Správa železnic podepsala smlouvu na proměnu železnice v Kladně, stavba může začít

Stanice Kladno po modernizaci. Pramen: SŽStanice Kladno po modernizaci. Pramen: SŽ

V rámci stavby na území Kladna dojde ke zdvoukolejnění úseku, elektrifikaci střídavou soustavou a modernizaci stanic a zastávek.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
106 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Slava, Sprava zeleznic dorazila do 21. stoleti!
Stavba, ktera neblokuje chodce, ale naopak propojeni usnadnuje (i bezbarierove). Parkovani kol i aut u nadrazi. Kultivovana architektura, kterou neodflakli jen stavari. Sjednocena pisma v nadrazi a zastavkach. V tehle „Zapadni“ podobe bude zeleznice pretahovat lidi z aut 🙂

Pepa

1, Je někde výlukový plán, při výstavbě na Kladně?
2, Budou vlaky Praha-Kladno ukončeny v Unhošti nebo se bude stavět za provozu a vlak dojede až na Kladno?

Díky za info.

Maršál

Hodně lidí tu píše, že elektrický ostrov na Kladně bude zbytečný, než se dotáhnou dráty i dál ku Praze. Nebylo by ale možné je teoreticky využít pro bateriové vlaky, které by se tam vždy mohly nabít? Pokud vím, tak o něčem podobném (s nabíjením na koncových stanicích na neelektrizovaných tratích) jsem tu už četl…

David

I kdyby někdo teď chtěl poptat bateriové vlaky, bude trvat několik let než budou dodány. Řekněme třeba 4 roky. Výběrové řízení by se muselo vypsat někdy do konce roku a potom by chvíli trvalo vybrat vítěze. To jsme někdy v roce 2026. Tou dobou však bude nejspíš provoz zastaven kvůli výstavbě mezi Prahou a Kladnem. Jenže od roku 2027 či 8 už to nejspíše půjde z Ostrovce na Veleslavín elektricky.

Luděk

Věřím tomu, že se začne na jaře 2023. Aby to mělo smysl je nutné neprodleně pokračovat na úseku do Ruzyně a vybudovat záchytná parkoviště, aby si lidé zvykli. někdy do konce roku 2026. Jinak tu na Kladně vznikne nejnovější skanzen elektrické trakce na světě! A počáteční nadšení opadne!

Bram

Ale houby, i nádraží Kladno potřebuje modernizaci.

Démon

Jak bude ten elektrický ostrov fungovat do roku 2030, kdy se otevře dráha na letiště?

Luboš Beneš

Nijak, nebude. Opět je před volbami a tak se slibuje dráha na letiště a telefon až do maštale….

Mirvald

Začne-li se skutečně v Kladně stavět, potomci dnešních třicátníků se snad dočkají dvoukolejné elektrizované tratě Kladno – terminál Praha Severozápad (dříve Veleslavín). To za předpokladu, že v té době ještě budou „terminály“ oblíbeny – alternativou může být např. „hub“ nebo „junction“. O dostavbu zamýšlených tunelů pod rázovitou oblastí mezi Veleslavínem a Výstavištěm se kvůli narušení podzemních vod a vlivu geopatogenních zón povedou soudní spory ještě další desítky let, pravnuci dnešních majitelů tamějších nemovitostí se budou houfně přivazovat biošpagáty ke dveřím NRA (National Railroad Agency, kdysi SŽ) a vyprojektování vlečky k letišti pro dovoz leteckých baterií bude evergreenem volebních programů a… Číst vice »

Luboš

Už teď se vsadím, že nebude hotovo ani do roku 2028…

Hobodej

Když sama SŽ uvádí dokončení 2029, tak nemusíte moc hádat.

David

Vůbec nechápu tu šílenou fragmentaci stavby. S dalším úsekem se nejspíš nezačne dřív než se tento dokončí, tedy v roce 2024-5. To elektrické vedení se nejspíš nepoužije před rokem 2028 a to jsou ještě optimistické termíny, všichni víme, že cokoli co není v plánu na aktuální kalendářní rok je spíš zbožné přání než cokoli jiného. Mimochodem ta fragmentace také povede k několika rokům bez provozu. Nejprve kvůli této stavbě 2023-2024, další pak budou kvůli navazujícím úsekům, které však nejsou nijak koordinovány. Tedy 2025 se to přeruší kvůli stavbě na území Prahy a 2026 kvůli stavbě mezi Prahou a Kladnem. To… Číst vice »

Ondra L.

U spravy zeleznic neco koordinovat? To tezko. Sprava zeleznic nerealizuje projekty tak, aby se kontinualne budovala urcita trasa, sprava zeleznic flikuje jednotlive useky rovnomerne na uzemi cele ceske republiky.

Petr Herbrik

Kým byste chtěli na SprŽelu něco koordinovat, když nemají žádné odborníky? Jediná kvalifikace, kterou musíte při nástupu na SprŽel splňovat, je správný politický názor. Odborníků, kteří skutečně něčemu rozumí, se na SprŽel štítí stejně jako na vládě. Stejně jako Nečasova vláda kdysi vyměnila veškeré střední a vyšší vedení SŽDC za své lidi, stejně tak by musela jiná vláda vyměnit současný ansámbl a dosadit odborníky. Dokud se toto nestane, nelze od SprŽelu očekávat jakákoli odborně správná rozhodnutí.

Jiří Kocurek

Nejen správný politický názor, ale i původ z železničářské rodiny. A vědět, že se to tak dělalo vždycky. Ale hlavně, proboha! Nepátrat PROČ se to tak dělalo vždycky. … a odřízla konce štrůdlu, než ho dala do trouby. Novomanžel se podivil proč, vždyť má rád ty křupavé konce. Nevzal si blbku. Ženuška šla a zeptala se své mámy. Máma odpověděla, že její máma – bába – to tak taky dělala. A tak šla ženuška za vlastní babičkou a zeptat se jí, proč odřezává konce štrůdlu. Bábi se usmála: „Děvenko, to už dávno nedělám. Podívej, měla jem krátký plech i troubu… Číst vice »

IGCT

To není o SŽ. To je o celkovém smýšlení a stavu občanů české společnosti. Nikde to pořádně nefunguje. Až lidi vyhodí odpadky z hlavy a začnou své životy budovat na zdravých principech, teprve pak bude možno mluvit o skutečné změně.

Granja

Pod tohle se i já podepisuji. A dokud se toto nezmění, neznění se nic.

Démon

Bohužel ty odborníky, které má, teď urážíte. Několik jich znám osobně.

Ondřej

Proboha, kdy už konečně nějaký odborník jako Vy pošle CV do Správy železnic, když přece VŠICHNI víme, že takoví odborníci jim chybí??? 💁‍♂️

(🤦‍♂️)

Vojtěch Suchan

Myslím, že to je i o schopnostech dodavatelů.

Bram

To, že něco nechápete, neznamená automaticky, že je to špatně.

Jirka P.

jestli tomu rozumím, bude „zmimoúrovňován přejezd P25 (Wolkerova) a P2443 (P.Bezruče), zrušen a nahrazen pěším podchodem P2445 (Havířská) a zmodernizován P2444 (F.Kloze). Ve zmiňovaném úseku pak zbývá ještě lesní přechod/přejezd P2442. Nemá někdo informaci, jestli se bude rušit, nebo nahrazovat jinou variantou?

David

Přijde mi škoda, že F. Kloze také nepředělají na podjezd, místo tam na to je (69m na obou stranách stačí i na trolejbus). A nahradit lesní přejezd podchodem pro pěší a cyklisty není zas tak drahé, zvlášť ně u přejezdu, který je na náspu.

Jirka P.

Ten přejezd v lese jsem právě nikde nenašel, ale vzhledem k trendům raženým SŽ předpokládám, že i tento bude zrušen a nahrazen mimoúrovňovou variantou.
Ohledně P2444 je to zvláštní. Protože ten jsem snad viděl i v grafice, že chtějí „jen“ modernizovat. na vzdálenost ke křižovatce si také nemyslím, že by byl problém, a myslím, že tomu nebrání ani budovy v okolí. Prostor i do šířky pro stavební práce tam je (i když to budou soukromé pozemky). Navíc je to silnice využívaná MHD.

Hobodej

P2442 rekonstrukce, P2443 podjezd, P2444 rekonstrukce, P2445 podchod, P2446 rekonstrukce, P2447 rekonstrukce, P25 podjezd, P26 rekonstrukce.

David

P2442 a P2444 se šlo jednodušše a relativně lacino zbavit a do Ostrovce, kde se počítá se silným provozem, by tak nezbyl jediný. Škoda.

Hobodej

U projektu jsem nebyl, ale kdyby to bylo tak jednoduché jak říkáte tak jsou zrušené. To že jde něco lehce zrušit od klávesnice nežnamena že to tak je i v reálu.

Hobodej

Ale předpokládám že ke zrušení přejezdu znáte stanoviska města, policie ČR, vlastníků technické infrastruktury a dotčených vlastníků ( protože na toto nikoho nevyvlastnite protože existuje jiné možné technické řešení – ponechání přejezdu)

Leinad

Spržel se svojí zálibou v nepoužitelných rychlostnících, tvrzením „trať až na 200 pro klopidla, která tam nikdy nepojedou“ mohla i na místa přejezdů chtít rychlost 170.

Jirka P.

Můžu se zeptat na zdroj k informacím o P2446 a 2447 a P26? V rámci této rekonstrukce Kladno (včetně – Kladno Ostrovec (včetně) mi to nějak nedává smysl. Do budoucna samozřejmě ano, ale v rámci této akce? Jinak u těchto samozřejmě rekonstrukce bude stačit, protože už nemají být hlavní elektrifikovanou tratí.
A zároveň bych požádal, jestli máte zdroj k tomu P2442, protože tam je to skutečně zarážející, dělat na dvoukolejné elektrifikované trati v lesoparku nákladnou rekonstrukci, když mi vychází že právě v lesoparku by mohl být úzký cyklopodjezd…

František

Docela dobrý fór.
Jaká náhoda, že opět velká sláva těsně před volbami. Jak už tady někdo psal, dokud se neobjeví první bagr, moc bych nejásal.

malejjarda

Když jsou u nás volby každý rok, tak kdy chcete stavby zahajovat „aby to nebylo před volbami“?

Zapa

Zahajovat tehdy, kdy se na tom může zrovna zviditelnit jeho oblíbená strana…. Já se divím, že tohle ještě někdo řeší, protože vždy to někdo musí zahájit a vždy to někdo musí otevřít a ne vždy jsou to ti samí lidé.

Jiří Kocurek

Tak tady se zviditelní nejvíc Správa Železnic, což není politická strana. Teda alespoň doufám.

František

Ministr dopravy je asi nezávislá osoba dosazená Správou železnic.

Mimochodem, za posledních 9 let je to už třetí minister, který stavbu oficiálně zahájil.
Kdyby toto oznámili příští týden, týden po volbách, možná bych tomu i věřil, ale tohle v tomhle termínu to opravdu smrdí.

Jiří Kocurek

Ministr je zástupcem voličů. Ministr není a nemá být zástupcem Správy.

Mirvald

Jakožto prosťáčka mě opakovaně napadá, jestli je opravdu nezbytná nějaká ceremonie s oklepáváním „základního kamene“ pózujícím bafuňářem, případně se stříháním pásky na peroně uváděném do provozu a s rozdáváním částí pásky tlupě potentátů. Vylepší snad obřad parametry stavby? Zkrátí paráda s mažoretkami trvání nevyhnutelného zkušebního provozu sníženou rychlostí, nejlépe s telefonickým dorozumíváním v okruhu deset až dvacet kilometrů kolem novostavby? Čím se to liší od starověké rituální oběti zvláště vybraného zvířete? Stříhali taky před faraóny pásku kolem pyramidy? Aneb „vždycky se to tak dělalo“, vytesáno na podstavci sfingy?

Granja

Také mám raději stručnou zprávu v masmédiích než podrobné vyjmenovávání různých pozvaných stréců zrovna někde úřadujících v okolí stavby s jejich mordami ve fotogalerii, aby mohli všem ukázat – hlavně doma – „hele, tady jsem já“.
PS: Vždycky si říkám, co si asi myslí ti pracovníci zhotovitele stojící opodál, kteří se na stavbě nadřeli, při ceremonii s přestřiháváním pásky.

František

Loni s velkou slávou zahajovali stavbu taky pár dní před volbami a po volbách se najednou ukázalo, že vlastně žádná stavba nezačíná – nebyly pozemky, nebyla firma, nebyly peníze. Kde je záruka, že letos, opět náhodou pár dnů před volbami, to bude jinak?

Zapa

Taky se některé stavby před volbami otevírali, aby se pak zjistilo, že ještě nejsou hotové. Jak říkám, má cenu to řešit?

Kladno

To jsem uz nekde v posledni dobe zaslechl: „pred volbami“….“kampaaaan“…“ucelouka“….

Jiří Kocurek

A to čekáte bagr na stavbě před podpisem smlouvy? Nebo to, že půl toku před a půl roku po volbách se jakékovil akce na dlouhodobě připravovaných stavbách zastaví? Aby se stavělo rychleji?

Ondra L.

Tak myslim, ze politicky mnohem atraktivnejsi je strihat pasku, nez nekde zastavit provoz a poslat tam bagry, zvlast kdyz tenhle fragment nove trati asi sam o sobe lidem nic moc neprinese. Realita investic v doprave je takova, ze soucasny ministr kupka striha pasky u staveb zahajenych za havlicka a dokonceni staveb zahajenych za kupky bude slavit jeho nastupce. A na tom samozrejme neni nic spatneho, je to logicke, kdyz stavba a jeji priprava trva nekolik let.

Jack

Takhle kdysi reagoval Andrejko – byla to kampaň, protože „zlá novinářská mafie z kyperských Seznam zpráv“ na něj „zaútočila“ před volbami a nejbližší „vhodný“ termín byl asi r. 2026 nebo kdy.. :))) Nejsem volič ODS, ale toto je totálně mimo mísu…

Jan Dobiáš

Já jsem rád, že se to stihlo před volbami. Kdo ví, kdo tam bude po volbách.

Granja

Myslíte druhý Bárta, který nechá vyhladovět firmy?

Ondřej

Teda Franto, zatím si Vás tu diskutující mažou pěkně na chleba.

František Kolář

Já vím svoje, tak mi to nevadí. 😉 Čas ukáže.

Kamui

Je do budoucna v plánu i nějaká low-cost elektrizace i v úseku Ostrovec – Kralupy?

Jan

Co je to low cost elektrizace? Tramvajové vedení a rychlost do 60 km/h?

Jiří Kocurek

V Ostravě i jinde ve světě „lítají“ pod tramvajovým vedením 80 km/h. V zaostalých USA sedmdesát, mil.

PS: Jakákoliv tramvaj jede líp než Regionova.

Jiří Kocurek

Tak ještě upřesnění: Bylo to dokonce 90 mph a s tyčovým sběračem. https://en.wikipedia.org/wiki/Red_Devil_(interurban)

Oldřich Sládek

Prostou elektrizací se míní zapíchání sloupů TV a úpravy zab.zař. na tratě, kde je spodek a svršek v relativně dobrém stavu.

Oldřich Sládek

Ano, je to jedna z našich priorit, co se podařilo postrčit k realizaci. K tomu bychom rádi přidali ještě Jeneč- Středokluky. Další tratě jsou HB- Ždírec a Jaroměř – Trutnov

Bram

Konečně se začíná blýskat na lepší časy :-).

Radim

Zrovna včera jsem jel z Prahy a projížděl Kladnem až do stanice Kladno-Ostrovec. Už to opravdu chce rekonstrukci protože „ještě chvíli“ a rozpadlo by se to…

Kuba2

Zato úsek Ruzyně – Kladno, který užuž vypadal na spadnutí, se odsunul až na rok 2025. 🙁

Bram

Jsou potřeba vykoupit všechny pozemky a získat stavební povolení. A ještě vybrat realizátora. Třeba se to stihne vše příští rok :-). Zatím je vydáno „jen“ pravomocné územní rozhodnutí, což bylo velice důležité a podle všeho to nebylo nikterak jednoduché…

Hobodej

Mimochodem to územní rozhodnutí napadla obec Jeneč, která to dala k soudu…

Jan

Jaký k tomu má důvod?

Bram

Také by mne zajímalo. Ale doufejme, že napadení územního rozhodnutí shodí soud jako neopodstatněné. Příprava modernizace mezitím alespoň jede dál.

David

Když vidím jak prasácky to SŽ navrhla, tak se nedivím, že to je těžko projednatelné. Postavit protihlukovou zeď mezi koleje tratí 120 a 122? Takže jakýkoli hluk z vlaku na trati 122 bude ještě zesílen o odraz od druhé strany protihlukové zdi?

Alibaba

Když tam ten vlak pojede, tak se ten hluk odrazí zpět do vlaku. A bude-li stěna pohltivá, tak ani mimo vlak se toho moc neodrazí.

David

Zajděte si někdy k Vltavě mezi Prahou a Kralupy a uslyšíte jak se hluk projíždějících vlaků krásně odráží od té nepohlcující skály a nese se na druhou stranu řeky kde stojíte.

Alibaba

Proto píšu, že stěna musí být pohltivá.

Pouze zvědavý

Proč mám takový pocit, že vznikne ostrovní elektrický provoz na Kladensku, neboť nebude možné projít stavbou přes výsosné území Prahy 6 až na Mas.n. nebo se snad mýlím a je to už definitivně vyřešené? Mohl by mi to někdo znalý vysvětlit. Děkuji.

noerf

To nejste sám. Zřejmě počítají souběžně s vybudováním trati Kladno – Ruzyně, takže tato trať bude elektrifikovaná.

Bram

Uvidíte, že to nejspíš dopadne elektrizací současného úseku Výstaviště – Ruzyně, přičemž to bude dočasná záležitost tak na dvacet let. Odhaduji, že při tom dojde navíc k vytvoření poloostrovního nástupiště v Dejvicích do místa, kde je dnešní první kolej a ta bude vyhnuta do místa bývalé manipulační koleje. Veleslavín je jednoznačně na vytvoření bočních nástupišť u krajních kolejí, Ruzyni bych viděl na výstavbu bočního nástupiště u první koleje. Takový je můj odhad dlouhodobého provizoria. O výstavbě odbočky na letiště si nedělám iluze, ta nejspíš hned tak nevznikne a to hned tak je časový horizont dvaceti let nejméně. Snad tedy dojde… Číst vice »

Bram

Ještě dodám, že nejspíš dojde i k elektrizaci trati Hostivice – Jinonice – Smíchov.

Jinders

Jako že Semmering bude pod drátama?

Alibaba

Tak ten originální je pod drátama už dávno, tak proč ne jeho napodobeninu. 🙂

John

Ta se kdysi připravovala na zdvojkolejneni,
ne ? Tedy mimo viadukty.

Lukáš F.

Nebudou elektrizaci v úseku skrz Prahu 6 bránit tunely?

Aleš

Které?

Bram

Jeden kratičký tam je, ale to snad půjde vyřešit snížením nivelety koleje a pevnou trolejí.

Alibaba

Tak o půl metru by se to muselo zakopat, což nevím co na to základy.

Lukáš F.

OK, 1 tunel ve Stromovce a 1 podjezd.

Hádej

Tunel ve Stromovce má malý průjezdný průřez i na patráky, natož na troleje…

Bram

Přečtěte si ještě jednou to, co jsem psal výše.

Andrej Veliký

Úsek Výstaviště – Ruzyně ve stávající stopě nikdy elektrizován nebude, protože místní hodí vidle do jakékoli přestavby nebo úpravy která zlepší parametry. Oni tam tu trať nechtějí, a to tak že vůbec. Sorry jako.

Bram

Nač stahovat kalhoty, když brod je ještě daleko :-).

Ondra L.

To zalezi na tom, jak moc stat na te stavbe bude trvat a jak si to zduvodni. Dalnici za vesnici nechce nikdo a presto se jich rocne postavi 30 km. To, ze za stejne obdobi co se tyce novostaveb, je to na zeleznici prakticky cista nula, neni ani tak odporem proti tomu, jako spis o prioritach statu, potazmo politiku, a o schopnostech spravy zeleznic ty projekty pripravit a vyjednavat s odpurci tak, aby se ten odpor minimalizoval. Hazet vinu ciste na municipality, jednotlivce nebo spolky je trochu plac na spatnem hrobe, ty stavby prece vzdycky nekdo napadne.

Kamui

Já nevím, jestli skutečně má stát páky ma to „přebít“ municipality hrubou silou, pakliže dohoda není možná. Kdyby to tak bylo, tak už by pražský okruh od letiště po Bohnice dávno stál.

Granja

Pokud stát nedostatečně umí odůvodnit veřejný zájem, není to dobré.

Tomas

Když už znáte význam poloostrovu nebylo by nad věcí používat vnější nástupiště

Rypal

Asi to dopadne ve stylu Plzeň, směr Domažlice. Sloupy budou a zatím nic na nich. Musí dotáhnout drát na Veleslavín, po cestě se plánuje TNS Liboc, snad v 25 kV.
Pak se bude dát jezdit elektricky, případně nějaký ten hybrid na Masnu.

Jan

Je super dávat na trať speciální hybridní jednotky, protože ve městě nemůžeme zadrátovat posledních pár kilometrů trati. Ve městě, kde se už před sto lety centrum elektrifikovalo, aby tam nečmoudili parní lokomotivy. To se může stát snad jen u nás.

IGCT

Těch „ostrůvků“ s 25 kV AC se po republice plánuje víc. Na jednu stranu je to blbost, na druhou stranu se tak rychleji pohne s přechodem na jednotnou napájecí soustavu. Navíc jsem cca rok dva zpět slyšel, že GŘ SŽ podepsal nějaký dokument, v němž se stanovuje, že nově elektrifikované tratě se mohou elektrifikovat pouze na 25kV. To znamená, že elektrifikace trati Olomouc-Uničov-Šumperk byla poslední stavba s 3kV DC v ČR.

Kamui

Neřekl bych blbost. Je to dočasný stav kvůli konverzi, a žádná nová vozidla pouze DC se již dávno nepořizují.

IGCT

Blbost je to kvuli tomu, že napájení trakčního vedení se provádí v režimu n+1. To zajišťuje dodávku el. energie i v případě,kdy je TNS ve výluce nebo v poruše. Tzn jsou nejmíň dvě TNS. Pochybuji, že je to tento případ, ale neznám podrobnosti.

David

Myslím, že první elektrické spoje začnou pendlovat do konce desetiletí mezi Ostrovecem a Veleslavínem.

Granja

Zkusím nápovědu: Co takhle nákladní doprava do Kralup nad Vltavou?

Myšpul

Dokud neuvidím bagry, neuvěřím.
Michal z Kladna

Majkl

Až uvidíte bagr. Tak nám, ale dejte vědět. Michal z Prahy

Ondřej

Takže 3km za 4miliardy s tím, že zrychlení zanedbatelné a elektrifikace ještě 10 let nepoužitelná, dokud se nepropojí s Prahou…

Zapa

Asi to není ideální stav, ale čekání na to, až se na Ořechovce dobře vyspí, řešením opravdu není.

Kuba2

Zrychlení bude zanedbatelné i po kompletním dokončení. Podstatné je zvýšení kapacity, spolehlivosti a komfortu pro cestující a v neposlední řadě také náhrada dosluhujících 50 – 100 let starých technologií.

Bram

Výrazné zlepšení je například již samotná modernizace žst. Kladno. Rozhodně to bude tisíckrát lepší než to, co tam je za hrůzu dnes. Zbavíme se konečně i předposlední existující stanice s vloženými návěstidly v síti Správy železnic. Další už je jen Praha-Smíchov.

Bert

Vlastec už je modernizovaný?

Bram

Ano.

Jouda

Oni vám ty vložáky nějak komplikují život ? Ne no to by mě zajímalo, když píšete, konečně se zbaví vložených návěstidel…..

Jiří Kocurek

Je v tom kompletní přestavba nádraží, tedy celého kolejiště. Sice to vypadá jako krátký úsek, ale na kilometry kolejí je to vcelku dost, je tam hodně kolejí vedle sebe.
Ze starého stavu zbudou jen čáry v katastrální mapě (=pozemek) a zdi nádražní budovy.

Twix

To že na nově dvoukolejném úseku nebudu muset čekat na zpožděný protivlak, a že budu moct pohodlně nastupovat bez balancování na úzkém nástupišti, zatímco další vlak čeká aby nevjel do lidí, mi na tom 3 km úseku přijde jako zrychlení zcela zásadní. Klidně i v dieselu.

Hádej

Ale i tak to mohli udělat na 160. Prostor na to je.

Tomas

Prostor na to je, ale k čemu by to bylo dobré, když jednotky v mezistanicnich úsecích dosahnou sotva 140 km/h. A stavět trať na 160 km/h, aby jeli vlaky 1,5 km maximalkou mi přijde jako zbytečne vyhazování peněz

Granja

Následně se propojí do Kralup…