Správa železnic odvolala plán na zrušení lokálky z Kralovic, u části chystá její opravu

Jednotka RegioSprinter společnosti Die Länderbahn, nádraží Kralovice. Autor: Petr TolmanJednotka RegioSprinter společnosti Die Länderbahn, nádraží Kralovice. Autor: Petr Tolman

Oprava se týká 2,3 kilometru dlouhého úseku, ze zbytku trati do Mladotic bude cyklostezka.

Správa železnic vzala poprvé zpět svoji žádost o administrativní zrušení regionální dráhy. Jde konkrétně o trať z Kralovic do Mladotic v Plzeňském kraji. Stalo se tak poté, co si kraj prosadil její opravu namísto zrušení.

Vyplývá to z dokumentu na úřední desce ministerstva, podle kterého zpětvzetím žádosti došlo k zastavení celého řízení. Správa železnic změnila názor na budoucnost trati poté, co Plzeňský kraj začal tlačit na obnovu části trati k Mariánské Týnici. Krajský radní pro dopravu Pavel Čížek je současně i členem správní rady Správy železnic.

„Postupujeme v tuto chvíli v souladu s memorandem uzavřeným s Plzeňským krajem, městem Kralovice a obcí Mladotice – do plánu projektové přípravy jsme zařadili investiční akci, která řeší rekonstrukci stávající trati mezi Kralovicemi a Mariánskou Týnicí. V rámci ní budou nově zřízeny i zastávky Kralovice škola a Mariánská Týnice,“ uvedl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Aktuálně podle něj běží příprava soutěže na projektanta. „V letošním roce předpokládáme zahájení projektových prací,“ dodal Gavenda.

Plzeňský kraj chce vrátit provoz na část trati Kralovice – Mladotice, vlaky by obsloužily poutní areál

Oprava se týká úseku dlouhého 2,3 kilometru, kde jsou ještě zbytky kolejí. „Za prodloužení trati bojujeme pět let. Pak by mohly jezdit přímé turistické vlaky Praha – Rakovník a Rakovník – Týnice,“ uvedl na začátku roku Čížek. Kraj se zavázal k objednávce tří vlaků denně. Přímé vlaky mají zvýšit dostupnost Mariánské Týnice, která je od roku 2018 národní kulturní památkou a nově tzv. Centrem baroka.

Zbývající část trati do Mladotic obnovou neprojde. „Zůstane z pohledu dopravní obslužnosti zbytná a již byly zahájeny kroky k přerušení provozuschopnosti. V tomto modelu potom může být zrušen svršek a na tělese dráhy se v tomto případě ve vybraných úsecích předpokládá zřízení stezky,“ dodal Gavenda.

Tagy Plzeňský kraj Správa železnic trať Kralovice - Mladotice
44 komentářů