl jsem spis, jenom prohlédl přiloženou mapku a vskutku, optimální trasa to není. Ta by vedla jediným 10km tunelem mezi Hrdějovicemi a Ševětínem. Celkově kratší, bez negativního vlivu na okolí. Hříšníci, zamyslete se, ještě není pozdě na nápravu.
Jenže 10 km tunel je dražší, bo TSI.
Dražší… o kolik by byl dražší? To raději budeme tlačit silou něco, co je proti zdravému rozumu?
Počítejte tak 1 miliardu za kilometr tunelu. A 200 mega za kilometr mimo tunel. To máme hezkých 2,5 miliardy navíc.
Beru!
Fakt je proti zdravému rozumu postavit 10 km tunel místo 2 kratších? Co náročnost výstavby, bezpečnost?
Dlouhý tunel by asi nevycházel ekonomicky…
Jak jinak. Než soud pravomocně rozhodne, bude spousta času si ten pomyslný ekonomický výpočet zopakovat.
A když po přepočítání vyjde skoro totéž, tak se bude počítat potřetí. Asi jako u voleb. Nevyhrála strana A, opakujte volby.
Stačí letmý pohled do mapky a máte vytyčenou optimální trasu. Upřímně vám závidím váš talent. No vlastně ty prachy, co to musí vynášet.
Asi něco na ten způsob, že ekonomie je buržoazní pavěda, účetnictví a rozpočet taktéž. A výrobní náklady hliníku klidně mohou přesahovat trzní cenu devětkrát, hlavní je mít vlastní hliníkárnu, řekli si soudruzi. A zkrachovali.
Pochopitelně, mapka v článku je pouze orientační. Překvapivě existují nástroje, které fotorealisticky zobrazí terén ve 3D – tam si každý může zahrát na projektanta a nemít z toho ani korunu.
A ty nástroje berou do úvahy taky geologické poměry, spodní vody, stará důlní díla a jiné věci, které se při projektu musí vyhodnotit?
Tak hlavně jestli jste při tom svým projektování řešil stavbu i výškově, což je u této stavby to nejpodstatnější.
Hrdějovice 390, Ševětín 474. 84 metrů převýšení na 10 km je moc?
84 metrů na 10 km. Jestli se nepletu to je 8,4 promile stoupání/klesání. To je báječná hodnota a nebude vadit ani nákladní dopravě.
A co ty tunely z na valašsko? Z Hranic na Moravě do Valašského Meziříčí? Ty nebudou? A mám ještě jednu otazku někde jsem četl, že EU nedoporučuje financovat rekonstrukci žst Vsetín. Bude se tedy příští rok rekonstruovat a nebo ne? Děkuji!
Tam nevyšla v SP ani jedna z hodnocených variant..ani D.2, což je přeložka s tunelem ani A2.2, což bylo reko ve stávající stopě – tím pádem padl i Vsetín..to EU hodila rovnou do koše:-)). Navíc v SP je v závěru napsané, že nejlepší by bylo tu štreku z Hranic do Lidče částečně zjednokolejnit, že kdyby se kolej vycentrovala na střed svršku pro 2 koleje, tak by se v obloucích mohl i dost zásadně zvýšit rychlost:-)))
A není to situace že by po ní sice možná někdo jezdit chtěl, ale reálně to nejde, protože se nedá z Přerova do Hranic pořádně prostřílet skrz malou kapacitu?
Zajimalo by mne, jestli se obavaji o ztratu vody ve studnich. Nebo snad teto obci vadi, ze bude jeji autonomie ohrozena tunelem v jeji blizkosti. Nedopatral jsem se informace na serveru ceske justice. Dekuji za objasneni. Alois
Jde především o novostavby v Dobřejovicích, které se v posledních letech proměnily z vesnice v budějovický satelit … a novým obyvatelům přes řadu ústupků vadí koridor jako takový (ačkoliv je dost daleko a za zeleným valem).
Dekuji moc. Omlouvam se za zvidavost, ale netusite cirou nahodou, co bylo drive, jestli slepice (plan na vystavbu satelitu/domu) ci vejce (plan na vedeni koridoru v tomto miste). Jeste jednou dekuji.
Plán na vedení koridoru je znám minimálně deset let.
Jinak druhá kolej v této části trati se začala budovat za protektorátu. U Hrdějovic je patrná v zeleni ještě pláň kudy měla kolejí vést.
Plácáte nesmysly bez důkazů v ruce, jako už tolikrát.
Hrdějovice jsou někde úplně jinde a stávající trať je na rozdíl od plánovaného koridoru od Dobřejovic dost (hodně) daleko.
Vždycky nejvíc prudí nová náplava, která se zrovna čerstvě nastěhovala a vadí jim už před desetiletími schválené využití okolní krajiny.
Tzn v podstatě analogie k časti okruhu 511 a námitkám Běchovic. NIMBY jak vyšité
tak uplne ne, bo zeleznice neprodukuje zdaleka tolik hluku a smogu jako dalnice…
Pokud jde o Novou Dubec, tak ta je tak nova, ze je starsi nez nase nejstarsi dalnice.
diky za doplneni teto informace, rikal jsem si co presne jim vlastne vadi…
A mají nějaký alternativní návrh krom žádné železnice? Jiné trasování, jenom modernizace současné trasy atd.? Náklady, pokud vím, chtějí jezdit mimo Budějovice po tom co se to zadrátuje, takže vyšší sklon by snad nemusel být problém.
Tohle většinou bývají lidí, keří nakupují v supermarketu. A tam to zboží je.
Náklady myslíte směrem na Velenice? Tam jezdí jak z ČB tak z Veselí jen manipuláky. Když už něco jede přes ČB do Rakouska tak je to z 99% na Dvořiště a to na trati zůstane i přes modernizaci. A možná i o něco stoupne.
A není náhodou ze strany ŽESNAD vize že po dokončení koridoru a elektrizaci tratě přes Třeboň se tudy začne jezdit?
Jak je na tom vlastně co se normativu a sklonů týče v Rakousku?
*myšleno přes Dvořiště.
ŽESNAD elektrifikaci přes Třeboň podporuje, nicmnéně – tratě přes Gmünd a přes Summerau si navzájem nejsou konkurencí, alternativou. Obě sice vedou z jižních Čech do Rakouska, ale přes Gmünd se dá dojet do oblasti Vídně (a pak dál do světa), z Dvořiště na Linec, Brenner atd. Jsou zkrátka dost „divergentní“. A obě jsou kroutivé, pomalé, jednokolejné…
Přesně tak. Podpora ŽESNAD.CZ je na trati Veselí – ČV o čtyřech párech vlaků. Na Dvořiště je již nyní provoz vyšší a je možné, že se i zvýší, když začne být brána vážně podpora železniční a kombinované dopravy. Zatím to jsou pouze sliby v kleci.
Díky.
Jaké by pak byly další požadavky, kdyby měl provoz na Dvořiště růst? Požadavek na (částečné) zdvojkolejnění?
Nestačí na HD ( Horní Dvořiště)interval přes den 60′ jak osobní vlak tak i Expres?