Správa železnic upraví další úsek Podkrušnohorské magistrály za 1,67 miliardy, zkrátí název zastávky

Železniční stanice Krupka - Bohusodov. Foto: Správa železnicŽelezniční stanice Krupka - Bohusodov. Foto: Správa železnic

Sdružení firem Chládek a Tintěra, Elektrizace železnic Praha a AŽD Praha získalo zakázku na rekonstrukci železniční stanice Krupka – Bohosudov

Sdružení firem Chládek a Tintěra, Elektrizace železnic Praha a AŽD Praha získalo zakázku na rekonstrukci železniční stanice Krupka – Bohosudov a celkem pěti kilometrů tratě mezi Ústím nad Labem a Teplicemi. Stavba má začít ještě letos, celkové náklady jsou 1,67 miliardy korun.

Vítězství sdružení oznámila Správa železnic v tiskové zprávě. Kdo další se soutěže zúčastnil a za jakou cenu, není jasné, na profilu zadavatele tato informace dosud není.

I přes název zakázky „Rekonstrukce žst. Bohosudov“ nepůjde jen o úpravy samotné stanice, která se po dokončení přejmenuje z Krupka-Bohosudov na Bohosudov. Její dosavadní název převezme nově vybudovaná zastávka u přejezdu ve směru na Teplice v Čechách. Rekonstrukcí projdou také navazující traťové úseky do Chabařovic a do Teplic v Čechách.

Správa železnic slibuje v místě zrychlení až na 135 kilometrů v hodině. Lidé už nebudou chodit na vlak na stávající stanici, ale blíže k přejezdu v ulici Pod dolní drahou, kde vznikne nová zastávka s dvěma vnějšími nástupišti. Práce na rekonstrukci mají trvat do roku 2022.

Kolejiště ve stanici Bohosudov projde redukcí, kolejové úpravy budou vycházet z umístění dvou nástupišť na nově vzniklé zastávce. Nejen obě hlavní koleje, ale také předjízdná a manipulační budou bezstykové.

Kromě samotné stanice projdou rekonstrukcí i obě koleje v mezistaničním úseku Chabařovice – Bohosudov a první traťová kolej mezi Bohosudovem a Teplicemi. Ta se směrově a výškově srovná s již dříve rekonstruovanou druhou kolejí. Součástí prací bude i instalace nového sdělovacího a zabezpečovacího zařízení a návazných technologií.

Během rekonstrukce úseku mezi Bohosudovem a Teplicemi projde přestavbou rovněž přilehlé nástupiště na zastávce Proboštov na bezbariérový přístup a normovou výšku 550 mm nad kolejištěm, nové budou i přístřešky.

Správa železnic po rekonstrukci přepne stanici Bohosudov na dálkové řízení z Teplic, vznikne zde elektronické stavědlo, zázemí bude v rekonstruované výpravní budově. Součástí zakázky je i kompletní rekonstrukce trakčního vedení či elektrický ohřev části výhybek. Ve stanici Bohosudov se provedou úpravy venkovního osvětlení, obě uvedené zastávky budou osvětleny zcela nově.

Nákladnou položkou je i rekonstrukce pěti přejezdů. Šesté úrovňové křížení, které se nachází v ulici Emilie Dvořákové v Teplicích, bude zrušeno. Nahradí je silniční podjezd určený i pro jízdu trolejbusů. Ty v současnosti využívají úzký podjezd, který se bude nově používat jako kolektor.

Podkrušnohorská magistrála prochází v posledních letech velkou proměnou, další investice ji ještě čekají. Loni začala modernizace mezi Oldřichovem u Duchcova a Bílinou,  chystá se úprava tratě z Ústí nad Labem do Chabařovic.

Tagy AŽD Praha Bohosudov Chládek a Tintěra Elektrizace železnic Podkrušnohorská magistrála Správa železnic Top trať 130 Ústí nad Labem - Chomutov
32 komentářů