Správa železnic po kritice posunula o dva měsíce změnu předpisu D3

Nádraží Rokytnice nad Jizerou. Trať Martinice - Rokytnice je jednou z těch, kde je provoz řízení předpisem D3. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czNádraží Rokytnice nad Jizerou. Trať Martinice - Rokytnice je jednou z těch, kde je provoz řízení předpisem D3. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Správa železnic odmítla tvrzení, že by narychlo provedená změna ohrozila drážní bezpečnost.

Zpět na článek
49 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
milan

… nedochází tím k přímému ohrožení bezpečnosti provozu a kdy k tomu přímému dochází??!!

Gargy

Správa železnic ..má takovou nepěknou vlastnost..místo aby byl předpis pro lidi a jednoduchý..tak ho nepochopí někdy ani právník.prikladem je předpis D1 a jeho slovenský protějšek.

Výpravčí

Predpisy tvoří provozovatel pokud si do toho nechá kecat od dopravce bude z toho jen bordel.

Mimopražský

A protože provozovatel je státní organizace, což je vláda také, tak se nechá porovnávat činnost obou. Když to vláda nedělá jak by měla, tak dostane ve volbách stopku a nastoupí jiná squadra, která má možnost to dělat pro někoho lépe, pro někoho hůře, pro zbytek stejně blbě jako ta vláda předchozí. Při tomto srovnání vypadá SŽ jako v dobách před rokem 89.

FP1

Předpisy by měl ideálně tvořit někdo neutrální, třeba DÚ, aby Provozovatel dráhy neměl tendenci psát předpis tak, aby se co nejvíc vyvinil z případné MU.

Mimopražský

Ať si myslí kdo co chce, ale nejlepší dopravní předpisy byly vytvořeny v roce 1962. Je fakt, že z dnešního pohledu jde o dávno překonanou záležitost, ale byly napsány jasně, srozumitelně a bez nutnosti hledání jinotajů v každém odstavci.

Pája

Fakt že jo. Já jimi při úklidu před týdnem chvíli listoval a normálně jsem byl překvapenej, že byly tehdy psány jasně a srozumitelně.

Mimopražský

Tak si je hlídejte. Mohlo by se stát, že by je gestoři v zoufalství mohli začít zabavovat, aby měli vodítko pro tvorbu konečně dokonalého předpisu a oni měli konečně klid. I když v archivech by se ještě dost exemplářů mohlo vyskytovat.

Qěcy

A je stará D3 kompatibilní se změněnou D1?

PepaM

Stará D3 platit nebude, ta původní plánovaná změna (resp. výměna SŽDC D3 za SŽ D3) k 1. 7. proběhne, odkládá se jenom ta dodatečná změna č. 1 (resp. jsem to z textu zprávy pana Jasenčáka tak pochopil).

Novomír

No jo, už je to dovysvětllené i na portále SŽ.
Bože, oni neumí napsat napoprvé ani vysvětlující dopis.

Brumla

Pak ať se nikdo nedivi že je tolik mimoradnosti, několik let se tvoří paskvil, který nepřinese nic lepšího , naopak stres a napětí, při zdlouhavem a nesmyslnem hlášení v dopravnach, aby dva dny před platností vydaly předpis z tolika změnami a takto to chodí se vším , a podle toho to vypadá.

Martin.K

Ať jsou změny jakékoliv, je velmi trapné, když si organizace velikosti a aparátu, jakou má SŽ, nedovede včas vyladit byť jen ty mezery, interpunkce, překlepy a gramatiku, jak píše pan Jasenčák. Tak dlouho to připravovali, že si to nikdo po sobě nepřečetl? 🙂

Mimopražský

Na korektory asi již nejsou tabulkové stavy ani mzdové prostředky. Zrovna mne napadlo takové srovnání dvou vět, kdy posunutí čárky úplně převrátí smysl obou vět.
„Popravit, nelze omilostnit.“
„Popravit nelze, omilostnit.“

Pája

👍👏👏👏

PepaM

„Pojďte jíst, děti!“
„Pojďte jíst děti!“

Mimopražský

A potom se Jasenčák omlouvá za gramatické kopance. Jak málo přitom stačí, aby se původní význam jedné věty dokázal úplně změnit.

Brzda dopravy

Celé řízení dopravy v ČR je jedna velká tragédie, zvlášť to, že SŽ rozhoduje o předpisech. Dokud nevznikne schopný drážní úřad, kterému půjde o bezpečnost, zrychlení, zkapacitnění a zlepšení konkurenceschopnosti české železnice místo o čerpání dotací a vymýšlení kliček v předpisech, tak se nic nezmění.

zdeva

Nejistá sama sebou, lavírující Blbá Správa.

Jiřík

dotaz pro znalé: Podle jakého předpisu se bude od 1.7.2022 jezdit na trati vybavené evropským vlakovým zabezpečovačem?

Karel z Pardubic

Podle sž d1 část druhá.

Jiřík

SŽ D1 část druhá je asi ve výlučném držení paní Colombové – na stránkách SŽ není k nalezení.

tarten

Podle rozhledových poměrů. Při nejasnosti se volí vždycky bezpečná hladina.

Brumla

Podle nového ale neoprávněného

Lukáš

Rutinní provoz není zaveden na žádném úseku. Všechny úseky se aktuálně nacházejí v nějaké etapě provozního ověření, ale dopravci na nich jezdit mohou. Buď s dodatečnými opatřeními, nebo bez opatření – vlastně jako v rutině. Jízdu pod dohledem ETCS upravuje pokyn provozovatele SŽ PPD-1/2022, SŽ PPD-6/2022 a SŽ Z8 díl IV (prozatímní).

hank

No vida. Líná huba – holé neštěstí.

Gwann

popíráme ale odkládáme.

no, zasažen virem vlastní neomylnosti a prolhanosti. ale ještě má alespoň trochu pudu sebezáchovy

IGCT

Jasenčák okamžitě vyhazov.

Martin

Přesně tak a nejen on,ale celé vedení.

Jiří Kocurek

Do tepláků, štípat lístky na bazéně. Evidentně nedokáže myslet s nějakým plánem dopředu.

K.S.

Mám lepší nápad, zrušit SŽ a nechat tu zřídit pobočku SBB či JR. A nebo obnovit monarchii a nechat to tu na ÖBB, i když možná by to pak muselo být ÖBBB. 🙂

Gwann

k. und k. Staatbahn?

K.S.

Nevím jestli KKStB je politicky průchodná zkratka.

Mimopražský

Myslíte, že by se přidalo i Slovensko? V EU jsme všichni, třeba by nebylo od věci něco z té monarchie převzít zpět. Nakonec i ten Habsburk v europarlamentu se projevuje celkem rozumně.

K.S.

Já jsem tu monarchii myslel trochu z legrace a hlavně jako záležitost železniční. Ne že bych tu navrhoval rovnou vytvoření nového monarchistického státu. I když… kolik řádků je třeba v ústavě přepsat aby tu z toho byla monarchie?

Mimopražský

Monarchistické hnutí tu již existuje. Sice by se nechalo zařadit mezi recesisty, ale do budoucna, kdo ví.

K.S.

Něco jsem zaslechl, ale mám za to že monarchistická scéna je dnes spíše roztříštěná. Ono by to prvně chtělo takové drobné kroky jako zrušení zákazu šlechtických titulů a podobně. Stejně to lidi používají.

hank

Zkus tohle o těch recesistech říct do očí někomu z Řádu sv. Jiří – evropského řádu Domu Habsbursko-Lotrinského a nebudeš stíhat.
(Ostatním se omlouvám za OT.)

Pája

Sabotáž Železnic odmítá…. Hele, to je jak ze špatného filmu. Taky pachatel odmítá…. Není to ze strany SŽ už trochu ohraná písnička?

Koro

Zoufalec Janesčák. Škodí a škodí

Jiří Kocurek

Když tady autor načal zmenu pravidel silničního provozu, tak zákon o provozu na pozemních komunikacích, tak verze č. 53 platila jediný měsíc a byla pozměněna třemi různými zákony.

https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361/historie
Platnost: 01.01.2022 – 31.01.2022
Novely: 220/2021 Sb., 365/2021 Sb., 418/2021 Sb.

Ještě, že se jezdí podle rozhledu. A propós, dokáže se s něčím takovým vypořádat AI v autonomním voze?

David

Dokáže, protože to AI naštěstí nespoléhá na to, aže lidé dodržují všechny předpisy. Maximálně se stane to, že ten AI vůz ten nový předpis nedodrží (asi tak stejně jako většina lidí).

K.S.

AI to asi nahrajete, ale s takovou to bude jak když windowsovský stroj nemáte puštěný rok a pak si chcete přes vánoce zahrát třeba Civilizaci… Příjemné odpoledne aktualizací. A co teprve tech chaos na hranicích.

Vzhledem k tomu že předpisy asi píší sjetí grafomani, bylo by vhodné z právního prostředí vyhodit zásadu že neznalost zákona neomlouvá.

Radim

(pardon off-topic) Já teda osobně MrkvoSoft taky nemám v lásce, ale kdy jste naposledy viděl Windows? Už dávno to není „odpoledne aktualizací“ (leda byste měl 15 let starou plečku, nebo cokoliv s plotnovým diskem). A hlavně to ty aktualizace nenutí, takže při vypínání/restartu máte možnost dát „restartovat/vypnout“ místo „aktualizovat a restartovat / aktualizovat a vypnout“. A když už člověk jó nechce windows, je tady mraky operačních systémů s jinými jádry (např. Linux) kde se dá ta Civilizace zahrát taky.

K.S.

Měsíc zpátky jsem byl nabootovaný ve widlích? Jo, toršku jsem si zapřeháněl, ale napsledy po skoro ročním neprovozu to aktualizovalo celkem dlouho.

Doma používám Debian a v práci bohužel windows a tam je to zase o něčem jiném. Popravdě jsem Steam nikdy na Debianu nezkoušel rozchodit.

Radim

Na mne je Debian málo „masochistický“ 🙂 Steam jsem zkoušel v Archu a ve FreeBSD a OK.

digi

Uplně stejně jako se učetní systémy dokážou vyrovnat se změnou zákona z 29. prosince 2020 , platnou od 1 ledna 2021…

Navigace se taky dokážou vyrovnat s dočasnými uzavíkami…

Jiří Kocurek

Jenže pokladna, pracovní stanice a zvláště server nebývá během změny mimo ČR. Zatímco automobil přes Silvestr může být nejen mimo ČR, ale také mimo signál.

A pokud se to vydá dva dny před započetím platnosti, tak si to s předstihem sotva stáhne, … aby se to na dovolené jeden naučil.

Leinad

Navíc často finanční úřad vydává doporučení jednat proti liteře zákona.
(EET účtenka musí být vystavená před placením. V e-shopech by to znamenalo hodně situací, kdy se FIK/BKP vygeneruje, pak se nepovede platba kartou, pak se musí účtenka stornovat. Nelegální ofiko postup byl vystavit účtenku až po placení)