Správa železnic připravuje rekonstrukci kopřivnického nádraží, začít by se mohlo ještě letos

Nádraží Kopřivnice. Foto: Martin MlčákNádraží Kopřivnice. Foto: Martin Mlčák

Hotovo má být nejpozději do roku 2025, provoz na trati Studénka–Veřovice by při rekonstrukci neměl být ovlivněn.

43 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Olcit

Zavládne konečně ve státní kase zdravý rozum? Budou nádražní baráky nabídnuty městům a poté krajům (a ponechat pro SŽDC místnosti či dvě pro nezbytné odborníky a pro pokladnu)?

Protože podnikající firma SŽDC, zdá se, dokáže neskutečné věci, když má balík peněz od státu… tj. na dluh našich důchodů a našich dětí.

Např. si SŽDC nacenila přístřešek na 2 miliony
https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-chysta-instalaci-prvnich-smart-zastavek-budou-energeticky-nezavisle-154653/

Připomínám, že na volné trhu je k mání např. čtyřstěnný zahradní domek 13m2 za 0,05 milionu Kč včetně montáže a podlahy.

Olcit

Cituji:

„Opravy nádraží jsou super byznys, navíc v podstatě legální.

Dá se podmínka, že musí mít papíry pro pohyb v kolejišti (zcela zbytečně), takže se k tomu dostane jen někdo z omezené počtu těch, co tyto papíry mají.

Za totálně přemrštěnou cenu.

Následně to provede jiná firma, která tyto papíry nemá, řádově o 20-30 procent levněji, ale stále s tučným ziskem.

Spokojeni jsou všichni kromě těch, co platí daně. Stačí se podívat, kolik stály opravy nádraží na Osoblažce v majetku obcí a kolik stojí u SŽ.“

https://zdopravy.cz/glosa-ministr-poznava-jihokorejske-rychlovlaky-spolecne-s-temi-kvuli-kterym-jezdime-stale-jen-160-km-h-154476/#comment-989492

Karele

Stát nesmí kupovat nesmysly a snížit platy politikům

Olcit

Souhlas.

Olcit

Kdyby náš národ chtěl dlouhodobě efektivní vládu, tak by vládnoucí politiky odměňoval dvousložkově a) klasickou měsíční výplatu plus b) velký bonus, třebas 30xnásobek ročního platu (tj. třebas 20 milionů na jednoho vládnoucího politika, tj. zhruba 300 až 400 milionů celkem), ale pokud splní, že rozpočet nebude deficitní 5 let poté, co z vlády odejdou. Tj. tahle vláda dovládne v 2024 a aby dostali bonus, tak by státní rozpočet nesměl být deficitní v letech 2026 až 2030. Protože za Sobotkovy, ale zejména za Babišovy vlády se rezervy nevytvářely, ale spíše projídaly. A Babišova vláda ANO2011/Okamura/KSČM/ČSSD hodovala, ale zem zadlužovala. Takže dneska… Číst vice »

Alibaba

Tož kandidujte. 🙂

Olcit

Ne. Dík. S malými prcky na krku toho máme tak akorát.

Alibaba

To je škoda, zajímala by mě kampaň a kolik podobných by vás vůbec volilo. 🙂

MHD

Relativně moderní vzhled to má teď. A hodnotné architektonické prvky, jako obklady s reliéfem.
Obávám se, že z toho vznikne zateplený meruňkový mor.

jal

Taky nevím, kde je ta zanedbaná budova.
Fotky na mapách.cz.
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&source=pubt&id=15698597&gallery=1&x=18.1467990&y=49.5955830&z=18

Ano, dyzajn sedmdesátých let. Facelift to chce, ale proč bourání…
Kdyby bylo v plánu nástupiště 550mm, bylo by to rozumnější.
A přechod rovnou k muzeu, ten plot vlevo už tam není.
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&source=base&id=2346733&gallery=1&sourcep=foto&idp=4758296&x=18.1471430&y=49.5943237&z=18

Igor

Není bezpečné mít přechod bez zabezpečovacího zařízení na místě, kde se může jet až 80. Před i za nádražím přejezdy jsou není to tak daleko. A když by někdo fakt chtěl to dodělat tak raději prodloužit podchod, ale přijde mi to strašně předražené řešení na ušetření 200 metrů.

jal

Bezpečné to možná není, ale je to praktikováno.

Tomas

Ubourat se ma snad jen stredni cast objektu, z pohledu uvodni fotky to je vpravo a nejde to ani videt. Alespon tak jsem usoudil podle ruznych textu k pripravovane rekonstrukci a podle dilatacnich spar na objektu, ktere by mohly definovat onu bouranou partiji.
Charakter nadrazi by mel byt zachovan a davam tomu slusne sance i na vyslednou podobu. Doba merunkoveho moru uz je snad za nama :).

Tomas

Jinak souhlasim naplno s vytvorenim urovnoveho pristupu na druhou stranu, k muzeu. Byt by se musel nejak zabezpecit vzhledem k projizdejicim nakladnim vlakum (TR 80), nez investivat do prodlouzeni podchodu. Ten bych naopak zrusil.

petr

Otázkou je, jestli se vůbec vyplatí buduvu nádraží opravovat a udržovat. Beztak tam projede vlak jednou za uherskej rok.

Milan

Ehm, cca 20 párů denně v nanejvýš hodinových intervalech, z toho 7 párů přímých spojů do Ostravy. Ale vy máte hned jasno, že?

jal

Máte pravdu, moc to tam nejezdí. Ale máte na mysli to „nádraží“ kousek vedle, s červenou mašinkou uvnitř, že?

Olcit

Vcelku by mě zajímalo, výsledný efekt (=kolik firma SŽDC utrží z provozu nádražního baráku). Protože předloni podnikající firma SŽDC, hádám, centralizovala rozhodování o využívání nádraží… cituji z výročky 2021: „STRATEGIE obchodní činností S cílem zintenzivnit a zefektivnit obchodní činnosti primárně ve vazbě na využití výpravních budov osobních nádraží začala organizace SYSTÉMOVĚ ANALYZOVAT současné obchodní portfolio a možnosti jeho dalšího rozvoje. Pod vedením strategie byla nastavena komunikační platforma, v rámci které jsou STRATEGICKY KOORDINOVÁNY priority v rámci jednotlivých oblastních ředitelství a současně dochází k intenzivnímu sdílení rozvojových aktivit.“ IMHO např. vlakocyklisty/-tky by třebas zajímalo jaké pivo/radlery se čepuje/podává ve flašce na tom či onom nádru či v okolí.… Číst vice »

PvvS

A všechny by zajímalo, kdy ty bude od vás klid.

Olcit

Máte prosím něco k tématu?

Gwann

a vy něco podnětného k tématu máte?

Olcit

Ano, např. onu citaci z pasáže výročky a la Dilbert o „STRATEGII obchodní činností“ u využívání nádražních baráků.

Igor

Momentálně je to nádraží silně v mínusu a po obnově bude v kladné nule. Stačí to takto?

Olcit

Chcete říct, že po provedené stavební investici se zaplatí vynaložená investice a provozní náklady baráku řekněme do 10 let?

A z čeho se zaplatí? Z inkasovaného nájemného (myslím včetně simulovaného nájmu který by platila firma SŽDC, kdyby pro své odborníky si najímala prostory jinde)? Z úspor energií?

Protože pokud jste to myslel tak, že investici zaplatí dotace, tak ba ne, to je ztrátová investice. Takové investice si ráčejí odpustit ve firmě SŽDC.

Igor

Něco z nájmu, něco z úspor energií, něco z panelů. A hlavně na železnici 10 let je nic. Vždy se počítá životnost 30 a více let takže do třiceti let se velká část zaplatí. Ale hlavně vy myslíte že lidi jsou schopni strpět vše a unibuňka vyřeší všechny problémy, hlavně je to levné a nic jen peníze neumíte pochopit. Když ale poznáte pracovat v buňce nebo ve zděné budově tak pochopíte rozdíl a určitě rád připlatíte za trochu pohodní pro zaměstnance. Takže část se bude splácet i po více jak 30 letech a je to tak správně. Ale vy to… Číst vice »

Olcit

Při současných úrocích je každá investice s návratností 30 let naprosto totálně ztrátová. S těmi 10 lety jsem jsem se snažil být optimista. Jeden z mých klientů (který má tržby v korunách a proto si nepůjčuje v EUR) nyní škrtl investici do mašin spočítanou na 6 let, že to příliš velký risk. A ne já netoužím šetřit na odbornících. Jenom říkám, že jestli firma X nebo Y si představuje, že bude pohodně žít z dotací, tak ne … to je minulost. Na dotace prostě nebude. Čili je otázkou jestli nádraží v Kopřivnici prostě neopustit. A pro těch pár nezbytných lidí… Číst vice »

Jaroslav

Pokud někdo nezná poměry na trati SŽ 325, ať do problematiky nemluví.

Olcit

Samozřejmě s Vámi souhlasím. Kdo platí, ten poroučí. Tedy tak jak píšete = místní si to zaplatí, tak místní poroučí.

Karele

Ta budova je z 80 let už značně opotřebená .. rekonstrukci potřebuje.je tam i prodejna a pizzerie..takže příjmy jsou.

Olcit

Když vymyslíte, kde vzít ty peníze. Stát nemá.

Karele

Nekupovat nesmysly např nové stíhačky

Olcit

Šetřit se bude všude. Naprosto všude.

Jiné cesty není.

Black

Máte pravdu, šetřit se musí. A já bych začal nejdříve u Vás. To znamená žádné služby státu pro Vás, žádné veřejné osvětlení ani údržba silnic ve Vašem bydlišti. Žádné poštovní ani zdravotní služby atd. Protože šetřit se musí.

Olcit

Pletete si hospodaření státu, který zajišťuje důchody a základní vzdělání dětí. Tak si to rozeberme: Zdravotnictví si platím ze své zdravotní daně. Veřejné osvětlení zajišťuje obec, kde bydlím, z městských daní Poštu nepoužívám Údržbu obecních silnic zajišťuje obec z městských daní. Údržbu krajských silnic zajišťuje kraj z krajských daní (rozpočtové určení daní). Takže je načase, aby zavládnul pořádek, a aby si kraje převzali vedlejší tratě od státu do své krajské správy placené z krajského rozpočtu (z rozpočtového určení daní). Je to logické řešení situace, kdy stát se za Sobotkovy a zejména Babišovy vlády brutálně zadlužil a projedl rezervy = státu… Číst vice »

Black

Místní platí daně stejně jako ti u Vás.

Olcit

Co jste prosím udělal, když Ing. Babiš (ministr financí) a Ing. Ťok (ministr dopravy) schválili nespravedlivé rozdělení státních dotací na regionální veřejnou dopravu? Jde o dotaci Memorandum II.

Například na jednoho občana v Usteckém kraji je tato dotace zhruba o třetinu vyšší než tatáž dotace na jednoho občana ve Zlínském kraji.

A proto říkám, nechť si vedlejší tratě převezmou kraje.

Karele

Stanjura je ministr financí na dvě věci

Olcit

Váš názor Vám neberu..

Já hodnotit zatím nebudu, protože se řídím: „po ovoci poznáš strom“

Protože je tam krátce, zatím vidíme práci jeho předchůdců.

Stanjuru a spol. budu hodnoti v půlce příštího roku.

Black

Je to služba občanům. Úplně stejně jako např. veřejné osvětlení, do kterého se cpou investice, i když nevydělává. To byste také zrušil, jako nevýdělečné?

Olcit

Řeč je o hospodaření státu, který by se měl zadlužit, aby bylo na investici do tohoto nádraží.

Veřejné osvětlení se platí z rozpočtového určení daní = tzv. městské daně…. Čili srovnáváte nesrovnatelné.

Black

Bavíme se o tom, že zjednodušenou optikou dělíte věci pouze na výdělečné a nevýdělečné bez ohledu na jejich prospěšnost. Takže je jedno, zda jde o příjmy/výdaje státní správy nebo samosprávy. S fanatiky Vašeho typu je diskuse zbytečná, v minulém režimu jsem svazáků zblblých aktuální propagandou zažil dost, takže děkuji nechci. Jdu si raději opakovat gramatiku A a N. Bye.

Olcit

Nikoliv. Já reaguji na fakt, že státu došly peníze. A ptám se proč dosud nebylo okopírováno logické řešení, které funguje např. u silnice, které jsou: – státní – krajské – městské/obecní – privátní Proč ze 14 tisíc kolejových tratí je dosud – 9,5 tisíce km státních – 0,5 tisíce městských – 4 tisíce km privátních? Proč si kraje nepřevezmou těch 7 tisíc km vedlejších tratí? Jestli si kraje pro své krajské tratě najmou podnikající firmu SŽDC nebo jinou firmu … to je mi fuk… Důležité bude, že se začne utrácet jen a pouze na tom, na čem záleží místním !!!… Číst vice »