Správa železnic opraví slezskou úzkokolejku, vymění 500 pražců
Malý štokr Slezských zemských drah. Pramen: Slezské zemské dráhy
Správa železniční dopravní cesty se na podzim pustí do opravy úzkorozchodné trati mezi Třemešnou ve Slezsku a Osoblahou. Vypsala na
A dorazí na Osoblažku i normozabradlizace, s úpravou nástupišť?Aby nás projektanti SŽDC svým výkladem norem zachránili od různých pádů do nikam, aby nám přidali kilometry chůze v zabradlizovaných koridorech apod?
A co bude jak dojezdí to poslední provozuschopné TUčko ?
Autobus? Za 156 Kč/km jim autobusoví dopravci urvou ruce, aby to mohli vozit…
Opravdu jde o opravu hodnou zaznamenání? Nepamatuji si z hlavy rozdělení pražců v úzkorozchodné koleji; předpokládejme, že bude podobné rozdělení „b“ na normálním rozchodu. To je 1360 pražců/km = cca 27 000 pražců na 20 km trati.
Jde tedy o výměnu cca 2% pražců a to si dovolím nazvat „nejnutnější údržbou“ 🙁
Tak tak, 500 pražců je banalita kterou běžně zvládá traťový okrsek. To rozhodně není hodno titulku! Nástupiště a přejezdy je věc jiná..
Tak tak, 500 prazcu je nic stejne jako plyvnuti do rybnika. To dokaze posoudit selskym rozumem i zak druhe tridy.
Ale autor clanku ma senzaci, ktera ohromi a uplne oslni zdejsi sotousstvo ;-D
A o to jde predevsim! 🙁
Tam je to asi všechno „na dřevě“ (ostatně: jak jinak …), takže asi půjde především o výměnu shnilých podvalů (= problém „držebnosti upevňovadel“) – ale i když jde zřejmě především o reklamu SŽDC, rozhodně bych na to „neplival jedovaté sliny“ – buďme rádi, že stále ještě existují snahy o udržení té zajímavé lokálky v provozu.
Na mladějovské byly předloni při rekonstrukci přejezdu použity plastové prazce: https://www.mladejov.cz/fotogalerie-2017-4-oprava-prejezdu/11#content
To bych na SŽDC asi nečekal, ale třeba překvapí 🙂
Na 760 mm se dají použít i betonové pražce s pružným upevněním, např. ŽPSV je má v nabídce. Samozřejmě pokud se jedná o výměnu pár vyžilých kousků, tak to bude zase dřevo (nebo ten plast?:-)). Téhle trati zachránilo zřejmě život, že někdy v roce 1988 na ní proběhla kompletní obnova svršku.
Zkuste si někdy nechat vyprávět od Honzy Šatavy, případně přímo od Myrona, kterého jako předtím šéfa lesní železnice kdesi ve Vygodě na Ukrajině nalákal s kamarády na JHMD, jak lze levně a kvalitně „repasovat“ upevnění kolejnic ke dřevěným pražcům na JHMD – a funguje to tam asi v pohodě dodnes, jen SŽDC by to asi nevyhovovalo, protože to neodpovídá platným normám …