umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Infrastruktura Stavebnictví Železnice

Správa železnic opraví nádražní budovu v Táboře, za 153 milionů korun

Nádražní budova Tábor. Autor: ŠJů, Wikimedia Commons, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=16872315
Nádražní budova Tábor. Autor: ŠJů, Wikimedia Commons, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=16872315
Táborské vlakové nádraží funguje od 70. let 19. století. Poslední větší opravy se dělaly v roce 2009

Správa železnic (SŽ) chce letos začít s opravou vlakového nádraží v Táboře. Předpokládané náklady jsou 153 milionů korun, cena se může změnit podle výsledků tendru, jejž chce správa vypsat v druhé polovině roku. Stavět by se mohlo začít na podzim. Firma opraví čtyři propojené objekty. Práce potrvají dva roky. ČTK to řekla mluvčí SŽ Nela Friebová a v tiskové zprávě sdělil mluvčí radnice Luboš Dvořák.

Nyní SŽ zpracovává dokumentaci pro stavební povolení. Vítězná firma opraví historicky cenné dvoupodlažní budovy, kde jsou provozní prostory i restaurace. „Toalety pro veřejnost se přemístí blíž k odbavovací hale a upraví se prostory v přízemí pro prodej jízdenek i komerční jednotky,“ uvedla Friebová.

Správa železnic zřídí i osobní výtahy v historických budovách a přesune výtah na hraně prvního nástupiště pod přístřešek blíž ke vstupu do podchodu. Dělníci upraví také vstup do podchodu a budovy, což by mělo zlepšit pohodlí cestujících, když jdou mezi podchodem a odbavovací halou.

V obou budovách budou kancelářské prostory určené nejen pro SŽ, ale i pro komerční účely. Rekonstrukce čeká i střechu, stropy a obvodový plášť, měnit se budou všechna okna a dveře.

Táborské vlakové nádraží funguje od 70. let 19. století. Poslední větší opravy se dělaly v roce 2009. V regionu letos Správa železnic opraví i výpravní budovu na nádraží ve Veselí nad Lužnicí. Práce potrvají rok a vyjdou na 56,9 milionu korun. Cílem je kompletně opravit budovu.

ČTK

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dvorak

Uvedl bych nádražní budovu barevně do původního stavu jak bylo předposlední revitalizací. Podobně jako je nádraží ve Veselí. Tam je i dobrá hospoda.

Pepa z depa

čti: SŽDC to nádraží zbourá…

Martin

JJ, tohle nadrai si pamatuju, jeste nebyly elektronicke tabule na ostrovnim nastupisti a krizovali se tam vlaky z Prahy do Budejek a z Budejek do Prahy, obvykle prijezd ve stejnou dobu plus minus… Clovek si sedi v odbavovaci hale, ceka na hlaseni, ktere se ozvalo az kdyz vlaky prijizdeli, nekdy az kdyz staly na nastupisti a ten uprk podchodem a pak hledani spravneho vlaku, pac obcas nebyly tabulky (papirove prelepky) otocene,… ty nervy typicke pro tehdejsi dopravu vlakem po ceskych kolejich…

David

Opravdu je nutné nádraží opravovat po 10 letech? V JČ kraji jsou horší ruiny.

Jiří Kocurek

Jak se tak dívám na ten eternit na štřeše, tak ten opravdu nebude z roku 2009.

Ondra

Mám ten dojem, že tehdy se rekonstruovalo kolejiště, podchod a peróny, ale samotná budova zásadní rekonstrukcí neprošla.

Luboš Beneš

Pročpak tu nevyhovující budovu nezboří a nepostaví něco nového za 153 milionů by se dalo leccos….když teď je sta móda demolic.

xyz

„Táborské vlakové nádraží funguje od 70. let 19. století. Poslední větší opravy se dělaly v roce 2009.“
To už byly jenom dodělávky. Hlavní část prací (včetně dvou etap vyloučení sudých/lichých skupin kolejišť včetně změny dřívější poloperonizace nově na plnou peronizaci) proběhly o rok dříve – v roce 2008.

Jiří Kocurek

Kolejiště a nádraží budova jsou dvě roždílné části.

Cestující, teď ale doma

No když si představím, jak to momentálně vypadá, moc si nedokážu představit tuto akci: „přesune výtah na hraně prvního nástupiště pod přístřešek blíž ke vstupu do podchodu“. To zúží schodiště do podchodu a přemístí tam výtah?

Kocour

Spíš bych to tipoval, že bude v podchodu na druhé straně a nahoře vyjede v místě současného dámského WC.

Michal Jungwirth

Doufejme, že se budova opraví citlivě, zasloužila by si dřevěná ,okna Za mlada jsem si v
nádražní jídelně dával hovězí na houbách s rýží, tenkrát za Kčs 8,50, dnes zde myslím teplé jídlo ani není. On by si ho nikdo nekoupil, protože se spěchá a na přestup máte jen pár minut. Zdravím.

Mameluk

Ano ta dřevěná okna jako jsou třeba v Semilech. By se tam hodila.

Alf

Josefa Švejka tam „stihla ta nehoda, že pil za stolem jedno pivo za druhým“. Zasloužilo by to nějakou připomínku tam na místě.

G.H. Bondy

To je moc pěkný nápad. Propojení české kultury, dějin, možná tradic by mělo být vlastně něčím automatickým při zvyšování hodnot veřejných budov za veřejné peníze. Bohužel to moc ve veřejném prostoru vidět není. Pro Švejka v Táboře hlasuji také!

M19

A co kdybyste nehlasovali zde, založili nějaké sdružení či spolek, vymysleli jak by ta připomínka měla vypadat, oslovili SŽ zda se záměrem umístit připomínku souhlasí, sehnali na to peníze a zrealizovali. Vedlo by to k tomu, že by tam ta připomínka byla.

G.H. Bondy

Jinými slovy, SŽ nefunguje tak, jak by měla. Chceteli to, co v civilizovaných zemích je běžným zvykem mít i zde, v rámci občanské aktivity se vlatním investicím času, energie a v neposlední řadě peněz do společného prostoru meze nekladou. Hmmm dobrá zpráva. Ona to pak SŽ posoudí a když si ji to bude líbit, i zrealizuje. To jste chtěl říct?

M19

Ne, to tím opravdu není myslel.
Ovšem bez domluvy s vlastníkem budovy, což je SŽ pokud vím, ji tam umístit nemůžete. Proto potřebujete souhlas SŽ s umístěním. Spolek či sdružení pak v případě, že sežene peníze, může věc realizovat. Nebo může tlačit, aby ji z realizovala SŽ. To už je na tom spolku.

Alf

Když to iniciuje někdo místní, rád přispěju. Když ne, tak to časem udělám sám, akorát to mám trochu z ruky.

M19

Já místní nejsem (i když jsem tam roky jezdil), ale z reakce G.H.Bondyho by jeden získal pocit, že by místní být mohl.
Vám palec nahoru za zvednutou rukavici.

G.H. Bondy

Alfovi: Dobrý den, už jsem se toho chytil v rámci projektu, který zorganizuji i finančně podpořím veřejnou sbírkou. Pokud chcete, nechte odkaz, mohu vás informovat o průběhu. Byl jste „otcem myšlenky“. Pro M19 – jsem z Ostravy, ale to by v tomto případě neměl být problém.

M19

Jeden by čekal, že se ozve někdo z místních, ale jak je vidno realita je jiná. O to větší uznání vám patří, že jste od Tábora z takové dálky a přesto chcete něco zrealizovat. Myslím, že nejen mě osobně, ale i ostatní by zajímalo co plánujete, jak se to vyvíjí a zda mohou nějakým způsobem přispět, ať už finančně či osobně. Přeji úspěch vašemu snažení.

hospodský povaleč

M19:
Nejlepší připomínkou by samozřejmě byla řádně fungující nádražní hospoda ve stylu aspoň trochu připomínající to období „Švejkovy nehody“ – ale jednak pochybuji, že by SŽ(DC) na něco takového vůbec přistoupila (neřku-li to v rámci GO budovy stavebně připravila) a jednak už vidím i jen tady ten povyk, že by to byl nějaký strašný pajzl, navíc příliš levný na to, aby byl důstojný útlocitu současných zdejších komentátorů (jak se tady podobné výlevy ve stylu „pivo nebo káva za >60 Kč jsou odpovídající ceny“ často objevují.)

M19

V Táboře prý už nádražka není v provozu, takže šance pro nového provozovatele by to být i mohla (za předpokladu, že hospody budou moci v té době mít otevřeno). Nádražní hospody v době, kdy se odehrává děj románu nebyly žádné špeluňky, dobře se tam vařilo, jejich úroveň byla vyšší než mnohých pohostinských zařízení v dnešní době. Nevidím důvod, proč by to mělo SŽ vadit, pokud jí bude placen řádně nájem a provozovatel bude schopen udržet nějakou kulturu provozu. To je ovšem spíše otázkou pro případného provozovatele, ať jím bude kdokoliv, třeba i ten spolek pokud si na to troufne.

Kalanis

Co Švejk… Kefalín!

medical_examiner

Tak se posadí vedle sebe, aby si mohli vyměnit zkušenosti, nebo probrat např. rozdíly v uniformách.

Partneři


Czechtoll

pst
podcast