Správa železnic s Libercem chystají úpravu podchodu pod nádražím, stavba začne příští rok
Podchod pod libereckým nádražím. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Zahájení komplikují jednání o přeložkách inženýrských sítí.
Zahájení komplikují jednání o přeložkách inženýrských sítí.
Svým vzhledem nepatří mezi nejatraktivnější místa ve městě.To se dá napsat o celém nádraží.
Nádraží je po opravě naprosto v pohodě včetně podchodů.
Je to ostuda Liberce. Propustek z roku 1859, který byl rozšířen v roce 1900. V době konání sportovních akcí se tam tvoří fronty a těch uváděných 500 lidí je z doby před výstavbou Home Credit areny. Dnes je to v průměru více, ale hodně lidí to raději obchází. Rodiče vozí děti raději autem, než je tudy nechat projít. Šířka bude 5m a výška 2,5m, už se moc těším. Jinak denně tam projede cca 150 vlaků, nepočítaje posuny, takže to nebude sranda.
Výrazně nebezpečnější než propustek je bezohlednost některých řidičů na přechodech navazující na podchod. Zejména u pumpy.
Tam mohl/měl být dávno semafor pro přechod chodců. Odpadlo by skákání lidí pod kola aut, stejně jako řidiči co prostě chodce na přechodu nepustí.
Ale když jsme se po letech dočkali světel na Fugině, třeba budou jednou i tady.
Teď vážně.
Nechtěli tu stavět nějakou zastávku mezi tímto podchodem a následujícím podjezdem (ulice 28. října)? Že by se hodil vstup i z tohoto podchodu.
To už by ten vlak suploval tramvaj, mít zastávky tak často.
Tak asi by nezastavovalo vše a při nějakém průjezdném modelu bych to tak krizově neviděl, tramvaj do těchto konců zatím nevede.
V územním plánu vidím navržené zastávky Zóna Sever (u severního rozpletu a navržené spojky ke Globusu), Liberec-Růžodol (pod Ostašovskou), Aréna (tedy ano) a Doubí (kdyby se náhodou někdy podařilo postavit tu tramvajovou trať, jejíž blbé tři první kilometry jsou úplným sci-fi, tak eventuální záchyt u Makra). Ještě by možná dávalo smysl něco pod ulicí České mládeže. Ta studie proveditelnosti, která se nyní dost řeší, tak je zajímavá v tom, že se novostavba trati hodně přimyká k I/35 a upozaďuje Pilínkov dnes vytvářející ten blbý zub, takže tady by mohlo dojít v případě zapracování k výraznému překreslení ÚPD (ZÚR LK, ÚPML).… Číst vice »
Na co je současný podchod je označeno piktogramem na čele podchodu. 🙂
Myslíte to logo Renault? 😉
Tak schválně, kolikrát dojde k zatopení podchodu při větším dešti.
A rekonstrukce Chrastavy a Hrádku o které se psalo, že by měla začít ještě letos, tak stále nic.
Ono se toho letos bohužel nezačalo víc.
To bylo zase keců od zelené opozice. Konečně se tento zanedbaný podchod opraví.
Nejen opozice se svými slzičkami za neposekané kopřivy u autobusových zastávek ve čtvrtích. Paní vagónková Prachařová z ANO měla před volbami výhrady, že to je příliš nóbl, drahé a „architektonické“, ODS tomu, že se to nachází u jejich milovaného Sportparku navzdory, taky dost pozdvihovala obočí a vrchního cyklistu Rutkovského, který podchod projektoval, ani na kandidátku ODS+USZ nevzali.