Správa železnic se má stěhovat na Smíchovské nádraží, do Fantovy budovy se nevejde
Nádraží Praha-Smíchov. Pramen: FB SŽDC
Správa železniční dopravní cesty přenese své sídlo z Dlážděné ulice v centru Prahy na Smíchovské nádraží. Alespoň taková je představa
No nemyslím si tedy, že pokud chce vedení SŽDC postupovat s péčí řádného hospodáře, je možné prodat budovu v centru Prahy. Krátkodobý zisk je daleko nevýhodnější, než zisky plynoucí z pronájmu budovy.
Smíchov bych nikomu nepřál, hnusná lokalita plná smogu – je to autobusový terminál. Kromě toho ta budova není nijak extra velká, tím by moc nevyhráli.
Zdravíme do Brna.
Budova se bude modernizovat, jako celá oblast. Do té doby budou autobusy bezemisní 🙂
Zase pokud tam budou jezdit vlastními auty, smog ke smogu…
staci vyhodit 50% prebytecnych zamestancu a vejdou se — privatsektor hleda posily
Jenže v soukromém sektoru se musí robit, to ve státním obvykle neznají 😀 (čest vyjímkám)
Troufl byste si vypsat alespoň pět pracovních pozic, které jsou podle vás přebytečné a stručně zdůvodnit svůj názor?
Systémový specialista?
Někteří možná jsou zapotřebí, ale jistě ne všichni. Máme jich téměř stejně jako výpravčích.
A co vyhodit z fantovy budovy Drážní úřad?
A musí být SŽDC v lukrativní budově v centru Prahy? Tu bych nechal komerčním pronájmům soukromým subjektům za tržní cenu 😉
Už vidím, jak se všichni přetrhnou aby se tam nastěhovali
Smíchov je také ještě celkem dostatečné centrum.
Jo, komerční subjekty chtěj tak moc do budov v centru, až developeři nestíhaj stavět office parky na konečnejch metra.
A neuvažovalo se náhodou s přestěhováním do Pardubic? Aby nebyly všechny úřady v Praze?
Ne, Starostove navrhovali přesun všech úřadu tohoto typu (specializované, bez nějakého významného styku s veřejností) rovnoměrně do krajských měst. Mělo jít o cca 150k lidí. Do Pardubic měl jít Drážní úřad a SŽDC do Hradce.
Oni s tím samozřejmě všechny strany principiálně souhlasí, ale žádná bohužel nemá odvahu to realizovat. Místo toho se vymýšlí vládní čtvrť apod.
Díky téhle krátkozrakosti a hlouposti je ČR bohužel nejvíce centralizovanou zemí v EU. Přitom ten přesun by ulevil Praze a výrazně pomohl regionům.
Naprostý souhlas. Nejprve se všechny ústřední orgány státní správy a jimi zřizované instituce umístí do Prahy, a pak se brečí, že v regionech není práce pro vysokoškoláky, kteří odtud utíkají. Tak se lejou do regionů miliardy na kohezní politiku.
Nakonec se bude ještě draze stavět v Praze veřejné bydlení, protože se tam všichni nevejdou. Zato v regionech je prázdných baráků, že by se tam narvalo několik vládních čtvrtí a jejich osazenstvo i s širokým příbuzenstvem…
Já bych dokonce nezůstal jen u měst krajských, která už také stahují odlehlejší kouty. Rozvrhl bych to i po okresech. Ono s tou prací je to ale marné, dokud to, co bychom si mohli v těch krajích vytvářet sami, rozmařile (a s obrovskými nepřímými subvencemi, navíc pohříchu jen zřídka po kolejích) dovážíme přes půl světa. Počínaje potravinami.
Ještě, že banda hlupáků decentralizátorů nemá šanci své návrhy prosadit…
Vzhledem ke stavu železniční, ale i silniční sítě, by bylo neúnosné dojíždět denně třeba z Berouna do Pardubic. Některé plány totiž vypadají na oko hezky, ale když je domyslíme i do důsledků, tak jsou nereálné. A když to někdo nechápe, tak by to pochopil až tehdy, když by ti, co za něco ještě ve státní správě stojí, si našli práci v soukromé sféře. Ne, opravdu ti, co mají byt na hypotéku (a těchto lidí je velké množství), se stěhovat za prací jinam nebudou. Moc dobře to totiž nejde…
Což je přesně to co by SŽDC potřebovalo, být v co největší díře, aby poznalo kvalitu železniční sítě. A nejlépe to udělat putovní. Protože být to v Pardubicích, zlepší se spojení do Pardubic. Být to v Plzni, začnou se plánovat nové tratě do Plzně. 😀 Na druhou stranu, nebyla by SŽDC, lepší zcela decentralizovaná. Co potřebuje na ústředí, ředitele a účetní.
Nebuďte naivní, tihle vlakem nejezdí. Čili jim je úplně fuk, jak ne/kvalitní trať tam vede. 😂
Jakoze vsichni, kteri jsou zamestnani v tehle uradech a pod. v Praze (bydlici i dojizdejici) se zacnou sunout do krajskych mest? Nekolika malo lidem by to pomohlo, ale spousta lidi by to nedala nejen subjektivne (Nechci nechci!), ale hlavne objektivne. Ze nekdo jezdi makat k SZDC do Prahy treba z Horovic neznamena, ze by zvladnul dojizdet do Pardubic.
Praha je logicka spadova oblast. V pardubicich atsi je treba Pardubicke reditelstvi pernikaren … 😀
Zrovna SŽDC má řadu poboček po republice už dnes viz https://www.szdc.cz/o-nas/organizacni-struktura/organizacni-jednotky
Samozřejmě by se dalo i vedení přesunout jinam, popřípadě další organizační jednotku nebo činost v rámci stávajících organizačních jednotek.
To je pouze GŘ. SŽDC je po celé republice. Tedy i v Pardubicích.
Trochu mě překvapuje, že dle vyjádření SŽDC není na hlavním nádraží dostatečný prostor, ale na Smíchovském nádraží ano. Přitom jižní křídlo budovy na Smíchově také není příliš velké. Jinak rozhodně super nápad. Čím dřív se tam přestěhují tím líp. Alespoň si cestující z tratě 171, kde věčně dochází k nějakým závadám, nebudou muset chodit vybíjet zlost daleko.
Uz si to uplne presne nepamatuji, ale myslim ze po rekonstrukci bude mista dost, aspon to z vizualizaci vypadalo. Skoda, ze ve Fantove budove neni dost mista, krasne by to do sebe zapadalo. I kdyz myslim, ze SZDC by zaslouzila redukci poctu pracovniku (vzhledem k tomu, jak nektera pracovni mista jsou nadbytecna kvuli digitalizaci atp …) a pak by se vejit mohla. 🙂
Neřekl bych, že díky digitalizaci jsou některá místa nadbytečná. Naopak přibyla nová místa spoustě IT specialistů, přibylo spousta formulářů a dalších formulářů pro evidenci formulářů… Administrativa díky digitalizaci nabývá obludných rozměrů, protože každý by dnes chtěl být IT specialista a známí je pro známé uměle vytvářejí.
Spousta formulářů s digitalizací příliš nesouvisí. Již dávno před tím platilo: „Dej volovi funkci, on vymyslí lejstro.“
Já bych třeba vůbec nechtěl být IT specialista 😉
Škoda, já teď marně jednoho hledám =)
Pokud tahle „digitalni“ generuje praci pro jeste vice lidi, pak je to provedeno spatne.
Myslím, že SŽDC potřebuje hlavně redukci středního managmentu. Například zrušení OŘ. U řízení provozu redukci PO na max. 1 na kraj, dnešní rozdělení je opravdu nesmyslné. Začlenit do nich i CDP, není důvod aby byly řízeny samostatně. Infrastruktura ať má odbory traťovky, zabezpečováků, elektra, budovy adt na GŘ. A v každém kraji odpovědného člověka za svojí sekci, nic víc tam nepotřebují.
Uvítal bych, kdyby SŽDC měla vlastní projekční oddělení. Aby se všechny ty studie a dokumentace mohly dělat in-house. Bylo by to rychlejší a platilo by se jen za platy zaměstnanců. Současný systém, kdy se ve výběrku hledají projekční společnosti a nechávají si platit v % z předpokládané ceny uvažované stavby, je zrůdnost a černá díra na peníze daňových poplatníků. Akorát se obávám, že v tohle státě není nikdo schopen takovou změnu prosadit a vlastně to ani nikoho nezajímá :-/
Hlavně stát není schopen ty lidi zaplatit, tedy ani nabrat. Dovedete si představit ten křik, kdyby projekťáci dostávali třeba násobně více, než jiné profese?
Stát by podle mě najmutím takových lidí ušetřil i kdyby jim měl platit o něco víc, než teď berou u svých zaměstnavatelů. Křík ostatních je to nejmenší. Vzhledem k tomu, že tohle odvětví je celkem v ústraní, nemuselo by být povyku zas tak moc. Šlo by to navíc podat tak, že se na férovku řekne, že „OK, máme teď oddělení projektantů s takovým a makovými platy, ale ročně ušetříme X stovek desítek (možná spíš stovek) státního rozpočtu, které dáme na prospěšnější věci.“ To si myslím, že už by šlo překousnout 😉
Ale to by sa nedalo nabaliť
Třeba si konečně všimnou, že jim tam nějaká slušná trasa na jihozápad schází, až se budou přetlačovat na Strakonické 😀