Sdružení firem Chládek a Tintěra, Elektrizace železnic Praha a AŽD Praha získalo zakázku na rekonstrukci železniční stanice Krupka – Bohosudov a celkem pěti kilometrů tratě mezi Ústím nad Labem a Teplicemi. Stavba má začít ještě letos, celkové náklady jsou 1,67 miliardy korun.
Vítězství sdružení oznámila Správa železnic v tiskové zprávě. Kdo další se soutěže zúčastnil a za jakou cenu, není jasné, na profilu zadavatele tato informace dosud není.
I přes název zakázky „Rekonstrukce žst. Bohosudov“ nepůjde jen o úpravy samotné stanice, která se po dokončení přejmenuje z Krupka-Bohosudov na Bohosudov. Její dosavadní název převezme nově vybudovaná zastávka u přejezdu ve směru na Teplice v Čechách. Rekonstrukcí projdou také navazující traťové úseky do Chabařovic a do Teplic v Čechách.
Správa železnic slibuje v místě zrychlení až na 135 kilometrů v hodině. Lidé už nebudou chodit na vlak na stávající stanici, ale blíže k přejezdu v ulici Pod dolní drahou, kde vznikne nová zastávka s dvěma vnějšími nástupišti. Práce na rekonstrukci mají trvat do roku 2022.
Kolejiště ve stanici Bohosudov projde redukcí, kolejové úpravy budou vycházet z umístění dvou nástupišť na nově vzniklé zastávce. Nejen obě hlavní koleje, ale také předjízdná a manipulační budou bezstykové.
Kromě samotné stanice projdou rekonstrukcí i obě koleje v mezistaničním úseku Chabařovice – Bohosudov a první traťová kolej mezi Bohosudovem a Teplicemi. Ta se směrově a výškově srovná s již dříve rekonstruovanou druhou kolejí. Součástí prací bude i instalace nového sdělovacího a zabezpečovacího zařízení a návazných technologií.
Během rekonstrukce úseku mezi Bohosudovem a Teplicemi projde přestavbou rovněž přilehlé nástupiště na zastávce Proboštov na bezbariérový přístup a normovou výšku 550 mm nad kolejištěm, nové budou i přístřešky.
Správa železnic po rekonstrukci přepne stanici Bohosudov na dálkové řízení z Teplic, vznikne zde elektronické stavědlo, zázemí bude v rekonstruované výpravní budově. Součástí zakázky je i kompletní rekonstrukce trakčního vedení či elektrický ohřev části výhybek. Ve stanici Bohosudov se provedou úpravy venkovního osvětlení, obě uvedené zastávky budou osvětleny zcela nově.
Nákladnou položkou je i rekonstrukce pěti přejezdů. Šesté úrovňové křížení, které se nachází v ulici Emilie Dvořákové v Teplicích, bude zrušeno. Nahradí je silniční podjezd určený i pro jízdu trolejbusů. Ty v současnosti využívají úzký podjezd, který se bude nově používat jako kolektor.
Podkrušnohorská magistrála prochází v posledních letech velkou proměnou, další investice ji ještě čekají. Loni začala modernizace mezi Oldřichovem u Duchcova a Bílinou, chystá se úprava tratě z Ústí nad Labem do Chabařovic.
Nádraží doporučuju před reko navštívit, je docela romantické a fotogenické (i když násvity jsou vyloženě blbé).
Není mi jasné o kolik centimetrů přesně se má tím vysunutím peronů cesta z Krupky zkrátit. Nemá to spíš nějaký jiný důvod?
Nástupiště budou u současného přejezdu na teplickém zhlaví-zkrácení docházky o 250 metrů.
Druhý důvod bude podstatně jednodušší výstavba nástupišť bez podchodů,výtahů,schodišť,které by bylo nutno budovat v kolejově rozvětvené stanici(bude to podobné,jako v Proboštově).
Od kašny v Krupce je to na nádraží 1,37 km, k přejezdu 1,27 km (měřeno z mapy). 250 metrů rozdíl ani náhodou. Snad ze sídliště Hamry to bude lepší.
Souhlasím, že hlavně úspora nákladů pro peronizaci s podchodem bude značná. Zastávka může využít onen přejezd, takže stačí vystavět dvě povrchová nástupiště.
A vznikne tím klasická problémová situace, že zrovna v těch minutách, kdy lidé přicházejí na vlak, budou ty závory zavřené, resp. přejezd bude blikat. Takže buď budou přelézat přejezd načerno á la Řeporyje, nebo dojdou na nástupiště až po odjezdu vlaku, a to se jim radši vyplatí se vrátit pro své auto a příště s ním jet rovnou.
Není to sice pro Krušnými horami, ale přesně takto by se vše mohlo udělat třeba v Kostomlatech nad Labem – ale to přece nemůžeme připustit, to by bylo pro mnoho lidí na vlak blíž než teď a nemuseli by chodit na peron podchodem …
No a pro větší mnoho (obyvatele levého břehu Vlkavy) zase dál.
S podstatnou nevýhodou, že na vlak se bude muset chodit s velkou časovou rezervou, protože když bude zavřený přejezd, tak se k němu nedostanu. Viz kauzu Řeporyje.
V Krupce je místní starosta na(ne)štěstí známý jinými skandály.
To je celkem jedno, podkrušnohorskou magistrálu bych nepřebíhal ani kdyby tam kamera nebyla.
A když už přebíhám trať se školkou, tak mimo přejezd, protože tam nejsou žádné kamery.
Vy nechodí tan vlak s nejméně tříminutovou rezervou? Za ty tři minuty ujede asi 5 kilometrů, přejezd reaguje cca 400 m daleko.
Přístupy.
Může mi někdo vysvětlit jak probíhá příprava těch staveb? Vždyť tento předpokládaný úsek má z velké části velmi dobré parametry. Bezstyková kolej, přejezdy se závorami, to se plní aby se plnilo? Jiné úseky Podkrušnohorské magistály jsou na tom podstatně hůře..
Cílem této stavby je odstranit dva problémy:
1) Vzhledem k tomu, že ve špičkách pracovních dnů jezdí vlaky Os každou půlhodinu, tak při sebemenším zpoždění vzniká problém, že jeden ze dvou vlaků musí stát před stanicí, aby nenajel do lidí nastupujících do druhého vlaku. Nástupiště jsou nyní úrovňová a bez zabezpečení – to se změní, protože přístup na ně bude po přejezdu.
2) Zkrátí se přestupní vzdálenost od autobusu linky DÚK 484 z Fojtovic na vlak do Ústí nad Labem a opačně. Na tento přestup se v současné době nedá příliš spolehnout.
Ještě bych přidal za 3) vybudování podjezdu v Teplicích.
+ likvidace tuším dvou přejezdů.
Koukám, že se dali na rekonstrukci kde jaké vesnické lokálky, ale vysokorychlostní tratě mezi krajskými městy a Prahou nějak drhnou.
Ty VRT nebudou nikdy, dovedu si představit jak ty zastupitelstva říkají ano, ale ne u nás.
Vesnická lokálka? Podkrušnohorská magistrála v trase Cheb – Karlovy Vary – Chomutov – Most – Teplice – Ústí nad Labem je jedna z nejdůležitějších tratí u nás, a to jak pro osobní, tak pro nákladní dopravu.
To sice ano, ale nevede do Prahy. Tím pádem je osazenstvu na adrese Nábřeží Ludvíka Svobody 1222/12 k ničemu. No a zbytek je lidská malost.
Podle údaje „I přes název zakázky „Rekonstrukce žst. Bohosudov“ nepůjde jen o úpravy samotné stanice, která se po dokončení přejmenuje z Krupka-Bohosudov na Bohosudov. Její dosavadní název převezme nově vybudovaná zastávka u přejezdu ve směru na Teplice v Čechách.“ se ale (opětovně) zkrátí název stanice, ne (nově vybudované) zastávky.
P. S. Subjektivně považuji směrem k cestujícím název „Krupka-Bohosudov“; jednak – Bohosudov je součástí Krupky a jednak – poté, co již přes žst. Krupka a zast. Krupka město vlaky nejezdí, jde pro město Krupka o jediný železniční tarifní bod.
Nově zřízená zastávka bude mít i nadále název „Krupka-Bohosudov“. Nástupiště budou vysunuta mimo stávající kolejiště.
Název považujete … ? Nějak vám tam chybí konec věty.
koukám že ty blbci ze SŽDC musí furt něco zkracovat…
To je halt ta dnešní doba, všechno se zkracuje. Počkej až uvidíš vlasy paní sládkové…
Peron v zastávce má být tak dlouhý, aby se k němu vešel nákladní vlak? Nebo se má prodlužovat cesta na vlak, po vzoru Brna, kde to od Hodinového Monumentu bude 2x dál?
Bohosudov se to tam jmenovalo desítky let, než to přejmenovali na Krupka-Bohosudov a teď už zase zpátky Bohosudov. To je jak v té pohádce „odvolávám co jsem odvolal…“ 😀
No z textu jsem pochopil,že to bude Krupka-Bohosudov pro cestující i nadále(nástupiště na zastávce).Bohosudov se bude jmenovat stanice bez osobních nástupišť.Podobně jako Oldřichov u Duchcova,který bude bez osobních nástupišť a nástupiště budou na zastávce Jeníkov.
Pochybuji, že letos bude skončena stavba Bílina – Teplice. Pokud se přes i Bohosudov začne letos jezdit jednokolejně bude to velký maglajz.
Co jsem včera viděl Oldřichov, tak zatím jedna kolej původní a u druhé položeno teprv štěrkové lože a patky.
Zase je před dokončením Úsek Teplice-Řetenice-Oldřichov,který bude hotov ještě letos.
Nebude.