egoe-plus
Infrastruktura Železnice

Správa železnic se zpožděním otevřela opravené nádraží v Břeclavi, kanceláře využili nově úředníci ČSSZ

Výpravní budova v Břeclav po rekonstrukci. Foto: Jan Sůra
Výpravní budova v Břeclav po rekonstrukci. Foto: Jan Sůra

Se zhruba půlročním zpožděním začala cestujícím sloužit opravená výpravní budova stanice Břeclav. Náklady na rekonstrukci dosáhly 69 milionů korun. Jde o další nádražní budovu, kterou nově začnou využívat i úředníci některých státních organizací. Budovu dnes slavnostně otevřela Správa železnic, cestující ji využívají od prosince.

Budova prošlo celkovou rekonstrukcí, byla kompletně zateplena. Součástí projektu byla přestavba ČD Centra, vestibulu a bývalé administrativní části. Hlavní průčelí budovy získalo svoji téměř původní historickou podobu z roku 1889. Před budovou je nově prosklený koridor pro pohyb cestujících od autobusového nádraží do vestibulu.

Pro cestující došlo k rekonstrukci čekárny, nové je také ČD centrum a prodejní prostory RegioJetu. V přízemí vznikla také provozovna pekařství, město Břeclav zde chystá malé muzeum železniční historie. Součástí je místnost policie, nechybí ani prodejní místo jihomoravského dopravního koordinátora Kordis JMK.

Budova měla být původně hotova v červnu loňského roku, kvůli několika změnám v projektu došlo ale téměř k půlročnímu zpoždění. Podle starosty Břeclavi Svatopluka Pěčka město chystá ještě úpravu přednádražního prostoru.

V patře jsou nově zaměstnanci České správy sociálního zabezpečení: jsou zde kanceláře posudkových lékařů a úředníků řešících důchodovou agendu. Podle zástupců ČSSZ bude pro jejich klienty lokace na nádraží pohodlnější.

SŽDC jedná i s dalšími státními organizacemi o přesunu kanceláří do nádražních budov. Aktuálně řeší například stěhování úředníků Finanční správy do budovy v Ostravě – Vítkovicích, v Chocni či Opavě – západ řeší využití prostor policií.

 

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin 2

Budova sice z venku hezká, ale co se týká celého nádraží tak je pěkný hnus. Pracuji na železnici a poznal jsem mnoho nádraží takže vím o čem mluvím. Původní vjezd od Podivína měla být rychlost 140 km/h. Dnes je 120km/h a pro trochu lepší vaky 130 km/h. Peróny totální aušus, už se to rozpadá, výhybky na rychlost 60 km/h a co je nejhorší tak není druhý podchod. A tohle je úplně nejhorší, kdyby se někomu něco stalo na jiném než prvním perónu tak umře. Prostě se Záchranné složky na další peróny nedostanou a když tak s obrovským zpožděním, protože podchody… Číst vice »

K.S.

Vemte si kdy se to reko, na které se nadává i skrz sloupy, dělalo, před deseti lety a bylo štěstí že bylo rozděláno a nestoplo se to. Teoreticky se dá najet se sanitkou kolem Pošty.

Martin 2

Kolem pošty ano, ale když bude u prvního nástupiště vlak tak bohužel na ostatní peróny se ZS nedostanou.

Couwley

K čemu jsou větší vjezdové rychlosti,když vlak tam pak stojí 11 minut.Další nesmyslné stání,třeba v Hodoníně.Vyhazují miliardy za zkrácení jízdních dob o pár minut a pak vlaky stojí,že se kraje nedohodnou…..

Dom

dopadlo to jak to dopadlo, byl jsem se tam minulý týden podívat a opět zklamání v detailech, které v ČR prostě neumíme. Proč prostě musíme hned cpát vytisknuté A4 papíry se všemožnými popisy, zákazy a pod a PAK TO PŘILEPIT IZOLEPOU. viz treba zde: https://tinyurl.com/tedf2w5 zákaz opírání kol, a vzadu nejaký papírek na pokladně. Dále třeba u východu z ČD lounge nesmí chybět papírek VÝCHOD/EXIT. Achjo. Takových věo tam bude po pár letech hromada, stačí se podávat třeba jak dopadlo olomoucké nádraží. Škoda, možná by se o to někdo měl starat. Kdy se konečně naučíme dělat pořádně a kvalitně grafický… Číst vice »

Dan

Východ/Exit měl být zapracován, ale že si nějaký blb opře kolo o prosklenou stěnu, to asi fakt nikoho nenapadlo…

Martin S.

Ano, je to pravda… jsou to rekonstrukce za miliony ale nemyslí se na takové „drobnosti“ jako informační systémy, grafiku a přehlednost pro uživatele.

Jara 16

Břeclavské nádraží navštěvuji.
Můj názor je, že minimálně interiér bočního traktu, opravdu dostal přes prdel. Bez vytápění (ještě že dneska byly na tu parádu na teplomeru plusové hodnoty) a v létě bez klimatizace. Což by nevadilo, kdyby prostory nebyly prosklené. V létě to bude na ručník.
A podlaha z typickou nádražní dlažbou na které jde vidět každá kapka z vylité kávy… O čekárně nemluvě. Ale oproti Brnu ve zlatě.
Bohužel můžeme ve směru jih od ČR jen smutně pokukovat… A že je opravdu na co… 😄😖

Jiří Kocurek

Mno přestupují mezi vlakem a autobusem se totiž převlékají do košile, tak to musí být vytápěné.

Kopr51

Nejlíp ke hnát důchodce o holi do prvního patra (ironie). I kdyby tam byl výtah, což pode norem být nemusí, vím jak staří lidé reagují. Bojí se tlačítek, protože nerozumí těm symbolům (symboly teď frčí, víte a taky piktogramy a taky anglické popisky, jsme přece světoví, no ne?) tím spíš dotykového displeje u modernějších verzí a raději jdou pěšky.

Kopr51

oprava: nejlíp je

Honza

Prosim vás, důchodci snad nejsou tak hloupí, aby neuměli jezdit výtahem. Symbolama myslíte ty znaky 1 až 9? Ikdyby tomu nerozuměli, tak jsou snad dospělí a můžou se to naučit/odkoukat/zeptat se.

Kopr51

chceš-li pochopit vlka, musíš se jím stát
chceš-li pochopit stáří, musíš si na ně počkat

Nekdo

A retezove emaily od ruskych trollu taky preposilas?

David

Exteriér hezký, ale interiér zamrzl někde v 90′ letech. Celou tu mizérii pak podtrhují nevzhledné a morálně zastaralé odjezdové tabule.

BD D

Prijde cestujici na nadrazi v Breclavi a povida: „Kdy zacne ta rekonstrukce?“ Natoz mu jiny cestujici odpovi: „Vcera skoncila.“

Ne, interier je na naprosto tragicky, za to by mel nekdo nest odpovednost. Vypada to, jako by ho delali pouze projektanti, nikoliv architekti.

X 1

Pozvat designéra nebo architekta k projektování mostů nebo nádraží? Ne! Tak daleko Šílená Zpráva ještě není.
Ono je to taky dáno rozpočtem. Když nebudou chtít politici, co si vozí prdel v autě a dlabou na lidi, tak bude dráha stále evokovat nižší sociální zařízení. Ale třeba si za ty prachy můžou nechat namalovat kulisy. 😉

Dubican

Neviděl bych to tak tragicky, působí to příjemně přesně k účelu k jakému to má sloužit. Problém na všech nádražích je však údržba (protože lidi jsou od přírody prasata), proto se obávám, aby to tam z půl roku nevypadalo tak jak vypadalo to původní.
Já jsem s rekonstrukcí spokojený.
Naopak to brněnské hlavní nádraží, kam se před koncem roku vrátil provoz je mizérie, člověk se tam nemůže cítit dobře, je to celé divné.

Kopr51

prosím o laskavé neurážení prasat

Jiří Kocurek

Joj o, nelíp by bylo aby na tom nádraží nebyli žádní lidi. Dráha se bez cestujících přece obejde. Jestli nesnášíte lidi, tak se nechte zaměstnat jako lesník a v pracovní době chodťe po lese.

Kopr51

Přesně tak! Postavil hospodu, ale chodili mu tam lidi. To zní zpočátku jako velmi vtipná hláška. Ale kdo zná lidi, a zejména „lidi“, ten se taky pousměje, jenže smutně…