Infrastruktura Stavebnictví Železnice Zprávy

Správa železnic opraví za 100 milionů trať z Liberce do Mníšku u Liberce

Motorový vůz 840 Stadler RS1 ve stanici Mníšek u Liberce. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra
Motorový vůz 840 Stadler RS1 ve stanici Mníšek u Liberce. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra

Rozsáhlá oprava čeká během letošních prázdnin trať z Liberce do Frýdlantu v Čechách. Správa železnic vyhlásila veřejnou zakázku na obnovu jejího šestikilometrového úseku z Liberce do Mníšku. Předpokládané náklady činí téměř 100 milionů korun.

Práce budou zahrnovat náhradu více než 7 tisíc betonových pražců z roku 1974 novými s pružným upevněním. V celém úseku se vymění kolejnice, kolej bude po svaření bezstyková. V místě výměny pražců se provede strojní čištění kolejového lože.

Dělníci rovněž opraví nástupiště ve Stráži nad Nisou a v Krásné Studánce. Na obou místech budou mít délku 90 m, výška nástupní hrany ve Stráži nad Nisou bude 550 mm nad temenem kolejnice, v Krásné Studánce bude mít kvůli směrovým a výškovým poměrům výšku 380 mm. Úpravami dále projde osm přejezdů.

Hlavní stavební práce jsou plánovány během nepřetržitých výluk od 28. července do 23. srpna.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Z Liberce do Mníšku je to 11km. To se bude opravovat jen část?

Jiří S.
Host
Jiří S.

Ne ale z Liberce do oblouku před Stráží je to opravené

dopravák
Host
dopravák

Takže nikoli ne, ale ano = jen část !!!

Xapadlo
Host
Xapadlo

Zvýší se nějak traťová rychlost, když to stojí tolik peněz?

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Nejspíš ano, bezstyková kolejnice umožňuje rychlejší průjezd obloukem.
Nicméně bez utrácení tolika peněz by ty pražce z roku 1973 nemusely vydržet dalších 40 let. Možná ani 15 let. Dá se „ušetřit“ jako na Mšence. A postupně zavést 40, 30, 20 a 10 km/h pomalou jízdu v celé délce trati. Pak ale tra trať neunese ani tu strojní čističku kolejového lože. Bude se to muset dělat jinak, dráž, delší dobu a zhltne to nehorázné peníze.

Pavel
Host
Pavel

Už se tam opravovalo v druhé polovině 80. let. To tam dělali co?

Michal
Host
Michal

Důležitá informace, která v textu bohužel chybí 🙂

Alibaba
Host
Alibaba

No, mohla by se zvýšit na té přímé před Mníškem a skrz (za ním směrem Raspenava už 100 je).
A pak nějaké dílčí zrychlení.
Teoreticky by mohla být u 100 na souběhu tratí hned za Libercem.

kix
Host
kix

tam jsem nepochopil, proč není už dávno..nebo se musí ukazovat, že do němec to jede rychlejc? :))

Pozorovatel
Host
Pozorovatel

Tam už dávno je

Alibaba
Host
Alibaba

Dobrá (s)zpráva.

malý bobeš
Host
malý bobeš

Tak schválně: když jsou na rychlostníku číslice „jedna“ + „nula“ + „nula“ – co to Plho znamená???

dopravák
Host
dopravák

Před Mníškem ve směru od Krásné Studánky bývaly vždycky problémem především rozhledové poměry na přejezdech, a když už tam byly instalovány „blikače“, byly přibližovací úseky zřízeny stejně na délky podle původní TR, takže zase nic …

Pozorovatel
Host
Pozorovatel

Před Mníškem jsou přejezdy připraveny

sukdomin
Host
sukdomin

Za Libercem na souběhu stovka je už dlouho, co pamatuji. Spíš mi moc není jasné, proč směrem do Liberce je tak daleko před stanicí pravidelně „40 a výstraha“, když těsně před zhlavím stejně je rychlostník 40. To tam má opravdu záhlaví kilometr? (Nebo je to tak běžné?) A není možné dát tam prostě „jenom výstrahu“, když je stejně zaručeno, že rychlost na výhybce už tak jako tak bude omezená na 40 rychlostníkem? Pardon, jestli je to blbej dotaz, asi je evidentní, že nejsem z oboru, ale fakt by mě to zajímalo.

Démon
Host
Démon

je to oprava, nemůže se zvýšit rychlost nad rámec schválené rychlosti, pokud neřeší SŽ TOR