Správa železnic odvolala plán na zrušení lokálky z Kralovic, u části chystá její opravu

Jednotka RegioSprinter společnosti Die Länderbahn, nádraží Kralovice. Autor: Petr TolmanJednotka RegioSprinter společnosti Die Länderbahn, nádraží Kralovice. Autor: Petr Tolman

Oprava se týká 2,3 kilometru dlouhého úseku, ze zbytku trati do Mladotic bude cyklostezka.

Odebírat
Upozornit na
guest
46 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Sáček

Jednou se ty památky hodí, jindy zas ne…

Camillos

ad cyklostezka: myšlenka dobrá, ale pro každého to nebude. Sklonove poměry od Mladotic do Trojan jsou velmi náročné (podobné těm na cyklostezce Varhany kolem Nového Oldřichova).

55p

Vyhozené peníze.
Šlo by je investovat užitečněji jinde.

Pajuna

Ať si to koupí obce a naloží si s tím jak chtějí… proč někam rvát prachy co nemá budoucnost, raději ať někde za ty prachy vybaví přejezd světly nebo někde zbudovat kvalitní nástupiště, kde dennodenně nastoupí víc lidí za den, než na trase ze článku za měsíc.

Pajuna

A zrovna tady je ten bus na dojíždění příjemnější.

xyz

Však i to zabezpečování přejezdů (i např. závorami nad rámec dřívějšího stavu jen s výstražníky) probíhá v posledních pár letech docela masivně.

Mmch. Kralovice – Mladotice = úsek, i na nějž dostávala Dobrá správa celé roky příspěvky od SFDI na údržbu a sama pak např. v roce 2020 vykázala údržbu té tratě za cca 1 mil. Kč https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-ukazala-kolik-stoji-udrzba-lokalek-bez-vlaku-miliony-vykazuje-i-tam-kde-nejsou-videt-74792/

Mmch. právě Dobrá správa byla zřízena od toho, aby provozovala železniční tratě.

55p

Je dobře, že všechny vytíženější tratě jsou opravené, bez pomalých jízd a s lokálními přeložkami, vybavené odpovídajícím zabezpečením, že téměř všechny zastávky v polích byly buď zrušeny, nebo přesunuty co nejblíže obcím a můžeme tedy investovat i do takových věcí, jako je Mariánská Týnice.

David Smrček

Ano, je dobře, že konečně investujeme i do železnic, nejen do silnic.

MartinS.

Ano, je dobře, že investujeme do železnic.
Ne, není dobře, že investujeme do tratě, po které budou jezdit jednotky lidí, a ne do tratí pro tisíce.

xyz

Který 2,3km úsek (ať už srovnáváme kilometricky, resp. ještě přesnější by to bylo finančně, tzn. 2,3 km širé tratě bude nákladově levnějších než cokoliv obdobně dlouhého, kde je druhá kolej/trakční vedení/natož jakékoliv kolejové rozvětvení) jiné tratě s tisíci cestujícími denně máte na mysli?

xyz

Asi už jsou, mám-li počítat argumentaci z „Bártova podzimu 2010“ o tom, že zrušení/znesjízdnění řady tratí povede k roční úspoře 200 – 300 mil. Kč (zdroj https://www.denik.cz/regiony/postupny-zanik-zrejme-ceka–regionalnich-trati.html) a ty peníze se dají vložit do údržby perspektivních tratí.

Mezitím už krát 14 let…

😀

David

#Potencial!

VRTjecesta

#kyblnafty #poctivanostalgie

Pryž

Mnohem smysluplnejsi by bylo spojit Kralovice s Plzní než s Prahou.

Movia

To spojení už existuje, autobusem.

MartinS.

Vlakem? Proč?

erik

Proto!

MartinS.

Aby cesta trvala pro cestující déle a pro objednavatele i pro cestujícího to bylo dražší?

Penzista

V létě možná, ale mimo sezónu je to zbytečné.Tu trať dobře znám.

VRTjecesta

No, jestli Plzeňský kraj čekám zájem o poutní místo bude takový, že se vyplatí jezdit tam z Prahy vlakem, to bych se hodně divil. Maximálně dobré pro šotoušky, ale pro ně je jediným Bohem samotná Železnice. Většína návštěvníků kláštera Mariánská Týnice bude při jeho návštěvě, stejně jako dosud, obcovat s ďáblem při černé mši = pojedou autem.

David Smrček

Pane Sůra, prosím mazat, banovat.

VRTjecesta

Ale Davide… oslovujeme 5. pádem.

El Barto

„David“ se za Davida pouze vydává, protože zase obchází ban. Také znám pod pseudonymy Dobrodruh nebo Hala D, ve skutečnosti militantní šotofanatik z Brna, co prý udělal inženýra na VUT, a to mu dle jeho přesvědčení dává patent na pravdu, a kdo s ním nesouhlasí, ten je stejně špatný, jako komunisti, co v 50. letech zavírali inteligenci do lágrů.

Karl vB.

Jsem rád, že jste mi potvrdil domněnku, že zřejmě půjde o „Pavilon E“.
Nick se v průběhu času sice mění, ale militantní tón a ideová východiska příspěvků zůstávají.

MartinS.

Proč? Expresivněji vyjádřená skutečnost, že do Mariánské Týnice přijde ročně 35-40 tisíc návštěvníků. Z toho tak 5 tisíc na koncerty a akce. V zimě skoro nikdo, ve všední dny maximálně školní výlety, takže o víkendech od dubna do října a o prázdninách to může být třeba 250 lidí za den. Kolik jich tak pojede od Prahy vlakem?

VRTjecesta
Sáček

Takže stačí vypravovat vlaky na různé mariánské svátky, nic každodenního (kolik je mariánských svátků, tak deset v roce).

T_t

A když už ne vlaky, mohla se větší část zbytku uplatnit na cyklodreziny…. Byla by atrakce jak víno, a nebyl by problém v budoucnu návrat trati a vlaků…ale jasně, každý turista chce vidět kus asfaltu uprostřed polí, něco takového jinde není…obzvláště zde, v síti okresek kde projede jedno auto za pulden, je potřeba budovat stezku…. Tohle – i jako cykloturista- asi nikdy nepochopím, a kvůli nějakému fousu stezky zde fakt nepojedu ..

Miroslav

To byste ale musel na tom zbytku znovu položit koleje. Trať sice není zrušená, ale koleje na většině trati jsou rozkradené. Šel jsem letos pochod z Kralovic do Mladotic a za Týnicí se vyskytují kolejnice už jen sporadicky. Cyklodrezína tam už neprojede.

Kuzma

Tak to jsem na vás zvědavej. Pokud nemáte fyzičku jako Peter Sagan tak místní kopce na nějaký cyklodrezíně neušlapete ani náhodou.

Hoermalmeister

No, ono úplně není stoprocentní, že bude asfaltová, takže kdo ví…

MartinS.

No drezína by měla smysl na zastávku v Trojanech a kousek za ní. Takže od Týnice 3,5 – 4 km. Ale co tam zase vidět při jízdě 2 km lesem?

rvt1

Zbytečná investice. Mrtvé rameno kde i zbytek trati je v nic moc stavu a zájem o cestování pomalým vlakem zastavujícím u zastávek v polích je minimální.

T_t

No, tak zrovna tohle není pravda a starostové to ví, a proto prosadili to co prosadili (jakože ježdění do Kralovic. )
Místní vám to řeknou ..když se zastavil vlak, přešli z 90procent na auta….. Autobus pro mistni prostě není náhrada….a já s nimi souhlasím. JŘ tak jak jsou, bez možnosti kočárku a kol, jsou k nicemu .

Pavel

Vy jste tam jel, že autobus není náhrada? Těmi autobusy jezdí mnohem víc lidí, než by jezdilo vlakem. Podívejte se, kde je nádraží v Kralovicích a zejména zastávka v Kožlanech. Člověk je líný tvor a na vlak chodit nebude (většina).

Víkendový, zejména letní provoz, na té trati je maximum smysluplného možného…a prodloužení trati k Mariánské Týnice výrazně frekvenci cestujících dle mého názoru nezvýší, ač je hodně lidí přesvědčeno o opaku. Nádherná budova, ale uvnitř tuctové muzeum jako většina jiných, maximálně na nějaké větší akce doveze vlak nějaké cestující, ale při běžném provozu muzea to bude pár ks turistů.

Michal M

Co to je za kec, že autobus není náhrada? Vždyť ne všude jezdí vlak, jak to asi dělají jinde?

MartinS.

Vy to tam znáte? Opravdu. Těmi vlaky jezdily a jezdí jednotky lidí. Autobusy desítky. Místní třeba v Kožlanech vědí, že jim autobus staví na 3 zastávkách a při cestě do Kralovic nemusí šlapat 2,5 km na zastávku v Kožlanech a potom kilometr z nádraží v Kralovicích. A dokonce umí jet autobusem i s kočárkem. Ono ostatně kol tam v té 810 také nejezdilo zrovna moc. Tedy vlastně žádné.

Eduard Tahoun

Co znamená, že je zbytek trati z hlediska obslužnosti zbytný? Jakože když jezdí busy Plzeň – Rakovník a Mladotice – Kralovice, že jsou vlaky nadbytečné? Proč se tedy neuvažuje o zrušení jednoho druhu veřejné dopravy na místech, kde ta jakoby duplicita teď je?
Asi chápu, že nejsou peníze, ale to mohli rovnou zmínit.

MartinS.

Vlaky v úseku Rakovník – Plzeň a Kralovice – Mladotice nejsou nadbytečné, ale zbytečné. Autobusy ten region obsluhují dostatečně dobře. A zrušit se nedají, protože jsou tam obce, kam koleje nevedou.

David Smrček

Provozovat slepou trať je jako mít silniční polokruh obce/města končící v polích. Nikdy nebude takový zájem o jízdy jako při průjezdnosti na obě strany.

Petr

Přesně tak, jako kdybychom takových slepáků neměli plno a díky tomu s nimi je jen problém. Ona i ta proklínaná Rožmitálka, kdyby nekončila šturcem, tak by byla o něčem jiném. Jen těch plánů okolo ní. Plzeň-Brno, nebo druhá elektrická dráha Českém království, případně Brdská lokálka do Blovic. A to je co šturc, to marná snaha na dokončení trasy v nějakém uzlovém nádraží. 🙂

David Smrček

Jo, ale pak budou lokálkoví rušiči řvát, že ty lokálky, cancourky je třeba zrušit, protože tím nikdo nejezdí, kor když je jízdní řád jak noty na buben. To stejné přeshraniční tratě, kde je pohraničí chytře odstřiženo od bohatého Německa, Rakouska, teď už i Polska. Aby snad nejezdili za lepším přes hranice.

Karl vB.

Jediný, kdo tady prozatím řve, jste vy a pak ještě „síla“ vašich pseudoargumentů.

El Barto

To chce klid, to je ten ubožák, co si musí co chvíli vymýšlet nové a nové přezdívky, protože je neustále blokován za psaní blábolů. Na nemoderovaných či méně moderovaných diskuzích nemá problém vyhrožovat násilím.

Aaabbb

Držím palce, ať se dílo povede!