Správa železnic opraví slezskou úzkokolejku, vymění 500 pražců

Malý štokr Slezských zemských drah. Pramen: Slezské zemské dráhyMalý štokr Slezských zemských drah. Pramen: Slezské zemské dráhy

Správa železniční dopravní cesty se na podzim pustí do opravy úzkorozchodné trati mezi Třemešnou ve Slezsku a Osoblahou. Vypsala na

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

A dorazí na Osoblažku i normozabradlizace, s úpravou nástupišť?Aby nás projektanti SŽDC svým výkladem norem zachránili od různých pádů do nikam, aby nám přidali kilometry chůze v zabradlizovaných koridorech apod?

kasta

A co bude jak dojezdí to poslední provozuschopné TUčko ?

Kubrt

Autobus? Za 156 Kč/km jim autobusoví dopravci urvou ruce, aby to mohli vozit…

malý bobeš

Opravdu jde o opravu hodnou zaznamenání? Nepamatuji si z hlavy rozdělení pražců v úzkorozchodné koleji; předpokládejme, že bude podobné rozdělení „b“ na normálním rozchodu. To je 1360 pražců/km = cca 27 000 pražců na 20 km trati.
Jde tedy o výměnu cca 2% pražců a to si dovolím nazvat „nejnutnější údržbou“ 🙁

herma

Tak tak, 500 pražců je banalita kterou běžně zvládá traťový okrsek. To rozhodně není hodno titulku! Nástupiště a přejezdy je věc jiná..

Zak druhe tridy

Tak tak, 500 prazcu je nic stejne jako plyvnuti do rybnika. To dokaze posoudit selskym rozumem i zak druhe tridy.

Ale autor clanku ma senzaci, ktera ohromi a uplne oslni zdejsi sotousstvo ;-D
A o to jde predevsim! 🙁

železničář v důchodu

Tam je to asi všechno „na dřevě“ (ostatně: jak jinak …), takže asi půjde především o výměnu shnilých podvalů (= problém „držebnosti upevňovadel“) – ale i když jde zřejmě především o reklamu SŽDC, rozhodně bych na to „neplival jedovaté sliny“ – buďme rádi, že stále ještě existují snahy o udržení té zajímavé lokálky v provozu.

Lech Malý

Na mladějovské byly předloni při rekonstrukci přejezdu použity plastové prazce: https://www.mladejov.cz/fotogalerie-2017-4-oprava-prejezdu/11#content
To bych na SŽDC asi nečekal, ale třeba překvapí 🙂

Kubrt

Na 760 mm se dají použít i betonové pražce s pružným upevněním, např. ŽPSV je má v nabídce. Samozřejmě pokud se jedná o výměnu pár vyžilých kousků, tak to bude zase dřevo (nebo ten plast?:-)). Téhle trati zachránilo zřejmě život, že někdy v roce 1988 na ní proběhla kompletní obnova svršku.

železničář v důchodu

Zkuste si někdy nechat vyprávět od Honzy Šatavy, případně přímo od Myrona, kterého jako předtím šéfa lesní železnice kdesi ve Vygodě na Ukrajině nalákal s kamarády na JHMD, jak lze levně a kvalitně „repasovat“ upevnění kolejnic ke dřevěným pražcům na JHMD – a funguje to tam asi v pohodě dodnes, jen SŽDC by to asi nevyhovovalo, protože to neodpovídá platným normám …