Lokálka napříč Olomoucí prochází opravou, mění se i vedení tramvajových kolejí a poškozené křížení

Práce zahrnují například rekonstrukci zastávky Olomouc město, celkem vyjdou asi na 100 milionů korun.
V Olomouci probíhá přes léto několik oprav na železniční trati z Olomouce do Senice na Hané. Od 30. června například probíhá výluka železničního provozu v souvislosti s rekonstrukcí kolejového křížení a oblasti křižovatky Palackého, Litovelské a Krapkovy ulice a třídy Svornosti.
V místě nejezdí ani tramvaje. Na akci se podílí kromě Správy železnic (SŽ) také Dopravní podnik města Olomouce (DPMO) a Správa silnic Olomouckého kraje.
„Stavba se skládá z opravy dvoukolejného tramvajového křížení se železniční tratí a úpravy trasy tramvajových kolejí, opravy kanalizačního sběrače, výstavby kolektoru inženýrských sítí a opravy silniční části křižovatky. Ta zahrnuje i chodníky a vybudování nového dělicího ostrůvku na přechodu pro chodce v Litovelské ulici,“ popsal pro deník Zdopravy.cz mluvčí SŽ Dušan Gavenda.
Zhotovitelem zakázky za necelých 40 milionů korun je společnost IDS – Inženýrské a dopravní stavby Olomouc. Vzhledem k rozsahu celé stavby je křižovatka Palackého/Litovelská/Krapkova/tř. Svornosti zcela uzavřena pro silniční dopravu, průchod místem se usměrňuje podle průběhu výstavby.
Rekonstrukce zastávky Olomouc město
Správa železnic využívá výluku také k rekonstrukci zastávky Olomouc město. Obnovuje se tam kolejiště a odvodnění a současně se přebudovává původní nízké nástupiště.
„Nově bude mít délku 60 metrů a jeho plocha se rozšíří směrem k nádražní budově. Výška bude standardních 550 mm nad kolejí, aby byl nástup do vlaků pohodlnější, samozřejmostí bude i bezbariérové napojení na okolní chodníky a zpevněné plochy,“ řekl Gavenda.
Úpravy zahrnují mimo jiné také nový informační systém, modernizaci rozvodů, kabelů či osvětlení. Předpokládané náklady dosahují 31 milionů korun, zhotovitelem je společnost Tomi-remont. Hotovo má být na konci srpna.
Bezpečnější přejezd v Řepčíně a finální oprava poškozeného křížení na Švýcarském nábřeží
„V Olomouci dále během prázdninové výluky kompletně rekonstruujeme železniční přejezd v Řepčíně u fotbalového stadionu, který bude místo výstražných křížů chránit nové zabezpečovací zařízení se závorami. Vysoutěžená cena činí necelých 20,8 milionu korun,“ dodal Gavenda.
Jak již deník Zdopravy.cz informoval, definitivně bude opraveno křížení železnice a tramvajové trati na Švýcarském nábřeží po dubnovém vykolejení vlaku.
Dozvuky vykolejeného vlaku v Olomouci. Začne měsíční výluka tramvají, musí opravit křížení
„Na začátku měsíce dělníci odstranili poškozené křížení a navázala příprava podkladu pro umístění křížení nového. Cena nového křížení činí přibližně 4,4 milionu korun a dělíme se o ni na poloviny s DPMO, kromě toho SŽ zajišťuje práce v hodnotě zhruba milion korun,“ uvedl Gavenda.
Podle Gavendy se řeší také další opravy i výkopy a pokládka drážních kabelů podél trati z hlavního nádraží do Řepčína, a to v rámci doplnění informačního zařízení v tomto traťovém úseku. Všechny práce mají být dokončeny do konce srpna.