Správa železnic připravuje modernizaci kutnohorského nádraží za 2,2 miliardy
Zanedbané kutnohorské nádraží se dočká nových nástupišť i podchodu.
Správa železnic chystá na léta 2024 až 2025 velkou modernizaci hlavního nádraží v Kutné Hoře. Aktuálně vypsala tendr na dodavatele záměru projektu. Odhadované náklady na stavební práce činí 2,2 miliardy korun.
Nádraží čeká celková rekonstrukce, která mimo jiné zahrne zbudování nových nástupišť a bezbariérových přístupů na ně. Potřebné parametry pro provoz nákladní dopravy zajistí prodloužení staničních kolejí, které umožní provoz vlaků o délce 740 metrů.
Stanice Kutná Hora hlavní nádraží leží na trati Kolín – Havlíčkův Brod – Brno a je unikátní tím, že jde o jediné místo na české železniční síti, kde je styk dvou trakčních soustav přímo ve stanici. Styk trakčních soustav se po modernizaci přesune z obvodu stanice do mezistaničního úseku Kutná Hora hl. n. – Kolín.
Správa železnic chystá rekonstrukce i dalších úseků tratí 230 (Kolín – Havlíčkův Brod) a 250 (Havlíčkův Brod – Brno), se kterými se počítá jako s objízdnou trasou v případě prací na hlavním koridoru přes Českou Třebovou. Rekonstrukce se mají dočkat například úseky Kolín – Kutná Hora (2024 – 2025), Kutná Hora – Čáslav (2025 – 2028), uzel Havlíčkův Brod (2023 – 2026), Přibyslav – Pohled (2023 – 2024) nebo Vlkov u Tišnova – Křižanov (2023 – 2025). Na úseku Křižanov – Sklené nad Oslavou se už pracuje.