Správa železnic předala technickému muzeu zhutňovač, osobní vozík a pluh
Přívěsný motorový vozík PVO. Pramen: Správa železnic
O tři nové exponáty z majetku Správy železnic je bohatší expozice Národního technického muzea v Chomutově. Konkrétně jde o zhutňovač
Docela paradox, že jsem se zrovna 13. do depozitáře v Chomutově dostal a tyto tři kousky tam na koleji těsně za hlavní branou vítali návštěvníky, kterých tedy za ten den moc nebylo očividně, za 2 hodiny co jsme tam byly jsme potkali odhadem pouze něco okolo 9 lidí (pokud nepočítám asi pěti člennou ostrahu).
přívěsného motorového vozíku PVO
Až na to, že to není motorový vozík…
Tento pluh si pamatuji v Poličce. Mockrát se hodil kdyz byla trať zafoukana. Jeste si pamatuji jeden. Typove označení uz nevim. Měl šípovou radlici jen na jednu stranu. Kdyz mel jet zpátky mel hydraulicke zarizeni ktere cely stroj zvedlo a otočilo.
Nevíte, co je nyní s tou drátenickou MUVkou, co stála v Pardubicích, u točny?
Vím, že si jí v prosinci NTM konečně odvezlo, ale nic víc nevím, zda se opravuje, a co s ní bude dál.
Když se daří, tak se daří!
Jeden tento sněhový pluh je ještě odstaven v Zábřehu na Moravě a taky vypadá, jako kdyby už dlouho nevyjel.
Pluh úplně nechápu – v alpských zemích je to taky separé vagonek, ale to je fréza, která sníh umí odhodit bokem a opravdu projede dvoumetrové závěje. Tohle se do nich leda zapíchne.
Tak Alpy jsou úplně jiná liga.
To je trošku problém v tom, že nejsme alpská země. Takže koleje ve výšce 2000 metrů nad mořem v ČR nenajdete.
A nebýval jeden takový pluh svého času i v Tanvaldě na té kusé u budovy směr Kořenov?
Býval, dokonce tam svého času stál i vagón s tryskáčem.