Správa železnic opraví za 50 milionů nádražní budovu ve Světlé nad Sázavou
Nádražní budova ve Světlé nad Sázavou. Autor: JirkaSv – Vlastní dílo, Volné dílo, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=9104197
Práce by měly začít letos na podzim a potrvají 14 měsíců.
Budova ujde. A co koleje? Od Okrouhlic až někam do Vlkanče je to tam tak jak to tam nechali ležet komouši. 70ka a v Josefodole 65 km. Stejně tak H.Brod-Žďár. Dobrá správa na tuhle trať dost zapomíná.
Hajzlíky,okna dveře fasáda za 50 míčů, není to moc,Jirko?
Tak ne, že bych v Německu obdivoval zchátralé nádražní budovy se zatlučenými okny vedle fungl nových peronů a opravených kolejí, ale stejně mi to nedá… Za situace, kdy se na některých tratích svršek skoro rozpadá, tak mi investice do baráků připadají jako dost mimo. Ono jde o to, že potřeby provozu v dobách výstavby dráhy, případně v první polovině 20. století, jsou o dost jiné, než dnes – dneska už de facto nádražní budovy nejsou potřeba. Využití nádražních budo tam se považuje za velký problém, a to i ve větších městech, než je Světlá. Jak se vlastně u SŽ hodnotí… Číst vice »
Památkově chráněná budova…
Dnes je památkově chráněná kdejaká bouda, a dost zbytečně.
Sice je to jedna z typizovaých, ale … Třeba v Ledečku daný typ stojí a v Kolíně byl ten samý typ zbourán a nahrazen přístřeškem. Snad tady nikoho nenapadně tady tuhle udělat na modro jako v Ledečku.
Modrá je dobrá…. 🙂
https://cs.wikipedia.org/wiki/Lede%C4%8Dko_%28n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD%29
Neví někdo, kdy přijde na řadu žst Čáslav a Kutná Hora? Tyto stanice jsou taky dost pod úrovní s přihlédnutím k tomu, kolik lidí je denně využije.
Dle info uvedených na stránkách SŽ to vypadá takto: (bez záruky termínu)
– Rekonstrukce výpravní budovy ŽST Čáslav
Trať: 230 – Kolín – Havlíčkův Brod, 236 – Čáslav – Třemošnice
Stav: Příprava, Zahájení: 2022, Konec: 2023
– Modernizace ŽST Kutná Hora hl. n.
Trať: 230 – Kolín – Havlíčkův Brod, 235 – Kutná Hora – Zruč/ S.
Stav Příprava, Zahájení: 2025, Konec: 2027
https://mapy.spravazeleznic.cz/
Ta Kutná Hora, už aby to bylo!🙏🙏
Staniční budova si samozřejmě „zaslouží“ modernizací, ale ještě větší problém vidím na nástupištích. Na takto frekventované trati nízká a úzká nástupiště bez podchodu, je hazard. Doufám, že s tím nebudou čekat až na stavbu výjezdu z VRT. Mimochodem, na staniční budově je pamětní deska na Jaroslava Haška.
Mě nepřijde na snímku nějaká zchátralá.Hlavně aby se tam vlak z Čerčan za nějakou dobu vůbec dostal.
Fotka v novinách nenahradí stavební průzkum. Poznáte z toho, zda je pozednice nahnilá?
„památkově chráněná výpravní budova Budova projde kompletní obnovou, a to na základě historického průzkumu. Oprava bude zahrnovat novou fasádu, výměnu oken, dveří a střechy. Dojde ke změně vnitřních dispozic prostor pro veřejnost a služby dopravců. Součástí stavebních prací bude také obnova povrchů v interiéru – podlahových konstrukcí, omítek stěn, stropů a podhledů, vymění se staticky poškozené části stropních konstrukcí a konstrukce krovu a všechny rozvody. “ Tak jestli ta rekonstrukce bude taková aby budova vypadala tak jako dříve proč ne. Ale kekontrole pozednice skutečně nemsíte osekávat vnější omítku.Na tu je lepší dívat se zevnitř pokud je přístupná. Navíc se hovoří… Číst vice »
Ke kontrole pozednice musím vlézt do krovu, za omítkou stejně nebývá, když leží nahoře na zdi. Na to mi fotka zvenku nestačí. A nestačí ani ke kontrole hydroizolací, elekroinstalace …
Snažím se naznačit, že dělat závěry o stavebním stavu budovy z jediné fotografie je pošetilost.
Souhlasím. Já zase narážel na tu fasádu.
Rekonstrukce tam neuškodí, včetně WC vedle, tj dobrá ostuda
O kolik byste tak schválně myslel, že by ty peróny byly dříve (u stavby na úplném počátku přípravy), kdyby se „nečekalo až na VRT“? A jaká je naděje, že by se to pak už nemuselo předělávat?
Že VRT Střední Čechy by bylo lépe udělat ještě dříve, než Polabí, je jiná věc. Ale v polovině roku 2022 mi takovýto výkřik přijde už fakt divný.
Přestavba stanice je součástí investiční akce „RS 1 VRT Poříčany – Světlá nad Sázavou“, která je aktuálně ve stupni DÚR+EIA, který se soutěží, kdo ho bude dělat: Hlavní cíle stavby 1.2.1 Hlavním cílem a náplní Díla je navrhnout v rámci konceptu Rychlých spojení proveditelné řešení pro uspokojení budoucí přepravní poptávky mezi Prahou a Brnem, tj. navrhnout novostavbu vysokorychlostní tratě v úseku Poříčany – Světlá nad Sázavou, která je dílčí částí tratě RS 1 Praha – Brno – Ostrava – Polsko a rámcově odpovídá trase ve 5/17 Příloha č. 3c Zvláštní technické podmínky „RS 1 VRT Poříčany – Světlá nad Sázavou“;… Číst vice »
no konečně a nový nástupiště mohli taky udělat
Teď ne, když je to přes Adamov zavřené.
Pokračování jakékoliv modernizace trati přes Vysočinu bude samozřejmě až po obnovení provozu přes Blansko.