Správa železnic přestaví nádraží v Rožnově pod Radhoštěm za 236 milionů
Budoucí podoba nádraží Rožnov pod Radhoštěm, vizualizace. Pramen: Správa železnic
V Rožnově vzniknou dvě nová nástupiště, rekonstrukcí projde i nádražní budova.
A nakládka a vykládka, zajištění nákladní dopravy i do budoucna – tedy počítat s jejím nárůstem? Jak to bude. Z toho náhledu to nadějně nevypadá.
To umístění parkoviště mě teda moc nenadchlo… ZTP místo je sice co nejblíž budově, ale pokud z něj máte jít na druhé nástupiště, tak je to docela štreka…
Chlapi, tedy spíše ti z vás co jsou domorodci, koukl jsem do mapy a i na ty obrázky z vizualizací po rekonstrukci… Jak se přistavují nákladní vozy na dřevo, a ruku na srdce – ty tam budou mít furt co vozit, ne třeba úplně masově, ale ty lesy asi úplně nezmizí /tedy doufám :-(/? Prostě mi tam chybí na konci výhybka z té nákladové koleje. To tam tu soupravu sunou až ValMez-u? Jestli to tak je, tak mi přijde z praktického hlediska tam tu výhybku šupnout. Myslím, že hodit se to může vždycky a při ceně 1/4 mld. by snad… Číst vice »
Tady to vypadá, že manipulák přijede na prostřední kolej, která bude dopravní. Pak lokomotiva přes tu koncovou výhybku odjede a okolo prkního nástupiště přejede na druhou stranu. Tam začne posunovat a na tu kolej u prvního nástupiště si vytahá vozy, které bude chtít odvézt dolů. Pak přestaví nové vozy na vykládkovou kolej a s těma u prvního nástupiště následně odjede dolů.
Bude to probíhat někdy v noci, kdy tam nejezdí osobáky, nebo v mezerách, kdy se počet obou vozů vejde na prostřední kolej a v době jízdy osobáku bude lokomotiva schovaná ve stanici.
Jj, díky. Taky řešení. Protože nejsem profík z oboru, nenapadlo mne to. Přesto si myslím, že výměna na konci (jedna) by při těch penězích co se do drážní infrastruktury cpou, ztratila. Nikdy člověk neví co se kdy může hodit a drobná rezerva v infra se myslím hodí. Polomy a větrné smrště v pohraničních horách nám nezmizí, na to vezmu jed.
Kolej na které se nakládá bude velmi pravděpodobně manipulační, takže stejně je/bude zakázán přímý vjezd vlaku z tratě.
Ta jedna výhybka na konci je takový minimum k funkčnosti, protože když si přečtete diskuzi, tak si někdo představuje, že by tam nebyla ani ta.
Fakt se divím, že tam nemůže být ostrovní peron jako v Kroměřížu s úrovňovým přechodem.
Doby kdy tam 810 objížděla přívěšák 010 už jsou pryč, Regionova byla již před 15 léty svařena.
Ale kdybych byl ultra, tak budu požadovat na ry Regiosharky točnu.
Protože to první nástupiště před budovou je přístupné lépe (více míst) a bez přechodu kolejí než ostrov z jedné strany.
Jaký smysl by měl ostrovní perón v koncové stanici? Prakticky nulový a ta nula je záporná.
Nemusí se řešit, z kterého peronu to pojede, protože vždycky se jede z toho jediného. Jako na Mifkově: https://mapy.cz/s/dohulobaso
A přechod na východní straně peronu krýt návěstidlem, takže by se vůbec nechodilo křížem přes vlakovou cestu. Posun si to dá podle rozhledu, když bude objíždět soupravu parní lokomotivou nebo tak něco.
Nádraží je sice hezká věc. Jen k němu opět vedou zastaralé nemodernizované koleje. Na to že ta trať je rovná. S mizernou rychlostí.
A za 250 mega lze modernizovat poměrně dost km.
A opět není vidět projektování a příprava nějaké pořádné modernizace. Takže jednoho dne.. Budou zase házet peníze do kanálu. Na opravu do původního stavu?
Samotná podoba stanice ma zatiaľ príliš neuráža. Kde vidím veľký potenciál, ktorý by mohol zlepšiť situáciu pre obyvateľov, je zlegalizovanie priechodu cez koľaje v oblasti západného zhlavia medzi obchodmi a obytnou/priemyslovou (bývalá Tesla) zónou. Podobne by bolo vhodné zlepšiť prístup od obchodov priamo na stanicu. Na východnej strane by sa tiež čo-to dalo vylepšiť. Napríklad urobiť priamy priechod od nástupišť na severnú stranu k domom. Nákladisko na severnej strane by sa tiež dalo zredukovať – používa sa na niečo iné ako na drevo a skutočne potrebuje tak veľa miesta? A na juhovýchode je tiež veľké „územie nikoho“ – hoci len… Číst vice »
Tak u Tesly je podchod,a od paneláku k nádraží legálně to nejde,to by musel být také podchod a to už se bavíme o úplně jiné ceně.U křižovatky je parcela na prodej,ale cena je poměrně vysoká.A ano prostor pro nakládání dřeva je tak akorát,nevím kde by se jinak nákladní auta byla schopna otočit. Počítám že od obchodů bude napojení za Lidlem včetně chodníku,tedy přístup se zlepší.Za mě celkem ucházející rekonstrukce.Jinak přímo v požadavcích je aby lidé přes koleje nechodily tudíž to bude oploceno,otázka je jak dlouhou to vydrží.
No, myslím, že úspešnosť súčasného podchodu sa dá odhadnúť z toho, že na fotomape je vidieť od staničnej budovy po podchod krížom cez koľaje minimálne sedem výrazných vyšľapaných ciest, z toho dve sú po jednej na každej strane podchodu – ľuďom sa celkom prirodzene nechce fárať do podchodu, keď ulica je v úrovni koľají a keď podchodom je to do Billy aj Lidlu dosť zachádzka. Vzhľadom na traťovú rýchlosť a charakter trate by skôr malo zmysel niektoré z týchto priechodov zlegalizovať (bez PZZ a len pre peších/cyklistov). Keď sa to dá urobiť cez električkové trate, tak by to malo ísť… Číst vice »
V Rožnově jsem byl 4 roky a od Tesly/Koryčanských Pasek/1.Máje podchod nikdo nikdy nevyužíval, vždy se chodilo přes koleje a bude, dokud to bude možné 🙂
Doporučil bych taky rekonstrukci tratě, resp. těch pár problémových míst. Vedle kolejí se ještě skví cedule o fondech EU, ale koleje jsou zvlněné jak na moři, někde je vidět zbytečný ostrý oblouk… Nechce to moc, podbít a pár míst upravit. Snažil bych se tam dostat 100 – 120 km/h na co nejdelší trase, jinak je to oproti busům zbytečné.
Proč ne rovnou 200?
On ten Regishark by spíš potřeboval zastávku blíž centra Valmezu.
Sotva někdo pojede o 5 minut rychleji vlakem (jupí jedeéém kilóóó) aby pak šěl přes kilometr pěšky do města, když od autobusu to má pět minut. A vice versa, sotva něko pojede autobusem, aby pak šel z autobusáku pěšky na rychlík.
Vlak tam má jiné cestující než autobus a zabitím jednoho ten druhý nic nezíská.
Tak ono se tohle vyřeší až se ve VM autobusák přestěhuje k vlakovému nádraží.
To nějak utichlo
Což nebude letos a nevyřeší to skutečnost, že autobus jede zkrz město.
Leda by nějaký „podporovatel“ hromadné dopravy zakázal vést regionální autobusy po Rožnovské a zakázal zastavení u dnešního autobusáku. Aneb tu o chcíplé koze.
Jenomže ve VM relativně dobře funguje MHD a navíc VM má MHD zdarma
Ve VM předpotopní MHD s řády z devadesátek rozhodně nefunguje, minimálně ne tak, jak by mohla 🙂
Po valmezu jezdí MHD zadarmo..kde jako by ta zastávka byla?? Nikde není místo.
Sem pro aspoň 80 km/h by tam mohlo být a taky zadratovat.
Co Rožnov?Vy něco udělejte se Zašovou tam je to hrůza !!!
V Zašové se trať posune od silnice a křižovatky.
Mno. Dovedl bych si představit, že se koncová výhybka posune víc dolů, čímž by za ní vznikl prostor pro šturc, kam by se Žralok pohodlně vešel. Vlak by tedy zastavoval nosem u ulice 5.května. No a v prostoru mezi tímto šturcem a Meziříčskou by mohlo být nové bus nádraží se šikmým stáním a pohodlným přestupem od vlaku… A zábradlí by nebylo potřeba…
Dost by mě zajímalo, proč se všude musí cpát poloostrovní nástupiště, když by větší efekt udělalo běžné ostrovní s kolejemi po obou stranách. A proč se vůbec plánují dvě nástupiště ve stanici, kam přijede osobák jednou za hodinu…
Pactam dost často stojí celkem dost vagónu se drevem
Vagóny se dřevem nemusejí stát u peronu, je to dokonce nežádoucí, nedaly by se naložit. A ta nákladní kolej je kusá i dneska.
Jestli se má objíždět ostrov nebo polostrov při provozu parního vlaku je pak úplně šumák.
Byl jsem tam naposledy asi před 3 lety, nevypadalo to, že by byla nutná nějaká velká rekonstrukce. Efektivnější by mi přišlo zrychlit trať, až pak se starat o konečnou stanici.
Ale no tak, vždyť se to nádraží rozpadá v přímém přenosu.
Proč neudělají na 2. nástupiště nástupní hrany z obou stran? Zábradlí nedává smysl, proč to neudělat logicky a normálně.
Zase bych tu „antizábradlovitost“ tak nepřeháněl. Nebo chcete, aby nejen („menší“) půlka, ale vůbec žádný Os neměl přímý přístup ven?
Byl jste v Kroměříži? Tak si vemte fotomapu… A to přitom není koncové nádraží.
Taky mě to trošku udivilo… Navíc výmluva že by nebylo místo použít nejde, když tam je ještě jedna kolej bez nástupiště. A ne, to není žádná průjezdní kolej protože tohle je konečná trati…
Protože takhle máte přímí přístup z nástupiště bez železničního přechodu do veřejných prostor. A kromě několika výjimak budou vlaky velmi pravděpodobně jezdit jen před budovu.
K čemu je dobré aby ty koleje vedly až za nádraží? Nestačila by dvě vnější nástupiště (bez tun zábradlí), která by byla na konci propojená ve stejné úrovni?
Mn…?
A mašinku si na vedlejší kolej přeneseme 🤔
Proč potřebujete přenášet jednotku na vedlejší kolej? Prostě přijedete, odjedete zpět. Pro náklady pak slouží 3. kolej, ne 1.
Fascinuje mě jak SŽ vždy rekonstruuje všechna nádraží z gruntu a za velké peníze zatímco třeba SBB se soustřeďuje na to aby za co nejméně peněz dali dokupy co nejvíce nádraží. A tak není výjimkou, že na menších a středních nádražích najdete dřevěné pražce, či nové nástupiště (550mm) postavené na tom starém, které bylo okolo 200-300mm. Vylepšení nástupiště ne vždy znamená překopání celého kolejiště. Většinou jsou nástupiště jen asfaltová, ale zase podchody mají obvykle nějakou úroveň. Samozřejmě, Rožnov neznám a tak nevím nakolik je rekonstrukce z gruntu potřebná, ale třeba takové Pardubice jsou do očí bijící plýtvání penězi.
SBB totiž má prakticky dokonalou „průběžnou údržbu“ a jako investici tak musí řešit opravdu jen nějaké ty kvalitativní změny, a součástí projektu pak nemusí být „…a beztak je tam vlastně všechno shnilé“.
Jasně, to chápu, kéž bychom měli ve hlavách takový přístup všichni. Ve firmách i ve veřejném sektoru. Zkrátka pečovat o to, co máme a tím pádem ušetřit na komplexních rekonstrukcích zničených objektů a věcí. Nejhorší u nás je asi situace ve veřejném sektoru, nejlepší asi v obytných domech.
Mimochodem ve Švýcarsku na hlavní trati byly dlouhodobě k vidění i kuriozity jako nástupní schod nahoru na hraně nízkého perónu.
Oháníte se SBB. Tak si srovnejte příděl peněz od státu u SBB a u SŽ.
SBB dostávají z veřejného sektoru cca 57 mld korun na rok na infrastrukturu, Správa Železnic dostává ze SFDI 53 mld korun.
K čemu vlastně dvě nástupiště? Nebo se v téhle koncové stanici potkává tolik vlaků? Kdyby se podobná částka vrazila do zrychlení cesty z ValMezu, mělo by to nějaký efekt?
Kdybych věděl, tak se neptám 🙂
Je to hlavně kvůli Rožnovskému Parnímu létu a kvůli vlakům v neděli kolem 18:00 kdy se tam dva potkají
Je to rovina proč ne 200 km v hod.
Protože tam jsou i oblouky.
A pochybuji, že tam je rovina, když trať je v údolí a do Rožnova to stoupá.
Jasně, zastauje to každé 4 km, takže aby se vlak rozjel, tak vynechá Zubří i Zašovou. Hlavně že se šotoušek povozí.
Kdyby se chtělo, tak tam můžou jezdit osobáky i spěšňáky. Kdyby se to elektrifikovalo a občas někde napřímilo, tak tam pak můžou jezdit regiopantery o 20-50 km/h rychleji než tam teď jezdí šukafony. Viz třeba trať Olomouc-Uničov-Šumperk – v podstatě lokálka a zanedlouho se tam bude jezdit 160. Rožnov má skoro 16 000 obyvatel a celkem tam žije i turistický ruch, určitě by to pak začalo využívat víc lidí kdyby tam nejezdil skanzen… Když se vyplatilo svazku obcí Údolí Desné modernizovat a elektrifikovat trať, kde jsou po trase jen vesnice o stovkách obyvatel (pkus je tam turistický ruch), tak proč… Číst vice »
Taky by mohli tu trať podél cesty do R.p.R. zrychlit a to dost výrazně. Na 100% ten vlak nejede více 50kmh.
Až na několik málo míst jede v celé trase 60 km/h. Ale je fakt že to je naprosto tristní, když tam jede vlak pěkně pomalu a předjíždí ho snad i cyklisti.
To bych netipoval ze jede 60kmh, protoze kdyz se jede soubezne s vlakem, tak auto je oproti vlaku neveritelne rychle.
Hlavně některé vlaky nečekají jen na mírně zpožděné spoje, protože potom nestíhají obraty, a to přestože už někde ani nezastavují. Takže smysl pro zrychlení trati by tam byl.
Jede 60 km/h
Jedná se o trať řízenou dle předpisu D3, tam vícey jak 60 km/h, být nemůže.
Co takhle změnit předpis?
Spíš zařazení té tratě. Při dané hustotě provozu je D3 naprostý úlet.
Na to kolik tam jezdí vlaku ,je to celkem zbytečné
Asi 24 párů denně, takže skoro padesát.
To sice ano ale i tak kdyby radši zvedli rychlost na Rožnovce.
To se musí zabezpečit = traťové ZZ.
Bylo načase, další zastávky jsou dávno po rekonstrukci, jen Rožnov stále ve stavu jak před 100 lety.
Byl jste někdy ve Zlíně?
Nebo v Bystřici?
Tam někde je ještě telefonické dorozumívání, výkřik techniky z doby před spuštěním Titaniku na vodu..
Na těch dalších zastávkách jsem nepochopil systém rekonstrukce, resp. kdy se bourá stará budova zastávky, a kdy ne. Zašová – zbouráme budovu, postavíme betonový přístřešek. Zubří – postavíme betonový přístřešek, ale budovu necháme stát, když je po pár letech dostatečně zdemolovaná, tak zazdíme vymlácená okna a prokopané dveře a dál sledujeme rozklad kombinovaný s přetvořením bývalé zastávky na jednu velkou plochu pro nelegální reklamu.
Zubří je prodané, opravené s novou fasádou, asi bude něco ala autoservis… podle dodelaných vrat.
Přestup koukám hrana-hrana, akorát jen z automobilů. Předimenzované autobusové nádraží je od budovy dál.
Že by tam nedali ani modré zábradlí, aby to cestují í museli obcházet?
Možná, že to do vlaku přitáhne víc lidí, než autobus ze vsi jedoucí formou náhodných výstřelů.
Kdyby si někteří uvědomili, že přestup vlak – autobus není perverzní zločin….
A když se podíváte pořádně, tak zjistíte, že více než polovina autobusů v Rožnově končí. Protože obsluhují obce vedle a dál, kam koleje už nevedou.
Je to tak těžké? Vzít si mapu?