Správa železnic podepsala smlouvu na proměnu železnice v Kladně, stavba může začít

Stanice Kladno po modernizaci. Pramen: SŽStanice Kladno po modernizaci. Pramen: SŽ

V rámci stavby na území Kladna dojde ke zdvoukolejnění úseku, elektrifikaci střídavou soustavou a modernizaci stanic a zastávek.

Správa železnic (SŽ) po téměř roce od vypsání završila tendr na modernizaci železnice na území města Kladna. V pondělí byla podepsána smlouva se sdružením firem Eurovia, Strabag Rail a Elektrizace železnic, vysoutěžená cena je 3,69 miliardy korun. Při vypisování tendru stanovila SŽ jako maximálně přípustnou cenu 4,02 miliardy korun.

Konkrétně jde o přestavbu úseku Kladno (včetně) – Kladno-Ostrovec (včetně), který je součástí plánu na modernizaci tratě z centra Prahy do Kladna s odbočkou na letiště. V rámci stavby na území Kladna dojde ke zdvoukolejnění úseku, elektrifikaci střídavou soustavou a modernizaci stanic a zastávek. Rekonstrukcí projde i výpravní budova ve stanici Kladno.

„Finanční prostředky pro realizaci této stavby jsme hledali od počátku letošního roku a moc mě těší, že se nám je podařilo zajistit. Letos už díky tomu mohou začít přípravné práce,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka. Od června má stavba pravomocné stavební povolení. Hotovo má být koncem roku 2024.

Železniční stanice Kladno. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářStanice Kladno po modernizaci. Pramen: SŽStanice Kladno po modernizaci. Pramen: SŽStanice Kladno po modernizaci. Pramen: SŽStanice Kladno po modernizaci. Pramen: SŽStanice Kladno Ostrovec po modernizaci. Pramen: SŽStanice Kladno Ostrovec po modernizaci. Pramen: SŽStanice Kladno Ostrovec po modernizaci. Pramen: SŽStanice Kladno Ostrovec po modernizaci. Pramen: SŽStanice Kladno po modernizaci. Pramen: SŽZastávka Kladno město po modernizaci. Pramen: SŽZastávka Kladno město po modernizaci. Pramen: SŽZastávka Kladno město po modernizaci. Pramen: SŽStanice Kladno po modernizaci. Pramen: SŽStanice Kladno po modernizaci. Pramen: SŽ

Ve stanici Kladno vzniknou tři nová nástupiště, z toho dvě ostrovní. Vedle bude postaveno parkoviště P+R s kapacitou 270 míst. Zastávka Kladno město se posune blíže k centru a stane se z ní přestupní uzel na MHD. Fakticky půjde o novou zastávku, přístup bude z chodníků silničního nadjezdu po schodech, eskalátory a výtahy. Ve stanici Ostrovec vznikne nový podchod a dvě vnější nástupiště.

V rámci stavby také zanikne několik úrovňových přejezdů. Přejezd v ulici Petra Bezruče bude nahrazen silničním podjezdem, podobné to má být ve Wolkerově ulici. Zrušen a nahrazen podchodem bude rovněž přejezd v Havířské ulici. Další přejezdy projdou modernizací zabezpečovacího zařízení.

Na modernizaci trati Kladno – Kladno-Ostrovec naváže přestavba úseku Praha-Ruzyně – Kladno. V rámci další etapy se uskuteční modernizaci úseku Praha-Veleslavín – Praha-Ruzyně. Na Veleslavíně bude vybudována nová stanice, která umožní přestup z vlaků na metro. Stavba by měla probíhat v letech 2024 až 2027.

Tagy Správa železnic trať Kladno - Kladno-Ostrovec trať na letiště
106 komentářů