Správa železnic tají, za co na nádraží v Pardubicích utratí téměř dvě miliardy. Začne záchody
Hlavní nádraží Pardubice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Správa železnic nechce sdělovat detaily k rekordní investici do budovy pardubického hlavního nádraží. Centrální komise jí nedávno schválila projekt v
A kam přestěhují Krychliče?
Proč by ho měli stěhovat? Já mám furt za to, že bydlí někde v Nemošicích.
Podzemní prostory na tomto nádraží jsou poměrně zajímavé a svým rozsahem velké.Svou rozlohou jsou pod celou budovou.Kromě dříve přístupného kina ( občas se tam ještě nějaké představení odehrálo – je v poměrně dobrém stavu ) tak byla v podzemí i kavárna hned u kina. Dříve ještě na jiném místě byla dokonce i jídelna pro zaměstnance. Pak je tam poměrně dost skladů, dnes už zavřených dílen. Jsou tam chodby, kterými jezdila pošta z budovy pošty až na nástupiště. Pak tam jsou objekty civilní obrany ( z jednoho z nich se měla řídit i doprava, pokud by došlo k ohrožení), tedy bunkry… Číst vice »
V te hotelove vyskove budove bude zase hotel? Anebo bude nejak jinak pristupna verejnosti?
SŽ tam stěhuje kanceláře a asi tam vznikne i školící místnost.
Ekonomický úsek pro Správu železnic… mj.
další kutlochy pro povaleče a darmožrouty? pardon – pro systémové specialisty…
Z toho výčtu mi tak nějak vyplývá, že ochozy zůstanou nadále nevyužívané. To je škoda. Jen tam asi přibyde víc květináčů a žádná terasa s lavičkama nebo kavárnou.
Hlavně že jsem někde četl, že plánují tu hotelovou budovu uvést do původního stavu snad včetně historických vypínačů.
Byli donuceni plánovat do zcela původního stavu. To je taky důvod, proč cena narostla – do celé budovy se budou na zakázku vyrábět repliky původních vypínačů, zásuvek a dalšího vybavení. A údržba pak bude taky slušná paleta, speciálně vypínače mají v kancelářských budovách nemalou úmrtnost, protože někteří jedinci do vypínačů mlátí jak hluchý do vrat.
Nevite, co na ochozech bylo puvodne? Ja si je uz pamatuju jen s tema obrovskejma kvetinacema a zadnym jinym vyuzitim. Moje pamet zacina tak asi kolem roku 1973.
Hm pan poslanec Kolovratník začne na záchodech ,no tam nemá co posrat od toho to je a hajzík patří do hajzlu.Když mě nevyšlo letiště nacpu se na dráhu a až mě vyhodí z dobré správy tak rozeseru autobusyZakázka jistě předražená není a vše půjde tam kam má,pan posranec je muž činu ,stejně jako první muž hodný hodnosti nejvyšší železničář středně velké železniční společnosti (o 63 zaměstnancích) jistý B A ,zachránce všech lokálek v Čechách ,největší podnikatel R J co vlastně naučil lidi kvalitně cestovat vlakem a L N co i z tramvaje udělal rychlovlak.,Ano za kafe a bagetu dokáže cestující… Číst vice »
Bohužel nepíšete na adresu všech mocných, ale ne-mocných, spíš loutek, které se dobrovolně rozhodly v tom globalistickém svinstvu jet… jenže všeho dočasu – už nadpis článku zní optimisticky: nejdříve půjdou všichni do hajzlu.. 🙂
Je to darda, ale asi to přemrštěné nebude, když se tam má dělat i parkoviště pod budovou, komplet nové vnitřky, výtahy, eskalátory, atd… Pak to naskakuje celkem rychle. Otázka je, zda na to vůbec bude.
Tak já nevím co ti lidi chtějí.. Diskutuje se tu o krabici a že by bylo fajn postavit novou… Nechcete náhodou vyplnit kolejiště mezi 1 a 4 nástupiště a postavit si tam nějakou budovu jako v Ústí třeba když se vám toto nelíbi?
Tak ještě na těch záchodcích udržet pořádek. V Kolíně nádraží opravené, záchody včera bez toaletního papíru a prkénko pokálené. Někteří lidé jsou čuňata. A údržba na tom kolínském pánském záchodku také. Už to tam muselo být nějakou tu hodinku… (nešlo to odstranit).
To je cena za kompletní rekonstrukci že? To vyjmenované je jen k té první etapě. V dalších etapách se mají předělat výšky peronů na 550 mm nad TK, vybudovat nové ostrovní nástupiště. Eskalatátory na nástupiště, výtahy pro handikepované. Takže ta cena mi připadá reálná. Ono se totiž bude nejdříve něco muset zbourat aby se to mohlo postavit znovu a lépe myslím ty perony, výtahy a eskalátory. Kromě toho je do toho započítána kompletní modernizace svršku a spodku, řešení odvodnění kolejiště, instalace nových výhybkových konstrukcí, zapojení do CDP, rekonstrukce trakčního vedení. Ta cena je velmi rozumná za to co v té… Číst vice »
Nikoli, ta cena je pouze za rekonstrukci budovy. Rekonstrukce kolejiště a nástupišť stojí dalších 4.4mld.
Není, to je jiná akce, která se už soutěží
Pardubickému nádraží nejvíc prospělo odstranění těch odporných kolotočových stánků, které stály v hale. Pevně doufám, že tahle hrůza už se tam nikdy nevrátí.
neměli by náhodou kvůli přehlednosti etapu 0 přejmenovat na etapu 00 ? 🙂
Nebylo by levnější postavit novou kopii této budovy?
Nadpis me pobavil 😀
Vzpominate na scenku z filmu Den nezavislosti… prezident je prekvapeny , kde se berou penize na bunkr oblast 51… „50$ za prkenki na zavhod“
Přemrštěná cena? Že do toho kecají (a neplatí to) památkáři…
Ono je těm našim daním vcelku jedno, jestli cestou z ministerstva financí do stavebních firem protečou přes SFDI nebo přes ministerstvo kultury.
ono je to spíš daňovým poplatníkům už jedno, kterej darebák to rozkrade…
Opravdu má smysl prodlužovat život krabici z padesátých let? Demolice+nové nádraží, to by mohlo vyjít i levněji. Nové nádraží by také mohlo být lépe přizpůsobené dnešním požadavkům, čemuž se při rekonstrukci lze pouze přiblížit (s nosnými zdmi prostě nehnete).
A které dnešní požadavky budova nesplňuje?
Ta budova je dispozičně naprosto funkční. Sice je vždy co zlepšovat, ale ne za každou cenu.
Uznávám, že do toho nemám moc co kecat, když to nádraží moc neznám. Ale už u více nádraží se řešilo, že některé prostory jsou dnes zbytečně velké (a jejich údržba a úklid taky něco stojí) a jiné zas zbytečně malé.
Tento argument sám o sobě nestačí k tomu, aby se hned muselo stavět nové nádraží. Ale kdyby varianta nové stavby náhodou vyšla levněji, byl by to příjemný bonus. 1,7 mld za rekonstrukci je fakt dost, varianta nového nádraží by podle mě stála přinejmenším za zvážení a odhad nákladů.
Jediným rozhodovacím faktorem by neměla být cena, jelikož levnější automaticky neznamená lepší. A ani nové neznamená automaticky lepší.
Dispozičně je to nádraží docela dobře řešeno (i když bych uvítal, kdyby tam byla ještě klasická čekárna, krom ČD Lounge, třeba místo Costa Coffee), pravda v podzemí jsou nyní nevyužívané velké prostory (nevím proč například skončilo kino), ale to se má změnit.
Dominik: Doufám, že vás nenapadla taková pitomost jako situovat čekárnu do podzemí – zejména kdyby ani neměla přímé napojení v jedné úrovni na oba podchody. A stejná pitomost je vůbec i jen uvažovat za takových podmínek o situování do podzemí i dalších zařízení potřebných pro cestující, například nákupních možností občerstvení pro cestující, apod. – tam lze snad jakž-takž umístit jedině úschovnu zavazadel, protože s jejím využíváním je obvykle spojen dostatek času, a pak ještě to „kino cestujících“ (fungující jako čekárna), ale jinak využívání podzemí asi PRO CESTUJÍCÍ žádným přínosem není.
Realista: ne čekárnu do podzemí opravdu dávat nechci,nta by měla zůstat ve vestibulu (proto jsem ji navrhl místo Costa Coffee, to je podle mě nejméně postradatelné, ještě by možná byla varianta místo toho krámku vedle WC, ale tam se nezdá být dost místa). A pro vaší informaci, krom parkoviště, kavárna je taky jedna z variant, co by v podzemí mohlo být (a je o tom opravdu uvažováno, není to jen můj výmysl). A proč ne, proč tam neumístit úschovu zavazadel, současná (když nepočítám věci, které lze uložit na informacích) je docela z ruky. Nebo by tam též mohl být třeba… Číst vice »
Já si myslím, že kino skončilo, protože si v době multikin na sebe nevydělalo. Jinak v Pardubicích skončilo po revoluci těch kin více.
Přesně tak, kino Čas stejně jako všechna ostatní klasická pardubická kina nepřežilo dlouhodobou cenovou válku dvou místních multiplexů.
Ono to sice je až z 50. let, ale je to jakási kulminace čs. funkcionalistické nádražní architektury a je to postaveno velkoryseji než třeba Smíchov (který už byl i vylepšený nějakým komunistickým „uměním“).
Až budete „pravidelně kolemjdoucí“, tak vám to tak hrozné nepřipadne. Řekl bych, že je prostorově navržené dobře až nadčasově. Jaké vy máte ty požadavky dnešní doby?
Mohlo být o 300 metrů blíže městu. Místo pro budovu i kolejiště tam je. Jen by se musely zbourat provozní budovy SŽ.
Nádraží (budova) na třetím místě v Pardubicích? Hmmmm…
Je pravda, že kdyby to předělávaly zároveň s přednádražím, tak by to asi šlo, jenže město to vidí jinak, dopravní uzel je v současném místě. Jen se obávám, že ty budovy: https://mapy.cz/s/nerebucesa už nejsou SŽ ani železnice (maximálně pošta je státní), ale nějaké logistické firmy (mimo poštu). Navíc by se musely předělat i nástupiště v celé délce a podchody. Takhle se nástupiště „jen“ prodlouží. A taky pak někam nacpat poštu.
Nebo jak si to přestavujete?
tady nejde o krabici, tady jde o prachy pro ANO/ČSSD, které ovladají kraj
tak jasně, proto budeme dalších 10 let jezdit ve vozech made in ddr
už by je měli pověsit za kule do průvanu a jakí prvního Netolického!
Uvidíme, ale vzhledem k tomu, co všechno se bude dělat se mi ta cena nezdá tak přemrštěná. Jen si nejsem zcela jistý, co se myslí zvýšením ploch pro komerční jednotky, že se z toho udělá nákupák jak v Praze na hlavním?
Ještě kdyby ty obchody měly rozumné ceny, ale naštěstí je poblíž Albert.
Spíš jsem doufal, že se na obvod vrátí fotky z Pardubického kraje, jako tomu donedávna bylo, poslední zmizely od toalet.
No, já jsem zvědavý na rezidentní parkování v podzemí a automatický systém k němu. to vypadá, že taky velkou část peněz spolknou protipožární zabezpečení.
Poslední fotky ještě existují – jsou nad schodišti do podchodů. Tam naštěstí nejsou žádné kasy ani obchody, tudíž nebyl důvod fotky zapatlat reklamou.
Děkuji za opravu, na ty jsem zapomněl.
Byly tam puvodne fotky z celeho Ceskoslovenska, ne jen z Pardubickeho kraje
Já už si pamatuji spíš jen ty Pardubického kraje.
Ta cena mě také šokovala a to ještě zhruba pred dvěma lety investovali minimalne do jednoho patra pres 40 mil. Kč.
No když do všeho kecá dědic práv Řepa, ale platit to nemusí, tak to se to poroučí. Hlavně že z toho vznikne pěkný pomník alá 50. léta. V dnešní době úspor takhle zbytečně vyhodit přinejmenším stamiliony, je trestuhodné. Jako na československé poměry je ta nádražní budova celkem zajímavá a snad i hezká, ale když se podíváme po Evropě, tak to nic zvláštního není. Mnohem hodnotnější jsou nádraží jako třeba v Norimberku, Drážďanech, Frankfurtu, Curychu atd. Takže já bych z toho památkovou ochranu sejmul a normálně tu budovu max. za poloviční částku opravil a zmodernizoval, aby to bylo na úrovní 21.… Číst vice »
Souhlasím, když by se udělala replika daných věcí z nových materiálů, tak proč ne. Ale byla by škoda, kdyby s rekonstrukcí zanikla i mapa ČSR uvnitř, či budova ztratila svou typickou barvu zvenčí. Naopak bych po obvod haly vrátil fotografie Pardubického kraje.
Fotografií je obrovská škoda, ale dalo se to čekat. Nejdřív povolili jejich likvidaci jednomu obchodu, pak druhému, pak povolili prodejně kafe a občerstvení úplně zlikvidovat pás, na kterém fotky byly. A pak už to byla jen otázka času, kdy budou chtít vlastní reklamu místo fotek všichni nájemci. A přitom stačilo dát do smluv, že reklamní banner nebo svítící transparent smí být až na/ve výloze, a ne že tím přelepí součást výzdoby haly. :-/
Nespadalo to nádraží v té době náhodou pod Filipa, když ještě škodil v Hradci Králové? Organizační struktura SŽDC přece úplně přesně krajskému uspořádání státní administrativy neodpovídá.
Mám dojem, že poslední fotky (tedy u toalet) zmizely až po odchodu Filipa, ale jinak ano, zbytek se odehrál za jeho vlády, ale jak známo, on toho způsobil více.
Jako malýmu se mě líbili hlavně proto, že fotky byly z celýho Československa. A když tam chodím teď, tak mi podvědomě chybí (jakékoliv fotky odkudkoliv).
Škoda, že s rekonstrukcí skončil i pivovar Bahno.
Je to škoda, že už tam nemá provoz, ale naštěstí neskončil úplně, přestěhoval se do Prachovic.
To je sice fakt, jenže v Prachovicích si jeden neudělá cílenou zastávku cestou z Prahy na Moravu anebo na přestupu cestou z Hradce či Liberce 🙁
Pivnice Bahna byla velmi příjemná, když jsme jí náhodou na nádraží objevili. Hospody a pivnice na nádraží patří, zvláště pokud jde o velké přestupní uzly či cílová místa turistů…jen doufám, že tam místo ní nebude nějaký fast food či trafika s bagetami a colou.
Nebude, musela pryč, protože v těch místech má být průchod ven na nový autobusový terminál.