Správa železnic přiveze do Česka rychlovlak TGV
TGV, ilustrační foto. Autor: SNCF
Správa železnic do Česka přiveze typ vlaku, který už není v pravidelném provozu.
Správa železnic do Česka přiveze typ vlaku, který už není v pravidelném provozu.
Raději bych to sem nevozil, rozhodně tohle pro nás jako prezentace VRT nemá smysl, je to jen smutné připomenutí naší středověké historie, mezitím co v 80 letech škodovkáři stloukaly EDYN na koleně z toho co našli v Rožnově bo vysokonapěťové tyristory na zakázku se u nás nějak nedařilo upíct, tak mezitím frantíci úspěšně vyráběli kompletní soupravy s regulací AC-DC-AC 3fás asynchron šílenost se kterou pak na dlouho dali rekord 380km/h pro nás stejně vzdálené jako let na měsíc připomínám jen že v tu dobu bylo u nás ještě spousta hlavních tratí kde se nedalo jet ani 120… je to smutný… Číst vice »
Bude v Brne súprava vo všetky 3 dni prístupná aj verejnosti?
Roztomilé. Pro Francii Vážená minulost, pro Českou republiku vysněná a vzdálená budoucnost.
Úplní troškaři, proč nepřivezou Šinkansen a třeba taky Big Boy!
Protože to co jste vyjmenoval nemůže přijet po vlastní ose.
Priviezť sa to dá aj po mori, ale stálo by to veľmi vysokú sumu …
Pochybuju, že by se sem Big Boy dal byť i jen přitáhnout z přístavu. Je to velká neohebná kráva.
Big boy měl 29 tun na nápravu, to by evropské koleje nezvládly.
A co byste tu chtěl dělat se šinkansenem? Širším než 3,35 m?
Vždyť říkám, že to nemůže přijet po vlastní ose…
Možná tam zajdu se psem a řeknu mu: To je TGV, Pse!
Tak to si musím vzít padla. protože další možná uvidím až v důchodovém věku. (Odhaduji opětovný výskyt přibližně v roce 2053.)
Já omluvím mladýho ze školky 🙂
To asi nebude nutný, určitě to tam bude i po 16:00.
Nedá mi to nevzpomenout starý vtip Rádia Jerevan o mase…
Da, vystávka putěšéstvěnnaja.
TGV tady bylo jak se píše, před 30 lety a my za tu dobu stihli utratit prachy za spoustu studií – dobrý, ne?
A teď se utrácejí za územní řízení, protože se zhruba ví co a jak. Bezcílné kopání do země nemá smysl.
Pane kolego, sám se v oboru vyznáte, tak proč to? Chtěl jsem říct, že těch nápadů a směrů za tu dobu už bylo nějak mnoho na to, aby se to dalo nazvat cíleným budováním VRT…
Snažím se naznačit, že ty studie přecijen k něčemu vedly – ke stabilizaci požadavků a tras.
Že se kopírování trati Praha-Třebová-Brno/Ostrava definitivně odpískalo je také zisk. Bylo by to více kilometrů kolejí, ale zato s nulovým přínosem pro spojení Ostravy a Brna a delší jízdní dobou Praha-Brno. A těch nápadů, které byly blbé hned od začátku bylo víc (jeden zkrz vojenský prostor Libavá). Musely v těch studijích neobstát, aby se příprava pohla dál.
Jasně, jinak by neustále někdo žehral, nebo dokonce se soudil, že jinudy by to bylo lepší.
Ano, to je pravda.Cesty jsou křivolaké (aby mohly být přímé) 🙂
Mezitím musela na MD nastat generační výměna, museli odejít ti, co si VRT představovali tak na úrovni letů na Mars.
Kdyby jenom na MD ČR! Ale zajímavým jevem je i to,že ti,kteří tvrdili,že je to nesmysl a generační výměnou neprošli,tvrdí dnes,jak je to nezbytné.
Buď je někdo přesvědčil, že to tak je, nebo je někdo přesvědčil, že se se svými nesmyslnými názory neuplatní.
Omrknout vlak, který už není v pravidelném provozu vůbec ničemu nevadí a zájemce si to jistě najde. Ostatně na Wikipedii se doslovně píše, že výstavba VRT tratí v České republice by měla probíhat ZHRUBA mezi lety 2025 a 2050. ⏲️
To se tam píše docela správně. Píše se tam také, že výstavba ZÁKLADNÍ sítě dálnic by měla probíhat ZHRUBA mezi roky 1939 a 2040?
To jsem tam nenašel. Je tam uvedena současná délka dálnic=1371 km a plánovaná délka má být 2122 km. Historie výstavby a meziroční přírůstky.
Přiznejme si, že zrovna na toto téma tu jsou mnohem spolehlivější zdroje, než je česká Wikipedia, mj. tento server. Zdaleka ne vše, co je na Wikipedii, je relevantní či aktuální, protože to tam píšou dobrovolníci, když mají čas a chuť.
Na Wiki jsou uvedeny zdroje ze kterých pisatel čerpá. Délka dálnic=zdroj ŘSD. Výstavba VRT=zdroj Správa železnic. Termíny se stále mění a na základní orientaci to stačí.
Ale nikdo mi nevysvětlil proč tady tahají to historické muzeum technologie třikrát překročena a design z osmdesátek přece neosloví nikoho krom pár nadšenecu a šotoušů.
Nechápu ty mínusy. Taky nerozumim ceho má ta akce dosahnout
Aspoň ty mínusy hezky červeně svítí!
Taky jsem ti jeden dal, jen tak, že sis o ně řekl. 😆
Co znamená „technologie třikrát překročena“? Jinak „design osmdesátek“ osloví kdekoho, je to prostě široce známé ikonické TGV, i když jistě musí být oranžové, aby si lidi vzpomněli. 🙂
SŽ si asi chce vyzkoušet, co ta její síť (ne)vydrží. No, aby se nedivili. Ale jako prezentace pro šotouše dobrý. Vláček dobrej, jen pro nás obyč lidi nedostupnej. No, život jde dál. Musíme jezdit tím, co nám nakoupí (někdy bych je za to dal koupat v koši na Karlově mostě v Vltavě).
Pro obyčejný lidi nedostuopný. No to jsou kecy. Jak se pozná obyčejný člověk? Já si totiž nepřijdu nijak výjimečný a normálně jsem s tím jel, zajímavý, co?
Možná myslel k běžnému užívání. Do práce, školy, na intr nebo VŠ kolej, výlety atd.
No já budu mít zastávku „Velká Bíteš VRT“ takřka u baráku, tak i když na ní budou zastavovat jen „dvoustovkové osobáky“ z Havlbrodu/Jihlavy, i tak budu za čtvrt hodiny v Brně. A to i o víkendu, kdy nám tam dnes nic nejezdí. Takže za mě dobrý, pokud se toho dožiju.
Obyčejný člověk se pozná podle toho, že kupuje předražené nesmysly jen pro to, že je tam velký nápis Sleva.
Cestovné na TGV je na SNCF rovnaké ako na iné vlaky, okrem období silnej prevádzky: piatok popoludní z Paríža a v nedeľu večer naspäť.
ICE v Nemecku a AVE v Španielsku sú napríklad dosť drahé. Záver: záleží na politikoch každej krajiny, aká bude cenová schéma.
Sz nemá dostavene ani koridory a ty první z 90 let se rozpadají. Vrt tak rychle nebude..sz mana všechno čas.
To víte, za minulého režimu se postavilo, užívalo, ale neudržovalo. A tak vznikl dojem, že údržba je zbytečná, že koleje vydrží navěky. A z toho nadávání, že se koridor po pár letech rozpadá. Ve skutečnosti sice dva tucty… ale koho zajímají fakta, když se mlátí pes.
1980.. muzejní kus Fancouzké jednotky SNCF Atlatique testovací max. 380 km/h. U nás ještě nezačala ani výstavba VRT. Musím se smát ….muhehe….u nás máme jako muzejní kus „Albatros“ …Jelikož se VRT nedožiju tak se půjdu na tento „muzejní“ exponát podívat…aspoň něco …děkuji za zprostředkování
No co u nás řada 150 a její deriváty ze 70. let je obhajována jako legenda. Kdyby toto přivezl a začal provozovat RJ, půjde podle modrých gum o ojetý šrot.
On přivezl řadu 162 z 90. let a bylo zle.
Jenže to bylo tím, jak se z počátku chlubil, jak bude mít supermoderní vlaky, 6 tříd, atd… A pak jezdí s tím samým, co ČD.
No vždyť také ano. Co má pověst legendy je zároveň také staré, tedy pro pravidelný provoz – hezky řečeno babička, ošklivě řečeno šrot. To platí jak pro TGV PSE, tak pro 150 a 363 a jejich odvozeniny jako 162.
Ano, tato výstavka je putovní.
Ano, tato výstavka zde byla již před 30 lety. Od té doby se fyzicky pro ten VRT v Česku nezlepšilo prakticky nic.
(ale ano, konečně se to začíná trošku vyvíjet dobrým směrem..)
Datum je jasný. Ale co čas? Na Hlavaku v Ústí zrovna moc místa na „parkování “ není. Kde se dají najít nějaké podrobnosti. Diky
Je to za více než měsíc, určitě včas uveřejní podrobnosti.
V Ústí bych tipoval že bude TGV na západním nádraží. Na hlavním není místo a Střekov už je trochu z ruky.
Přímo na hlaváku v Ústí je velké parkoviště v přízemí. A dá se tam pohodlně přijet i vlakem.
Proč koncept VRT francouzského způsobu,když stejně u nás budou jezdit možná vlaky a soupravy DB a naše VRT se bude napojovat na německou infrastruktůru. Pořád to bude stejné jako s elektrifikací po I.světové válce na francouzský způsob.
To má být promo akce pro laickou veřejnost „podívejte se, jak nádherný je rychlovlak“. Aby se lidi nebáli, že jim poteče krev z nosu při rychlostech nad 15kmh či něco podobného :). Pro takovou akci je konkrétní souprava celkem jedno.
A soupravy DB nemohou jezdit po kolejích do stanic francouzského způsobu a naopak francouzské vlaky do stanic německého způsobu?
Koupí to Jančurák a začne s tim jezdit přes noc na riviéru?
😀
Tak na brněnskou riviéru se to skoro podívá.
Čím by na to modří asi zareagovali? Dumpingovou cenou? Vyšší kvalitou? Rychlostí? Nebo jako obvykle vozy B či 810 a špínou?
Spíš gratulací k finančnímu sebezničení.
Je zřejmé, že to je jedna ze čtyř typických typů zachovalých pro muzeální účely, které byly v provozu od otevření VRT systému TGV ve Francii. Měl jsem za to, že Správa železnič ji dovezla za účelem prozkoumání jízdního profilu a rozměrů, aby se na u nás vybudované VRT také vešly. Ale myslím, že rychlost 300 km za hodinu by ani v našich podmínkách nebyla dosažena, a nebo by měla mizivý efekt. Stavět se má z Ostravy, směr Přerov, Brno, dále Jihlava , Praha, a pak nejspíš Ústí nad Labem a Berlín. S přípojkou od Bratislavy a Břeclavi. Když si to… Číst vice »
Rád bych vás upozornil na LGV Rhin-Rhône, kde jsou na 138km dvě stanice. A mohu vás na základě osobní zkušenosti ujistit, že jak vlaky, co tyto stanice projíždí, tak ty co v nich staví, zde běžně dosahují maximální rychlosti 320km/h.
Další “expert” z minulosti. ICE 3 priodjezdi z Kolín predmest8 zrychluje z 200 na 300 sice v klesání, ale způsobem, ze zahanbi Fabia při zrychlení 0-100 takže žádných 30 km, ale možná 5 kmspis 3 km. Osobni zkušenost už z roku 2003az 5, většinou za skleněnou stěnou pilota, 1x v životě i uvnitř řidiči kabiny. Jezdí to 20 let stejně, jako dnes Vectron
VRT je opravdu zajímavé téma ale jestli o tom chcete něco vědět, musíte si o tom také něco rozumného přečíst. Což se zatím zjevně nestalo. Pro začátek se zkuste zamyslet nad tím, proč má nejrychlejší šinkansenová trať zastávku v průměru každých 30 km. Pro naše poměry je to trochu moc blízko, některé principy ale platí všude stejně.
TGV PSE (popis + foto + video):
http://www.rail.sk//tgv/pse/pse01.html .
Je někde konkrétní fahrplan, kdy to má jet po vlečce na výstec?
Na prodej https://www.facebook.com/EuroCityCardSlovenia/photos/pcb.7511524052221251/7511520635554926
Nejsou na prodej. Půjdou na šrotaci nebo recyklaci (bylo to v popisku v úplně původním příspěvku). Admin stránky ECC Slovenia neumí pořádně slovinsky, natož anglicky nebo francouzsky, takže všechno překládá přes nějaký pochybný translator. Občas do toho přidává i svojí (bujnou) fantazii.
Tím líp, když budou za cenu šrotu. 😀
Fajn, to 91 neříkali, že se to bude vracet jako kometa, každých 31 let. Tehdy tvrdili něco o vysokorychlostních koridorech a že co nevidět, to bude jezdit do Bratislavy. 😀
Řekl bych, že nemluvili o vysokorychlostních, ale o rychlostních koridorech.
Celou dobu o tranzitních železničních koridorech. A celou dobu pro osobní i nákladní dopravu.
Historie je k nahlédnutí tady: https://www.k-report.net/koridory/index.htm
Kdepak, jen se ta rychlost trochu posunula. Dokonce jsme si měli to naše TGV vyrábět https://seznam.cd.cz/zeleznicar/historie/pribeh-nesplneneho-snu-o-_tgv_-z-plzne/-8439/24,0,,/
Mimochodem jedna věc se vyráběla na tehdy neskutečných 200km/h a to ČS200
Až na jednu maličkost. Těch neskutecnych – tehdy doopravdy – 201 km za hodinu dosáhl Siemensuv vůz na podvozcích A1A A1A dokonce s třífázovými asynchronními motory jejichž hřídele byly přímo Tedy před 121 lety! A už tehdy vyšlo najevo, že do tehdy budované tratě NEJSOU VHODNE pro jízdu takovou rychlostí. Takže z tohoto faktu si můžete odvodit, proč se říká, že je někdo 100 let za opicemi. čtyř naprav na tratí z Marienfelde do Zossenu u Berlína už v roce 1901!!!
No tak holt v SSSR měli lepší tratě než v Německu v roce 1901 a u nás v roce 2022. Kolik to vlastně teď má traťovou Sapsan, myslím, že 250.
Také mám dojem, že ten Siemens Velaro Sapsan má 250 km/h na té zcela rovné trati z (Lenin-)Petrohradu do Moskvy.
Ta nebyla pro ČR. A netuším, jestli někde v Sajuzu tou dvoustovku jezdila.
Samozřejmě, že jezdila, stačí si najít video s Něvským expresem. Její rekord je ale těsně pod 300km/h.
Například zde Plzeňský kraj rozlišuje „železniční trať vysokých rychlostí“, „železniční trať rychlostní (koridor)“ a „železniční trať celostátní“ atd.
https://www.plzensky-kraj.cz/Framework/Document.ashx?ID=102765
To jsou jen neoficiální stránky, navíc z trochu pozdější doby.
Stařenka, ale v novém laku vypadá stále docela nadčasově.
Vyrobené boli PSE ako oranžové, neskôr všetky zapatlané šedou . Zostali 4 ks a znovu sú oranžové.
Pro všechny, jak už uvedla i Správa Železnic na Facebooku, tato jednotka byla SNCF renovována právě pro účely prezentace a popularizace VRT, a moderní jednotku si v podstatě půjčit nelze, protože jsou provozně velmi vytížené a prezentace v ČR má probíhat týden (+ návoz a odvoz).
Třeba ve Francii, kde provoz těchto jednotek má tradici, bych takovouto propagaci pochopil, ale u nás mi to přijde jako hloupost.
Akorát to protáhne nějaká lokomotiva, protože 3 kV ani 25 kV 50 Hz to neumí. Navíc to nemá ETCS ani barvičkovač.
25 kV 50 Hz „TO“ umělo, jelikož VRTky TGV mají napětí 25 kV 50 Hz ….
No ale neumí ty naše obvody mám dojem že v Kutné Hoře je problém a na trati 250 ty nové Větroně pěkně činí se zabezpečovacím zařízením. Zlaté Laminátky 56 let ve službě. Uvidíme co dokážou ty nové stroje
Uff, že by to opravdu neumělo 25 kV 50 Hz, to se mi nechce věřit. Vždyť tuhle napájecí soustavu mají ve Francii na VRT skoro všude.
Chybějící návěstní opakovač znamená jediné: max. 100 km/h, Regionova ho taky nemá. http://www.regionovy.cz/clanky/stanoviste041.jpg
Ale schválení na síti SŽ to chybí.
Jestli náhodou není myšleno napájení z externího zdroje (aby to svítilo, dveře se otvíraly, aj.), kde se to pravděpodobně musí krmit 1500 v stejnosměrných.
Keď bude stáť bez pohybu pod 25 kV, tak môže zdvihnúť zmeták a kŕmiť sa sám, napr. v Jihlave, na výstavisku v Brne trakčné drôty nie sú.
A víte, že to nemůže ovlivnit kolejové obvody? Myslím to obecně, nevím, jestli v Jihlavě a okolí nějaké jsou.
TGV PSE:
Napájacie napätie: 25kV 50Hz AC/ss, 1,5kV DC/js (v niektorích 15kV 16 2/3 Hz)
Smysl tohoto počinu? Ukázat muzejní kousek SNCF? To jako aby si návštěvníci těšili na TGV, které SNCF prodá českým dopravcům?
Zbytečnost. No, ale pro nadšence muzejních kousků proč ne…
Flanelka, ponožky do sandálů, igelitka do ruky, foťáček na krk.
Čemu nerozumíte?
Seznamka muž hledá muže je jinde, čemu nerozumíte. Pytlik Vám nepomůžu vyprázdnit 🙂
A nebo naštvat veřejnost a ukázat jak na tom je ČSD více jak třicet let po sametové revoluci!Od ředitele Žaluda,po zlaté padáky a korupci pod vedením ODS!
Ono to bylo před revolucí mnohem horší. A že by ČSSD byla korupce prostá? Komunisti nekradli, ti znárodňovali. Podobně jak Putin letadla.
To jsem si říkal také, ale tento typ je symbolem vysokorychlostní dopravy,
a píšou že je upravená na prezentace.
Musim rict, ze to je fajn, bude to nadherne srovnani 80 let ve francii s 80 lety v CSSR… kdo si pomatuje tehdejsi vlaku a kvality zel. site,… skoda, ze vedlle tgv neseztavi i typicky vlak z te doby u nas…
Mohli by vytáhnout žabotlam 🙂
Ekvivalentně by se k tomu spíš hodila 150 a Bmee.
Tak to už spíš to tornádo 🙂
Nebo aby se nemuselo tahat nic z opačného konce republiky, tak by stačilo vedle přistavit soupravy od Sp Vrchlice nebo Sázava. 😀
Ekvivalentem k TGV je za mě něco, co u nás jezdilo na expresech, v podobné době. Tornádo nebo žabák jsou příměstské jednotky.
Dva čtyřkový brejlovci + souprava a vzhůru na Kařízek. Když expres, tak ten s jejich vozy.
To byla ovšem ironie. Žádný ekvivalent nemáme. Ten žabotlam byl sice v jiné kategorii, ale aspoň opravdu dobrý na svou dobu.
Tak konvenční síť ve francii na tom v té době byla podobně a dnes daleko hůř. Až na LGV je ve Francii železnice nepoužitelná.
To nie je pravda. Sieť použiteľná je a využívaná je celkom dosť. Hlavné trate majú prevádzku 160 – 220 km/h, vedľajšie samozrejme menej, ale i tak sú na dobrej úrovni. (vlastné skúsenosti)
Stále klesající jednociferná čísla modal share jak nákladní tak osobní dopravy ukazují něco trochu jiného 🙂
No, náš modal share se odehrává naprostou většinou na koridorech. Zbytek sítě je mnohem horší, než ten francouzský.
A k čemu ta prezentace jednotky v ČR bude? Správa železnic má hodně peněz na hlouposti? Zřejmě ano.
A ta ICE 4 je úplně hnusná, takže žádná škoda, že ji sem nepřivezli. Než jedit něčím takovým, to je lepší jít rovnou pěšky (zvlášť potom, kdyby to vlastnily ČD a namatlaly by do do Najbrtu).
No jasně, protože úplně nejzásadnější a nejdůležitější vlastnost vlaku je, jestli se to zrovna vám líbí. O nějakou rychlost, výbavu, provozní spolehlivost, bezpečnost apod. vůbec nejde. A mimochodem, mně třeba se ICE 4 velmi líbí.
Nn, nejhezčí je série H5 Shinkansen (Hitachi).
A copak já píšu něco o „nejhezčí“? Můj point je naopak to, že líbivost designu je subjektivní záležitost. Švejkovi se ICE 4 hnusí, mně se líbí. H5 vám přijde nejhezčí, mně se zase naopak moc nelíbí a za úplně nejhezčí rychlovlak považuji Velaro D (ICE 3neo).
Na to, že je německý, je to úplný krasavec 😀
Zato E5/H5 připadá velmi ošklivý zas mě.
Kdybych dokázal pěšky dosáhnout rychlosti 300 km/h, pak nic proti Vašemu názoru.
ambiciozni jirka z usti potrebuje, aby se psalo. Potrebuje udrzovat svuj profesni rating, aby byl jako nacelnik sz stale zadan
TGV tu naposledy bylo před 31 lety. Doufám, že až tu bude za dalších 31 let, tak už tu aspoň pár úseků VRT bude. To si myslím, že už by Správě železnic klapnout mohlo.
To bude Jardovi krásných 90!
TGV Atlantique č. 325 na tratiach ČSD:
http://www.rail.sk//tgv/centr_eu.htm .
tak nevím,jestli po dnešním zmražení majetku našich posledních železáren vitkovice to zdražená cena oceli umožní postavit.
Ve Vítkovicích nejsou žádné poslední železárny. Jen válcovna, která vyrábí larseny a plechy z ocelových bram dovezených ze zahraničí. A i přes zmražení majetku to normálně funguje dále.
Mám ten dojem,že podařilo TGVčko malinko v Holešovicích „nabořit“.
Dojem máte špatný. V Holešovicích nic nenabořili.
Vysvětlil by mu tu někdo prosím jaká pointa prezentace této muzejní jednotky? 😀
Líbí se mi, má ikonický vzhled, nemám nic proti… ale prostě mi nějak uniká ta pointa, protože asi uplně nejde o nostalgické jízdy… 😀
Třeba ukázat lidem, kteří se s ní nikdy nesvezli
A ani nesvezou
Že je naše železnice muzeum?
ČD to mají u nás napsáno na mašince.
Rád bych se při této příležitosti zeptal zda SNCF provozuje nejmodernější z rodiny AGV?
Dle všech dostupných materiálů je rychlejší a bezpečnější a úspornější.
Ne, zatím. Jezdí v Itálii. Chystá se TGV M, , to je patrové jako Duplex a založené na AGV, už by se mělo brzy ukázat a jezdit někdy za dva roky, jestli to dopadne.
Ještě že to nepřivezou do Ostravy. To by totiž na.rali ten zbytek zoufalých cestujících z 323 a 321 tratí. To co se tu děje, co tu jezdí a jak je do nebe volající…
No jinde samozřejmě taky. Ta kumulace oprav na koridoru. Sice chápu. Ale ještě že nemusím jezdit tak často Ostrava Praha jako dříve…
No ať už je to za námi a něco i do té Ostravy přifrčí……..
Taky držím palce, aby to vyšlo a VRT Moravská brána šla z přípravy do realizace, řekněme dálničním tempem.
Je tedy fakt, že mohli přivézt něco novějšího. Ale když už, tak třeba mohli i svézt lidi. Po nějaké nové trati, třeba po 4. koridoru, v místech, kde se jezdí 160 km/hod. Alespoň. Protože, kdo se tím svezl, tak ví, ale ten francouzský komfort je prostě potřeba zažít na vlastní tělo 😉
Nemá povolenie na prevádzku na tratiach SŽ.
To je asi pravda. Ale výjimku lze udělit na cokoliv…
Rýchlosťou 160 km/h sa môže odviezť hocikto a hocičím už dnes. Na výnimku nie geometria koľaje, TZZ, nevyhnutnosť fyzického stráženia všetkých priecestí atď.
No přijde mi, jako by SŽ chtěla lidi jen naštvat, samozřejmě pokud VRT má spravovat organizace, která není schopná udržet koridor v provozuschopném stavu, aby se cokoliv nestalo během 3 dnů, neustále poruchy, povolí neúměrné množství spojů mezi Ostravou a Prahou, tak nevím, jestli to VRT nebude nebezpečné jak sobě, tak okolí. Správa železnic jen brát peníze, ale postarat se, to ne
Jedno hnací vozidlo tohoto typu mají v muzeu v Mulhouse.
Pěkná zpráva, akorát jsem se nedozvěděl, k čemu taková akce?
Zkoušky interoperability na Kozinu.
Před 31 lety to měl být „tlak“ na politiky, aby se s československou železnici (tehdy ještě nebylo na programu rozdělení společného státu) něco dělo a ukázalo se, jak vypadá – tehdy docela moderní vlak, nicméně jednotka 325 měla poměrně chudé sedačky – zákazník si to tak objednal (bylo mi sděleno) …
Tak letos se podobný tlak patrně vyvíjí znovu, hlavně na lakomého škudlila Stanjuru … před 31 lety se představoval v roli LAKOMCE – Václav Klaus …
Proč to nenechají v Praze déle namísto dálného východu?
Nádraží je tu spousta, kde to mohlo stát týden, aby se 2/3 populace ČR mohlo snáz dostat, než kamsi do Brna.
V Brně aspoň mají funkční výstaviště
Bude to i v Praze, 6. června.
V Brně to bude na veletrhu Rail Business Days.
Ancient Rail Business Days?
A automobilní veletrhy nechodím, ale nemívají tam výrobci občas vystavený nějaký muzejní kousek?
Jestli je to výjimka, nebo se to děje běžně: https://media.autoexpress.co.uk/image/private/s–gG2CZCx_–/f_auto,t_content-image-full-desktop@1/v1630921173/autoexpress/2021/09/Munich%20Motor%20Show%202021.jpg
Máte úplnou pravdu 🙂
Hlavně aby se to zase na Vysočině nerozpojilo
Proč to sem vozí. Kdyby vystavili nové AGV. Tak to je jiné, ale tady to staré TGV… To naše Pendolino je modernější. Jen má menší rychlost.
Taky mohli vzít RegioSharka, je modernější, jen má menší rychlost.
Věta Dukátova – Nejlepší česká jednička je rakouská dvojka.
Rakouská jednička i dvojka přesahují (ne)komfort Pendolina asi tak o dva levly níže > Pendolino = třetí a čtvrtá třída … nedosahuje ani úrovně slovenské modernizované jedničky nebo modernizované dvojky ….
…a v Lužné to vystavené nebude? : – )
Jestliže má (historická) jednotka TGV PSE vystavená na nádraží v Jihlavě reprezentovat světlé zítřky české vysokorychlostní železnice, tak……no, nevím…
Tak naštěstí neplánují Lužec nad Vltavou ani Mochov.
Škoda, mohli ji zvednout na tom super mostku
Dovezte to museum AJ na moravu
Brno je co? Severní Čechy?
Není tomu tak. Brno coby slumové předměstí Vídně je logicky enklávou Spolkové republiky Rakousko. Není tudíž na Moravě, ale v Rakousku.
Jenže přes Moravu bude zřejmě potřeba peážní přejezd.
A nestačí nám Pendolino? O kolik jezdí TGV rychleji než má Pendolino maximálku?
Možná, že by už lepší bylo prezentovat ten čínský vlak (i když ho LE odpískal).
Jezdí o třetinu rychleji než má Pendolino maximálku a dvakrát rychleji než jezdí u nás v provozu.
A o polovinu rychleji, než než má Pendolino maximálku vypapírovanou.
A jaký by mělo prezentovat čínský vlak smysl?
Možná někde v kategorii „nejsem dost bohatý abych kupoval levné věci“ 🙂
Někdy počátkem devadesátých let už u nás byl. Byl vystaveny v Havlíčkově Brode a pak jsem ho viděl jak ho táhnou na Prahu…
to byl jiny typ… jo, v 90 letech, to se tu mluvilo o vrt a vyrobci se predhaneli s predstavovanim,..
TGV Atlantique č. 325 na tratiach ČSD:
http://www.rail.sk//tgv/centr_eu.htm .
šrot ze západu…
třeba tím SŽ nechce mezi veřejností zaujmout a přejí si, aby nikdo to slavné VRT nechtěl. Ono je s tím dost práce a víme jak se na SŽ chce pracovat…
Tuto zprávu lze nepochybně považovat za úspěch Správy železnic. Kdo by čekal, že už v roce 2022 se budou po českých kolejích prohánět francouzské rychlovlaky..
Prohánět je trochu moc silná ironie 😃
No dobře, poskakovat mezi výlukami.
Musím říct, že se mi to od Správy železnic zdá jako špatný vtip. Pokud to mělo přesvědčit obyvatele, že VRT je něco, co chtějí, měl to být soudobý moderní typ, který zaujme nejen rychlostí, ale i komfortem a designem. Desítky let stará jednotka je spíš výsměch, nechápu účel této akce.
Je to sice starý typ, ale i tak mnohonásobně překonává cokoliv, co je u nás běžně k vidění. V běžném provozu 300? Vždyť my jsme rádi za 160…
Než u nás začne plnohodnotný provoz VRT, tak tu ještě uvidíme kompletní prezentaci vysokorychlostních souprav Evropy. Začínáme přirozeně od těch nejstarších.
Komfort současných západních vozidel je ve srovnání s těmi starými opravdu zoufalý. Tvrdé trestné lavice namísto měkkých pohodlných křesel z minulého století jsou spíše devastace, než pokrok. Pokud srovnáváme s Honeckery, pak je tedy tento francouzský šrot opravdu nesrovnatelně komfortnější. Ale komfort původních sedaček v maďarských vozech Bh se tedy zatím žádnému českému dopravci překonat nezdařilo.
Zatím to nejpohodlnější, v čem jsem kdy seděl, byla kupata JŽ z doby konce SFRJ. Dvojka i jednička, jediný rozdíl byl v barvě sedaček a možná barvě umakartu. Párkrát jsem s tím jel z Bělehradu do Atén.
Takže ukázka minulosti ze západu, která nám má ukázat naší budoucnost – to je hezký. To co někde už skončilo u nás možná za 10 let teprve začne.
Jestli jsem četl pozorně, tak jsou 4 kusy, takže nezačne. Ale souhlas, je to hovadina.
Ad Julius Fučík – V zemi, kde zítra znamená již včera … (co se včera na západ od Krušnýcho hor vyhodilo jako „šunt“, bude zítra na východ od Krušných hor považováno za pokrok …)
Protože my už dnes se máme líp, než zítra!
No, jako veterán je to krásný, na srazu (kde by potkal třeba ten Shinkansen 0-series, APT-P, ETR 200, Talgo 2 atd.) by se vyjímal.
Udělat sraz jednoho železničního veterána je také zajímavý koncept, i když ho vůbec nechápu.
Na Brno dobrý, zase si užijem té naší vlečky.
Jako jo, na ulici si vyfotit TGV v Brně bude zážitek 😀
To teda ano, TGV na světelné křižovatce a dává přednost šalinám jedoucím křížem. To je možné jedině v Brně.
A za jednotkou TGV se řítí stejnou rychlostí nesmrtelný stroj řady 810 , křižovat je bude T3. To budou šotouši hýkat blahem a praskne mraky čoček 🙂
Četl jsem, že prý se ta vlečka má zrušit. To by byla škoda.
poděkujte ODSunářům
Odsun je pouze jedním z důvodů. Druhý podstatný důvod jsou protipovodňové opatření na Svratce a s tím spojená revitalizace jejího toku a přilehlého okolí.
A pan ředitel Svoboda a představitelé MD dorazí na Hlavní nádraží v naleštěných vozech Škoda 120 Gls a Tatra 613, aby bylo vidět, jak se bude vyvíjet automobilový průmysl. To fakt nemohou myslet vážně, jako informační podporu VRT.
Zapomněl jste na GAZ M-24 😁
Tak to je přesné :-)))
Nebo možná přiletí Jakovlevem Jak-40 😀
A co tak JEEP Willys ?
To bude v Brně na Poříčí sláva až to potáhnou na výstaviště.🤗
No už se těším, jak mi to potáhnout pod oknama 🙂
TGV PSE, hmm. Jako jednotky jsou to krásné o tom žádná, ale přece jen staré a pokud se nemýlím 2019 stažené z pravidelného provozu. Hodlají nás provokovat demostrací toho o kolik let jsme pozadu? 🙂 V tom případě ještě měli někde zajistit Šinkasen 0, ať vidíme těch 60 let vysokorychlostní železniční dopravy. 🙂
Ale chápu, AGV nebo něco jiného pro 21 století by stálo balík.
Shinkanseny jsou 3,4 m m široké. To je o 25 cm více, než je obrys vozidla v ČR. Minimálně nástupiště by to muselo objíždět. Při délce vozů 25 m by to v obloucích smetlo asi i něco jiného. Rozhodně by bylo zajímavé vyzkoušet, jak by 60HZ vlaku chutnalo evropských 50 Hz.
Však bych nečekal, že by to sem ze zámoří jelo po kolejích. 😉 Ani v Japonsku stejně není žádná kompletní jednotka, jen sem tam stacionární čelní vozy v muzeích nebo u někoho na výstavce. Na 50 Hz by jsou stroje ze severních větví sítě (počínaje ř. 200).
Tak to by mohli přivézt i LNER Class A4 4468 Mallard, abychom viděli, co už před 84 lety jelo na páru rychleji, než má naše Pendolino povoleno.
Nemýliť si možnosti vozidla a možnosti trate.
Mallard išiel raz 202 km/h a len málo pri tom chýbalo k vykoľajeniu ako aj roztrhnutiu kotla.
ETR 680 ČD išlo na relatívne maximum len pri testoch v Taliansku. 230 km/h môže ísť kedykoľvek na trati, ktorá takúto rýchlosť znesie (VRT), čo zatiaľ v ČR nemá kde.
A hlavně jel z kopce.
Kde bych si mohl ověřit, že ETR 680 ČD jelo v Itálii minimálně 253 km/h?
To budou řidiči v Brně čumět, až uprostřed ulice potkají takovýto vlak. 😂
Budou se divit, jak se ta šalina může vejít na zastávky.
A protože ten vlak pojede po pozemní komunikaci, tak se mnozí budou ptát, zda má ve výbavě lékárničku a trojúhelník.
A já se už lekl že sehnali další exponát na Masarycku. 🙁 do muzea 🙁 tímhle fakt akorát naštvou i ty zbytku lidí co si myslí že železnice u nás má evropskou úroveň.
Jenom pro pobaveni
14.7.1991
https://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/sncf036.jpg
To jenom kam jsme se s temi VRT chimerami posunili
https://www.koridory.cz/polozapomenuta-historie-o-navsteve-pendolina-v-socialistickem-ceskoslovensku/
A reknu vam tajemenstvi, tim pendolinem jsem se tehdy svezl z Usti do CT.
Ta zelená jednička vlevo je fakt super 😜
Také je tam náznak kontejnerové dopravy 😀
TGV v Brně na Poříčí….musel jsem se štípnout 😀
Je červenec 1991, šotouš, říkejme mu Jarda, si nemůže k oslavě svých 30. narozenin přát lepší dárek. Jarda je sice panic, ale to nevadí. Do Prahy přijede francouzské TGV. Jarda cpe do své Praktiky pekelně drahý barevný film (je to přeci speciální příležitost) a ze skříně si bere fajnovou flanelovou košili, kterou dostal na Vánoce od matky. Na nástupišti poslouchá honoraci, která slibuje, že už brzy, už brzičko budeme mít taky takové vlaky. Vyrobíme si je sami v ČKD! Návrat do Evropy je tady!!! Je červen 2022, Jarda je sice pořád ještě panic a zase si bere tu stejnou flanelku… Číst vice »
To je druhý díl pověstného Příběhu šotouše, který už asi 20 let koluje po internetu? 🙂
http://www.kalanys.com/web/sotous/pribeh.htm
Tohle je Jarda…
Tak já si užil tuhle soupravu Paříž -Lyon v roce 1991. To jsem si nadělil jako dáreček k 50.tým narozeninám. Já už se určitě nedožiju, vy možná.
VRT si můžete užít třeba v Maroku, Turecku, či Saudské Arábii
+ vo Francúzsku, Holandsku, Belgicku, Nemecku, Taliansku, Veľkej Británii, Španielsku, Južnej Kórei, Číne, Japonsku, Tchajvane a Rusku (relatívne i Rakúsku).
Já si ji docela často užívám v Drážďanech, to není zas tak daleko, arabáče netřeba.
>k 50.tým
Raději jste si měl nadělit Pravidla českého pravopisu 🙂
Čím více nádražáků bude remcat, že VRT je kničemu, že nikdy nebude, tím hůř se bude nějaká VRT prosazovat. Opravdu je tohle cíl železničářů?
Ano, je.
Oni chtějí ty lokálky…
Filmy stále koupíte ve specializovaných fotoprodejnách. V Praze např. Megapixel či Foto Škoda. U Škody dokonce i velkoformátové. I velkoformátové (měchové) fotoaparáty se stále vyrábějí. Zato šotouši zpravidla s věkem v horizontálním směru výrazně rostou a košile od maminky je ve skříni už jen jako vzpomínka na dobu, kdy byl život snadný.
Jarda je ale tak trochu škrt. Pochopil, že tudy už cesta nevede.
Vloni.
nádherný vlak, francouzi předběhli dobu. Škoda, že jsme jak železniční velmoc zůstali tak pozadu. Snad se to brzy změní.
Francouzi dobu nepředběhli, Italové byli cca stejně rychlí, obé daleko po Japoncích.
Japonci začali ako prví, ale Taliani, Francúzi i Nemci sa onedlho „zobudili“ a úspechy sa dostavili …
Nechápu účel. Za ty peníze za pronájem soupravy a dopravce šly přidat závody na nějaký přejezd.
Při cenách monopolní AŽD maximálně jednu bílou LED.
Někteří motoristé pořádají na přejezdech závody každou chvíli, přidat se ale nedoporučuji.
Nemají tam náhodou něco novějšího? Trochu mi přijde že žijí v zajetí stereotypů o východní Evropě. Krom šotoveřejnosti a dětí na to přece nemůžou nikoho moc nalákat, je to starší než běžně provozovaná pendolína a to nemluvím o tom že tu máme poměrně pohodlné railjety. Když se dívám na fotky interiéru, tak to taky nenadchne. en. wikipedia. org/wiki/SNCF_TGV_Sud-Est Vzhledem k tomu že je před dvěma lety vyřadili podle wiki ze služby, tak jsem ještě chvilku uvažoval o tom jestli není nějaký tajný záměr že je později někdo koupí a doveze, ale vzhledem k tomu že neumí 3kV, tak by se… Číst vice »
Nemyslím si, že by o typu prezentovaného vozidla rozhodovaly SNCF. Ty maximálně poslaly cenovou nabídku na zapůjčení různých souprav.
Stereotypy o východní Evropě samozřejmě existují (a my jim často jdeme na proti), ale zrovna za touhle akcí bych je nehledal.
Ano, zrovna předevčírem se tu někdo rozplýval na tom jak by bylo super provozovat přes třicet let starý šrot… A ano lidi hrozně ujíždí na nadměrné spotřebě piva. Nebo které máte na mysli?
Do Brna prý Francouzi lepší šalinu nepůjčej‘ 😉
To je nějaké předznamenání cesty k francouzskému modal share železnice a neexistující vhd? Já jen, že k tomu SŽ snad míří i bez padesát let starýho porna pro šotouše.
Vedle jednotky řady 560 se to bude skvěle vyjímat.
A přitom jsou skoro stejného věku…
🙈
No nevím, obdivovat něco 42 let starého
A to protože je to moc staré nebo protože je to moc mladé?
PS: Každý veterán byl kdysi nový…
Ono spíš remcat a být v opozici za každých okolností.
A pořád to tu bude to nejlepší.
Stejně jako rakouské Bmz z přelomu 80s a 90s.
Smutný, co?
#B #810 #kyblnafty #potencial
S porovnáním B vs Bmz bych jakž takž souhlasil. Na vedlejších výkonech by to v 90 letech chtělo alespoň něco jako Bdtee.
Ale porovnávat TGV a 810 je poněkud mimo, obojí má naprosto jiný účel
Jistě, k čemu je vlak když tam neplatí režijka…
V průměru to zapadne do stávajícího vozovýho parku.
A až skončí výstavka, tak rovnou do Žlutýho laku a jezdit Praha-Ostrava 😀
Jestli bude někdy Praha Ostrava hotová VRT, jistě se budou hodit.
Pokud uvažujeme optimistickou variantu rok 2050, bude těmto soupravám krásných 70 let.
Kdyby zbylo jedno to poštovní TGV, tak by se ani nemuselo lakovat a upravovat jeho interiér!
Počet sedadiel v súprave by asi nevyhovoval …
A tahat to budete čím?
Peršingem 😀
Na hranicích dostane TGV několik dní platící pomalou jízdu😀
Co přesně si od tohoto SŽ slibuje?
U toho ICE4 jsem ještě chápal, že se to mohlo podat jako: „Koukněte, i u vás může brzy* jezdit takovýto moderní rychlovlak!“
U TGVeterána je to spíš taková nechtěná ironie…
Ne, spíš nostalgie. Něco jako když se zjeví Šlechtična.
Netuším, co si od toho slibuje SŽ, ale vzkaz od Francouzů je: Jste za námi 50 let.
*brzy, jakože „comming soon“, synonymum pro nikdy? 😀 😀
A na hlaváku to bude stát blízko podchodu na Žižkov, toho podchodu který byl ještě 2 měsíce po otevření reklamován nápisem „již brzy otevřeme“, na zdi v jižním podchodu. Velmi příznačně na české poměry a práci SŽ tam ten nápis zůstával. Už ho někdo přelepil černou páskou.
No bude trošku omyl, prodloužit se měl i druhý podchod 😀 akorát k tomu zatím nedošlo, proto tam to místní vydání „comming soon“ docela padne. 😀
Tak je to legenda. Ja se urcite prijdu podivat.
Legenda to je…
Ale jak tato legenda má oslovit nešotouské obyvatelstvo, aby bylo pro výstavbu VRT a měli o to zájem s tím jezdit ?
Mě by teda asi 50 let starý vlak neoslovil…
Mě osobně by oslovil i 40 let starý vlak, pokud u nás využije rychlost 300 km/h. Vždyť i to slavné pendolino, které je u nás stále bráno jako vlak nejvyšší kvality, je prakticky 30 let starý model ETR 470. No a Řekové si teď kupují podobný model ETR 485 pro svoje použití.
Majiteľom osobného i nákladného dopravcu v Grécku je Taliansko, takže je to presun z talianskej trate na „taliansku“ trať …
Tak predne kdyz nesotousovi reknete, ze ten vlak byl vyrobeny v roce 2016, tak mu na tom neprijde nic divnyho. Oni totiz nesotousi zas tak moc neresej, z kteryho roku je to ktery vozidlo, ono je to totiz beznymu cestujicimu uplne jedno, jeho zajima, jestli je vozidlo v poradku, jestli ma pohodlny, cisty a udrzovany interier, jestli tam funguji sluzby, ktere ocekava, zajima ho uroven personalu, jestli tam neni hluk… Tyhle reci o srotech asi nikoho krome sotousu nezajimaj.
Přesně. Žena, puberťák i ti mladší očíhnou WiFi, při delší cestě i zásuvky, WC a pohodlí sedadel. Pokud jim řeknu, že TO má 5 – 9 let, normálně to vezmou a dál řešit nebudou.
Tohle můžeme praktikovat i starých vozů B, BDs, A a tak dále. Pokud stačí obyvatelstvu jen WiFi a zásuvky a pohodlná sedadla…. Řekneme jim, ze je to taky jen cca 7 let starý a je to !
A zase ho tu rozbijeme, jako posledně :)?
Co se posledně stalo?
Tady https://www.koridory.cz/tgv-a-talgo-v-ceskoslovensku-v-roce-1991/ je fotka TGV s pomačkaným čumákem, zamaskovaným trikolórou 🙂
Říká se, že při převozu jednotky došlo na trati 230 k rozpojení soupravy (zřejmě mezi TGV a doprovodnou francouzskou lokomotivou) a při tom se udál lehký ťukanec.
Moc ostré oblouky u Leštiny, na které nebylo navrženo provizorní spřáhlo mezi TGV (Schaku) a mašinou (šroubovka). V oblouku se moc napnulo a po návratu do přímé vysmeklo. TGV zabrzdilo okamžitě (kotouče) a trochu se vzdálilo od čela vlaku, čelo zareagovalo sice později, ale zato razantněji (špalky). No a bylo to.
Mašina to TGV krmila 1500V ss.
Právě proto se posílá vyřazený stroj z kopřiv
Když už chceš vysírat, tak si zjisti nejdříve fakta.
Ano, prasklo spřahlo z důvodu chyby materiálu. Frantici to vzali na sebe.
Jinak k došlo proboření krytu.
Ano, dnes taková návštěva vyvolá spíše úsměv na rtu, proč se bude ukazovat šrot ?!
Ale když jsme tuhle potvoru v 91 v Praze a krátce i v Berouně obdivovali, bylo to něco ! Pro šotouše úlovek, pro mne kus nostalgie a poctivého řemesla, kde se ještě myslelo na komfort cestujících. Přijdu a přijďte se podívat !
Je to tak, v Berouně jsem se byl na něj pdoívat jako dítě, teď už můžu vzít děti své. Doufám, že se historie nebude opakovat i u mých dětí. 🙂
Co s tím starým krámem?
A důvod proč na tuto akci přispívám ??
A důvod proč ty chodíš po chodníku na který já přispívám?!!
Aby mě nepřejelo auto. Čekám na odpověď, v článku jsme ji nenašel.
Na hloupý dotaz odpovídající otázka : můžeme vědět, kolik a zda jste vůbec přispěl ??
Chtěli jste rychlý vlak, tak ho dostanete 😉
Spíš rychlý vrak
Není nad moderní Regionovu! 😀
Hlavně když je spojená dvojmo! 😀
Co ten Svoboda bere? Chci to taky!
A jinak vyhodit peníze už nejdou?
Vtipy o putovní výstavě za 3… 2… 1…
😀
Pro některé šotouše asi fajn akce, ale skutečně může mít nějaký „marketingový dopad“ na samosprávy, kde je teď potřeba se snažit nejvíc? Fakt někoho z rozhodujících osloví ukázka tohoto (jistě úctyhodného) veterána?
Klidně může, ale asi se to moc nedá dopředu odhadnout. Záleží jak se to bude komunikovat a také bych asi raději přivezl něco méně retro.
ČR, rok 2022, aktuální stav výstavby VRT – SŽ přiveze na putovní výstavku 40 let staré vyřazené TGV 😀 tuhle zprávu bych čekal 1.dubna 😀
Abych pradu řekl, když jsem ten titulek viděl, tak mě taky napadlo, že to je nějaký opožděný apríl.
To znamená , že po brněnském nábřeží pojede TGV? Ty kokso!
A pak se hned vlečka vytrhá a první VTR souprava je naše 😉
Taková partyzánština? 😃
A do Francie poletí vzkaz: #sorryjako
Poprvé a naposled. Je dlouhý jen 200 m, tak se i do Brna vejde.
Když už bude v brně můžeme ho vzít po té vlečce na výstaviště 🙂
Co si třeba přečíst článek?
Ajo příště budu číst pozorněji.
Dobrá komedie. Ale ono Čechům to bude stačit.
Asi to bude poslední vlak, co se podívá po kolejích na brněnské výstaviště, zrovna TGV, to bude čest pro tu vlečku a zároveň důstojné rozloučení s vlečkou.
Za předpokladu, že ta jednotka bude schopná po té vlečce vůbec projet a někde po cestě nevykolejí. 😀
Ake to není problém jednotky.
Však to měla být narážka na technický stav vlečky BVV, na která je z většiny v původním stavu z roku 1957.
Neni to tak dlouho co cele poříčí rekonstruovali, předpokládám tedy i s vlečkou. Zrezly je ten kus mezi poříčím a nádražím které neexistuje
Na Poříčí se tenkrát měnil akorát povrch vozovek, což zahrnovalo i novou dlažbu v úsecích vlečky, který slouží jako odbočovací pruhy. Na vlečku se v rámci toho jinak nešahalo.
Tyhle první verze byly ještě pohodlné,ale ty duplexy jsou šílené,pokud cestujete druhou třídou… O pohodlí se nedá mluvit. Hlavně nacpat co nejvíce lidí do vlaků… Takže něco na způsob Rainaru. Jediný plus je ovšem rychlost…
Paris – Lyon chce jet tolik lidí, že se s kapacitou nedá nijak šetřit.
V 2.triede je to „králikáreň“ – napchať čo najviac sedadiel a rýchlo jazdiť – pohodlie je druhoradé.
Nápad s ICE 4 nevyšel, tak přivezeme TGV, které ale už nejezdí.
Prima nápad !
ČD má jasný záměr jezdit po hlavních koridorech s 9vozovými railjety na 230 km/h, velmi užitečnými jak v době bez VRT tak s VRT. ICE 4 na 250 by už nic zásadního nepřineslo, maximálně tak zahustit interval, pokud bude potřeba, což ale v těchto rychlostech nebude. Zajímavá bude kategorie vlaků s rychlostí 320 km/h. Do toho se ale ČD nijak nežene, akorát Renfe naznačuje. Ještě je bohužel brzo.
No a jaký význam má tento komentář, pokud vím s ČD to TGV nemám nic společného. To TGV sem přiveze SZ.
Já narážel na to, jak slibovali ICE 4, skutek utek a nakonec bude muzejní TGV, trochu ironie ne ? Když to mám reprezentovat budoucnost cestování na VRT ?
Stavět se má od základů 🙂
Prostě že ukazovat tady vlaky kategorie ICE 4 moc význam nemá.
Původně byly soupravy stavěny pro rychlost 270 km/h, ale většina z nich byla během své renovace v polovině životnosti v rámci přípravy na otevření LGV Méditerranée upgradována na 300 km/h.