Musíme tomu věřit. V případě Jinec je v návrhu Jince-centrum nebo Jince-městys. Zde se zastávkou počítá i územní plán. Trhové Dušníky, proč ne, ale tam bych byl pesimistější.
Naděje umírá naposled, ale toto jsou místa, která jsou přímo v zástavbě a tedy i zdroj cestujících. Takže by to mělo mít přednost a dá se pak ušetřit i na souběžných autobusech, které lze pak nasadit přes místa, kde vlak nejezdí a zajistit jimi i přípoje na vlaky ve vhodných stanicích.
„Dominikální Paseky“ by byl krásný název, jen se obávám, aby se to nakonec nejmenovalo „Bratkovice zastávka“, protože v Dominikálních Pasekách kousek od trati sídlí bratkovický obecní úřad.
Bratkovice-Dominikální paseky , Bratkovice-paseky zastávka.
Pravdou je, že Dominikální paseky jsou v katastru Bratkovic. A také je tam pěkná hospůdka. Tak ať to vyjde !
Dominikální Paseky mají svůj vlastní jak katastr, tak číslování domů, ale patří do obce Bratkovice.
Ty „pomlčkové“ názvy stanic s přidaným názvem obce se dělají jen v několika větších městech, jinak to není moc praktické, přejmenovávat stanice a zastávky pokaždé, když se nějaké vesnice od nějaké obce odtrhne nebo k jiné přidruží.
Pks
4 let
Jeden den před krajskými volbami, určitě je to náhoda:-)
No hlavně že to soudruzi stihli…
Tak tady zatím nehrozí to co v Duchcově. A zřejmě do vybudování tunelu, to hrozit nebude a to bude zastávka zralá na rekonstrukci. Teď to chce ještě rekonstruovat kolejiště ve stanici. V současnosti město realizuje studii o tom, kde jsou bariéry pro starší, kola, kočárky a invalidy.
Tak tady alespoň přemýšleli. Je to na rovině takže pohoda. To co vyplichtili třeba v Praze Hlubočepy nebo Rudná zastávka to je jinej level. V místech kde jsou koleje nejvíc stočený vymysleli zastávky.
Hlavně ty to nemáš v hlavě přetočený… Rudná zastávka a Hlubočepy jinak udělat nešly, protože kdyby byly jinde, nechodili by na ně lidé a ve vlaku by bylo méně cestujících.
Ehm, Rudná zastávka je od „centra“ vzdálená 400 metrů a Rudná nádraží 1200 metrů, tak nezkreslujte. Rozdíl v docházkové vzdálenosti je zásadní. Za centrum považuji ten kruháč, kolem něhož se soustředí většina obchodů a restaurací, cukrárna, lékárna a pošta s bankomatem (ta je ještě blíž). Do Rudné jezdím někdy na menší nákup vlakem, díky tomu že existuje zastávka. Navíc v nijak extrémním oblouku není, čemu to tam vadí?
Rudná, Chráštany a Nučice jsou už dneska de facto spojená obec a centrum se tam hledá fakt blbě, Ta zastávke je postavená úplně debilně a pokud jede více těch žlutých krabiček za sebou tak si myslím , že ten nádražák nemá šanci uhlídat jestli mu někdo vzadu nebo vepředu vystupuje nebo nastupuje.Obecně si myslím že stanice nebo zastávky by se měli dělat v rovinách.
Je to teda off-topic, spojené obce jsou, ale centrum Rudné je patrné dost výrazně (rozhodně není u nádraží Rudná) a centrum Nučic je u návsi, bez souvislosti s nádražím Nučice, které obsluhuje převážně část Rudné. Samozřejmě že zastávka Rudná byla postavena co nejjednodušeji tam, kde to prostor dovolil, ale hádám že je dnes už využívaná více než přestupní stanice Rudná, a velké bezpečnostní riziko kvůli tomu mírnému oblouku pro dvojitou regínu tam nevidím. Zvlášť ve směru do Prahy, pokud někdo dobíhá vlak odzadu, musí být na tom nástupišti vidět už zdaleka.
Měla vzniknout spíše u křížení s Jinočanskou ulicí, byla by blíže více lidem a stojící vlak v zastávce by navíc neblokoval závory na hlavní Masarykově ulici.
BINGO !!!
To je přesně to místo, odkud je do skutečného centra Dušníků i pro přestupy na autobus stejně daleko, jako od toho naprosto debilního současného situování té nové zastávky, navíc by tam byl v pohodlné docházkové vzdálenosti o okraj toho komplexu novostaveb rodinných domů v Nučicích (rozhodně blíže než od nučického nádraží), a v Prahy by nemusely zbytečně brzy zavírat přejezd hlavní silnice – které (rudenské) hovado tehdy tuto možnou změnu původního návrhu zablokovalo, když se o situování nové zastávky jednalo, a postavilo si tím na věky pomník, to ale nevím.
Nástupiště má 90 metrů. pokud si to na mapy..cz namaluju, tak je od prostředka vidět na oba konce , takže kdyby jelo něco delšího, tak musí průvodčí kontrolovat dávat odjezd z prostředka.
Co se týče umístění, tak moc míst asi nebylo, očekával bych, že si vybrala obec po z návrhů u jakého přejezdu (P2220 a P2219) chtějí mít zastávku.
Konec konců, u jednokolejných tratí je to již jedno, zda na rovině nebo v oblouku, na přímou viditelnost si asi nikdo už nehraje. Pro tu je právě nejhorší rovinka mezi oblouky.
Jiří Kocurek
4 let
Lidi by z chodníku mohli spadnout do průjezdného profilu. No tak to by asi mělo být i zábradlí na peroně, nebo ne?
Tak snad to mají lepší než na nádraží v Praze Uhříněvsi, kde na prvním nástupišti informační panel s odjezdy vlaků z tohoto nástupiště se nachází na opačné straně nástupiště než je přístup na toto nástupiště, přičemž vzdálenost mezi tímto přístupem a informačním panelem je cca 130 metrů. Nikdy jsem nepochopil, proč to tak udělali.
Pro I. nástupiště existuje v Uhřiněvsi ještě jeden „made in SŽDC“ panel. Je ukrytý ve vestibulu ve výpravní budově, takže cestující, kteří mají poznání, dokážou informace vyčíst i v době uzavření čekárny tak, že se podívají prosklenými dveřmi.
Ano. Úplně debilní „úspora“, všichni choďte ke dveřím. Párkrát jsem zakusil, nesmí se ovšem ve sklech odrážet příliš mnoho světla.
Petr
4 let
Nebýt spolku Rakovnicko – Protivínská dráha, nikdy by tato potřebná zastávka nevznikla. Jim patří velký dík za to že se nenechali odradit. http://rpdraha.cz/
Je tam vhodná přístupová cesta i ze směru od Nového rybníka, který je hned pod zastávkou? Dvakrát jsem tam v létě jel busem z Prahy na zastávku Školní a dopadlo to tak, že jsem přišel po tom novém chodníku na severní konec peronu a pak překrosil koleje…
Chci jet Os 2557. Ne nepojedu 2555, ani kdyby kvůli zpoždění jel v čase kdy už jsem na nádraží. A jestli mi ujel, tak jdu hledat jízdní řád abych zjistil že další je 2559. Prostě nebudu si pamatovat S9.
Liboros
4 let
taková pohodová zastávka – proč ne!
Koro
4 let
Ma tahle diskuze smysl, kdyz na otazku lide davaji minus?
Má. Že mnozí neutrálně položenou otázku místo odpovědi označí minusem, je divná reakce, ale pořád lepší, než místo věcné odpovědi zaplevelovat hanlivými komentáři.
Jiný Petr
4 let
Zastávka se nejmenuje Příbram-sídliště, ale Příbram sídliště (jak je v ČR zvykem).
Pokud by šlo o Sídliště jakožto název části města (katastrálního území původní obce), byla by tam pomlčka (tedy přesněji spojovník, jak je už v diskusi uvedeno). Pokud jde o sídliště coby místní označení, je mezi slovy jen mezera. Podobně u slov obec, předměstí a podobně.
To bych rád viděl, jak byste v normální neželezniční češtině odůvodnil spojení typu „Smržovka střed“ bez jakékoliv interpunkce. A proč musí být gramatický formát názvů na železnici jiný než v autobusové dopravě.
Ano. Je mnoho zastávek v Příbrami, jedna z nich je na sídlišti. Volná vazba to není, jiné pravidlo pro psaní čárek na to také nepasuje, takže psát čárku určitě ne, maximálně ten spojovník.
Mělo by. Prakticky to vypadá tak, že objednávka vypadá tak, jak se modrogumům hodí.
(Nemáte jednotku schopnou obratu, chcete proplatit šaškování s lokomotivou? Tak Budějovickým rychlikum zaplatíme sv Praha Hlavní – Holešovice, sice kdo by potřeboval jede rychlejším metrem, není důvod, ale stát to zaplatí. A když budou středočeši nebo Praha zlobit, nebude tam platit PID).
TY vlaky do Holešovic jezdí díky tomu že není kapacita na hlavním nádraží, to samé rychlíky od Brna které jezdí na Smíchov. Mimochode to metro není o moc rychlejší, vzhledem k tomu že R o Budějc příjíždějí k 7 nástupišti a to je na metro 5-10 minut a za tu dobu je vlak skoro v Holešovicích. A za tu dobu co ty vlaky jezdí do Holešovic už se tím cestující celkem naučili jezdit a tak 10-30 jich tím jezdí. Ten vlak stejně do těch Holešovic jede takže proč nevést cestující (a MD by platilo i SV jízdu)
Změna R na Sv trvá dlouho, protože se musí zkontrolovat, jestli všichni vystoupili. Pokud to do Holešovic jede jako veřejný vlak, tak po výstupu cestujících to může jet hned. Pokud to někdo nestihne, tak ho vyklopí v Holešovicích. Takže veřejný R je úspora času, aby se netvrdlo u nástupiště na havním.
Ty rychlíky na Holešovice i Smíchov jsou fajn. Jezdit na Hlavní není vždy odevšad v Praze to nejlepší. Obojí je i dobře napojené na MHD, na rozdíl od Hlavního, kde je to vždy na 100 jarních km
Z podobného důvodu jako proč nejezdí rychlíky do Harrachova ač byl zájem – prostě ty secondhandový křumply na to dynamicky nemají, aby to zastavení navíc zvládly bez generování zpoždění, které občas generují už teď.
No však, kdyby MD dělalo to co má. Tak už by pomalu vypisovalo soutěž na R26 od GVD 2022/23 , s požadavkem na nová vozidla a délkou závazku deset let. Jenže ono MD „nestíhá“, asi moc spí.
Viktor
4 let
Hezký…krom té ocelové boudy…. existují jiné řešení a chybějí mi tam cyklostojany…jinak super
Což tu boudu ještě chápu, antivandal provedení je v tomhle případě nutný. Evidentně jde o odlehlé místo, kde by asi nic hezčího moc dlouho nevydrželo. Ale nechápu, proč to je natřené zrovna rudě. Kdyby to byla nějaká matná tmavá barva, tak by to nepůsobilo tak… brutálně.
Klid, červená vybledne. A buďme rádi, že nejde o betonovou variantu antivandal provedení, chránící i před radiací po výbuchu supernovy. A i jiné než na modro natřené zábradlí mi také připadá jako krok správným směrem. Tak ještě pár let a SŽ třeba u významných staveb uspořádá i skutečně otevřenou architektonickou soutěž;)
Konečně, po desítkách let. Teď ještě další, jako třeba Jince u přejezdu (tedy jakoby město), Trhové Dušníky a další. Snad se dočkáme.
Musíme tomu věřit. V případě Jinec je v návrhu Jince-centrum nebo Jince-městys. Zde se zastávkou počítá i územní plán. Trhové Dušníky, proč ne, ale tam bych byl pesimistější.
Naděje umírá naposled, ale toto jsou místa, která jsou přímo v zástavbě a tedy i zdroj cestujících. Takže by to mělo mít přednost a dá se pak ušetřit i na souběžných autobusech, které lze pak nasadit přes místa, kde vlak nejezdí a zajistit jimi i přípoje na vlaky ve vhodných stanicích.
Na souběžných autobusech se moc ušetřit nedá, funkční souběh je pouze v úseku Čenkov-Rejkovice.
A co Trhové Dušníky, Lešetice, (Příbram-)Brod? Budou? Někde jsem to viděl v krajských přáních pro tuhle trať.
Dokument se jmenuje Plán dopravní obslužnosti Středočeského kraje Zásady objednávky regionální dopravy pro období 2016-2020
https://www.databaze-strategie.cz/cz/sck/strategie/dopravni-plan-stredoceskeho-kraje-2016-2020?typ=download
Nové železniční zastávky
Priorita 2:Jince centrum, Příbram průmyslová zóna, Čenkov, Dominikální Paseky, Trhové Dušníky
Priorita 3: Lešetice
Jinak Tochovice zastávka byla v kolonce Priorita 3 a Příbram sídliště v kolonce Priorita 1. Takže je potřeba se ptát na hejtmanství , jak to bude dál.
„Dominikální Paseky“ by byl krásný název, jen se obávám, aby se to nakonec nejmenovalo „Bratkovice zastávka“, protože v Dominikálních Pasekách kousek od trati sídlí bratkovický obecní úřad.
Bratkovice-Dominikální paseky , Bratkovice-paseky zastávka.
Pravdou je, že Dominikální paseky jsou v katastru Bratkovic. A také je tam pěkná hospůdka. Tak ať to vyjde !
Dominikální Paseky mají svůj vlastní jak katastr, tak číslování domů, ale patří do obce Bratkovice.
Ty „pomlčkové“ názvy stanic s přidaným názvem obce se dělají jen v několika větších městech, jinak to není moc praktické, přejmenovávat stanice a zastávky pokaždé, když se nějaké vesnice od nějaké obce odtrhne nebo k jiné přidruží.
Jeden den před krajskými volbami, určitě je to náhoda:-)
No hlavně že to soudruzi stihli…
No řekl bych, že v tomto případě to náhoda opravdu je.
Škoda, že tam zatím nebude uvažované druhé parkoviště P+R https://youtu.be/kp2bVHzuqlU?t=46
Uff, zase kraťas. To nešlo využít celé délky rovinky mezi oblouky? Asi to ale bude stačit vzhledem k vytíženosti spojů a jejich délce.
Tak tady zatím nehrozí to co v Duchcově. A zřejmě do vybudování tunelu, to hrozit nebude a to bude zastávka zralá na rekonstrukci. Teď to chce ještě rekonstruovat kolejiště ve stanici. V současnosti město realizuje studii o tom, kde jsou bariéry pro starší, kola, kočárky a invalidy.
Aspoň ty grafitti mohli odstranit.
To je objekt IZS, třeba se jim to tak líbí.
Líbí se jim bez ladu a skladu počmáraná stěna? Pochybuju 😉
Nebo na to MV nemá prostředky. Rozhodně to není majetek Správy železnic. Když tak se jich zeptejte .
Já bych řekl, že někdo z IZS se k této zdi podívá až v případě zásahu u dráhy.
Bohužel běžně tam zasahují. https://www.pribram.cz/clanek/dalsi-tragedie-na-kolejich-vlak-u-skateparku-zabil-cloveka/5702/
Stačí tam vysadit 10-15 sazenic přísavníku trojlaločného a pět let počkat. https://cs.wikipedia.org/wiki/Loubinec_trojlalo%C4%8Dn%C3%BD Graffiti nemá šanci. 🙂 A je to navíc levné. Zkuste to místním navrhnout.
Tak tady alespoň přemýšleli. Je to na rovině takže pohoda. To co vyplichtili třeba v Praze Hlubočepy nebo Rudná zastávka to je jinej level. V místech kde jsou koleje nejvíc stočený vymysleli zastávky.
Hlavně ty to nemáš v hlavě přetočený… Rudná zastávka a Hlubočepy jinak udělat nešly, protože kdyby byly jinde, nechodili by na ně lidé a ve vlaku by bylo méně cestujících.
Jako ta Rudná zastávka kde vlak ujede sto metrů a stavi znova v Rudné na nádraží je moc velká docházková vzdálenost jo? Tak to potom jo.
Ehm, Rudná zastávka je od „centra“ vzdálená 400 metrů a Rudná nádraží 1200 metrů, tak nezkreslujte. Rozdíl v docházkové vzdálenosti je zásadní. Za centrum považuji ten kruháč, kolem něhož se soustředí většina obchodů a restaurací, cukrárna, lékárna a pošta s bankomatem (ta je ještě blíž). Do Rudné jezdím někdy na menší nákup vlakem, díky tomu že existuje zastávka. Navíc v nijak extrémním oblouku není, čemu to tam vadí?
Rudná, Chráštany a Nučice jsou už dneska de facto spojená obec a centrum se tam hledá fakt blbě, Ta zastávke je postavená úplně debilně a pokud jede více těch žlutých krabiček za sebou tak si myslím , že ten nádražák nemá šanci uhlídat jestli mu někdo vzadu nebo vepředu vystupuje nebo nastupuje.Obecně si myslím že stanice nebo zastávky by se měli dělat v rovinách.
Brusel Central je v oblouku, v podzemí a s intervalem vlaků 3 minuty a nádražáci to zvládají.Tak že zastávky v Rudné nedělejte tragédii.
Je to teda off-topic, spojené obce jsou, ale centrum Rudné je patrné dost výrazně (rozhodně není u nádraží Rudná) a centrum Nučic je u návsi, bez souvislosti s nádražím Nučice, které obsluhuje převážně část Rudné. Samozřejmě že zastávka Rudná byla postavena co nejjednodušeji tam, kde to prostor dovolil, ale hádám že je dnes už využívaná více než přestupní stanice Rudná, a velké bezpečnostní riziko kvůli tomu mírnému oblouku pro dvojitou regínu tam nevidím. Zvlášť ve směru do Prahy, pokud někdo dobíhá vlak odzadu, musí být na tom nástupišti vidět už zdaleka.
Přesně tak.
Měla vzniknout spíše u křížení s Jinočanskou ulicí, byla by blíže více lidem a stojící vlak v zastávce by navíc neblokoval závory na hlavní Masarykově ulici.
BINGO !!!
To je přesně to místo, odkud je do skutečného centra Dušníků i pro přestupy na autobus stejně daleko, jako od toho naprosto debilního současného situování té nové zastávky, navíc by tam byl v pohodlné docházkové vzdálenosti o okraj toho komplexu novostaveb rodinných domů v Nučicích (rozhodně blíže než od nučického nádraží), a v Prahy by nemusely zbytečně brzy zavírat přejezd hlavní silnice – které (rudenské) hovado tehdy tuto možnou změnu původního návrhu zablokovalo, když se o situování nové zastávky jednalo, a postavilo si tím na věky pomník, to ale nevím.
Nástupiště má 90 metrů. pokud si to na mapy..cz namaluju, tak je od prostředka vidět na oba konce , takže kdyby jelo něco delšího, tak musí průvodčí kontrolovat dávat odjezd z prostředka.
Co se týče umístění, tak moc míst asi nebylo, očekával bych, že si vybrala obec po z návrhů u jakého přejezdu (P2220 a P2219) chtějí mít zastávku.
Víte vůbec o čem píšete?
Ono je to trošku víc a hlavně to staví tam, kde je zástavba a kde to lidé potřebují. Ale vy s tím přeci nejezdíte, takže by vám to mohlo být jedno.
Konec konců, u jednokolejných tratí je to již jedno, zda na rovině nebo v oblouku, na přímou viditelnost si asi nikdo už nehraje. Pro tu je právě nejhorší rovinka mezi oblouky.
Lidi by z chodníku mohli spadnout do průjezdného profilu. No tak to by asi mělo být i zábradlí na peroně, nebo ne?
Oznam pro cestující: Prosíme cestující, aby nepadali do průjezdného profilu
Aspoň není modrý no :DD radujme se z maličkostí!
Tvl ta rudá:) tam schází už jen srp a kladivo
Modrá by byla lepší, máš recht.
Však je nad tím hasičárna 😀
Ve městě červený, na vesnici modrý. Tak to bylo odjakživa.
Nevíte v jaké fázi přípravy je zastávka Ostrava-Zábřeh?
Chce to studii
https://www.stavby.szdc.cz/letaky/S621500579.pdf
Tak snad to mají lepší než na nádraží v Praze Uhříněvsi, kde na prvním nástupišti informační panel s odjezdy vlaků z tohoto nástupiště se nachází na opačné straně nástupiště než je přístup na toto nástupiště, přičemž vzdálenost mezi tímto přístupem a informačním panelem je cca 130 metrů. Nikdy jsem nepochopil, proč to tak udělali.
Pro I. nástupiště existuje v Uhřiněvsi ještě jeden „made in SŽDC“ panel. Je ukrytý ve vestibulu ve výpravní budově, takže cestující, kteří mají poznání, dokážou informace vyčíst i v době uzavření čekárny tak, že se podívají prosklenými dveřmi.
Ano. Úplně debilní „úspora“, všichni choďte ke dveřím. Párkrát jsem zakusil, nesmí se ovšem ve sklech odrážet příliš mnoho světla.
Nebýt spolku Rakovnicko – Protivínská dráha, nikdy by tato potřebná zastávka nevznikla. Jim patří velký dík za to že se nenechali odradit. http://rpdraha.cz/
Praha Eden?? Pro jake vlaky?
S9
Je tam vhodná přístupová cesta i ze směru od Nového rybníka, který je hned pod zastávkou? Dvakrát jsem tam v létě jel busem z Prahy na zastávku Školní a dopadlo to tak, že jsem přišel po tom novém chodníku na severní konec peronu a pak překrosil koleje…
Ano, po nástupišti k přejezdu pro pěší a po cestě do areálu Nováku.
linka S60 je Beroun-Blatná
Proč, proboha, nějaká čísla linek? Kdo se to má učit?. stačí číslo tratě nebo odkud kam se jede. . To má logiku a je to každému jasné.
Spíš naopak, čísla tratí a čísla vlaků se propadají do historie, na železnici vzniká normální linková doprava.
To je právě nesmysl a pro normálního cestujícího věc nepochopitelná a zbytečná.
Chci jet Os 2557. Ne nepojedu 2555, ani kdyby kvůli zpoždění jel v čase kdy už jsem na nádraží. A jestli mi ujel, tak jdu hledat jízdní řád abych zjistil že další je 2559. Prostě nebudu si pamatovat S9.
taková pohodová zastávka – proč ne!
Ma tahle diskuze smysl, kdyz na otazku lide davaji minus?
Má. Že mnozí neutrálně položenou otázku místo odpovědi označí minusem, je divná reakce, ale pořád lepší, než místo věcné odpovědi zaplevelovat hanlivými komentáři.
Zastávka se nejmenuje Příbram-sídliště, ale Příbram sídliště (jak je v ČR zvykem).
aha 😀 to nepochopíš teda
Na ceduli tam maji Pribram-sidliste. To jsem z toho jelen. A co je tedy spravne?
Tak to mají na ceduli špatně. O názvu rozhoduje Drážní úřad a ten rozhodl (logicky) o názvu bez spojovníku. Viz např. https://www.ducr.cz/images/drurad/dokumenty/ostatni/180817_TZ_Dr%C3%A1%C5%BEn%C3%AD_%C3%BA%C5%99ad_rozhodl_o_n%C3%A1zvech_nov%C3%BDch_zast%C3%A1vek.pdf
Mno jo, koukam v Dynine a Neratovicich sidliste malym pismem a Pribram ma pomlcku. 🦌
Je to smutné, už ani úředníci neovládají úřední jazyk.
Na Praze-Sedlec zase přidělávali spojovník dodatečně. Nejspíš je písmomalíř SŽDC dysgrafik.
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Praha,_Sedlec,_ozna%C4%8Den%C3%AD_zast%C3%A1vky.jpg
Pokud by šlo o Sídliště jakožto název části města (katastrálního území původní obce), byla by tam pomlčka (tedy přesněji spojovník, jak je už v diskusi uvedeno). Pokud jde o sídliště coby místní označení, je mezi slovy jen mezera. Podobně u slov obec, předměstí a podobně.
Copak to, ale sídliště v Příbrami jsou leckde. Příhodnější by byl původně navrhovaný název Příbram-jih.
To jsem z toho jelen. Pribram-jih nebo PRIBRAM jih? 🦌🧠💥
Jako že napůl verzálkama a bez diakritiky? To by bylo nevšední.
Správně by to bylo Příbram jih.
Diky za vysvetleni, to dava smysl. 👍
Tedy nikoliv správně z hlediska češtiny, ale správně z hlediska české železniční tradice.
Ale kdepak. Právě, že i z hlediska češtiny. Proto to tak bylo praktikováno i na železnici, dokud lidé svůj jazyk alespoň trochu ovládali.
To bych rád viděl, jak byste v normální neželezniční češtině odůvodnil spojení typu „Smržovka střed“ bez jakékoliv interpunkce. A proč musí být gramatický formát názvů na železnici jiný než v autobusové dopravě.
Úplně stejně jako třeba Johann Strauss otec. Přístavek těsný, čárku nepíšeme. Podobně spousta spojení typu „jméno příjmení“, třeba Martin Řezník.
Tou autobusovou dopravou myslíte Xxx,,nám.? To je totiž jak gramatické, tak typografické porno.
To jako myslíte, že je mnoho Příbramí, ale jen jedna z nich je sídlištěm?
Ano. Je mnoho zastávek v Příbrami, jedna z nich je na sídlišti. Volná vazba to není, jiné pravidlo pro psaní čárek na to také nepasuje, takže psát čárku určitě ne, maximálně ten spojovník.
Ale ona to není „Příbram – zastávka sídliště“, ale „Příbram sídliště“. Jako by v Příbrami bylo víc Příbramí.
Tou autobusovou dopravu myslím původní podobu, než to chapsáci zmršili.
Proc tam nezastavujou i budejovicky „rychliky“?
Asi by si Arriva konkurovala mezi divizemi.:-D
To těžko, kde budou a nebudou stavět rychlíky rozhoduje MD.
Zřejmě tam nikdo z MD nebydlí.
Mělo by. Prakticky to vypadá tak, že objednávka vypadá tak, jak se modrogumům hodí.
(Nemáte jednotku schopnou obratu, chcete proplatit šaškování s lokomotivou? Tak Budějovickým rychlikum zaplatíme sv Praha Hlavní – Holešovice, sice kdo by potřeboval jede rychlejším metrem, není důvod, ale stát to zaplatí. A když budou středočeši nebo Praha zlobit, nebude tam platit PID).
TY vlaky do Holešovic jezdí díky tomu že není kapacita na hlavním nádraží, to samé rychlíky od Brna které jezdí na Smíchov. Mimochode to metro není o moc rychlejší, vzhledem k tomu že R o Budějc příjíždějí k 7 nástupišti a to je na metro 5-10 minut a za tu dobu je vlak skoro v Holešovicích. A za tu dobu co ty vlaky jezdí do Holešovic už se tím cestující celkem naučili jezdit a tak 10-30 jich tím jezdí. Ten vlak stejně do těch Holešovic jede takže proč nevést cestující (a MD by platilo i SV jízdu)
Změna R na Sv trvá dlouho, protože se musí zkontrolovat, jestli všichni vystoupili. Pokud to do Holešovic jede jako veřejný vlak, tak po výstupu cestujících to může jet hned. Pokud to někdo nestihne, tak ho vyklopí v Holešovicích. Takže veřejný R je úspora času, aby se netvrdlo u nástupiště na havním.
Ty rychlíky na Holešovice i Smíchov jsou fajn. Jezdit na Hlavní není vždy odevšad v Praze to nejlepší. Obojí je i dobře napojené na MHD, na rozdíl od Hlavního, kde je to vždy na 100 jarních km
Z podobného důvodu jako proč nejezdí rychlíky do Harrachova ač byl zájem – prostě ty secondhandový křumply na to dynamicky nemají, aby to zastavení navíc zvládly bez generování zpoždění, které občas generují už teď.
No však, kdyby MD dělalo to co má. Tak už by pomalu vypisovalo soutěž na R26 od GVD 2022/23 , s požadavkem na nová vozidla a délkou závazku deset let. Jenže ono MD „nestíhá“, asi moc spí.
Hezký…krom té ocelové boudy…. existují jiné řešení a chybějí mi tam cyklostojany…jinak super
Což tu boudu ještě chápu, antivandal provedení je v tomhle případě nutný. Evidentně jde o odlehlé místo, kde by asi nic hezčího moc dlouho nevydrželo. Ale nechápu, proč to je natřené zrovna rudě. Kdyby to byla nějaká matná tmavá barva, tak by to nepůsobilo tak… brutálně.
Klid, červená vybledne. A buďme rádi, že nejde o betonovou variantu antivandal provedení, chránící i před radiací po výbuchu supernovy. A i jiné než na modro natřené zábradlí mi také připadá jako krok správným směrem. Tak ještě pár let a SŽ třeba u významných staveb uspořádá i skutečně otevřenou architektonickou soutěž;)
Nechte si ty provokace, jo!
Však se stačí podívat jak vypadá ta zeď v pozadí a to podotýkám, že byla původně v dost špatně přístupném terénu (husté křoví a trní).
Matná tmavá barva? Proč by měla zastávka vypadat jako krematorium?
Ale krematorium může mít veselé barvy jako třeba „perníková chaloupka“ Pavla Janáka v Pardubicích.
Hezký!