Správa železnic představila novou nádražní budovu pro Chodov, starou zbourá
Nová nádražní budova Chodov, vizualizace. Pramen: Správa železnic
Definitivně se tím naplní osud staré výpravní budovy, která je značně zchátralá
Osobně si myslím, ač tedy nejsem místní, že ta budova je rozměrově akorát, akorát se chce více přemýšlet, jak s ní hospodárně naložit, tak, aby nějak vypadala a byla pro správce výdělečná (v patře byty, dole služby)..aby to nádraží prostě žilo. Nějaký upravený trávníček se skleníkem a zakrouceným chodníčkem je sice pěkný ale absolutně mimo pro představy o tom, jak má vypadat nádraží.
A jak má tedy vypadat nádraží v místě nikoho?
Když se na to podívám z pohledu cestujícího, tak si řeknu, proboha proč je to parkoviště tak malé a proč je ta nová budova tak daleko od nástupišť. Pokud chceme dostat lidi do vlaků, tak už by se SŽ a projektanti měli konečně nad sebou zamyslet a dělat vše proto, aby tyto vzdálenosti byly co nejkratší, protože lidi jsou líní udělat krok navíc a tak radši jedou autem. Jeďte se se podívat do Švýcarska – tam je přestup z vlaku na bus (někdy i na loď či lanovku) jen pár kroků a mnohdy je to jen na opačné hraně nástupiště.… Číst vice »
No úplně nevím, co byste si představoval. Jako budova mohla teoreticky asi mohla být hned u vnějšího nástupiště, ale byl by to rozdíl pár desítek metrů. Jestli je pro většinu problém dojít těch pár metrů, tak by bylo spíš vhodné zamyslet se nad tím, co se stalo se společností a ne nad tím, jak se staví nádraží. Přestup hrana-hrana je sice fajn, ale je to možné pouze v přestupech z vlaků jezdících k danému nástupišti a navíc je to zase otázka pár desítek metrů. Velikost parkoviště komentovat nebudu, protože nevím, jaká je tam poptávka.
Takže jsme přišli pěšky po Nádražní ulici. Dojdeme na vrátnici, totiž k nádražní budově. Prší. Stahujeme deštník. Kupujeme lístek. Jdeme ven, roztahujeme deštník. Jdeme do podchodu, stahujeme deštník. Vylezeme na peron, roztahujeme deštník, dojdeme k přístřešku. Stahujeme deštník.
Lidi jsou líní, tak je budeme cvičit aspoň v manipulaci s deštníkem.
Ono stačí mít pořádné a projednaní územní plány a příslušné technické podmínky pro stavby. Tak to bývalo. Dnes si každý vmýšlí vše podle svého a vinou je i to, že ti, co to projektují, veřejnou realitu neznají a veřejnou dopravou nejezdí a tak o tom nic neví. Prostě požadavky a zájmy cestujících neznají.
A Opatov zase nic.
Já jsem z nádražácký rodiny a chvíli jsem i z nadšení pracoval na MD (nadšení nevydrželo), ale poslední dobou jsem dospěl k závěru, že SŽDC dostává těch peněz příliš mnoho. Ta střecha je báj vočko za dvě mega a teď půjde k zemi. Bodejť by si to netroufli, když ví, že na každou blbou přestavbu venkovského nádru dostanou miliardu, jen ti fikne :-(.
Pořád lepší než na Slovensku, kde ŽSR naopak dostává příliš málo peněz a nejsou ani na základní údržbu, což znamená, že za pár let se možná zavřou i hlavní tratě, jako např. Nové Zámky (resp. Palárikovo) – Zvolen – Košice, což je v podstatě „jižní magistrála“.
To nepropojení budovy s podchodem mě taky zarazilo.
Puvodne ten podchod mel byt pruchozi na druhou stranu k tem rodinej domkum. Dokonce tam byl z udelanej pragotron … pak to bylo zazdeno + zamcene dvere. Takze takova drobnost jako nezastreseni mezi podchodem a budovou me neprekvapuije. Na nastupisti v tech „budkach“ pri desti clovek taky zmokne.
Nejdřív musí město v Hrnčířské ulici vybudovat chodník, pak bude průchozí podchod.
Ten nápad sám o sobě se mi zdá jako dobrý.
Ovšem:
Opravdu parkoviště jen pro cca 20 aut?
Opravdu nepovede zastřešená cesta z budovy ani na jedno nástupiště?
Opravdu je nutné, aby jediný přístup z podchodu na nástupiště byl po té „kilometr“ dlouhé rampě? Jako běžného cestujícího mě tento trend hodně otravuje. Chápu, že je nutné mít bezbariérový přístup, ale řešení schody + výtah mi přijde lepší pro obě skupiny cestujících. Ale ano, musí se to udržovat, a to je problém…
Západněji by konec ostrovního nástupiště stejně nemohl být umístěn, vzhledem k blízkému umístění odjezdových návěstidel. Tzn. i kdyby tam vedly schody, tak by nahoře vyústily do místa v úrovni odjezdových návěstidel, tzn. tam, kde vlak stejně zastavit nemůže (musí zastavit o pár desítek metrů dále – což je v místě, kde vyúsťuje ta šikmá rampa).
To je snad jedno jak tam člověk dojde. Tady se člověk nemusí vracet tam a zpět resp. ta rampa je při cestě
Tak tady máme budovu starou přes 100 let, 50 let bez údržby. Tedy dobře postavenou, když to vydržela (kolik let vydrží ty současné). Místo oprav jsme postavili vedle novou budovu pro řízení provozu- do té staré k tomu určené se nedaly ty nové technologie nacpat….(ale kecy, jen to bylo složitější) A teď tu máme ty nové podchody. Zaměstnanci již na nádraží nebydlí. A tak není nikdo kdo by se o budovu staral. Jo správa železnic se strará-není to oxymoron? Takže jsme znehodnotili práci našich předků, nechali ji zchátrat a teď ji zboříme. Proč ne, jsme bohatá země. Nejsem proti stavbě… Číst vice »
A jak byste jí využil?
Vyuziti by bylo, proste nechat to chatrat je snadnejsi.
Jaké. By bylo vidíme třeba v Ústí nad Orlicí…
V te budove jsou byty, klidne by z toho mohl byt bytovy dum a mozna i nejaka, vzdy okolo jsou dalsi. Renovovali se i horsi a dnes slouzi dobre.
Pro minusaky, kouknete co je v okoli – https://mapy.cz/turisticka?x=12.7540148&y=50.2320958&z=19&base=ophoto . Naproti je restaurace, hotel, rodiny dum, pak jsou tam taky nejake ubytovny … . Rekultivaci mista by to prospelo.
Koukněte se, kolik je v Chodově bytů na pronájem i prodej. Fakt není kvůli tomu nutné opravovat každou starou „kůču“, notabene když jí stejně RSM nedovede ani pronajmout…
Zbourat.
Začíná mne, podle řady názorů, zajímat, co vlastně by řada z vás v ČR nebourala, nechala stát. Vždyť vše se dá zbourat, vše je předimenzované, zbytečné, vše potřebuje zbytečně údržbu, vše je starost. Proč mít domy, stačí stany, proč restaurace, stačí stánky, proč silnice, stačí uježděné cesty, proč fabriky, vše se doveze………..
A mě by zase zajímalo, proč mám nechávat stát 150 let starý barák s nevyhovující dispozicí, na hlukově exponovaném místě, kde je centrum hodně daleko…
Tedy bez možnosti reálného využití.
Zbourat.
To je ale pouze váš názor. Najdou se takoví, co ví, co s tím. Jen se jim musí dát příležitost a ne v tom naopak za každou cenu bránit. A pokud budou správci osobně zainteresovaní svými penězi na zajištění provozu a funkce, namísto bourání, pak to také bude vypadat jinak.
at tam bydlí lidi třeba skoro zadarmo a starají se o to, pořád lepší než vše bourat
A Vy takové lidi znáte? Já ne.
Jenže lidi se většinou starají spíš o to, co si musí zaplatit. Co mají zadarmo, toho si neváží.
—nájem je nízký, ale stavební opravy si budete muset realizovat za svoje. Možná vám proplatíme mater… hej počkejte, kam jdete?!
Zrovna naši předci v době největší stavby železnice toho zbourali dost. Stačí se podívat na dobové materiály, jak staleté budovy mnohdy ještě ve středověkém uspořádání ustupovaly novým.
O kolik by bylo rychlejší, kdyby byly peróny při dvojkolejce do N. Sedla a na nádraží se vůbec nezajíždělo?
Já jsem sice dlouhá léta stejného názoru jako Vy, ale prý si to myslím špatně. A navíc po šílené investici je již zdržení pouze půl minuty proti jízdě „za plotem“.
Za mě tedy už v takovém případě mohly koleje „za plotem“ klidně zmizet úplně (a naopak propojení NS – Chodov dvoukolejka)…
Prej se tam ta druha kolej nevejde.
Ale vešla by se, kdyby se sdílela s vlečkou, to není problém.
Pak by se mohlo zvážit, zda nudělat perony až na mostě u Lidlu. Od Nové Role by se pak nemuselo k peronu úvratí a u mostu by mohl být krátký přestup na autobus. Ale to je s křížkem po funuse.
Pane Kocourku, běžte se tam podívat. Chodov – NS stoupá. Novorolka taky stoupá o dost více, ale nestačí to a za šturcem je silnice, která podjíždí trať Ch – NS.
Zde si to můžete zkusit představit: https://mapy.cz/zakladni?x=12.7459358&y=50.2322721&z=20&pano=1&base=ophoto&pid=41831689&yaw=2.743&fov=1.257&pitch=-0.342
Hele, sociální inženýre. Laskavě si načti směrové a hlavně SKLONOVÉ poměry, než zase začneš řešit to, o čem nemáš ani páru. Díky…
Je to pěkný. Už aby to bylo.
1000x lepší než stávající zřícenina a ostuda.
Velice rozumný počin, který bude zakončením rekonstrukce celé stanice. Celkově koncepčně velmi povedené – jak přestavba kolejiště s ostrovními nástupišti a s vhodně umístěnými podchody, tak výstavba nové nádražní budovy a parkoviště pro auta. Vše blíže k městu, takže i příjemnější pro cestující.
Takže jen proto, že se nechá vše zchátrat a zničit, musí se pak vyhazovat desítky milionů za jakýsi „přístřešek“, který se pak nazývá nádražní budovou. prima! A tak je tomu všude. A nejen na železnici.
Zavolej na ČD, proč se nestarali
CD zahajilo rekonstrukci, ale pak se prislo s tim, ze se ma predavat SZ, tak prace preruseny.
Kdyby se nic nebouralo a vše udržovalo ve stavu, v jakém to bylo postaveno, tak ještě žijeme v jeskyních, paní Ušatá.
Och, jak jste progresivní, moderní. Raději se více dívejte kolem sebe.
To už by skoro mohl vzniknout ještě perónek zde: https://mapy.cz/s/josolasuke
Úvrať pak jen pro Mn.
Napadlo mě to také a souhlasím s Vámi. Dokonce si myslím, že přestupy by byly kratší a časově méně náročné.
Jo jo 🙂 Tak se tam oba zajeďte podívat…
Je tam dvacet promile.
A to by už pro ty dva páry denně bylo opravdu moc, aby zastavovaly v Chodově dvakrát 🙂
To už spíš nástupiště u té úvraťové koleje u Lidlu, kdy už to tam musí měnít směr.
tam nic nejezdí
Na Chodově je stanice metra a ne nějaké koňky !!
Vytahnete hlavu z té Prahy a přečtěte si článek, vy pragocentristo. Je tam psáno že jde o obec na Sokolovsku.
„Obec“, která má 13000 obyvatel!
„Hezky“ to kleslo … kazdopadne je to dira.
Pánové, vy teda máte chabý smysl pro humor.
Vždyť to vypadá jak vstup do metra, a ne jako nádraží. 😉
Vstup do metra je převážně směrem dolů. Tohle je rovinka 🙂
Jednoduché, minimalistické, hezké. Ale nezdá se mi, že by kvůli novému nádraží zbourali ty baráky co jsou přes ulici. Na vizualizaci už nejsou vidět.
Nevím. Připadá mi to jako benzinka nebo autobusová zastávka. Nádraží bylo vždy dominantou měst. Stavba ale jinak zajímavá.
Chodov má dva podchody, jak někdo píše?
Ano ma dva podchody, jeden bezbarierovy – postupne klesani (ten k nove budove) a druhy klasicke schody (ke stare budove), ktery bude totalne zbytecny a tudiz je videt ta velka koncepcnost SZ.
Při přestupu nebude zbytečný.
Rovnou rikam, ze i v tomto pripade bude.
Naproti tomu v Chebu, kde se prestupuje ve velkem tak je po rekonstrukci stale jeden kapacitne nevyhovujici podchod …. proste SZ.
Takže cestující z rychlíku projde radši kolem celé soupravy,pak až k té výpravní budově tím tunýlkem, poté zpátky na první nástupiště na vlak směr Loket místo aby prošel podchodem na vedlejší nástupiště?
1. koukni na Cheb … tam znamena prestup az 1 km cestu.
2. Do Lokte jezdi 810 pokud vim. Ta muze zastavit tesne u konce naspupiste – tj. u te nove budovy. Stejne ten schodistovy podchod je u casti nastupiste, ze ktereho se neda nastupovat – zabradli.
Boze davat minus za hola fakta a bez uvedeni proc
Jaké zábradlí?Člověče,byl jste tam někdy?Když půjdete podchodem,je to z prvního na druhé nástupiště 50 metrů(no po schodech).Když půjdete tím tunýlkem,tak 250 metrů.
A co máte pořád srovnávání z Chebem?
Dominantou města byl odjakživa kostel, resp. jeho věž.
Ať si zdejší kritici všeho myslí cokoli, líbí se mi to.
Mě, jako rodákovi z Chodova, který tu starou budovu měl prolezlou skrz naskrz taky.
Mně taky. Tentokrát to vypadá velmi solidně (lidový dodatek – co taky jinýho do takovýho …ánova).
Chánovy jsou trošku jinde. V Chodově je relativně klid a pořádek…
Ehmmm … .
Takhle by to měly navrhovat i jinde. Třeba na trati z Prahy do Posázaví .
To by byl špatný vtip. Trať do Posázaví je zajímavá mimo jiné i historickými nádražními budovami. Pokud se dají opravit tak je barbarstvím je bourat. Genius loci by byl zničen.
Na Sázavu ne, tam patří dřevo.
o tom rozhoduje kdo?
kůrovec
Škoda, že se to neudělalo souběžně s peronizací nádraží (ke které došlo v roce 2017). Pokud by se dělalo zaráz (v rámci jednoho projektu/stavby) kolejiště i budova, postačil by jediný podchod (ten na západním konci nástupišť, kde bude i nová budova) namísto dvou (kde druhý – mimochodem v jeho případě ne bezbariérový – slouží právě coby spojnice staré budovy a ostrovního nástupiště).
Tím by se ale dost podstatně prodloužila docházková vzdálenost z Vančurovy ulice.
A při přestupu by všichni šli 300 metrů do budovy a pak zpět na jiné nástupišrě?
Co přesně prosím znamená slovo „zaráz“? Pochopil bych slovo „naráz“ (=současně). Překlep to asi nebude, písmena „z“ a „n“ jsou dost daleko od sebe, tak proto se ptám. Rád si rozšiřuji svoje jazykové obzory…
Pokud je mi známo, starosta Chodova Patrik Pizinger (Místní) s demolicí a novou budovou souhlasí. Takže ze strany samosprávy žádný odpor nebude.
Je hezké, že vše bude „krásně přístupné a úsporné“, ale že by postavili a napojili nové nástupiště také při trati od Nové Role, a namísto nesmyslného propalování nafty a ztrácení času během hoblování kolejiště konečně tu kolej připojili i přímo směrem na Nové Sedlo, to ne. Přestavovat budovy, to by jim šlo, teď ještě také, aby k něčemu byly ty koleje…
Má to smysl, pro ty dva páry vlaků v pracovní dny?
Když už bylo rozhodnuto, že trať zůstane, tak je celkem jedno, kolik vlaků tam jezdí. Nicméně, ta úvrať má smysl, psal jsem výše.
A budete platit ozubnici a provoz Tanvaldských Rakušanek pro manipuláky???
Proč tam asi tak ta úvrať byla? Jen tak z plezíru?
https://mapy.cz/s/kutuhereju
Můžu poprosit o nějakou ideovou představu, jak by takové napojení mělo vypadat?
Čekám bohatou diskuzi. Včetně názorů jací jsme barbaři, jak se chováme k dědictví předků. Či jaké mohla mít využití. Od zázemí pro dopravce po domov seniorů pro šotouše.
Tentokrát ne. Ta stará budova je zřícenina a něco takového snad postaví i v Lounech. Stará budova hyzdí město.
Jako v Chodově to ještě pochopím, ale v Lounech bourat výpravní budovu? To doufám ne.
O Lounech slyším poprvé ( staré články se mi teď dohledávat nechce)
V chotyni je to taky zřícenina a je z toho památka .. Tfuj hnus. nechápu to
A rekonstrukce interiéru v současné době ve stanici Louny probíhá proč? Aby ji pak SŽDC zbourala?
Mozna se i dockate….
Me moc bourani po chuti neni, povazuji to za plytvani surovinami, pouze pokud je to v havarijnim stavu, zrovna zde by to bylo docela fajn pro bydleni, kousek od centra a prakticky u stanice vlaku…
Jen by to neco stalo, asi izolace a zatepleni, nemim jaky je stav budovy…
Osobně mi oproti jiným také napřijde v až tak hrozném stavu, dokonce střecha vypadá opravena v nedávné minulosti.
No, tak si zase přečteme srdceryvný článek o tom, že SŽ opravila střechu a pak to celé zbourala. To je asi k přežití 🙂
😀
Ty jo, fajn bydlení v Chodově na nádraží? Kousek od centra – centra čeho?
to je fakt, tam nic neni…
Proc ne, ja taky bydlel v Praze tesne u koleji… a dodnes tam bydlej lidi v tech domech..
Tady to původní nádraží je celkem tuctové, ale vypadá, že má novou střechu. 😀
Spíše jde o to, čím se ty původní budovy nahrazují, tak třeba taková nová Praha-Hostivař je nepěkná věc.
A co teprv nádraží karlovy vary? Vypadá to jako provizorium, až nedůstojné nádraží pro 50 tisícové město…
A ještě jako světové lázně!