Správa železnic otevřela novou odbavovací halu v Chodově

Nová nádražní budova v Chodově. Foto: Městský úřad ChodovNová nádražní budova v Chodově. Foto: Městský úřad Chodov

Stavba trvala přes rok, místo původní budovy vznikne otočka pro autobusy.

42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel Čáp

Architekt původně stavěl u silnice benzínku. Na poslední chvíli si to rozmyslel a udělal z toho nádraží.

Jirik

Moc Hezké. A nemyslím jen tu paní na vizualizacích 🙂

Mates

Prý výpravní budova… Vždyť je to jen taková lepší čekárna a navíc za 24 míčů? K poblití!

Apollo 17

A co by tam mělo ještě být? Ve všech podobných „výpravních budovách“ je jen čekárna, někde ještě pokladna(Klášterec,Ostrov,Kynšperk) ,v jiných není ani ta čekárna(Prunéřov, Perštejn, Vojkovice, Dalovice, Hájek, Citice..).

SYN

Já vím že podchod a tak, ale přecejen je to trošku „psycho“ když nádražní budova a koleje z ní vůbec nevidět… v tom krytém „představku“ může čekat tak maximálně na autobus?
Prostě bych se to snažil udělat aspoň o 5-10m blíž.

Granja

… a ztratil byste tu krásnou procházku pod širým nebem, kdy projektant bůhvíkde zjistil, že v Chodově nikdy neprší.

Ondřej

Krát 4 a šup s tím do Kladna. Krásná budova

vagonář

Za mě moc pěkné, až na ta směšná opěradla na kola.

xyz

Jen škoda, že se ta hala nevybudovala souběžně s tou peronizací, provedenou v roce 2017 – takto se tam zbytečně dělal druhý podchod (i tak bez bezbariérového přístupu) – převážně jen kvůli přístupu k odbavovací hale.

Aleš

Hezká benzínka.. jen stojany ještě chybí…

vagonář

Jsou tam stojany na kola. Nebo spíše jejich parodie.

Milan Mörtl

Ano, minulý týden v pátek to otevřeli. To jsem zrovna jel domů. Je to malinké,ovšem na úrovni, WC na platební kartu, kávomat , pokladna a 4 lavice pro až 3 sedící. Ještě by i dovnitř mohli dát informační tabuli.
Stará budova se doslova rozpadá, stačí počkat,a zdemoluje se sama

Trumway

Cože? WC na platební kartu? A neupadli náhodou takhle z jahody na hlavu? To už to vidím jak to bude vypadat brzy v okolí.

Granja

Musíte si vybrat. Buď zaneřáděné okolí nebo vnitřek. Jiné chování obecenstva bohužel nelze zatím očekávat…

Omega

To je jen vstup do nějakých rozlehlejších podzemních prostor?

Trumway

JJ, kéž by . Třeba do podchodu.

Gajda

Tak všichni zjistili, jak malinký nádraží v Chodově stačí. Teď je teda jen otázka, proč tam proboha zastavuje rychlík.

vasek.beroun

Protože pak by nejezdil už nikdo.

vasek.beroun

To je vstup do metra?

218

Taky jsem na první pohled myslel,že to je vstup do metra na Chodově..snad příští rok takhle opraví Opatov 😀

Antonín Maňas

Mohu se zeptat co na zdejší trati jezdí?
Dle foto to vypadá ze před rekonstrukci zde jezdili 810 bez modernizace ale to se asi změnilo…

Josef22

Poslední fotka je stará přes 15 let. V roce 2017 proběhla peronizace, a nyní stavba nové odbavovací haly. Nicméně dlouhodobě jezdí na trati RegioSharky, a v posledních letech InterJet a RegioPanter. Sem tam se objeví 810 či 814 – například na spojích do Lokte či Nové Role.

Petr

Pškné, takto by to chtělo dotáhnou Zdice. U východu z podchodu udělat zastávku autobusů s čekárnou.

Trumway

Pěkné? Ať koukám jak koukám nevidím uvnitř žádné rozumné možnosti k sezení při čekání. Takže až budou tyhle „čekárny“ vypadat alespoň takhle dejte mi vědět. Pak se z nich možná stanou kulturní místa kde bude radost čekat.Jenže pochybuji, že tady by bylo něco takového vůbec možné.

https://www.youtube.com/watch?v=g1YodGqQoio

Petr

Tak zatím se tam projdete aý na autobusák.

Ares

Jojo, tam běžně čekají desítky ,možná stovky cestujících.

Trumway

A divíte se? Já ne.

SYN

To přiložené je ale letiště, vite o tom že? Eventuelní letiště Chodov (kdyby vzniklo) by taky mělo „odbavovací halu“ rozměrů mikro, pro tu semtam Cessnu by to stačilo…

Trumway

Ano, vím. Ale pořád jde o čekání na dopravní prostředek který byl zpožďěn. Já tím chtěl jen říci, že kdyby kultura cestování vlekem měla nějakou úroveň (a k té kultuře patří i kultura čekání) jistě by tuhle formu dopravy rádo využilo více lidí.

Fahrdienstleiter

Tak třeba se to dozví i strojvedoucí Os a Sp a připomenou si, kde se má podle SŽ D1, čl. 339, odst. 8 zastavovat. Ale když většina z nich není schopná ani respektovat jednoduchou návěst „Hranice izolovaného úseku“ na sousední odb. Dvory, moc nadějí si nedělám.

tarten

Je tu nějak málo stížností, že část přístřeší není chráněná proti větru a mrazu a že nechceme „pergolu“.

Trumway

Chráněný to sice je, ale zajímalo by mě kdo bude ta okna pořád umývat a ještě k tomu tak vysoko

https://www.youtube.com/watch?v=QPhdRJUaPKs&t=2s

Trumway

Beton je olezlý a vypadá nevzhledně už nyní a rozhodně to nevypadá jako na vizualizaci. A ty konstrukce na opírání jízdních kol nebo co to je….to opravdu nemůžeme dělat něco tak, aby to vydrželo? Stačí mi pohled na šířku patek a rozteč kotvících šroubů, a výšku oné konstrikce aby mi bylo jasné, že tohle moc dlouho nevydrží protože namáhání jednoho kotvícího prvku ohybem a druhého na tah (nebo bráceně) je jisté a je otázkou času kdy se to uvolní. Stačí aby se na to někdo párkrát pověsil (nebo si to vzal do parády nějaký posilněný alkoholem ) a půjde to… Číst vice »

Jiný Petr

Ano ty konstrukce na kola jsou jen na ozdobu – to nebude mít dlouhou životnost.
A ten přiznaný beton taky nic moc – podle mne se bude brzy odlupovat a vyloženě volá po grafitti.
Za 10 let tahle nová budova bude vypadat hůř než to původní stoleté nádraží. (a provozní náklady, včetně permanentních oprav, budou stejné, ne-li vyšší)

Johnyka

Celkem pěkný, tak ještě to Kladno dotáhnout.

Jiný Petr

Celkem pěkný? to myslíte ty vizualizace ne? Skutečnost už tak pěkná není a o interiéru vč. kapacity nového nádraží nevíme a ani nevidíme nic.
Z fotek se zdá, že do té čekárny by se nevešlo ani tolik cestujících co do jedné 810 – to by bylo na Kladno málo – i když z hlediska objemu přepravy je železnice na Kladně naprosto marginální záležitost.
A Kladno nám nechte – když už SŽ odmítla trať vést (pod) městem, tak tu budovu mohou klidně rekonstruovat.

Vasek

Na vizualizaci cykloboxy, na fotografii výsledku pouze stojany, které ani nemají přístřešek.

Trumway

No ona se výsledná podoba s vizializací rozchází v mnoha detailech. Například chybí betonové žlaby podél pěší cesty, betonové zídky na které by bylo možné si sednout, sloupky jako zábrana proti vjetí vozidel až pod střechu před vchod a možná by se toho našlo více.

David

Vůbec nechápu, jaktože SŽ ten podchod neprodloužila s rekonstrukcí stanice. Vždyť tam není problém ani s pozemkama ani s přístupovou cestou. Jde všehovšudy o 12m podchodu.

Trumway

Ano, to je nešvar kterého je možné si všimnout na více místech a ne jen zde aneb čekejte na vlak v „akvárku“ chráněn před nepřízní počasí a hezky v suchu abyste při přechodu z „akvárka“ do podchodu zmokl. Vždycky když vidím tohle polovičaté řešení vzpomenu si na film Bota jmínem Melichar
https://youtu.be/JlowG7jFPkw?t=3812

Trumway

Krásně kryté nastupiště. Ovšem bez toho, aby byl suchou nohou možný přechod od výpravní budovy na toto nástupiště nebo z tohoto nástupiště do podchodu. Oboje nelze aniž by člověk zmokl.

https://www.mdcr.cz/getattachment/Media/Media-a-tiskove-zpravy/Zahajili-jsme-vystavbu-modernich-nastupist-v-Semil/FqmvYOqXgAA6uie.jpeg.aspx

https://www.semily.cz/VismoOnline_ActionScripts/Image.aspx?id_org=14724&id_obrazky=43281

Ano, dalo by se říci, že ač toto nástupiště není ostrovním rozhodně je ostrovním jeho zastřešení a tedy prostor, který kryje 🙂

Luboš Beneš

Ale zato jsou hodiny uvnitř, hodiny na panelu odjezdů a hodiny venku. 3x na 10m. Proboha proč? A svítidla v pergole by také byla hezčí zapuštěná…