Správa železnic upraví další úsek Podkrušnohorské magistrály za 1,67 miliardy, zkrátí název zastávky

Železniční stanice Krupka - Bohusodov. Foto: Správa železnicŽelezniční stanice Krupka - Bohusodov. Foto: Správa železnic

Sdružení firem Chládek a Tintěra, Elektrizace železnic Praha a AŽD Praha získalo zakázku na rekonstrukci železniční stanice Krupka – Bohosudov

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
libcha

Nádraží doporučuju před reko navštívit, je docela romantické a fotogenické (i když násvity jsou vyloženě blbé).

Není mi jasné o kolik centimetrů přesně se má tím vysunutím peronů cesta z Krupky zkrátit. Nemá to spíš nějaký jiný důvod?

Apollo17

Nástupiště budou u současného přejezdu na teplickém zhlaví-zkrácení docházky o 250 metrů.
Druhý důvod bude podstatně jednodušší výstavba nástupišť bez podchodů,výtahů,schodišť,které by bylo nutno budovat v kolejově rozvětvené stanici(bude to podobné,jako v Proboštově).

libcha

Od kašny v Krupce je to na nádraží 1,37 km, k přejezdu 1,27 km (měřeno z mapy). 250 metrů rozdíl ani náhodou. Snad ze sídliště Hamry to bude lepší.

Souhlasím, že hlavně úspora nákladů pro peronizaci s podchodem bude značná. Zastávka může využít onen přejezd, takže stačí vystavět dvě povrchová nástupiště.

Bob

A vznikne tím klasická problémová situace, že zrovna v těch minutách, kdy lidé přicházejí na vlak, budou ty závory zavřené, resp. přejezd bude blikat. Takže buď budou přelézat přejezd načerno á la Řeporyje, nebo dojdou na nástupiště až po odjezdu vlaku, a to se jim radši vyplatí se vrátit pro své auto a příště s ním jet rovnou.

dopravák

Není to sice pro Krušnými horami, ale přesně takto by se vše mohlo udělat třeba v Kostomlatech nad Labem – ale to přece nemůžeme připustit, to by bylo pro mnoho lidí na vlak blíž než teď a nemuseli by chodit na peron podchodem …

Kuba

No a pro větší mnoho (obyvatele levého břehu Vlkavy) zase dál.

Kuba

S podstatnou nevýhodou, že na vlak se bude muset chodit s velkou časovou rezervou, protože když bude zavřený přejezd, tak se k němu nedostanu. Viz kauzu Řeporyje.

-TR-

V Krupce je místní starosta na(ne)štěstí známý jinými skandály.

Kuba

To je celkem jedno, podkrušnohorskou magistrálu bych nepřebíhal ani kdyby tam kamera nebyla.

Bob

A když už přebíhám trať se školkou, tak mimo přejezd, protože tam nejsou žádné kamery.

Jiří Kocurek

Vy nechodí tan vlak s nejméně tříminutovou rezervou? Za ty tři minuty ujede asi 5 kilometrů, přejezd reaguje cca 400 m daleko.

F. K.

Přístupy.

Mil Lichas

Může mi někdo vysvětlit jak probíhá příprava těch staveb? Vždyť tento předpokládaný úsek má z velké části velmi dobré parametry. Bezstyková kolej, přejezdy se závorami, to se plní aby se plnilo? Jiné úseky Podkrušnohorské magistály jsou na tom podstatně hůře..

-TR-

Cílem této stavby je odstranit dva problémy:

1) Vzhledem k tomu, že ve špičkách pracovních dnů jezdí vlaky Os každou půlhodinu, tak při sebemenším zpoždění vzniká problém, že jeden ze dvou vlaků musí stát před stanicí, aby nenajel do lidí nastupujících do druhého vlaku. Nástupiště jsou nyní úrovňová a bez zabezpečení – to se změní, protože přístup na ně bude po přejezdu.

2) Zkrátí se přestupní vzdálenost od autobusu linky DÚK 484 z Fojtovic na vlak do Ústí nad Labem a opačně. Na tento přestup se v současné době nedá příliš spolehnout.

simbič

Ještě bych přidal za 3) vybudování podjezdu v Teplicích.

F. K.

+ likvidace tuším dvou přejezdů.

pája

Koukám, že se dali na rekonstrukci kde jaké vesnické lokálky, ale vysokorychlostní tratě mezi krajskými městy a Prahou nějak drhnou.

Radim

Ty VRT nebudou nikdy, dovedu si představit jak ty zastupitelstva říkají ano, ale ne u nás.

-TR-

Vesnická lokálka? Podkrušnohorská magistrála v trase Cheb – Karlovy Vary – Chomutov – Most – Teplice – Ústí nad Labem je jedna z nejdůležitějších tratí u nás, a to jak pro osobní, tak pro nákladní dopravu.

Jiří Kocurek

To sice ano, ale nevede do Prahy. Tím pádem je osazenstvu na adrese Nábřeží Ludvíka Svobody 1222/12 k ničemu. No a zbytek je lidská malost.

xyz

Podle údaje „I přes název zakázky „Rekonstrukce žst. Bohosudov“ nepůjde jen o úpravy samotné stanice, která se po dokončení přejmenuje z Krupka-Bohosudov na Bohosudov. Její dosavadní název převezme nově vybudovaná zastávka u přejezdu ve směru na Teplice v Čechách.“ se ale (opětovně) zkrátí název stanice, ne (nově vybudované) zastávky.

P. S. Subjektivně považuji směrem k cestujícím název „Krupka-Bohosudov“; jednak – Bohosudov je součástí Krupky a jednak – poté, co již přes žst. Krupka a zast. Krupka město vlaky nejezdí, jde pro město Krupka o jediný železniční tarifní bod.

-TR-

Nově zřízená zastávka bude mít i nadále název „Krupka-Bohosudov“. Nástupiště budou vysunuta mimo stávající kolejiště.

simbič

Název považujete … ? Nějak vám tam chybí konec věty.

Karlos

koukám že ty blbci ze SŽDC musí furt něco zkracovat…

IBM

To je halt ta dnešní doba, všechno se zkracuje. Počkej až uvidíš vlasy paní sládkové…

Jiří Kocurek

Peron v zastávce má být tak dlouhý, aby se k němu vešel nákladní vlak? Nebo se má prodlužovat cesta na vlak, po vzoru Brna, kde to od Hodinového Monumentu bude 2x dál?

Zdeněk

Bohosudov se to tam jmenovalo desítky let, než to přejmenovali na Krupka-Bohosudov a teď už zase zpátky Bohosudov. To je jak v té pohádce „odvolávám co jsem odvolal…“ 😀

Apollo17

No z textu jsem pochopil,že to bude Krupka-Bohosudov pro cestující i nadále(nástupiště na zastávce).Bohosudov se bude jmenovat stanice bez osobních nástupišť.Podobně jako Oldřichov u Duchcova,který bude bez osobních nástupišť a nástupiště budou na zastávce Jeníkov.

Krušnohorec

Pochybuji, že letos bude skončena stavba Bílina – Teplice. Pokud se přes i Bohosudov začne letos jezdit jednokolejně bude to velký maglajz.

Ten_z_Biliny

Co jsem včera viděl Oldřichov, tak zatím jedna kolej původní a u druhé položeno teprv štěrkové lože a patky.

Apollo17

Zase je před dokončením Úsek Teplice-Řetenice-Oldřichov,který bude hotov ještě letos.

F. K.

Nebude.