Správa železnic postaví v Radotíně novou výpravní budovu, stávající chce městská část
Vizualizace nové výpravní budovy stanice Praha - Radotín. Foto: Správa železnic
Ve stávající budově chce mít radotínská radnice zázemí pro městskou policii nebo úřad práce.
Ta stará budova opravdu za nic nestála tedy ohledně plynulosti a pohybu v daném prostoru. Takže novou stavbu určitě vítám, celkově je potřeba to tam i včetně okolí dát na úroveň doby… teď to tam vypadá jak někde na tržnici Sapa :-/
tak jedna dobrá zpráva tu je – barák se nezboří. ale úplně nechápu proč WC a pokladny a čekárna nemůžou být v části staré budovy, kde by ve zbytku byla městská policie….a proč se staví fungl nový (byť hezký) skleník, kde už vidím tu údržbu
S velkou pravděpodobností proto, že MČ tam udělá kompletní rekonstrukci budovy, včetně infrastruktury, tudíž WC a pokladny by stejně nemohly být v provozu …
Co si tak vzpomínám z mojí poslední návštěvy Radotína, je ten přednádražní prostor z historických důvodů docela stísněný a jsou tam velmi provizorně rozmístěné zastávky autobusů a nevhodné K+R přes ulici. Tohle volné místo hned vedle podchodu mi pak přišlo jako jediné, na kterém by se ještě dalo vytvořit něco smysluplného pro usnadnění přestupu. Tak teď bude zlikvidováno stavbou impotentního skleníku.
Prošel, viděl, vyřešil. Takovejma bysme mohli dláždit.
Já jsem se alespoň v rámci svých omezených informací vyjádřil k tématu. Vy jste pouze předvedl na jakém principu fungujete.
V rámci omezených informací se právě k tématu nemáte co vyjadřovat. Respektive, né, že byste nemoh, ale měl byste sám mít dostatek soudnosti.
Jakého podchodu? Podjezdy jsou tam dva. A jestli myslíte tento, tak ten je na opačné straně: https://mapy.cz/s/pofocakano
Nová budova má být blíž k dnešnímu přejezdu, tedy mnohem blíž k dnešním zastávkám autobusů.
Myslím podchod ve stanici z druhého nástupiště k budově. Navrhovanou stavbu vidím ve stejném místě jako vy. Na mapě je to jediná zeleň vedle budovy. Když jsem čekal o 100m dál na autobus, tak jsem si tam představil jedinou možnost, jak dostat autobus blíž k vlaku s co nejmenším zásahem do práv soukromých osob, autoři projektu to chtějí zastavět novou budovou. Pokud ale nějaký jiný projekt řeší ty nedostatky toho přestupu a zlepšuje možnosti krátkodobého zaparkování, tak hurá do díla. Ještě se chci autorům projektu omluvit za nehezké pojmenování jejich díla dnes ráno. Mám osobní averzi ke skleníkům tohoto účelu… Číst vice »
Tady se spojilo příjemné s užitečným. Správa železnic potřebuje menší budovu a MČ Praha 16 (Radotín) zase prostory pro Městskou policii a státní správu. Je nanejvýš žádoucí, aby služebna pořádkových sil byla v místě dopravního uzlu, který již z principu přitahuje všelijaká nepřizpůsobivá individua. Ta současná je opravdu ubohá a tak trochu mimo hlavní dění. Nová výpravní budova je pochopitelně pouze vizualizace a v praxi určitě dozná ještě nějaké změny. Ale mě se ten koncept líbí. Pokladna bude během 5 let přežitek všude, ale to WC a jisté zázemí se hodí. Kecy o tom, jak se mohli peníze investovat do… Číst vice »
Já bych Hanzlíka zase neadoroval přespříliš, například reko železnice odmáv Správě v pro Radotín ne zrovna ideální podobě, nicméně radotínská radnice pod jeho vedením funguje kontinuálně, vcelku roumně, a byť je pan starosta z ODS, tak se tam nekrade. A přes všechno, co se mohlo vymyslet líp (to se ale dá říci ex-post vždycky, že…) se Radotín za posledních 20 let pronikavě změnil k lepšímu a dnes patří k pro život nejpříjemnějším čtvrtím Prahy. Což teda před těma 20 lety neplatilo ani náhodou,
Ať si městská část tu starou budovu užije. Až místní obyvatelé zjistí, že místo nákupu (směny), oprav, údržby a provozu mohli mít každý rok např. opravené kilometry chodníků… 🙂
V Radotíně jsou chodníky v porádku.
To je jedno, mohly by bejt víc.
a kde by jste je v tom Radotín stavěl? Máte snad pocit, že někde v Radtíně chodníky chybějí? 😀
Já ne, to pan Koloušek.
předpokládám, že nejste místní, je to tak? Protože kdyby jste byl, asi by jste pochopil význam revitalizace nádraží trochu jinak.
Zkuste se někdy stavit v Radotíně cestou na kole nebo třeba z výletu. Pak pochopíte, proč se to všechno dělá… 😉
Na té vizualizace to nevypadá úplně promyšleně. Do té skleněné části půjde pouze cestující, co bude chtít využít záchod, pokladnu, či lavičku. Tedy naprosté minimum cestujícíh. Ze předu ani z boku není žádný komerční prostor ani viditelný ani přístupný. (Tedy pokud jako doplňkový komerční prostor není myšlen automat na kafe opatřený takovým tím velkým zámkem na petlici). Věřím, že by se nějaká ta trafika na nádraží uživila. Možná je ale ta budova jen situována na ty dvě strany co nejsou vidět. Navíc ta skleněná fasáda buď bude muset být výrazně méně průhledná nebo alespoň polepená. S tak čistým sklem jako… Číst vice »
Doufám, že otázky ergonomie a funkčnosti budovy mají dobře promyšlené. Jinak by si, takřečeno nakadili do vlastního hnízda. Nikdo asi nechce aby lidi ve špičce naráželi do skleněných tabulí nebo se tlačili u dveří…
Vypadá to jak Vlašim
A výpravčí budou kde, to jsem nějak nepostřehl.
I při dálkovém řízení musí zůstat možnost řídit stanici nouzově místně.
Výpravčí, to je takový obtížný hmyz, ten časem vyhubíme. V technologické místnosti to do úplného zrušení vydrží.
Zrušení přejzdu? Naco, vždyť závoráři nebudou mít so žrát. A vůbec, elektromotor jim taky bere práci.
MUSÍ ? Opravdu, ve Švýcarsku mizí původní staniční budovy a nouzově řídit stanici není odkud … Podobně Itálie – dálkově řízené stanice na Sicílii, kam se nemá výpravčí jak dostat. Podobně Finsko, Norsko, Švédsko, Dánsko …
Mimochodem, zrovna v Radotíně by ta „redukce obestavěného prostoru“ u stávající budovy proběhnout klidně mohla, ta poválečná přístavba tu původní historickou budpovu dosti degraduje..
Ona proběhne obecně dekolonizace…👺
A pak bude bohatě stačit docela malá zastávka…tedy čekárna se záchody…😀
ano, je to hnus, ale jsou v tom myslim byty…
Velmi povedený projekt, žádné dekonstruktivistické šílenosti, ale povedený moderní funkcionalismus. Snad se nebude projekt a realizace lišit jako se tomu stalo v případě Zvonařky.
On se liší vždy a u všeho – něco se nedá vyrobit, něco naopak nakreslit…
Je to pěkné, subtilní, prosvětlené, vzdušné. Tak ať se podaří projektantovi a zhotoviteli tuto stavbu provést v prezentované podobě – tzn. zejména s důrazem na prakticky bezrámová skla bez nosné konstrukce… Ale obávám se, že je to jen vizualizace studie.
Jako pěkný, to zase jo.
Ale ještě přesvědčit SŽ(bezDC) aby to čas od času umyli.
Vypadá to parádně, narozdíl od těch protihlukovek, co rozetnou vejpůl celej Radotín.
Akorát mi z tý vizualizace není úplně jasný, zdali půjdou k zemi ty obchody, co jsou dnes mezi ulicí a kolejema.
Je tam místo mezi nimi a současnou nádražní budovou.
Jojo, to vím, jen mi to na tý vizualizaci přijde delší než ten pozemek a není tam nikde vidět, co za tím nvazuje. Ale to asi jen tak vypadá.
Až se bude skrz tuto honosnou vesnici jezdit 160 km/h, bude existence PHS celkem logická…😂
Existence PHS není logická téměř nikde, a tuplem ne u trati prostředkem města. Pružný uložení, absorbéry, nízké protihlukové clony a tišší vlaky, to je řešení, né Berlínská zeď. Naštěstí dál v údolí samosprávy nezaspaly jako v Radotíně a tuhle zhůvěřilost svorně odmítaj, až i SŽ došlo, že pokud má projekt rekonstrukce mít šanci na projednání, tak tam prostě nebudou.
To vykládejte na hygieně…
Hygiena nepožaduje PHS model Strančický běs, hygiena požaduje splněné hlukové limity.
Tišší vlaky, hm a umíte si to v praxi představit? Přes Radotín mouhou jen tiché vozy…ZESNAD toho kdo to nařízení vydá sežere a s botama a bude řvát jako protržený že jeho členům ubližováno. Zbytek opatření je samozřejmě aplikován,ale nestačí.
Ano, umím si to představit v praxi. Není žádný důvod, aby externality železničního byznysu byly řešeny jen na úkor území, kterým prochází dráha.
Možná nastane změna, až se stane nehoda a hasiči si nebudou moci proklestit skrz ten beton cestu k lidem. A k nejbližšímu unikověmu východu skrz stěnu to bude kilometr a ještě skrz trosky soupravy/jednotky. Nepřeji to nikomu, ale víme, že cvičení hasičů tuto nedokonalost odhalilo.
Na hasiče bych si posvítil, sypou písek do dobře zajetýho byznysu!!!
Tam 160 nebude ani s ETCS…
Tahle trať nikdy nebude určena pro rychlost 160 km/h, vzhledem ke směrovým poměrům. Od rychlého spojení bude jednou tunel, tato trať je v dlouhodobém výhledu určena pouze pro příměstskou dopravu, případně i pro nákladní.
PHS jsou nesmysl vždy a všude, k ničemu nejsou (z vlastní zkušenosti vím, že rozdíl v hluku není téměř vůbec poznat) a jen hyzdí krajinu a snižují bezpečnost železniční dopravy.
ALe je z nich docela dobrej vejvar, když je stavíte…
Taky se stačí podívat odkud na SŽ(bezDC) přišel s. Nejezchleb, náměstek pro modernizaci dráhy.
Naštěstí o tom nerozhoduje kdejaký Štěpán. 🙂
Toho skla tam.. Ono to bude vypadat hezky jen chvíli po dostavbě… Bohužel u nás je smutným faktem, že po dokončení jakékoliv stavby tohoto typu o ni naše Dobrá Správa přestane mít jakýkoliv zájem a slovo údržba se tam asi nikdo neodváží ani vyslovit. Takže brzy po dokončení začne stavba rychle chátrat, z banální závady se neřešením stane za chvíli velký problém (např. obyčejná ucpaná rýna). Všechno zašlé, špína zažraná, skla špinavé, no hnus. Stačí se podívat kdekoliv kolem, kde se něco takového udělalo dříve. Ten dnešní pohled je shodně hodně smutný. Promrhané peníze, vyplacené odměny a objekt za pár… Číst vice »
Takže jako co? Nemá se nic stavět ani rekonstruovat, protože se o to SŽ nebudu starat. Samozřejmě se to klidně může stát, ale s takovýmto přístupem se můžeme klidně vrátit do jeskyní
Chce to projektovat tak, aby ta údržba byla co nejmenší…nejkratší, nejlevnější…
V soukromém prostředí je největším žroutem zahrada. Sekat trávu, okopávat záhony, zalejvat ty kytky…kam s rajčaty…cuketami…to zabere šíleně času. A čas jsou peníze.
To je naprostá pitomost. Má se stavět esteticky a funkčně tak, aby údržba stále smysluplné peníze, nikoli, aby vše bylo za každou cenu nejlevnější Výsledkem přístupu, jakej tu s dojemně boží prostotou prezentujete, jsou betonový antivandaly. Myslím, že doma taky nemáte omyvatelné betonové zdi a odtokové kanály uprostřed místností a celé to neudržujete tak, že byste to jednou za pět let ostříkal wapkou.
Zbytečně složité…stačí bydlet v bytě…
Opakuji – v bytě, ne v kotci…
Policie na nádraží bude jen ku prospěchu. Třeba se tam nebudou stahovat bezďáci, somráci, feťáci a podobní asociálové.
Tak aby je rovnou ubytovali…zahráli si mariáš…😂
Paráda, po nějaké době opět SŽ tleskám a projektu držím palce. Stará budova najde využití a vyroste vedle ní pěkná a střízlivá moderní budova.
A taky by to pak chtělo dělat nějakou údržbu. Třeba mýt ty skla. 😆
To Dobrá Správa určitě dělat nebude, to se spolehněte…
Už si to přečetlo 6 lidí ze SŽ 😀
Tam to budou mýt nějaké hajzbáby, které první s těma hadrama utřou hajzlíky, vytřou si s nima popelník, pak aby nebyly tak špinavé, přeleští lavice v čekárně a pak se s tím fujtajkslem vrhnou na skla..
Je tam málo miesta na bicykle ….
Má se tam postavit i biketower.
Jé, to pak bude ve sběrnejch surovinách nával! 😂