Správa železnic otevře na jeden den veřejnosti tunel v Děčíně

Rekonstrukce úseku Děčín východ - Děčín-Prostřední Žleb. Foto: Správa železnicRekonstrukce úseku Děčín východ - Děčín-Prostřední Žleb. Foto: Správa železnic

Otevření je součástí oslav 100 let plavby v Děčíně.

Zpět na článek
15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza

No, tak jsem se tam chtěl jet mezi nočními podívat a není žádná volná vstupenka. Škoda.

David

Proč je tam maximální rychlost jen 50km/h, když i v prudších obloucích je možné běžně jezdit 70km/h?

Jiří Kocurek

Protože hend za mostem jsou výhybky na 50 km/h a 1,5 km před mostem taky. A jezdí tam výhradně nákladní vlaky.

David

Tak to přeci nemusí být navěky ne? Ty nákladní vlaky jedou z Německa 100km/h a takhle musí brzdit už mnohem dřív a blokovat tak déle trať. Pro projíždějící vlaky je 50km/h je potřeba třeba možná tak pro oblouk mezi Děčín – Východ a Děčín – Staré Město, tedy o nějaký ten km dal.

Jiří Kocurek

Na věky to nezůstane, stavba Krušnohorského tunelu dost věcí změní. A můj skromný tip je, že nová mostní konstrukce umožňuje jízdu i výrazně rychleji než 50 km/h.

Musely by se předělat ony výhybky těsně u mostu, aby dávalo smysl jet po mostě rychleji. Běžné výhybky jsou na 50, 60 a 80 km/h. Čím rychlejší, tím delší a nezdá se, že by se tam vešly výhybky na 80 km/h bez totální přestavby stanice.

XYYY

Díra ovšem neumožní jízdu nákladníků z východního nádraží do Saska …

Jiří Kocurek

Právě, pojedou jinudy.

XYYY

Ano, z Německa „možná“ jedou vlaky rychlostí 100 km, ale do Prostředního Žlebu musí z traťové koleje číslo 1 na kolej číslo 4 rychlostí 60, na kolej číslo 6 rychlostí 40, takže rychlosti na „východním zhlaví“ (kolejové skupině) nemají vliv na vámi uváděné blokování koleje. Na vjezdovém zhlaví „od východu“ je na zhlaví pouze rychlost 30 …
Vlak jedoucí „od východu“ do Žlebů se z východního nádraží rozjíždí, pokud nejede z východu na kolej číslo 2 a dále do Saska, tak stejně jede po spojce 3>4 rychlostí 30 ….

David

Dobrá, to je současný stav, ale prostorově není jediný důvod proč by tam nemohly být výhybky na severním zhlaví třeba na 80km/h a aby ta byla udržena i na koleji číslo 6. Pokud ten most bude stavebně připraven třeba na 70km/h a 50km/h je tam jen kvůli současné konfiguraci a zabezpečení Prostředního Žlebu, nemám nic proti.
Jinak jsem mluvil o projíždějících vlacích, ne o těch co zastavují na Východě.

Vít Jůza

Jistě, třeba tam zase nějaká osobní doprava pravidelně jezdit může, ale kdovíco to nebude, hlavní linky zastávkové i rychlíkové jsou zavedeny jinak, a přímé linky z Německa ať už směr Mělník nebo Česká Lípa by příliš do systému nezapadaly. (Směr Česká Lípa je momentálně i zrušená kolej).

XYYY

Nejezdí … při mistrovství republiky v jízdě na pákových drezínách jezdí z „Podmokel“ přes Prostřední Žleb a východní nádraží osobní vlaky, jsou uvedeny datech IDOSu.

Projektant

Problém je tento oblouk: https://mapy.cz/s/luletozora
Sevření mezi most a výhybky neumožňuje zvětšit poloměr a/nebo prodloužit přechodnice.

Nicméně, ve stanici je většina předjízdných kolejí na 60, takže mít 60 i na most by dávalo smysl. Nedalo mi to musel jsem si to nakreslit. 60 km/h by bylo možné za předpokladu přestavby prvních dvou výhybek (č. 3, 4), rozšíření mostu přes Žlebskou ul. a rozšíření mostu přes Labe cca o 27 cm (přechodnice by začínala už na mostě)

Potulný wechtr

Jako někdo, kdo tuto trasu jezdí, bych 60 viděl jako maximální ideál.

David

Děkuji. Takhle laicky mi ten oblouk nepřišel tak prudký. Nicméně doufám, že ten most bude postaven tak aby tu 60 v případě drobné přestavby Prostředního Žlebu někdy v budoucnu vydržel.

Pavloš

Nenašel jsem už ani jediné volné místo… 🙁