Správa železnic: Přejezd u Lutyně je bezpečný, ale není pro speciální soupravy
Nehoda na přejezdu u Dolní Lutyně. Foto: Policie České republiky
Práce na opravě 1. koleje jsou hotové, čeká se na závěrečnou kontrolu.
Práce na opravě 1. koleje jsou hotové, čeká se na závěrečnou kontrolu.
Bylo již zahájeno trestní řízení s řidičem transportu. Snad celková váha transportu více jak 45 tun.
Mají pravdu, z hlediska ČD jeim nelze nic vytknou CHYBA JE U AUTODOPRAVCE ŽE SI NENECHAL PROVĚŘIT CESTU PRO MIMOMOŘÁDNÝ NÁKLAD .
Tak jsem se koukl na mapu a ona tam jiná komunikace než přes ten přejezd nevede. Tedy kromě 2km polní nezpevněné cesty. Ale tu by musel majitel areálu přestavět na silnici. Holt někdo na příslušném stavebním úřadě schválil stavbu bez vyřešení dopravní obslužnosti, nebo s výjímkou dočasné obslužnosti přes přejezd s příslibem dostavby silnice v trase polní cesty.
Po zkušenosti s přejezdem hlavní komunikace v Týnci nad Sázavou mě ona nehoda vůbec neudivuje! Správa železnic totiž při rekonstrukcích tratí vůbec nedbá na napojení navazujících komunikací! V Týnci změnila sklon kolejí které původně začínaly stoupat až za přejezdem, takže křížení kolejí s hlavní silnicí bylo výškově šikmé! Takže na jedné straně přejezdu byl schod a na druhé díra. Než byla tato chyba po skoro dvou letech a nespočtu intervencí a žalob pro poškození automobilů odstraněna muselo se přes tento frekventovaný přejezd jezdit maximální rychlostí 10km/h ! A nevztahovala se na to reklamace, protože stavba byla provedena podle projektu! A… Číst vice »
No, a není trošičku rozdíl mezi silnicí II/106 a místní komunikací IV. třídy?? Která nota bene nebyla vůbec asfaltová, když ten přejezd dělali… asfaltovalo se to až poté.
V jedné věci se SŽ mýlí, nebo neříká pravdu. Byla účastníkem společného řízení (územního a stavebního) pro výstavbu skleníků a k této výstavbě vydala svoje vyjádření s podmínkami – Stanovisko Správy železniční a dopravní cesty, státní organizace, zn. 12602/2016-SŽDC-OŘOVA-Br ze dne 26. 9. 2016. Podmínkou vydaného stavebního povolení byl drážní dohled, který byl stavebník povinen zajistit, což se toho nešťastného dne zcela zjevně nestalo. Pokud „drážní dohled“ neprobíhal zcela bez zájmu a jen formálně, to by pak bylo možné SŽ z něčeho vinit. Ale určitě ne z toho, že před dvaceti lety modernizovala přejezd na polní cestě, aniž by tušila,… Číst vice »
co člověk nevymyslí za vytáčku, jen aby neměl máslo na hlavě.
Názorně se zde ukazuje užitečnost bezpečnostního auditu. Přejezd byl podle norem, trať podle norem, auto podle norem, řidič v pořádku, z hlediska předpisů žádný problém (údajně) neexistuje. Audit, který je nad normami a předpisy a přemýšlí stylem, „není určitá konfigurace prvků (jakkoli „normových“) náhodou nebezpečná či nehrozí určitá nebezpečná situace“ (odhaluje tzv. bezpečnostní rizika) ovšem dokáže podobné problémy identifikovat a předpovědět.
Přejezd (a komunikace v okolí) byl ale podle jiných odstavců normy než požadují pro tohle auto. To by si každý řidič takovýchto trailerů měl uvědomovat.
Podíval se někdo na mapu toho přejezdu a příjezdové cesty k němu? Víte o tom, že příjezdová cesta pro NKD vede pře bývalé JZD po polní cestě, na přejezd a k Bezdínku? Tedy očekává se, že tímto místem projede farmářská technika + OA. Nadrozměr bych tam nečekal.‘ A podle predispozic druhé cesty, která je opravdu polňačka, žádný asfalt, bych si troufal říct, že to je jediná cesta k Farmě. Dle mého názoru, se opět nepoužilo kritické myšlení tedy, při plánovaném rozšíření haly Bezdínek, muselo být vydané stavební povolení, na ono vrtání pilotů. A v daný okamžik měla být i řešena… Číst vice »
Takový náklad by měl někdo doprovázet …. navíc přeprava byla provedena ve tmě před 6 hod. ráno … už toto bylo nesmyslně naplánováno ….
já bych řekl, že to bylo napláno právě, aby tím „neotravovali“ na silnicích přes den. Vezl to celou noc a ráno před šestou to mělo být nachystané. Těsně před cílem se však bohužel stala nehoda.
Sž si dělá přejezdy jak se jim to hodí znám jeden přejezd na 1 třídě který předělávali snad 4x než byl než byl trošku slušně přejet než 30km
SŽ opravdu nemá povinnost kontrolovat nějakou vzdálenou polní cestu mimo ochranné pásmo dráhy. Tady má máslo na hlavě úřad v Lutyni. Nebo třeba to proběhlo s tichým souhlasem …. Přece není normální, aby někdo strpěl trasování kamionové přepravy v ulici Na Bezdínku ( minimálně část komunikace klesající k přejezdu), kde je běžná obytná zástavba.
Mám otázku:
Jak je možné, že při pravidelných prohlídkách resp. údrzbě trati nikdo ze SŽ nezjistil, že místo polní cesty vede přes koleje asfaltová cesta? Nebo podle výmluvy SŽ na rok 2018 tomu mám rozumět tak, že od roku 2018 ten přejezd lidi od SŽ vůbec neviděli?
Děkuji za odpověď
SŽ kecá, pohledem do Mapy.cz, při nastavení starších leteckých map je vidět, že cesta je asfaltová nejméně od roku 2002, kdy několikrát za tu dobu přejezd opravovali. Obecně v ČR je devadesát procent železničních přejezdů alá dvouhrbý, někde jednohrbý velbloud.
To je šorolina. Dej si stare panorama
Silniční správní úřad v Lutyni musí s příslušným stavebním úřadem prověřit zda silniční napojení farmy proběhlo dle stavebního povolení na výstavbu farmy. Pokud nikoliv, okamžitě zakázat používání silniční komunikace. Je zcela evidentní, že níže zveřejněné stavební povolení na výstavbu skleníku to neřeší. Pokud na přejezdu uvízne např. z důvodu technické poruchy kamion, máme tady další neštěstí. Vlaky tam jezdí 160 km/h a je to v oblouku. Tam není šance střetu zabránit !
Nejlíp bude odstranit převýšení, v oblouku dát rychlost 60 a nic se nemůže stát.
Protože po zrušení přejezdu se může stát, že někdo nebude vědět o zrušení a stejně tam vjede.
A kamionům zakázat se porouchat.
nejapný vtípek že ? Potenciálně další zmařený lidský život je pro mě důležitější . A pro osvětu je to převýšení nutné právě proto, aby tam jezdily vlaky 160 km/ h.
Malá vesnice jako Dolní Lutyně nemá silniční správní úřad. O silnice II. a III. třidy se ze zákona starají kraje. Takže Odbor dopravy MS kraje
nešiřte bludy a ověřte si to než tady něco zveřejníte. Dolní Lutyně ho samozřejmě má.
No jo, co mi to jen připomíná. Postavil si hospodu u silnice na Plzeň, ale lezli mu tam lidi.
Přejezd, no jo, ale voni přes něj jezdí…..
Tam jestli tam nebylo nějaké omezení vyznačené dopravními značkami, tak tam skutečně lidi jezdí.
Trochu mi to připomíná tu železniční nehodu na trati Plzeň – Cheb. Tam naopak zapoměli zneplatnit poslední rychlostník před místem nehody. No a světe div se, ten strojvedoucí se jím řídil.
To je ale blbost…
A jak tam měli jinak dostat tu vrtnou soupravu když vrtulník který unese 65 tun neexistuje a žádná jiná přístupová cesta na farmu pro kterou byla ta souprava určena taky není?
To je jejich problém.
Stejně jako to tam vozili v době výstavby, kdy podobná těžká technika jezdila po provizorní cestě směrem od elektrárny.
V součinnosti se SŽ měli udělat takový přejezd aby tam přejet mohli,takhle uplně zbytečně zahynul člověk
Jak měli poznat, že přes tento přejezd nepřejedou? Souhlasím, že tam zbytečně zahynul člověk, ale SŽ měla ten přejezd buď udělat dobře nebo na něm vyloučit provoz některých vozidel.
Uvědomuješ si hlavačku, že kvůli tak hloupým lidem jako jsi ty nebo ta hloupá firma umírají zbytečně lidi? Ten přejezd nikdy nebyl určený pro to aby přes něj přijela taková nadměrná souprava.
Je nějaké omezení dopravní značkou na komunikaci k přejezdu?
je tam zakaz vjezdu nad 3,5t ale s dodatkovou tabulkou „MIMO DOPRAVNI OBSLUHU“
Tím je řečeno vše. Kolik souprava vážila? Jinak dopravní oblsuha – to nemá na nic vliv v tomto případě.
Jak se pozná, k čemu je určen jaký přejezd? Byla před ním třeba značka „jen pro traktory“?
Když není žádná značka, je povolen vjezd všech vozidel splňujících zákon a vyhlášku (tedy nepotřebujících speciální povolení). To by mělo být 18,75m a 42 tun, z čehož tady zřejmě oboje bylo překročeno.
Jednoduše, projednat s SŽ krátkodobou kolejovou výluku s dozorem
Po kouskách? Nebo vybudovat provizorní cestu? Navrhnout jiný postup práci nebo úplně jiné řešení?
Pokud vás nic jiného nenapadá jak ji tam dostat, a potom zpátky, tak je to s vámi špatné.
Doufám že nejste v nějaké dopravní firmě, vy tedy raději ohrozíte desítky lidí, případně někoho zabijete, než by jste přemýšlel?
pokud to nebylo vyznaceno spravcem komunikace/spravcem prejezdu samotneho tak sorry jako…a dejte si pozor na ty sugestivni pindy….
To by se musela vymyslet nová značka „Zde se musí dodržovat zákon“. Pro nadrozměry, co potřebují výjimku se nic vyznačovat nemusí.
Jste si prostě situaci ani neprohlídl (třeba na Streetview) a pindáte, přičemž jste šlápl do ho*na. A pak se ještě čepýříte??
Myslím si že dispečer dopravy měl projet celou tu trasu když šlo o nadměrný náklad . Potkáváme na silnicich nadměrný náklad s doprovodem auto s majákem .Tak si myslím ..
To není pravda. Je plno nadměrných nákladů, které jsou označeny jen tím, že mají oranžové majáky tam, kde přesahují rozměry podvalníku. Typicky se tak převážejí stavební stroje, což byl i tento případ. Doprovod je nutný až při šířce soupravy přes 3,2 m.
Byla to „Dopravní obsluha“? Pokud ne, má problém.
a co jiného, když jel „obsloužit“ stavbu?
A vážil méně jak 3,5 t?
Pokud vhodná cesta pro tuto soupravu neexistuje, ale existuje cesta, kterou lze na vhodnou snadno předělat je s podivem, že se o to nikdo vůbec ani nesnažil.
O té „snadnosti“ by se čtyři pohádali (mj. zdá se i vy a já), ale POKUD tomu tak skutečně bylo (to jednoduché předělání místní cesty IV. třídy) čích je to zájem aby se tak stalo, kdo má podat žádost a kdo to má zaplatit?
Vcelku jednoduše – tak jako měli jeden čas uvedeno v podmínkách stavby farmy = s dozorem ze strany SŽ… ona totiž stačila relativní maličost: aby jedni věděli o druhých…
Řidič by se nepokoušel projet přejezd několik málo minut před vlakem, a vlak by byl zpraven o potížích na přejezdu…
Naprosté většině katastrof se dalo předejít několika různými způsoby, a vesměs se jednalo o maličkosti.
Bude to chtít speciální značku zákaz vjezdu pro speciální soupravy.
určitě, značek není nikdy dost 😀
V Anglicku existuje dopravná značka presne pre takýto prípad uviaznutia, ktorá upozorňuje hlavne na úzke oblukove mostky ponad riečne kanály. Ale u nás toľko miest nie je aby trebalo značku
Z toho vyjádření SŽ alibismus přímo odkapává. Na průser na přejezdu nemá asfalt 20 metrů od koleje vliv. Tak to původně byla polní cesta – no a? Co tak jezdí po polních cestách? Traktory, kombajny a vůbec všechno, co má v JZD kola. To je v dnešní době klidně taky Tatra s návěsem homologovaná jako traktor. Pokud se tudy dá dojet do lesa, tak ještě lesní technika, náklaďáky se dřevem a kdo ví co ještě. Nemohli čekat, že tam bude jezdit akorát farář na kole jak ve Slunce seno…
Prosím tě příště se zamysli, než něco napíšeš. Zemědělská technika po polních cestách samozřejmě jezdí, ale v 99,9% případů za sebou netahá návěs, který je tak dlouhý, že se mu zlomí přes přejezd.
Zemědělská technika dost vyrostla, žací lišta ke kombajnu může mít klidně 14 metrů, to se přes přejezd zlomit rozhodně dá. Kombajn by ji sice měl umět (i kdyby za cenu jejího poškození) odtáhnout i tak, ale stejně je to riziko – řidič může zpanikařit… SŽ se nemá co vymlouvat, že šlo o přejezd jen pro polní cestu, je prostě nevyhovující a tečka.
Ale na tom místě neuvízl kombajn s lištou, neuvízl tam ani „plnotučný“ silniční tahač s návěsem s nosností 25t (jak se můžete sám přesvědčit na Streetview, stojí tam vedle těch skleníků a prý ho nepřenášel vrtulník), uvizla tam speciální souprava s nadrozměrným (a těžkým) nákladem… náhoda asi že??
Takže někdo bez řádného schválení přestaví polní cestu na asfaltku a provozuje na ní těžkou dopravu a vy na to řeknete „no a?“ A že po polních cestách jezdí traktory, konbajny a vůbec všechno co má v JZD kola. Asi jste si nevšiml, že všachna vámi vyjmenovaná zemědělská vozidla mají podstatně vyšší světlou výšku a lepší průchodnost přes terénní nerovnosti než podvalník, který na přejezdu pravděpodobně uvízl.
Viděl jste jak vypadá ten přejezd?Dobastlené nájezdy o kterých SŽ neměla ani potuchy.Zkušený řidič by musel hned poznat že s tím návěsem na přejezdu uvázne.Je to souběh lidských selhání kvůli kterým úplně zbytečně vyhasl život mladého člověka
Ne vždy, když se něco dělá podle norem a projektu je to použitelné a musí se to předělat.
https://decinsky.denik.cz/zpravy_region/skokansky-mustek-v-markvarticich-zmizi-zeleznicari-opravi-problematicky-prejezd-20160810.html
A tady pravý opak. Tady dělají pro změnu problém nájezdové úhly
https://youtu.be/RwWfb9Of1DE?t=19
Taktéž doporučuji ke kontrole přejezd v Bílině Kyselce, kde je trojkolejka a přejezd je tak krásně udělaný že už 2x jsem osobně brzdil před kamionem v potížích a břevnem závor opřeným o návěs kamionů. Děje se to, souhra náhod, a nesprávných okamžiků…
Úplně si vybavuji stejný, možná horší problém na cestě do práce a to nedávnou rekonstrukci přejezdu u obce Markvartice na hlavní silnici mezi Děčínem a Českou Kamenicí, potažmo Rumburkem a Novým Borem. Před opravou a modernizací se dal přejezd přejet opravdu rychle, ale po rekonstrukci se jevilo nemožné jej bezpečně přejet třiceti kilometrovou rychlostí. Kolik aut, osobních, nákladních, ale i autobusů se tam poškodilo… a trvalo skoro rok a půl, než se přejezd upravil, tak, aby šel bezpečně přejet, bez poškození a nebezpečí uváznutí. Takže ano, děje se to… a náprava je velice krkolomná a argumentace stejná, vše je podle… Číst vice »
A myslíte, že před touto nehodou, tam nikdy nevezli nic velkého? Myslím vrtnou soupravu, protože ty skleníky určitě zakládali obdobným způsobem….
To možná jo, ale otázkou je co tam vezli a na čem to vezli.
mě by zajímalo, kromě jiného, jak tam dostali stavební buňky, které jsou vidět na mapách, musely na něčem přijet a pod těmi trolejemi to podle mě muselo být dost natěsno, ještě se tam navíc sjíždí ze svahu a ten hrbol na tom přejezdu
Po provizorní cestě od elektrárny
Buňka je vysoká něco přes 3 metry, podvalnik možná 1.2 m, celkem 4.5 m?
Na přejezdech jsou značky 4.85 m, takže tam musela být rezerva nějakých 20 až 30 cm, pozor – pod projektování limitem, ne fyzicky pod dráty.
A určitě platí, že buňky se běžně připravují, takže je to zřejmě opakovaně řešené a vyzkoušené.
Skleníky stavěli skrz provizorní cestu od elektrárny. Na mapy.cz 2016-2018.
Upřímně moc nechápu, proč tu cestu neudělali i do budoucna. Pro Skleníky by to asi bylo dražší, ale takhle celá logistika skleníků jezdí skrz vesnici, skrz úzké pravoúhlé cesty a přejezd.
presne tak – opet dokazujete, ze chyba je primarne v instalovanem dopravnim znaceni, ktere ma odfiltrovat takovy pdruh dopravy/prepravy, jez nemuze trat bezpecne prekonat
vzhledem k tomu že uprostřed přejezdu byly rýhy tak už tam patrně něco jelo
No počkejte, skleník je lehounká stavba, ten i v bažině postavíte bez nějakých hruzostrasnych základů.
No, ale vrtat se nemusí jenom základy pro skleníky ….
Hm, nesmíte si hned představit plastový foliák, tady mají dost pravděpodobně i vytápění což vyžaduje jistou úroveň pevných základů…
https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/139626480/SZ_CSN_73_6380LMP1_20201123.pdf/33fe09ea-79bf-4201-8e20-dc79064a1138?version=1.0
platí od roku 2020, článek 1 hovoří o stavbách před tímto datem…
Takže přejezd byl uršen pro příjezd techniky na polní cestu. Tomu odpovídá i jeho klasifikace. Bez vědomí a povolení SŽ se začal užívat jinak a skončilo to jak skončilo.
Tipuju, že firma se neozvala. Protože kdyby ano, tak by SŽ třídu přejezdu rozhodně nezvýšila. Protože cílem je nebudovat přejezdy. Firma by si musela dostatečný příjezd zařídit sama a SŽ by přejezd jako zbytečný, za který existuje náhrada, zrušila.
Nejlepší řešení by bylo ten přejezd zrušit.Cena za nové propojovací cesty od přejezdu u zastávky by se určitě vyplatila.
Souhlas s opět dotaz na farmu. Proč si k farmě nezřídili novou zpevnenou komunikaci z obce Věřňovice. Je tam polní cesta, kterou využily i složky IZS při odstraňováni nehody. Bylo levnější se napíchnout na P 6512 ?
Těžko říct. Mě by zajímalo jak se po té cestě která je prý v nějakém šíleném stavu jak tady někdo psal projel ten autobus hasičů protože těžko odjel přes přejezd
Celkem snadno projel, ono totiž na asfaltovou polňačku IV. třídy je to celkem v dobrém stavu! A když je doprava (v důsledku nehody) zastavená a okolo spousta jiné techniky, čeho se asi tak bát??
To sle nejsou podmínky za kterých tam jela ta nadrozměrná souprava…
Stačilo už v době výstavby skleníků postavit v trase provizorní cesty od elektrárny pro příjezd techniky, pořádnou cestu. Ale jednodušší a levnější je samozřejmě vylet tatru asfaltu na nevyhovující polňačku a pak se divit.
Investor skleníku a stavební úŕad v Lutyni by se měl vyjádřit jak je stavba skleníku zkolaudována a jak se vypořádal stavební úřad se silničním napojením. Myšleno definitivním stavem. Pan redaktor se určitě dle 106…. doptá
Tyto úvahy by byly možné, pokud by se na přejezdu stávaly takové situace denně.
A ne až v případě, kdy firma zabývající se nezvyklými přepravami neumí odhadnout problémy na trase, u ojedinělého vozidla..
Ten nadměr tam samozřejmě bez projednání neměl co dělat. Snad brzo P ČR sdělí jaký typ přepravy to byl. Podle dostupných indicií snad tomu, že to nebyl nadměr věří pouze majitelé přepravní firmy. SŽ mohlo po projednání zajistit krátkou výluku třeba i s vypnutím trakčního vedení. Strojvedoucí mohl být mezi námi. Čest jeho památce !
Levnější… Ve výsledku toho co se stalo, opět společnost doplatila na to, že někdo se jen drží mantry „za každou cenu levnější“ – a ve výsledku umírají nebo jsou zranění lidé. a to už nemluvíme o hmotných a souvisejících škodách.
Zásadní příčiny: tohle budou zavěry šetření • dlouhodobě chybná klasifikace kategorie a funkční třídy (skupiny) pozemní komunikace a nezjištění této závady při zpracování a připomínkování projektové dokumentace popř. při kontrolní činnosti; • podélný sklon pozemní komunikace na železničním přejezdu a v navazujících úsecích bez jakéhokoliv omezení provozu silničních vozidel v rozporu s ČSN 73 6380 a nezjištění této závady při kontrolní činnosti, popřípadě chybějící dopravní značení omezující provoz silničních vozidel a nezjištění této závady při zpracování a připomínkování projektové dokumentace popř. při kontrolní činnosti. Příčina v systému bezpečnosti: • opakované selhání kontrolní činnosti v klasifikaci kategorie a funkční třídy (skupiny)… Číst vice »
Myslím, že jste to shrnul výborně, za rok si přečteme zprávu
Ja zasnu.
Kolik (asi radeji v %) je takovych „opakovanych selhani kontroly“ ve veci urovnovych prejezdu ?
Námět pro SŽ a státní správu: vytvořte si šablonu délky kamionu s návěsem a světlostí 15 cm a pokud některý z vašich přejezdů bude drhnout při simulaci přejetí , neváhejte s umístěním zákazu vjezdu kamionů. Značku zákazu dejte již na křižovatky předcházející přejezdu atd…….Pokud již máte vyřešen postup, realizujte aplikaci, kontrolu a osvětu.
SŽ si tam nemůže jen tak umístit značku, SŽ může tak akorát vyvolat správní řízení, kde toto bude požadovat. Ale správní řízení může nakonec končit požadavkem na SŽ že housi uvést do stavu, kdy ten kamion tam musí být schopen projet. A proto se do toho SŽ hrnout nebude…..
„Značka č. B 16 „Zákaz vjezdu vozidel, jejichž výška přesahuje vyznačenou mez“ se užije
u elektrizovaných tratí v případech, kdy skutečná výška trolejového drátu snížená o
bezpečnostní vzdálenost je menší než 4,80 m.
Kolik to asi tak může být tady?
https://mapy.cz/letecka?pano=1&pid=107619309&newest=1&yaw=4.000&fov=1.571&pitch=0.071&x=18.4373808&y=49.9122360&z=20
Značka č. B 17 „Zákaz vjezdu vozidel nebo souprav vozidel, jejichž délka přesahuje
vyznačenou mez“ se umisťuje před stávajícími ŽP, kde je rozhodující okamžitá délka
vozidla nebo soupravy včetně nákladu. „
Je tam 5,6 m nad TK. Konzoly ve správné výšce. To vás jen klame ta fotka.
Ok, díky
Námět pro poctivě profesionaly: než se vydáte na cestu s nestandardní nákladem, koukněte se, kudy, pojedete. Kategorie přejezdu je nepochybně definována mj. „pouzitelnymi“ rozměry.
Mezi námi- všiml jste si, že u KAŽDÉHO přejezdu s dráty je značka s omezením výšky? Je to 4.85m. Maximální šířka a délka vozidla je pak definovaná… Vlastně nevím kde, ale rozhodne definována je.
„Z odpovědí Správy železnic vyplývá, že ještě do roku 2018 šlo v podstatě o polní cestu. Tehdy napojila Farma Bezdínek, která tu ve sklenících pěstuje rajčata, původní polní cestu na již existující asfaltový výběh z železničního přejezdu P 6512, který byl původně ukončen ve vzdálenosti 20 m od vlastního železničního přejezdu na hranici pozemku SŽ v rámci modernizace koridoru, a to již v roce 2002. „Uvedený počin nebyl ze strany farmy, obce nebo jiných správních orgánu se Správou železnic projednán nebo koordinován,“ dodala Matásková.“ 4.8.2018 https://mapy.cz/letecka?pano=1&x=18.4372051&y=49.9121990&z=20 8.9.2021 https://mapy.cz/letecka?pano=1&x=18.4372051&y=49.9121990&z=20 To vypadá, že mezi daty 4.8.2018 a 8.9.2021 proběhla úprava přejezdu. A… Číst vice »
včera jsem někde psal, že pozemek SŽ zasahuje docela daleko do té silnice a byl jsem upozorněn, že SŽ „je to pouze mezi těmi závorami“ a hle vyjádření SŽ – Tehdy napojila Farma Bezdínek, která tu ve sklenících pěstuje rajčata, původní polní cestu na již existující asfaltový výběh z železničního přejezdu P 6512, který byl původně ukončen ve vzdálenosti 20 m od vlastního železničního přejezdu na hranici pozemku SŽ v rámci modernizace koridoru…. takže pozemek SŽ opravdu podle toho vyjádření zasahuje několik desítek metrů od závor směrem k té farmě
Jenže není vůbec podstatné to, kde končí hranice pozemku SŽ. Podstatné je to, kdo je vlastník a správce komunikace. SŽ to určitě není. Je to podobné jako stavba např kabelového vedení na pozemcích, které nepatří distribuční společnosti. To kabelové vedení také není ve vlastnictví majitele pozemku…
však to já neřeším, já řeším, že dvě státní organizace se budou hádat, protože správce je jiná státní organizace, ale opravu přejezdu dělala nejspíše SŽ
Sice je jedna otázka či je pozemek, a cibje komunikace. Ale také je otázka kdo kde dělal jaké úpravy na komunikaci (tedy i přejezdu) neboť pak zde je povinností i příslušně opravit/upravit přilehlé části, neboť se tím nesmí snížit průjezdnost na komunikaci jako celku, pokud to není vypapirovaná změna ke komunikaci jako celku.
a tam změna zcela jistě proběhla, minimálně ze strany od Lutyně je na mapy.cz vidět, že v roce 2013 tam není ani odvodnění ani okolníky, ale v roce 2023 už odvodnění a okolníky jsou a taky je vidět, že na straně ke skleníkum přibyl jakoby hrbol na silnici, a protože na leteckem snímku je vidět, že jsou vyměněné pražce, tak tuto úpravu musela provádět SZ, protože kdo jiný by zasahoval do kolejiště? skřítka co jim po nocích mění pražce a kope odvodnění asi nemají
Ještě k těm kabelovým vedením. Tam je často vlastnické břemeno přímo v katastru, dříve nahrazováno vlastnickým břemenem obecně ze zákona. A to věčné břemeno by mělo přesně ukládat práva a povinnosti jednotlivých stran. I komunikací je to podle jiných zákonů a věcné břemeno tam je jen v naprosto zvláštních případech.
Jenže většina kabelových vedení na cizích pozemcích nemá zřízeno věcné břemeno. Věcná břemena se řeší povinně při stavbě teprve cca od roku 2005. Vedení postavená před břemeno nemají.
Těch 20 metrů asfaltu do tehdejší nezpevněné polňačky se dělalo proto, aby byl splněn podélný profil komunikace dle normy. Projekt, realizace, kolaudace, není co řešit. Předpokládám, že před koridorizací to tam bylo úplně špatně. Ten hrb je tam právě kvůli nutnosti vyhovět normě.
jestli se dívám dobře na mapu, tak snímek z 4. 8. 2018 ukazuje ze asfalt byl pouze do míst, které jsem vymezil červenou čarou https://mapy.cz/letecka?mereni-vzdalenosti&rm=9qXZnxWx3vOKKO&x=18.4378302&y=49.9122829&z=20 a dále už je vidět jen prašná cesta a dokonce si myslím, že i kaluže nebo výmoly, takže ještě 4. 8. 2018 ta asfaltka končila 30 nebo 40 m za závorou
Ale přes přejezd v té době už asfalt byl tedy se nedá říci, že by přes něj vedla polní cesta
Urcite to byla uz v roce 2012 asfaltka, urcite :)))
Rok 2013:
https://mapy.cz/letecka?pano=1&pid=24668617&newest=0&yaw=0.906&fov=1.257&pitch=0.378&x=18.4375869&y=49.9123324&z=19
zcela jistě ještě v roce 2018 to byla polňačka, avšak na leteckem snímku z 8. 9. 2021 je vidět, že přejezd musel být mezi léty 2018-2021 opravován, pražce jsou jiné barvy a asfalt taky končí jinde a tom musela SŽ vědět a taky už museli vidět, že se tam něco staví
Podívejte se na Panorama v Mapy.cz
Protože odkaz který posílám není z panoramy… už to prosím nehulte.
Zkuste něco jiného , jo?
https://mapy.cz/letecka?pano=1&pid=24668611&newest=0&yaw=4.060&fov=0.558&pitch=0.063&x=18.4373859&y=49.9122313&z=19
Ale díky. Z toho jasně plyne, že už v roce 2013 vedla přes přejezd zpevněná asfaltová silnice a ne polní nezpevněná cesta.
Mě nejde o to jaká cesta byla k současným skleníkům. To nám může být naprosto buřt. Mě jde o to co vedlo přes přejezd.Polní nezpevněná cesta to rozhodnbě nebyla
Zasfaltovaná polní cesta? Takže ne regulérní silnice, určená pro běžný provoz silničních vozidel? A její technické řešení, únosnost, určená pro jaký účel? To jsou zásadní věci, které měly být řešeny a podle toho měla být i tato cesta označena. A to skutečně není věc SŽ.
Koukám, že se odkazy nějak pokazily. Nu což. Leteckou ortofotomapu přejezdu si snad každý dokáže dohledat a porovnat stav v roce 2018 se stavem 2021. Ale i tak se omlouvám, že není možné jen kliknout.
Mě máte také vec: kolejemi dělají pravidelně revize, a to tak, že pěšky. Takže tvrdit, že nejakych 5 let není přejezd v projektováném stavu… No, železniční inspekce má co vyšetřovat.
Mmch – výsledek se dozvíme. Železniční inspekce má na webu svoje stranky, a tam jsou vyšetřovací zprávy pěkných pár let zpátky. Tahle nehoda je tam nepochybně už taky, samozrejme s poznámkou “ v šetření“. Nebo tak nějak. Ono jim to par měsíců trvá ( výslechy, záznamy komunikací…).
Ať tam dá SŽ předzváněcí dobu 30 minut (aby si každý uvíznutý řidič stihl zavolat o pomoc) a bude klid…
Předzváněcí doba není na minuty, záleží kde je umístěná izolace přibližovacího úseku.
Prima, takže závory budou trvala spuštěné.
Vlastně je to dobrý nápad. Tohle totiž už delší dobu funguje v Polsku na málo používaných přejezdech, kde základní poloha závor je ve stavu přejezd uzavřen. Účastník silniční komunikace ,
…zmáčkne tlačítko na přejezdu, čím záda požadavek na otevření závor, které se mu otevřou obsluhou dispečera/výpravčího a může projet, přejezd je také vybaven kamerovým systémem, a tak po průjezdu vozidla přejezd uzavírá. Čímž by byla tato nehoda s největší pravděpodobností eliminována. Nicméně frekvence na onom přejezdu už má trochu jiný charakter, než jaký byl před časem, kdy se jednalo o „luxusní“ polní přejezd.
Prosím redakci o sloučení obou mých příspěvků, omylem se to odeslalo uprostřed psaní.
Dříve existovaly trvale uzavřené přejezdy, které se otvíraly na požádání, klíč byl někde u výpravčího
Ještě existují. Jeden je např v Náměšti nad Oslavou.
Tak nějak nevím. Možná být majitelem té rajčatové farmy tak nyní oslovím všechny firmy o kterých vím, že pro rajčata jezdí a vyzval bych je, aby jim jejich řidiči sdělili jak je to s tímto přejezdem, kolikrát se tam setkali s dřením asfaltu podpěrami návěsu nebo jinou částí vozidla . Proč? Ono by totiž mohlo vyjít najevo, že ten přejezd je nevhodný nejen pro speciální soupravy, ale i ty naprosto běžné.
Proč by to dělali, teď s tím nikdo nebude chtít nic mít.
Jakým způsobem se stavěli ty haly? Nějaká technika už tam musela být už předtím, kudy se tam dostali? Nebo měli na přejezdu problémy už tehdy? Nebo cesta nepokračovala, a končila za přejezdem?
dle stavebního povolení, které tady někdo dával byl pro stavbu opravdu příjezd přes ten přejezd, kde uvázlo to auto
Ano, ale byla ve stavebním povolení uvedena podmínka osobního dohledu přejezdu pověřeným pracovníkem (tehdy) SŽDC.
Tak na stavu těch skleníků toho moc nepotřebujete. To spíš na tu hlavní budovu ve prostřed by mohlo teoreticky být potřeba něco spešl (jeřáb). Bagr dřít nebude. Mix na beton pravděpodobně taky ne. U obojího je počítané s tím, že pojednou po nezpevněných cestách. A zbývá vám jen tam dosat nějak kupu železa, plechů a plastu nebo skla. Což prostě nepovezou na podvalu, ale klasickým kamionem a ten tam asi těsně projel. Co mne také zarazilo je na co potřebovali vrtnou soupravu. Jako první mě napadla studna na vodu nebo na vytápění (geotermál). Někdo psal na základy pro sklad. Což… Číst vice »
Tak po tom co jsem si pročetl stavební povolení tak se zdá, že skleník bude založený na pilotách. K čemuž tu vrtnou soupravu opravdu potřebují.
Z map to tak zřejmé nebylo tak se omluvám.
Fakt? No, jestli we tam pohybuje něco tezsiho, nakonec proč ne.
Pilot, můžou být pod zemí, na nich pasy (nějak musíte do těch pilot přenést „steny“ přičemž ty skleněné jsou hákkivé na deformaci) a ty pasy budou do nezamrzne hloubky.
Alternativou je dělá skleník „ve vzduchu“, což ale znamená dělat těsně nad terénem poctivý strop, který by unesl mimo jiné spoustu hlíny nebo aspoň vody nebo v čem to pěstujou.
Ale skleník je lehounce, opravdu to budou spíš ty pasy.
Stačí kouknout, je-li asfalt obroušený. Ale řekl bych, že je-li podle normy a zároveň obroušený, dělají to nenormová vozidla.
Ať se všichni vezmou za ruku, jdou na pohřeb strojvedoucímu a tam se podívají do očí jeho rodině.
Opravdu velmi zajímavá diskuze! Pokud je to teda komunikace typu D1 (jak příznačné :-)), měl si dopravce prověřit, že projede. Alespoň projet před soupravou doprovodným vozidlem. No, nechtěl bych být v kůži dopravce.
O tom se tu mluví velmi málo, jestli tady jsou pravidla taky jasná. Pak by asi přece jen byl jasný viník, jen pochybilo více dalších subjektů, jinak by chyba dopravce nebyla fatální.
A pokud tak už někdo fakt dřel, tak ten kdo to nehlásil / nevyvodil důsledky, k nehodě taky dopomohl.
Vyjádření zní hodně logicky, pravděpodobně tady SŽ trefila hřebík na hlavičku a vyjádření bude mít podstatný vliv na probíhající vyšetřování. A doufám, že výsledek vyšetřování nedá za pravdu těm jedincům, kteří by SŽ obvinili i z nestartujícího vlastního auta.
vyjádření pro deník Zdopravy nebude mít žádný vliv na vyšetřování. Vyšetřovatelé všechno zhodnotí nezávisle na základě podkladů a skutečného stavu. Zatím všechna vyjádření vypadají tak, že vlastně nikdo za nic nemůže (což tak asi u soudu nakonec i dopadne, vzpomeňme na Studénku) a jedinými „potrestanými“ tak zůstenou strojvedoucí a zranění cestující.
Já bych s tím hodnocením vyjádření SŽ počkal. SŽ už párkrát ukázala, že se taky umí vyjadřovat dost „kreativně“ když jde o nějaký průšvih.
Vyšetřovat nebude SŽ, ale železniční inspekce nebo jak se to jmenuje.
Já se ptám, jak dělala nebo nedělala revize SŽ, k když je klidně možné, že ji zajímají jen koleje a ne průjezdnost prejezdubpro silniční vozidla.
Vím ale, že nehoda spočívající v tom, že auto dělo z přejezdu a uvazlo mezi kolejemi byla vyšetření s tím, že přejezd nevedl tak úplně k silnici naproti, takže když naproti bylo auto (byla tma) tak to řidič tak úplně neviděl, a byla doporučená úprava přejezdu.
Součástí zpráv inspektoru je doporučení na případnou změnu předpisů, které by takové nehodě příště zabránili.
Kolik projektantů ví, jak se má povolovat stavba v ochranném pásmu dráhy? Sic je sklad mimo, ale cesta určitě ne. A ví stavební úřad, že je pro stavbu v ochranném pásmu potřeba vyjádření SŽ? A na druhou stranu, sleduje SŽ okolí dráhy, aby zjistila že se děje něco o čem neví? Za všech okolností stačí o trošku víc používat rozum. Škoda lidského života.
„Stačí o trošku víc používat rozum“ zní jako výmluva pro situaci, kdy se chce hodit zodpovědnost na někoho, komu možná nepatří. Naše civilizace, a nejen ve stavebním řízení, je na takový selský rozum trochu moc složitá. Ptejte se raději, kdo má z legislativy povinnost to brát v potaz. A pokud by se zjistilo, že nikdo, musí se legislativa zesložitit a byrokracie zvýšit, jinak budeme o životy dál přicházet. Sorry.
Povinnost z legislativy je taková že pro stavbu v ochranném pásmu dráhy je nutné požádat SŽ o stanovisko. Sice hala tam nestojí, ale pokud se dělala příjezdová komunikace, a ta svou povahou navazuje na přejezd leží v ochranném pásmu. SŽ měla vydat podmínky a v extrému může stavbu neschválit. Rozum byl o tom, že v případě kontroly přejezdu zjistím, že se v okolí něco děje, a nevím o tom, tak se začnu ptát.
stavební úřad je v Dolní Lutyni, nevím zda povoluje i toto, obec s rozšířenou působností, pod kterou Lutyně spadá je Bohumín, starosta však tvrdil, že tam třeba kamiony jezdí normálně, sice je celá ta komunikace vedena v katastru jako ostatní komunikace, které nejčastěji vedou k polím, ale asi to nikomu nevadilo, pustit tam kamiony a když se podívám třeba na mapy.cz nebo ortomapu na katastru, tak to z výšky vypadá, že tam snad jsou i stavební buňky u té farmy a ty se tam taky musely nějak dostat
Povoluje se to v Lutyni.
no a tam jsou na úřadě všichni spokojení a nemají informace o tom, že by s tím přejezdem byly nějaké problémy
Tady je povolení stavby. Včetně podmínek SŽDC
https://adoc.pub/o-b-e-c-n-i-u-a-d-d-o-l-n-i-l-u-t-y-n-s-t-a-v-e-b-n-i-u-a-d-6f54b5b18ea6c98268de6e128ead2f9475322.html
díky!
v tom rozdělovníku, komu to povolení stavby bylo odesláno je i vlastník pozemku 4339/1 a to katastrální číslo té železnice, která tam vede, takže o té stavbě musela být Správa železnic informována, pokud to chápu správně, i když pravda je, že jen veřejnou vyhláškou
Hlavně je tam podmínka: K příjezdu na stavbu bude využíván přejezd P 6512 na trati 1891 Přerov-Zebrzydowice(PKP) v úseku 189132 Bohumín-Dětmarovice žkm 281,911 za splnění následujících podmínek: – 14 dnů před zahájením prací nutno bjednat
drážní dohled u VPS Bohumín.
to mě taky zaujalo, nikde jsem však nenašel nebo jsem blbě hledal, jak by měla být řešena doprava až budou skleníky postaveny, jak tu zeleninu budou odvážet, zdali taky přes ten přejezd
To ne, nicméně teď asi opět probíhá stavba, když tam jel takový stroj. Tak co je v povolení současné stavby? Nebo snad staví načerno?
a nebo staví na to původní povolení? s tím že ta stavba probíhá po etapách? ale stavební povolení mají na celek
Už když jsem si přečetl, že se jedná o „skleník-stavba pro zahradu“ jsem se musel smát.
Stavební povolení řeší pouze podmínky výstavby vlastního skleníku, bez silničních souvislostí, v bodě 11 se pomérně přísně vyjadřuje tehdejši SŽDC k podmínkám jízdy přes přejezd během výstavby
Mě zaujalo zase toto:
Nová příjezdová komunikace a tyto přípojky jsou řešeny
v rámci samostatného řízení „Skleníky Dolní Lutyně – přípojky“.
Takže to asi měla řešit nějaká navazující stavba?
slyšel jsem, že opravdu, když začala stavba, tak firma se skleníky tvrdila, že si udělá jinou přístupovou komunikaci, ale asi to vyšumělo, nelze se tomu divi, pokud opravdu najednou žačaly po úzké silnici K Bezdínku jezdit kamiony, tak to určitě vadí i těm lidem, kteří tam kolem té silnice mají domy a najednou jim po ulici, kde semtam projel traktor jezdí kamiony
Samozřejmě že to tamním obyvatelům vadí, ovšem pro majitele skleníků, který má levné teplo z přilehlé elektrárny, a zaměstnává tam Poláky za minimální mzdu je to zbytečný výdaj, však cesta tam je, to že je nevyhovující už nevadí. Až do teď.
to budou asi přípojky ve smyslu sítí, nikoliv pozemních komunikací
Zajímavé je, že zřejmě samotnou stavbu nerozporovali. Chtělo by to ještě toto Stanovisko Správy železniční a dopravní cesty, státní organizace, zn. 12602/2016-SŽDC-OŘ OVA-Br ze dne 26. 9. 2016.
Po tom co jsem to prostudoval tak jsem tam nenašel příliš podrobně popsané možnosti zpevnění cesty k přejezdu.
Ale jelikož mají navazovat na skleníky A tak předpokládám, že tu cestu zpevnily již při výstavbě skleníků A.
Ale tedy minimálně SŽ (SŽDC) věděli, že se někde v blízkosti něco buduje.
„Jelikož stavba vyžaduje vybudování nové infrastruktury (studny, příjezdová komunikace), bude užívání stavby skleníků možné až po jejím vybudování a vydání kolaudačního souhlasu na tyto stavby.“
To znamená že přístupová komunikace byla vybudována a má kolaudační rozhodnutí? Měla by, když se skleníky používají.
Ještě lépe – na těch stejných mapách.cz je v režimu streetview vidět že na pozemku (vznikajících) skleníků stojí standartní kamion, logo jcihlova.cz tam si rovnou můžete přečíst nosnost 26t (bez rizika překročení max. hmotnosti, heh)…
Viz
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=107619248&newest=1&yaw=2.298&fov=1.571&pitch=0.256&x=18.4406638&y=49.9141658&z=18
no a když se koukne člověk tady https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=107619259&newest=1&yaw=1.697&fov=0.157&pitch=-0.003&x=18.4394479&y=49.9140792&z=18 tak já tam vidím i minimálně jednu stavební buňku-má okno
BINGO! Víte co by bylo opravdovým řešením? Mít takové Kokrhele (jiné než nosila babička Buriana na hlavě) kteří by vyfasovali ruční drezínu a byla by jejich povinnost podnikat inspekční cesty po našich železnicích a vše dokumentovat aby železnice nemohla říci, že se něco v okolí železnice co se železnice bezprostředně dotýká dělalo, upravovalo nebo vzniklo bez jejího vědomí. Ruční drezínu proto, aby měli dostatek času si vše pořádně prohlédnout a zadokumentovat.
A vy víte co má provádět na železnici v rámci běžné kontrolní činnosti? Co se provádí jak na přejezdech, mostech, tunelech a tratích? Jinak většinou SŽ ví co se v okolí trati děje.
Nevím a je mi to jedno, protože nejsem ani kontrolor a ani inspektor.
„Jinak většinou SŽ ví co se v okolí trati děje.“
Většinou to možná ví, ale nevypadá to, že by to byl tenhle případ. Kdyby to totiž věděla musela by se proti tomu ozvat. Nu ne?
Nebo ji to bylo že zákona jedno. Změní asfalt na přejezdu podmínky pro vlak?
GFM Tvůj příspěvek je úplně amatérský. Jako projektant vím zcela jednoznačně, že musím respektovat dráhu a už při přípravě stavby, rekonstrukce či jenom úpravy vše projednat s drážním orgánem. Ví to každý projektant, který řeší dopravní stavby a víto to taky každý stavební úřad.
Železnice má ochranné pásmo 60 metrů od osy krajní kleje a 30 metrů od drážního pozemku. Drážní pozemek vždy zahrnuje nejméně ochranné pásmu a v případě komunikace ještě nájezdovou část.
Tato problematika je, mimo jiné, součástí zkoušek odborné způsobilosti pro oprávnění projektovat.
Zde nehledejte viníky.
Děkuji za definici ochranného pásma, ale to jsem neřešil. Já se ptám, jestli to ví každý projektant, nejenom dopravních staveb? Ví to ten co kreslí domečky, nebo projektuje rybník? Nebo by to měl vědět. Já nehledám viníka, to je na někom jiném. V článku tvrdí SŽ že o ničem nevěděla, ale je tu již odkaz na stavební povolení, kde něco od SŽ je (já to nestahoval, nepůsobí to na mě věrohodné)
Kdo má kulaté razítko a bez toho nedostanete povolení ani na jeden větší skleník. Tak ten to ví.
Na to jsem se ptal. Tedy pokud každý projektant a úřad ví, tak SŽ nemůže tvrdit, že o ničem nevěděla. O to mě šlo.
Mno měl by… V českém Brodě nevadila absence údajů, jak vysoko RD se bude tyčit – tedy jak vysoko budou začínat zdi nad současným terénem. Bylo to možná až o metr výš, na rovině. A ignorovali i námitku účastníků řízení. Projektant navíc účastníkům tvrdil, že v zimě jsou nejkratší stíny.
Ale je to jen RD.
Takže přišel o kulaté razítko?
Vědí to všichni projektanti. Ochranná pásma podél čehokoliv jsou naprostým standardem.
Ví to i stavební úřad. Má seznam nutných povoleni, z nichž vyskrta ta, která nechce. Někdy je to až srandovní buzerace, například plynovou přípojku k RD v Ruzyni vám musí odsouhlasit Řízení letového provozu nebo tak někdo.
Spolužák ze Slap, musel mít při opravě baráku vyjádření, že se tam neplánuje stavba železniční trati.
A to má být polehčující okolnost?
To je jako šnažit se projet dodávkou myší díru, a argumentovat špatným projektem!
Vzdejte to, tohle vám nikdo nezbaští.
Nad silnicemi v obcích jsou běžně nataženy běžně kabely el. vedení a nikde není cedule,jak vysoko ty kabely jsou. Mám vysoký náklad, vjedu tam, strhnu vedení nebo mám rozum a nevjedu tam. Mám vlek, návěs, také nemusím vytočit každou zatáčku, protože se tam prostě nevlezu a je to prostě silnice. Vrtací souprava, kombajn, přeprava vánočního stromu atd. předpokládá nějakou přípravu na cestu.To zde asi vůbec neproběhlo. Myslet, že s tou soupravou vjedu všude je naivní.
Přesně to jsem psal včera na Novinkách, a místní pisálci se mohli zbláznit. velmi by mě zajímalo, jak to mohl stavební úřad schválil a co na to dopravka. Jinde dělají problém kvůli každému poloměru zatáčky a tady taková plánovaná doprava nevadila?
Spíš tady jde o to, kdo z „kompetentních“ o té přepravě vůbec předem věděl (a nebýt té nehody, ani po ní by se o ní nedověděl).
A teď teprve přijde na řadu i další „praní špinavého prádla“: nechtěl bych být v kůži osob vykonávajících správní agendu, která se týká té (silniční) komunikace a provozu na ní …
Před mnoha lety jsem potkal v provozu na silnici Pragu V3S naloženou borovou kulatinou a to co vezla byla opravdu síla a nic podobného jsem předtím neviděl a už ani potom.Dřevo do stran ani dozadu z ložné plochy nepřesahovalo, ale na výšku ho bylo…no spousta. Kabely vedoucí nad silnicí byly opravdu vysoko a i tak to bylo jen tak tak aby je nákladem nestrhla. Kdyby snad zafoukal vítr tak normálně lehne do jaké výše to měl řidič naskládané.
Asi velké všimné za odvoz najednou…
Fakt to byl masakr a já porvé viděl co tohle auto zvládne odvézt. Ale jet za ním bylo o strach a říkal jsem si, že tohle nemůže dobře dopadnout když ta výška byla snad víc než trojnásobek šířky vozidla
Tak to ta V3S musela mít nějaké prodloužené klanice.
Nebyla to klanicová nástavba. Byl to normální klasický valník, ale „klanice“ měla vytvořené z borové kulatiny.
Máte pravdu, u nadrozměrných nákladů je zcela na zodpovědnosti provozovatele, aby si prověřil, zda trasu lze projet s danou soupravou. Silniční normy vč. parametrů přejezdů garantují pouze průjezdnost vozidel splnujících stanovené limity. Jinak co se týče těch vedení nad silnicemi, u normálních souprav splňujících výškový limit, musí projet pod čímkoliv a pokud to není zajištěno, tak musí být před místem značka o snížené podjdezdné výšce. Ovšem opět, u nadrozměrné soupravy tu průjezdnost norma negarantuje a i když tam není značka o sníženém výšce, stejně se musí předem přesvědčit, že projede. A totéž platí i o těch terénních nerovnostech, ty zase… Číst vice »
A ono je to prave jinak, cokoliv pod 5m musi byt oznaceno a ne jednou lehly kabely ve vesnici, a policie doje zmeri vysku nakladu a jede se dal
Jen samé výmluvy….hnus…..označit komunikaci jako „pouze do 3,5 t “ a zákaz vjězdu nadměrných souprrav…to už nikoho nenapadlo….kvůli tomu musí zemřít strojvůdce……
Ale houby nadměrných souprav. Zákaz vjezdu vozidel která překračují svými vlastnostmi nějakou stanovenou mez. Tam by se klodně mohla pověsit nějaká limuzína i když se nejedná o nadměrnou soupravu. A co pořád někdo má s tím nad 3,5t? 3,5 tuny může mít u větší SUV nebo Offroad který to hravě zvládne stejně jako další nákladní vozidla která tuto hmotnost výrazně překračují. Omezení hmotnosti je naprostá hloupost když tady jde o délku/světlou výšku/rozvor náprav nebo počet náprav.
A to ten řidič si nemohl před výjezdem projít trasu na googlu? Dnes, v době internetu. To až na místě musí zjistit, že se tzv zasekl???
Rovnou se měla SŽ vytasit s jízdou na blind.
Přechodový úhel. To je to o co tady jde a nejen u vozidla, ale i v případě náprav přívěsu/ návěsu nebo mezi tažným vozidlem a vozidlem přípojným tedy mezi poslední nápravou tahače a první nápravou návěsu /přívěsu a s ohledem na světlo výšku rámu mezi nápravami
https://www.croy.cz/wp-content/uploads/2014/02/extremni-pohyblivos.jpg
Tohle nejde ošéfovat pouhopouhým omezením nad 3,5t protože takový osobák táhnoucí karavan by tam mohl mít úplně stejný problém.
zajímalo by mně co mluví ĆSN o přechodových úhlech na přejezech::: zkusíš to dohledat??? podle mně tento absolutně není v normě ani podle předpisu D1…
Tohle je spíš otázka na někoho kdo se v dané problemtice alespoň trochu vyzná, protože tohle není zrovna moje parketa a ani se to mému zaměření nepřibližuje. Ale zkusil jsem: „Konkrétní požadavky na umístění přejezdu, vzdálenost nejbližší hranice křižovatky a silnic, místních komunikací a veřejně přístupných účelových komunikací od nebezpečného pásma přejezdu, umístění přejezdu vůči výhybce, stanici, výhybně, odbočce či nákladišti, jakožto i možnosti umístění přejezdu v oblouku nebo v přechodnici s převýšením, zalomení lomů nivelety pozemních komunikací v prostoru přejezdové konstrukce i mimo ní apod., jsou uvedeny v ČSN 73 6380 a v SŽDC S3 Železniční svršek. “ https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/139626480/SZ_S4L4_20220101.pdf/5db45554-6392-4c36-ac3b-8f11cdd951c5?version=1.0… Číst vice »
Zkusil jsem a čeká na schválení . Třeba se od toho někdo zdatnější odpíchne protože mě tohle moc něříká.
str 33
6.1.1.
https://www.vut.cz/www_base/zav_prace_soubor_verejne.php?file_id=194968
O hmotnost vůbec nejde.
Původně to byla polní cesta pro i velmi těžká zemědělská vozidla, a ani po vyasfaltování se nikam do vyšší kategorie nepřeřadila. Hlavní vinu nesou ty skleníky, které tam prasácky lákají do pasti cizí silniční kamiony, nadrozměrnou dopravu a dokonce chtěli i nízkopodlažní autobusy..
„Prasácky“ tam kamiony, ale ne mimořádné pracovní soupravy, jezdí. Jeden můžete shlédnout na mapách.cz u skleníků.
Jak si představujete to prasácky?
Já bych to asi rozdělil na dva body:
– jak bylo legální a projektově uděláno připojení farmy k hlavní cestě
– pochybuji, že farma která pěstuje rajčata , sama začne stavět novou halu, zřejmě má k tomu nějakou stavební firmu která všechno zařídí. Ta si k tomu najde nějaké subdodavatele…
Teď se asi hledají všude všechny povolení a papíry od přejezdu, a nejsutnější na tom je, všechny zainteresované organizace by byli nejraději, ten kdo o tom rozhodl, už byl po smrti…
Osobně si myslím, že to skončí jako Studénka. ☹️
nesmí jinak už přestanu opravdu v naší zaprodané republice věřit na spravedlnost…a nezávislost soudů…i když …TOHLE SE MUSÍ OBJASNIT A PADAT ZA TO HLAVY !!!zemřel přitom člověk nadějný strojvedoucí DALIBOR ,který měl život před sebou, já osobně bych ho považoval za válečného hrdinu!!! jako miliony na zbrojení a na Ukrajinu se najdou a pár milionů na v uvozovkách zbytečný podjezd ne??? stačilo by ten stávající miochodem taky neoznačený podjezd o kus dál prohloubit a je po problému… Tak mně ještě napadá v jakém režimu užívání funguje ona farma pokud v dočasném určitě mají jako podmínku zkolaudování novou přístupovou komunikaci a… Číst vice »
To je poprvé co padlo jeho jméno…
Kdyby tam nebylo, bylo by to lepší.
Samozřejmě všichni co jsme v Bohumíně ho víme.
ale oni o něm už píši i na Facebooku https://www.facebook.com/photo?fbid=122122985408094655&set=a.122106573884094655
Ok, neviděl jsem
stavební úřad je přímo v Dolní Lutyni
Budu trochu přemýšlet nahlas. Takže někdy r, 2002 se rekonstruoval na koridorové trati přejezd v polní cestě v průběhu času od obce za tratí vznikl zemědělský areál se skladovacími prostory a řekněme čilým provozem nákladních aut. Od doby rekonstrukce došlo ze strany SŽ k několika údržbovým (modernizačním ) zásahům na onom přejezdu. Někdo změnil polní cestu na asfaltku i když v polích ale sloužící k dopravní obsluze výše zmíněné zemědělského areálu předpokládám že tu asfaltku někdo musel povolit a i kdyby nepovolil tak to jako SŽ nevykonává nějaké fyzické kontroly stavu svěřených zařízení že si jako nikdo nevšimnul že najednou… Číst vice »
davam palec, protoze ten kdo vydal stavební povolení, nutne musel narazit na SZ a tam na vydání kolaudace. toto by bylo všechno ok do bodu, nez SZ rekla, ze se s ni ale nikdo nebavil. možná změna polni cesty/panelky na asfalt, je rizena nejak jinak, ale z vyjádření SZ plyne, ze od r. 2018 o ničem nevi a nikdo si niceho nevsiml… takze asi zacit u orgánu, který vidal stavební povolení a pak dokumentaci, kdo a jak řešil přítomný prejezd… se to rika, vim! ale je to takové tajemné!
Drážní úřad musel vydat to stavební povolení. Takže organizace, která je přímo nadřazená SŽ.
Komunikace to byla, vyasfaltovaní mohlo proběhnout se souhlasem majitele sousedních pozemků. Majitel pozemku mohli být v té době ČD a předpokládám, že nebyl důvod jej nevydat.
Přejezd spadá pod drážní úřad, ostatní komunikace pod místní stavební úřad.
teď jsi na to kápnul !!! v panorama si porovnejte roky 2013 a 2023 je zde něco hodně špatně nemyslíte???? policie by zde měla ODEBRAT VZORKY NÁJEZDOVÉHO KLÍNU !!! a dojde se k závěru že se tento přejezd ještě jednou dodatečně upravoval dříve zde tady takové problémy nebyly!!! všimni si popraskaného a napojovaného asfaltu vrstva popraskání…. je po celé délce vozovky tohle se stane jedině vlivem těžké nákladní dopravy je zde jasmě vidět to dopojování dvou vrstev obalované směsi…a ty rýhy svědčí o tom že byl zvýšen o cca 15 cm ale nikdo už zde nezměřil sklonové poměry…!!! které se… Číst vice »
ano, jsou tam vidět i jiné pražce – světlejsí v roce 2023, takže se přejezd upravoval později
Tak to jsem zmaten. On někdo zrušil vyjádření Správy řeleznic k žádosti o stavební povolení? Navíc vlastník nemovitosti je povinen sledovat úřední desku.
on totiž řidič a to bez jakéhokoli rozdílu – řidič osobáku, autobusu či náklaďáku anebo traktoru by měl dle nějakých předpisů – silničních, znát – podotýkám znát šířku, výšku a v neposlední řadě i světlou výšku – tedy tu nejnižší výšku svého vozidla – no a pak jestli má v hlavičce něco jako provozuschopný mozeček by asi věděl a dovedl usoudit zda daný konkrétní úsek cesty projede či neprojede. No a náš pan řidič asi neví jakou má jeho souprava světlovou výšku a kudy tedy projede a kudy ne – stačí jenom trochu přemýšlet u práce – tady nejsme na… Číst vice »
A musí znát i parametry silnic.? To ale není odpověď na to stavební povolení. Tenhle také neznal parametry vozidla je to silnice I/18. https://www.pribram.cz/clanek/v-husove-ulici-se-zasekl-autobus-silnice-je-neprujezdna/13369/
No ale v roce 2018 tam nebyla a ted už tam je specialni značka zákaz odbočování vlevo pro autobusy. Takže v tom byl chudak taky nevinně, prostě špatně navržená silnice mimo normu.
Také to trvalo a těch visících autobusů tam bylo víc například https://www.pribram.cz/clanek/jiz-otevreno-husova-ulice-byla-uzavrena-blokoval-ji-uvizly-autobus/4862/
no co k tomu panu Petrovi dodat, svého času jsem jel se svým bavorákem kdesi po silnici I. třídy někde kolem Vysokého Mýta, Ty parametry silnice jsem pochopitelně neznal ale když jsem viděl ty vyjeté koleje od kamionů – přičemž jsem znal svétlou výšku svého auta – tak si říkám “ do těch kolejí nesmíš sjet, neboť něco zcela určitě na spodku urveš“ – stačilo jenom použít selský rozum a dívat se kudy a kam že to jedu, no jel jsem tedy po vrškách mezi kolejemi a projel, ale kdybych sjel do koleje, zle bych určitě dopad
No někdy to na těch autech je vidět, jak řidiči znají nájezdové úhly a dovedou je odhadnout. Odrbaný nárazník na spodní hraně je snad nejběžnější opotřebení. Slušná auta tam mají místo plastu gumu, aby si lízátko neobrousila.
už jsem to zde psal že toto asi byla černá jízda bez potřebných povolení taky to tak na mně posobí tímto dojmem…poslat takový kolos po tmě bez doprovodu no tak to je přinejmenším …obecné ohrožení z nedbalosti s následkem smrti… a vinu ponesou rovným dílem všichni jak SŽDC za zanedbávání kontrolní činnosti tak dopravce tak i stavební úřad, pokud se prokáže že stavba vznikla na černo…a není doposud zkolaudována…
Doprovodné auto tam bylo. Jen není na fotce.
Z jiného soudku. Nikde jsem na této komunikaci neviděl dopravní značku s informací, že se komunikace v zimním období neudžuje. Jak je to s její údžbou? Je obvyklé, že se neudržují málo vytížené a naopak udržují kde je údržba potřeba. Jak je to tady? Jestli tady jezdí kamiony běžně pro rajčata údržbu předpokládám a tedy předpokládám, že to je silnice a ne polní cesta. Omezení tam žádné není tak pak nevím proč by ten přejezd nemohl použít autobus nebo cokoliv jiného. Podle toho jak zní nadpis si asi někdo myslí, že řidič je jasnovidec a ví i bez předchozího upozornění… Číst vice »
V předposlední větě má být on
Je to oficiálně polní cesta, a na té druhé straně od železnice dokonce soukromá.
Cesty navazující k přejezdu jsou účelové komunikace.
Příjezdové cesty k přejezdu jsou osazeny dopravní značkou zákaz vjezdu vozidel nad 3.5 tuny mimo zásobování. Předpokládám že vrtná souprava nic zásobovat nejede.
Zase. Ty značka na některých místech sice jsou, ale v tomto směru je pouze na jediném a to tady (ta odbočka vlevo,vpravoje zančeno pro nákladní dopravu :-))
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=106444868&newest=1&yaw=0.465&fov=1.571&pitch=-0.376&x=18.4305870&y=49.9000312&z=20&base=ophoto
Jenže to už je přes soukromý pozemek a tam za značení odpovídá majitel . To, že pouští nad 3,5t, anamená, že má patřičnou dokumentaci že komunikace splňuje normy.
Dodatková značka „mimo zásobování“ značí, že je tam povolen vjezd vozidlům zajišťující zásobování nebo lékařské, opravárenské, údržbářské, komunální a podobné služby, vozidlům přepravující osobu těžce zdravotně postiženou, vozidlům taxislužby a vozidlům, jejichž řidiči, provozovatelé nebo přepravované osoby mají v místech za značkou bydliště, ubytování, sídlo nebo nemovitost
Bezpečných přejezdů, kam by ale normální člověk dobrovolně ani nevjel, je spousta, třeba přejezdy pouze s kříži, kde je traťová rychlost vlaku 100km/h Pro nevěřící viz zpráva Drážní inspekce https://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Cermna_Borohradek_200721.pdf
Měl by se v tom konečně udělat pořádek. Zvlášť když Drážní inspekce píše k přejezdům jedno bezpečnostní doporučení za druhým …
Přejezdy jsou zabezečovány podle toho, jaká je traťová rychlost. Zabezpečení křížem je přípustné až do rychlosti 100 včetně.
Dovolím si citaci 🙂 ze Zprávy DICR … již k 27. 12. 1967 bylo zřejmé, že traťová rychlost větší než 60 km·h-1 je na železničních přejezdech zabezpečených pouze výstražným křížen problém, a proto obecně nesmí být nově takové přejezdy zřizovány. … Takže asi tak a doufám, že SŽ to nedotáhne s těmito přejezdy do dalšího století 🙂
Mělo by to všechno být měřený v něčem, čemu každej spravnej Čech rozumí! Kolik pevně spojených Octavii může přes přejezd přejet, než jedna z nich začne dřít/zvedat ostatní. Samozřejmostí by byly různé specifikace, takže RS, Scout a klasická Octavia! A před každý přejezd dat takovou značku, vystihující počet Octavii! A teďka od humoru trošku dále, takže Iveco Crossway LE je speciální souprava? 😀
Tak jsem zmaten. Je to zkolaudováno jako silnice či to není zkolaudováno jako silnice? Je ten přejezd zkolaudován jako přejezd či není zkolaudován jako přejezd? Pokud je a je, tak o čem SŽ žvaní?
SŽ ani náhodou nežvaní, ale pouze konstatuje realitu: silniční komunikace na tom přejezdu (P6512) je podle aktuálního „Seznamu přejezdů (ke dni 14.02.2023)“ zanesena jako komunikace třídy „D1 – místní komunikace – pěší a obytné zóny“ – a podle ČSN 73 6110 a TP 103 platí pro „Místní komunikace funkční skupiny D“, konkrétně pro podskupinu „D1“, že jsou to „komunikace se smíšeným provozem, motorová doprava je vyloučena či dovolena za stanovených podmínek“. SŽ tak v podstatě jen potvrdila, k čemu jsme doěli v debatě k předchozímu textu na téma té nehody: že pro použití té komunikace (úmyslně nepíši silnice) tím monstrem… Číst vice »
Není žádné omezení vjezdu čehokoli na tuto komunikaci. Pokud by něco takového bylo, je povinen správce komunikace to vyznačit na vjezdu na tuto komunikaci, ale to se nestalo.
Nerozporuji, že to „v terénu“ asi vyznačeno není – já jen popisuji, co je „v papírech“ (a lze to najít i na Internetu) – a pokud to odpovídá tomu, jak to má vypadat i „v terénu“, tak je někdo konkrétní odpovědný za to, že to tak má „v terénu“ skutečně i vypadat. A je-li ta komunikace skutečně třídy „D1“, jak to uvádí Internet, pak ten „někdo“ sedí patrně na obecním (?) úřadu v Dolní Lutyni.
Na veřejné komunikaci to omezení je. Není na výjezdu ze soukromého areálu, přes který ho pouští jeho majitel.
to je to co jsem psal včera, silnice K Bezdinku je ve vlastnictví státu, hospodaří s ní Státní pozemkový úřad, silnice pod přejezdem je soukromý majetek vlastníka těch polí tam. No a teď kdo měl konat?
Především šofér. Ve vesnicich běžně přecházejí kabely nad silnicí s el. vedení z jedné strany na druhou a jsou bůch ví jak vysoko nad vozovkou. Vysoký náklad na korbě to vedení lehce strhne, když šofér ňouma tam pojede. Viděl jste někde značku jak je vedení vysoko?A přesto je to silnice. To by u každé silničky muselo být tisíc omezujících značek.
Že by s veřejně přístupnou komunikací hospodařil Státní pozemkový úřad, to je nějaké divné: možná s pozemkem pod tou komunikací, ale že i s vlastní tou komunikací, o tom pochybuji – ta asi patří spíš do správy a péče obce.
však se podivejte do katastru – ulice K Bezdinku, parcelní číslo 4161/1, https://nahlizenidokn.cuzk.cz/VyberParcelu/Parcela/InformaceO vlastnické právo má Česká republiky, příslušnost hospodařit s majetkem státu má Státní pozemkový úřad
jestli to mají nějak dohodnuto s obcí Dolní Lutyně, že jim to tam budou uklízet nebo nějak opravovat to nevím, pokud ano, tak zadarmo to ta obec asi dělat nebude, proč by obec měla hospodařit na něčem co není její a nemá ve správě
Obec má tu komunikaci určitě ve správě.
„pod“ v tomto případě znamená „vedle směrem na sever (dolů po svahu)“
ano, napsal jsem pod, ale myslel jsem jako pod tím náspem s tím přejezdem směrem k těm skleníkům
A asi i stavební úřad, který povolí takovou velkou stavbu bez dostatečného příjezdu.
pokud farma nebude mít dostatečně kapacitní komunikaci a napojení na silniční síť tak přeci nemůže být zkolaudována nebo snad ano o???
užívání farmy musí probíhat v dočasném režimu… ale to by něměla ani svoje č.p…a na listu vlastnickém by bylo v poznámce dopsáno ELV stavba v dočasném režimu užívání… je to něco podobného jako věcné břemeno..v poznámce u náhledu do KN an ELV lze dohledat…
tady někdo poslal to stavební povolení a ona je to opravdu dočasná stavba na 30 let
Ehm, použití komunikace jakýmkoli vozidlem musí mít stanoveny podmínky.
A jste schopen u silnice rozlišovat třeba takové detaily jako třídy?
„Správa železnic: Přejezd u Lutyně je bezpečný, ale není pro speciální soupravy“
A co pro nízkopodlažnáí autobusy? Pro ty je? Nebo je nízkopodlažní autobus speciální souprava?
Nehledejte problém kde není. Aby tam ten bus mohl jezdit, museli by doplnit pod značku zakazující vjezd nad 3,5tuny, že neplatí pro bus. A podle toho, jaké silničky k přejezdu vedou, nebyla by to asi jenom formalita. Podle vyjádření SŽ přejezd při reko evidentně vyasfaltovali, ale to samo o sobě neznamená, že tam může jezdit kdejaká souprava. Proboha lidi, používejte hlavu. Když se auto šprajcne v úzké boční uličce, taky v tom bude řidič bez viny, protože tam nebyla zákazová značka.
Ano, jestli se auto zasekne v úzké uličce, kde nebyl zákaz jízdy pro vozidlo o šířce xy, tak to je chyba správce komunikace a hradí škodu tím způsobenou. Přejezd nebyl nijak vyznačen pro zákaz aut nad 3.5t, stejně tak i příjezdová komunikace, která vedla horem a neobsahovala ani jeden zákaz pro auta nad 3.5t. Jestli na tu silnici a přejezd nesměla souprava nad 3.5t mělo to být značeno, po celé komunikaci, ne do první křižovatky, kde se napojila objížďka pro auta nad 3.5t.
https://mapy.cz/s/dohohusazo
přesně tak jak říkáš v základní mapě je sice uvedena zákazová značka přes areál firmy B14 ale fyzicky???
Nízkopodlažní autobusy jezdí pravidelně po asfaltovaných polních (účelových) cestách? To jsou mi panečku novinky….🙈 Selský rozum se stále více u lidí vytrácí…
Na tom přejezdu by uvízla nejspíš i Octavia s vozíkem, to je podle vás něco mimořádného na polňačce? Má tam být zakázková značka. A opravdu, selským rozumem, bych očekával, že přes přejezd v takovém kolosu, jako je Octavia a vozejk můžu projet 🙂
Když tam neuvízne obyčejný kamion, proč by mělo osobní auto?
A o tom jsou k dispozici fotografické důkazy že se tam kamion (Tahač+3nápravový návěs, nosnost 26tun, abychom so rozuměli o čem se mluví) „úspěšně“ dostal…
Jasně, u nás autobusy jezdí v takových kotárech běžně a kdyby tenhle přejezd bylo možné takovým autobusem přejet tak by takové autobusy jezdily i tady. Z jednoho z minulých článků: „Jednání o autobusech přes přejezd To, že přejezd nemusí být úplně v pořádku, naznačuje i jiná skutečnost. Loni na podzim proběhlo jednání o možném zavedení autobusové dopravy na svoz zaměstnanců do areálu farmy. Dopravce ale upozornil, že by nemusely nízkopodlažní autobusy projet. „Přítomen byl zástupce dopravce, který upozornil, že by měla Správa železnic prověřit, zda přes tento přejezd nízkopodlažní autobus bezpečně projede,“ řekl serveru Novinky.cz náměstek moravskoslezského hejtmana pro dopravu… Číst vice »
V podobných „kotárech“ https://mapy.cz/turisticka?pano=1&pid=98107415&newest=1&yaw=2.175&fov=1.571&pitch=0.351&x=17.7508628&y=50.2353206&z=17 busy jezdí.
Mají JŘ udělány tak, aby se míjely na místě, kde se vyhnou.
Kdyby tam poslali nadměrnou soupravu, bude mít problém i bez přejezdu.
Nemyslím si. Pokud by tam bylo protřeba něco dovézt dalo by se to. Víte, ono je někdy potřeba dovézt něco někam kde by to člověk nečekal. Třeba takový harvestor, vyvažečka nebo podobné stroje se často vozí po opravdu bídných cestách a jde to. Musí to jít. Jenže na to se často používá jiný typ návěsu než byl použit tady.
https://youtu.be/bXLGrR37esM?t=224
takže v tomhle přebujelém sttátě plném úředníků a razítek musí uběhnout rok aby se začalo něco řešit a nebo musi vyhasnout lidský život a řeší se to hned??no to je mi panečku postup!!! ta ulice by se mněla přejmenovat na počest strojvůdce Dalibora Žáka …
asi se budu opakovat ,ale dříve se zde tolik nejezdilo byl to polní přejezd krásný docela rovný stačí porovnat obě panoramy……roky 2013 a 2023 poté se zde začalo stavět za tratí… rok 2020 cca …následně byl zmodernizován koridor koleje naklopeny a niveleta vozovky zvýšena o cca 15 cm..v roce 2022 .. .hm.. takže SŽDC dva roky nevědělo že zde vzniká nějaká stavba??? to už v té době nemohli přejezd přeložit do podjezdu??? opravdu je potřeba aby umírali na železnici a na silnicích lidé a peníze šly na zbrojení a na Ukrajinu??? jak dlouho se jíž mluví o podjezdu ve Studénka… Číst vice »
koridor byl realizován 2002 nikoliv 2022
Ok díky za opravu, ale i tak se mi to nezdá tady se jedná evidentně o černou stavbu…která snad ani nemá platné povolení a kolaudaci jinak si nedokážu představit fakt že SŽDC tvrdí že o ničem nevěděla…ale ten pás pozemku pod tratí vypadá taky zajímavě _majitel neuveden…jedná se o pár metrů..jako by zde už byla silnice směrem od podjezdu…hm:::je něco shnilého v tomto státě…
Proč by SŽ dobrovolně zvyšovala úroveň přejezdu na koridoru, kde jej má rušit. Přejezd který tam je má vyloučenou motorovou dopravu – je pouze pro pěší a pro motorové vozidla s povolením. Chce -li tam mít skleníkář příjezd splňující normy, musí si jej postavit sám…
Takze tomu udelame nejake shrnuti: Nizkopodlazni autobus je specialni vozidlo Podvalnik ktery je schvalen pro provoz tam proste muze jedine tam byt natvrdo znacka omezujici hmotnost nebo delku SŽ je skostnatela nefungujici organizace takze se s ni nikdo nechce o nicem bavit a proto tak nevedi o pulce veci, stejne jako distribucni spolecnosti elektriny taky nefunguji a chovaji se arogantne ŘSD je trochu jina liga hned nekdo od nich dobehne a da se komunikovat resit navrhovat reseni A na vystavbe je to asi videt jak ktera organizace funguje Nechte uz prosim obvinovani prepravni firmy ridice farmy a jinych hliupych hospodskych… Číst vice »
JJ, autobus a souprava. Ha ha.
Fajn, tak s poslední větou začněte prosím u sebe.
A ta místní komunikace je schválená (má technické parametry) pro provoz autobusu a toho podvalníku?
Přejezd rozhodně nemá. Je v kategorii „vjezd vozidel pouze na povolení“.
No počkat. Pokud někdo změnil polní cestu v komunikaci muselo proběhnout stavební řízení. A protože SŽ jako vlastník sousedního pozemku byla účastna na tomto řízení tak o tom musela vědět. Každopádně ohledně nehody viníkem je především přepravní firma. Ta musí tyto věci prostě předpokládat. Chyb je tam více, ale to život strojvůdci nevrátí. Je důležité aby se poučili ti kteří nesou své částečné viny.
„Uvedený počin nebyl ze strany farmy, obce nebo jiných správních orgánu se Správou železnic projednán nebo koordinován,“ dodala Matásková.
Podle tohoto SŽ asi účastna ničeho nebyla. Pokud je tahle věta pravda, a její prověřění bude Policii ČR trvat na příslušném stavebním úřadu pár minut, tak si to doufám někdo odsedí…
Ano to je věc dokazování. Pokud to by bylo bez povolení konal příslušný stavební úřad?
Otázkou je, jak může stavební povolit výstavbu takového velkého areálu skleníků, když tam není dostatečný příjezd?
Neměl by. Ovšem kdoví k čemu tam kdy došlo.
Stavební ůřad vydal stavební povolení a ve stavební povolení je věta, která popisuje jak bude zajištěna dopravní obslužnost stavby ze silnice I/67.
No, ve své praxi jsem se nejednou setkal i s tím, že černou stavbu provádělo i samo město.
no třeba vše neproběhlo tak jak legislativa ukládá. Zda není zakopaný pes na místně příslušném obecním úřadě v Dolní Lutyni
Takže nám správa říká, že běžný linkový autobus je speciální souprava, když tam teda neprojede. A je zcela bezpečné na přejezdu drhnout břichem s běžným vozidlem. To jako fakt?
Do toho areálu jezdí nějaká pravidelná autobusová doprava?
Ne, ale proveřovali tuhle možnost a právě na hrbatém přejezdu to padlo
asi proto, že v roce 2002 nikdo neřešil, že nízkopodlažní autobus bude jezdit do pole.
ON je nějaký rozdíl v označení přejezdu na místní komunikaci a na silnici třetí třídy?
V označení přejezdu ne, ale v klasifikaci té komunikace, a tedy v tom, co po ní smí jezdit – na komunikaci třídy „D1“ nemá motorová doprava co dělat, leda by pro ni bylo vydáno adekvátní povolení.
Kdo a kdy na tomto konkrétném, do pole vedoucím, přejezdu prověřoval možnost provozu linkových autobusů?
Nějaký relevantní odkaz prosím.
Není třeba prověřovat pokud se ví, že ten autobus díky světlé výšce a rozvoru nemá šanci. A kdyby to náhodou bylo jen tip ťop u prázdného změna může nastat u obsazeného.
Majitel skleníků chtěl pro zaměstnance prodloužení linky až k firmě. Dávno už nevede přejezd do pole. Použijte Mapy. cz
tohle víš nebo to je dohad???jako je fakt že po zvednutí a naklopení zatáčky zde drhne kde kdo hlavně vozidla 8 metrů a výše délky ale z náhledu do KN mi připadá jako by zde už byla silnice vedoucí směrem dozadu k podjezdu ale nedaří se mi dohledat majitele??? je to záměr nebo zde něco strašně smrdí???vysvětlovalo by toi potom ten fakt že SŽDC o žádném záměru údajně informována nebyla !!! taky proč když je mezi pozemky další vlastník ????
Zkuste se zajet podívat na běžné polní přejezdy, většina z nich je povrchově poškozena stroji zemědělské techniky, stavebními stroji, zimní údržbou – pluhy rozpárané přej. konstrukce. To se prostě běžně stává. Veliký kombajn, veliký traktor s obrovským strojem za sebou. U takový strojů byste musel stavět pouze dokonalé přímé a rovné přejezdy. Je zcela běžné jet za tmy nadrozměrnou přepravou přes takové místo bez obhlídky či kontroly předem a bez doprovodného vozidla před soupravou? Cokoliv z tohoto povinného úkonu by možná zachránilo lidský život. A když se majitel firmy vyjadřuje nad „špatným“ přejezdem jen dokazuje jeho poněkud neznalý přístup bez… Číst vice »
No podle všeho to bola černá jízda bez potřebných povolení…jak jinak si vysvětlit absenci paní Colombovéa její výpovědi a fakt že řidič vezl soupravu takhle v noci??? jak již zde bylo řečeno v komentářích asi všechno ztroskotalo právě na tom hrbatém přejezdu…jsem zvědavý na závěry vyšetřování a zda bude obviněn -nikoliv řidič jak to bývá zvykem ale určitá zatím nespecifická právnická a fyzická osoba…alespoň tímto směrem se nyní ubírá vyšetřování případu této neštastné události… bohužel všechno bylo načasováno dosti neštastně a jak už zde zaznělo pokud by rychlík neměl zpoždění sice pár minut ale měl tak mohl strojvůdce Dalibor žít… Číst vice »
U nás mezi Poříčím a Týncem nad Sázavou jsou všechny přejezdy místních komunikací osazeny dopravní značkou zákaz vjezdu nákladních automobilů delších než 9m . Kdyby tuhle značku měli u Lutyně tak tam ten nízkopodlažák nevjel! Přitom o problému s průjezdem věděli už od toho dopravce který tam jezdí mikrobusem místo normálním autobusem!
Ještě dodám tohle:
https://zdopravy.cz/rychla-reakce-policistky-a-strojvedouciho-zabranila-srazce-rychliku-s-kamionem-160400/
Stalo se totiž i na objížďce, kam toho kamioňáka nasměřovala policie. Je se štěstím nedošlo ke srážce.
A teď je otázka, zda ho tam policie mohla nasměrovat? Zda je každá cesta automaticky uzpůsobená pro kamionovou dopravu?
Jen říká, že na této místní komunikaci se při navrhování technických parametrů přejezdu s provozem autobusů a jiných delších souprav nepočítalo, nikdo to nenavrhoval a nepožadoval.
Běžný linkový autobus nemá na komunikaci třídy „D1“ co dělat – leda by pro takový případ vydal příslušný správní úřad (= obec Dolní Lutyně) adekvátní povolení.
Zcela upřímně nechápu to obviňování SŽ. Ano, ve spoustě příkladu má máslo na hlavě, ale v tomto případě? Fakt jsme tak bohatí na to, abychom každý přejezd v republice měli uzpůsobený i pro nadrozměr, jak se tu někteří snaží prosadit?
Problém zde vidím jednoznačně na straně firmy, která zde nově vybudovala zemědělský areál a úřadu, který to vůbec povolil.
SŽ oprávněně kritizujme za spoustu jiných věcí, zde to ale dle mého není na místě…
Před každým mostem/podjezdem/zúžením je na případné omezení průjezdnosti upozorněno dopravní značkou. U přejezdů svobodavíproč ne…
Ne každý most je uzpůsobený na nadrozměr, ale v tom případě má před sebou značku. Když tam nebude a propadne se tam kamion, taky kritika příslušné KSÚS nebude na místě?
Chápete, že takový přejezd je prostě past?
Pokud si někdo na vlastní pěst postaví z polňačky „dálnici“ bez informování majitele přilehlých pozemků , jak to z textu SŽ vyplývá, tak za to nemůže být SŽ odpovědna.
V tomto případě tam tu dopravní značku měl umístit ten, kdo ty stavební úpravy komunikace do současného stavu proved. Je to jen jeho vina.
Vy víte, že to někdo přestavěl bez stavebního povolení????
Přečtěte si laskavě celý článek, nebo se raději ještě lépe vraťte „diskutovat“ na Parlamentní listy:
„Uvedený počin nebyl ze strany farmy, obce nebo jiných správních orgánu se Správou železnic projednán nebo koordinován,“ dodala Matásková.
Hezký, ale mám jistotu, že mluví pravdu? Tohle prokáže jen vyšetřování. Jinak vaše ostatní připomínky nemá cenu komentovat.
Jste snad jasnovidec?Jak víte,že Horal vedl diskuzi na Parlamentních listech?
co když si to udělali jako opravu ? Odpověď určitě znají na obci
SŽ budovala přejezd a jaké má parametry snad ví. Když tam doteď i všechny stavební stroje projely, neznamená to, že tam musí projet takový, co se tam ocitl poprvé.
jenže tady je majitelem silnice evidentně stát!!! přejezd patří SŽDC a teprve 20metrů od kolejiště je teprve soukromé pole…komu patří těch zbývajících pár metrů pozemků???
Chápete, že přejezd jen převádí komunikaci před/za, která má nějakou kategorizaci, nějakého vlastníka, nějaké parametry (nic z toho není SŽ)? Chápete, že pro danou kategorii cesty jsou nějaké parametry? SŽ tvrdí, že parametry jsou splněny – to se jednoduše ověří, protože přejezd není zásadně poškozen nehodou; takže se to dozvíme po přeměření/vyšetření nehody.
tak bylo by načase aby SŽDC informovala jaké jsou parametry přejezdu kategorie D1 místní účelová komunikace…jsem zvědavý na její vyjádření…a taky komu vlastně patří těch pár metrů sousedních pozemků,když o stavbě nevěděla…tady něco hrozně smrdí…je něco shnilého ve státě…při nahlížení do KN v mapách .cz se mi nepodařilo dohledat majitele pruhu pozemků mezi pozemkem SŽDC a soukromým vlastníkem…jinak není možné aby o takto velké stavbě jako soused nevěděla jak tvrdí ve svých prohlášeních…
Přejezd je v kategorii „vozidla jen na povolení“
Váš názor mi přijde smysluplný a k zamyšlení odpovědných.
Mě ne. Existují legislativní pravidla.
Ano máte na svůj názor nárok.
Jenže nízkopodlažní bus není speciální souorava. Aby to nebylo jako ve Vratimovicích 2019, kde DI zjistila, že přejezd limity normy překračoval.
https://www.dicr.cz/files/uploads/Zpravy/MU/DI_Vratislavice_190122.pdf
Co s tím má firma provozující farmu společného??? Jí nepatřil ani stavební stroj, ani přepravník. A firmě tam stavbu povolil stavební úřad si to postavit. Největší podíl nese přepravní firma. Ta si měla zjistit parametry příjezdu na místo kam dopravuje náklad. Pokud měla pochybnost o přejezdu měla buď zvolit jiný transport, nebo alespoň informovat SŽ o potřebě to přes trať přepravit. Jistě se dalo najít okno kdy nebude projíždět vlak případně pozastavit provoz na nezbytně nutnou dobu.
Má to dvě roviny. První je vozidlo, které způsobilo nehodu a jeho charakter (zřejmě nadměr), který tam teoreticky mohl projet po řádném projednání a kolejové výluce ( bezpečnostní opatření). Druhá rovina je poněkud “svérazné” připojení komunikace z farmy roku 2018 na původní přejezd z toku 2002….
A ještě bych doplnil třetí „rovinu“: je-li ta komunikace stále třídy „D1“, jak praví aktuální „Seznam přejezdů“, tedy taková, že na ni normálně nesmí „motorová“ doprava, bylo vůbec nějak (a jak) projednáno, že po ní ta souprava vůbec smí už od silnice projet, když ta komunikace není pro „motorovou“ dopravu určena?
Jaké svérázné? Celé to vzniklo při stavbě koridoru a zvětšení převýšení, žádná soukromá firma na přejezdu a okolí nic svérázně nepřistavovala.
Maximálně položila nový asfalt daleko za přejezdem, jak je vidět zde: https://mapy.cz/turisticka?pano=1&pid=107619304&newest=1&yaw=4.087&fov=1.399&pitch=0.540&x=18.4377110&y=49.9123990&z=17
popojed si o deset metrů směrem k přejezdu a zvětši si detail napojení možná tě něco trkne do očí…
Podívej se na mapu toho místa z r.2013.
Asfalt přejezdu končí dole za hrbem, už v rovině. A odtud, v té rovině, byla dostavěna asfaltka dál ke skleníkům.
To je omyl. Někdo zrealizoval asfaltku na polní cestě ( parcela 4278/1) a celé to propojil na přejezd P 6512. Tím se vytvořila souvislá zpevněná komunikace , na kterou se převedla veškerá silniční doprava ke skleníku.
hodně svérázné připojení.. stačí si prostudovat KN a vlastníky…
Ta farma s tím má společného to, že normálně by na ty pole skoro nic kromě traktorů nejezdilo, ale oni tam lákají soukromé dálniční kamiony, aby co nejlevněji bez překládky rozváželi rajčata do maximálních dálek, a objednávají speciální tahač, a zjevně je jim úplně jedno, kolik vozidel se tam poškodí, kolik dlouhých vozidel tam dokonce uvázne.
Stavba skleníků předpokládala zvýšený nárok na přístupovou komunikaci. Odtěžení ornice z plochy 0,2 km2 = buldozery, nakladače, odvoz zeminy minimálně 5000 solidně naložených Tater. Dovoz konstrukcí skleníků, jeřáby pro vlastní stavbu, plus spousta jiné techniky. To všechno nechal starosta bez povšimnutí jezdit po místní klikaté komunikaci, úrovně solidní cyklostezky, v zástavbě rodinných domků. Možná mu za to Lutyňáci dokonce děkovali. V době od začátku výstavby do neštěstí na přejezdu, už mohlo být s dopravou tolik zkušeností, že by stálo zato dodatečně vybudovat – třeba provizorní panelovou – komunikaci k silnici na Věřňovice. Pátrání po „oficiálním“ viníkovi mně nepřísluší. Nepasuje mně… Číst vice »
pokud SŹ byla jako vlastník pozemku seznámena s tím co tam vyroste tak neměla s tímto souhlasit vina je taky na jejich bedrech že si to tu nepohlídali a opomínají kontroly!!!
Nelze omezit výstavbu mimo ochranné pásmo dráhy, že se to SŽ nelíbí. Zásadní je neřešenŕ silničního napojení ze strany farmy. To se již SŽ týká…
Protože přejezd je veden jako s vyloučenou motorovou dopravou mohou tam klidně dát pevné (třeba s cyklistickým průjezdem) závory.