LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

Správa železnic opraví za 100 milionů trať z Liberce do Mníšku u Liberce

Motorový vůz 840 Stadler RS1 ve stanici Mníšek u Liberce. Foto: Zdopravy.cz / Jan SůraMotorový vůz 840 Stadler RS1 ve stanici Mníšek u Liberce. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra

Rozsáhlá oprava čeká během letošních prázdnin trať z Liberce do Frýdlantu v Čechách. Správa železnic vyhlásila veřejnou zakázku na obnovu jejího šestikilometrového

Zpět na článek
16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Šrámek

Z Liberce do Mníšku je to 11km. To se bude opravovat jen část?

Jiří S.

Ne ale z Liberce do oblouku před Stráží je to opravené

dopravák

Takže nikoli ne, ale ano = jen část !!!

Xapadlo

Zvýší se nějak traťová rychlost, když to stojí tolik peněz?

Jiří Kocurek

Nejspíš ano, bezstyková kolejnice umožňuje rychlejší průjezd obloukem.
Nicméně bez utrácení tolika peněz by ty pražce z roku 1973 nemusely vydržet dalších 40 let. Možná ani 15 let. Dá se „ušetřit“ jako na Mšence. A postupně zavést 40, 30, 20 a 10 km/h pomalou jízdu v celé délce trati. Pak ale tra trať neunese ani tu strojní čističku kolejového lože. Bude se to muset dělat jinak, dráž, delší dobu a zhltne to nehorázné peníze.

Pavel

Už se tam opravovalo v druhé polovině 80. let. To tam dělali co?

Michal

Důležitá informace, která v textu bohužel chybí 🙂

Alibaba

No, mohla by se zvýšit na té přímé před Mníškem a skrz (za ním směrem Raspenava už 100 je).
A pak nějaké dílčí zrychlení.
Teoreticky by mohla být u 100 na souběhu tratí hned za Libercem.

kix

tam jsem nepochopil, proč není už dávno..nebo se musí ukazovat, že do němec to jede rychlejc? :))

Pozorovatel

Tam už dávno je

Alibaba

Dobrá (s)zpráva.

malý bobeš

Tak schválně: když jsou na rychlostníku číslice „jedna“ + „nula“ + „nula“ – co to Plho znamená???

dopravák

Před Mníškem ve směru od Krásné Studánky bývaly vždycky problémem především rozhledové poměry na přejezdech, a když už tam byly instalovány „blikače“, byly přibližovací úseky zřízeny stejně na délky podle původní TR, takže zase nic …

Pozorovatel

Před Mníškem jsou přejezdy připraveny

sukdomin

Za Libercem na souběhu stovka je už dlouho, co pamatuji. Spíš mi moc není jasné, proč směrem do Liberce je tak daleko před stanicí pravidelně „40 a výstraha“, když těsně před zhlavím stejně je rychlostník 40. To tam má opravdu záhlaví kilometr? (Nebo je to tak běžné?) A není možné dát tam prostě „jenom výstrahu“, když je stejně zaručeno, že rychlost na výhybce už tak jako tak bude omezená na 40 rychlostníkem? Pardon, jestli je to blbej dotaz, asi je evidentní, že nejsem z oboru, ale fakt by mě to zajímalo.

Démon

je to oprava, nemůže se zvýšit rychlost nad rámec schválené rychlosti, pokud neřeší SŽ TOR