Správa železnic rozšíří monitoring mostu přes Vltavu ve Výtoni, chce mít lepší přehled o kritických místech
Železniční most pod Vyšehradem. Pramen: Správa železnic
Zakázka nesouvisí s rozhodováním o budoucnosti mostu.
Zakázka nesouvisí s rozhodováním o budoucnosti mostu.
… tak dlouho budou monitorovat až jednoho krásného rána most spadne do Vltavy ….
Ale bude se přesně vědět, kdy.
Pro ještě lepší přehled by možná stálo zato oslovit někoho v současnosti podobně zdatného, jako byla věštkyně baba Vanga, případně se podívat do Nostradamova proroctví, zda v tomto období nepředpokládá pád mostu do říčního koryta ve městě, které má se dotýkati hvězd.
Á, koukám, že začala další fáze zneprovoznění mostu od 1.1.2025.
No. Nějak se to zoficielnit musí 😉
Ústí n. Orlicí. Budovu nádraží nedáme, musí zůstat stát!
To je trochu přehnané srovnání. Budova sice nemá využití a trochu překáží, ale nebrání samotnému provozu, nesnižuje kapacitu ani třídu zatížení trati.
Mám dojem, že je kvůli ní lehce, ale přece, omezená rychlost kvůli menšímu poloměru oblouku, který vznikl právě díky stojící budově ,,v cestě,,.
Budova prevádzke samozrejme bráni, vyžadovala kompromisnú konfiguráciu koľajiska, vďaka ktorej je výrazne pomalší príjazd k nástupištiam na iných než priebežných staničných koľajách a nezmyselne dlhé prestupné doby dané polohou nástupišťa 3 a časti nástupišťa 2. Tým sa tiež znižuje kapacita.
Ještě jste zapomněl zmínit, že celá tato „sranda“ stála tolik peněz, že by za ně mohli tu budovu rozebrat, postavit někde jinde a ještě by jim zbylo.
Tak to sa bojím, že nie. Takáto akcia by určite ani v celkovej cene nebola zanedbateľná.
Smluvní cena stavby byla asi 830 mil. korun. Něco stálo už jen její přeprojektování. Změnou trasy vznikly další vícenáklady při kolizi se starými stavbami (opěrná zeď, most ap.) a také při zabezpečení sedání nové trati v místě původního koryta řeky. Další peníze stálo prodloužení podchodu a zřízení příjezdové komunikace se závorami k té staré budově. Pro porovnání je třeba říct, že nová budova nádraží stála asi 7,5 mil. korun, což není ani 1% z ceny stavby.
Doporučuji na oba konce dát ceduli s kontaktem na ty organizace a jedince, kteří nejvíce brání výměně mostu za nový. K tomu je možno přidat aktuální záběry z monitorovaných lomů konstrukce, jak se pěkně dál a dál rozevírají při každém průjezdu vlaku. Taky by se hodilo on-line měření dB a poznámkou jaká je předpokládaná hladina hluku v případě těmito zamítnuté zcela nové konstrukce.
Když už nám tu ta blbost tak pěkně kvete, tak je třeba to pořádně zdokumentovat pro výstrahu příštím generacím. Na a až budou padat plody této do vody, bude možné se hned obrátit přímo na hlavní „sadaře“.
…no, aby se nestalo, že čím více toho budeme o technickém stavu mostu vědět, tím spíš si nelajzneme přes něj jezdit. Zase na druhou stranu – lepší než lovit most z Vltavy a mimo to se mi zdá, že pouze tzv. důkaz prů*esem může být pro některé skupiny jediný přesvědčivý…
Nebude, budou tvrdit, že za to může špatná údržba
A nejsou na světě starší stavby? Eifelovka, GoldenGate?
Eifelovka je zatěžována leda tak větrem (a pro detailisty dodávám, že i Coriolisovým zrychlením).
Golden Gate je mladší, je to úplně jiná konstrukce a charakter zatížení je taky zcela odlišný.
Chodci, nějakých 300 kg/m2, když si dva vyžraní stoupnou těsne vedle sebe.
Kolik že je na trati? 20 tun na metr délky ve čytřmetrové šířce? To nedají ani 2 mlýny v rugby, když si vlezou na záda a navrchu na nich bude skákat rozhodčí.
Ona se ta Eiffelovka někam pohybuje, že na ni působí Corriolisovo zrychlení…?
Golden gate otevřen 1937.
A po Eifelovce jezdí 20 tun na nápravu?
Nejezdí, Eifelovku nestavěli na provoz vlaků. Jenom tam dupou vyžraní turisti, těch dlouhodobě přibývá.
Poměr hmotnosti mostu a užitného zatížení je zhruba 1:1, to na Eifelovce rozhodně není.
Nějakých 7300 tun, to je přinejmenším jako 60.000 lidí, ikdyby byli všichni do jednoho přescenti.
A něco o dupajících vagonech s plochými koly.
Vozy bych tipoval, že budou v lepším stavu(asdek, protismyky…) i když na to nemám statistiku. Rozhodně jsou těžsí. To turisti také, lidi jsou tlustějsí.
S poměrem hmotnosti a zatížení se při stavbě počítalo, není to přetěžování.
Taky se při stavbě počítalo se životností max do 50 let. A o únavě materiálu z dynamickýho zatížení se nevědělo skoro nic.
Trojská lávka se taky monitorovala, ale moc to nepomohlo.
Myslíte tím pravidelnou prohlídku mostu a pak tu oficiální zprávu, kde je vše v cajku nebo tu neoficiální, kde kontrolující mostař bubnuje zle na poplach a která skončila na TSK v hlubokém koši na příkaz z MHMP?
Bylo tam online měření.
A díky online měření víme přesně, kdy most spadl 🙂
Zastánci nekonečných oprav už jsou tak zoufalí, že mi ten plevel o podpisu zachovat ho cpali i do fb účtu. Evidentně vůbec nepochopili nic o dynamickém namáhání a únavě materiálu, natož o potřebě všech zákazníků železnice jezdit kdykoliv a za jakékoliv počasí….
Nojono, a ty jsi zase nepochopil nic o cílené reklamě na sociálních sítích.
Ona cílená reklama na sociálních sítích dokáže unést vlak i s mostem?
A nebo v případě zhroucení pod vlakem i s lidmi převezme zadavatel oné reklamy trestní zodpovědnost?
Smutné je, že ani památkáři se nejsou schopni chytnout za čumák a říci: Milá Správo železnic, nevadí nám ani téměř stoprocentní nýtovaná replika s drobnými odlišnostmi od dnešního stavu pro umožnění změny trakční soustavy na 25 kV AC a tu bychom tu rádi viděli.
Památkáři? Co je to takové 25 kV? A nějaké AC? Nakonec, dráty tam původně nebyly, běda jestli někdo bude požadovat návrat těch portálů do původní podoby 😀
Tak když 24 hodin denně 7 dní v týdnu už nejmíň půl roku na netu hledáte jen most pod Vyšehradem a nic jiného, tak se nemužete divit takové cílené reklamě.
Jenže já ho cíleně nehledal. 😉
Našel si Vás sám 😂…. Moc chodíte na články o něm….
O víkendu jsem náhodně zaslechl jakousi pindu, která se neštítila vzít si do huby Nicholase Wintona a překroutit jeho výrok ve smyslu, že když ten most teoreticky opravit jde, tak se opravit musí…
Ještě dát na obě strany odpočet do pádu.. A pod to aktuální hloubku řeky.
Tedy doufám, že to nyní už určí přesně. Rád bych si totiž předplatil místo s dobrým výhledem, ale dostatečně daleko, aby mne to neošplouchlo drahý objektiv.
Jůů to budou úžasníčkovaté šotofotečky…
Připomíná mi to patnáctou studii na vrt a soutěž na projektanta. Vrt to není ale je to naděje .
Trojská lávka měla taky monitoring.
Ale kdeže.
Jo no, geodeti ji měřili. Problém je v tom, že protažení lana o 1 cm se projeví průhybem menším než 1 mm. Navíc se ta konstrukce vlní, ikdyž po jí projede 10letý šklák na kole.
Byl potřeba rentgen nostného lana, jako u se dělá u lanovky. A i tam je to nad podpěrou problém.
To nějak nehraje – ta závislost je přesně naopak.
Skvělá zpráva pro monitorovací firmy. Já bych najal raději nějaké bourací…
Zbytečné. Spíš to vypadá na „vylovit, odbahnit, vysušit“.
Mohlo by to spadnout pod vláčkem najatým Spolkem pro starou Prahu…
Než se s tím mostem začne něco dělat, tak to dřív spadne.
Snad ty čidla budou fungovat v budoucnu i pod vodou. 👍