Správa železnic odvolala plán na zrušení lokálky z Kralovic, u části chystá její opravu

Jednotka RegioSprinter společnosti Die Länderbahn, nádraží Kralovice. Autor: Petr TolmanJednotka RegioSprinter společnosti Die Länderbahn, nádraží Kralovice. Autor: Petr Tolman

Oprava se týká 2,3 kilometru dlouhého úseku, ze zbytku trati do Mladotic bude cyklostezka.

Odebírat
Upozornit na
guest
133 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kralovičák

Tahle trať měla význam před 30 lety a neměla se rušit ,ale teď? Toto je blbost největší. Bude to stát plno peněz. Musí udělat závory na silnici 1/27 a vybudovat zastávky. Plus celková rekonstukce k M.Týnici. Tam ,kde nyní žije plno ptactva a zvěře. Což vídám, tak to vykácí a prostříkají chemií. Bude super ,že to bude zase jezdit okolo kempu a křížit silnici Kralovice – Manětín 201ku.Tam je to již zaasfaltované. V kempu ,ten je přímo u trati to pak bude troubit. To budou mít všichni radost. Jezdí tam lidé za klidem. Přes sezonu tu trať nějací turisté a… Číst vice »

Zdeněk

Starosta Kralovic-Popel a náměstek Čížek si vybudují pomník. Celou tu nesmyslnou rekonstrukci bych jim nechal zaplatit ze svého. Takhle se přeci nedá hospodařit investovat desítky milionů tam, kde nikdo nejezdí a jezdit nebude.

xyz

Desítky milionů Kč za 2,3 km tratě?
To je uvedeno kde?

Martin

Hmm, a jak to najednou jde… ale musi byt, spravny clovek na spravne miste…

Martin

Krajský radní pro dopravu Pavel Čížek je současně i členem správní rady Správy železnic.

xyz

Tak to je v přesně opačné pozici než když v září 2010 oznámila Dobrá správa, že od 1. 1. 2011 učiní nesjízdnou/vzápětí zruší jemnickou trať, poté se radní pro dopravu Kraje Vysočina Joukl dušoval, že on by tam dopravu objednal, ale Dobrá správa to zatrhla, a pak od prosince 2010 se na víc než 2 roky taky stal členem její správní rady (a když se tu trať zrušit nepodařilo a byla tam možnost obnovy celoroční dopravy, tak najednou – pořád tehdy pozice radního pro dopravu – tvrdil, že vlaky tam přestal objednávat kraj ze své vůle).

Happy

Copak Joukl. Ještě že už je to pryč. Asi s manželkou prodává zmrzlinu z toho zmrzlinovače, co jim zadotoval kraj. 😁

Karl vB.

Zmíněný pán se kdysi, když ještě exceloval ve funkci krajského náměstka pro dopravu, měl mj. vyjádřit v tom smyslu, že Kraj Vysočina je pro zavedení IDS nevhodný, protože by to bylo „komplikované a konečném důsledku i nepohodlné“…
https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/vysocine-chybi-integrovany-dopravni-system.A120615_1792680_jihlava-zpravy_mav

Happy

Jojo, to si pamatuju. Hodně jsem kroutil hlavou. No aby nemusel nic dělat…

xyz

A už v 6/2009 mu „Správa železnic svévolně rušila spoje na Vysočině“ https://archiv.kr-vysocina.cz/szdc-svevolne-rusi-vlakove-spoje-na-vysocine/d-4020444

Ve skutečnosti: kraj přestal objednávat některé spoje, kdy ČD rozhodly o zrušení oběhově spjatých obratových (či „protijedoucích“) spojů, protože kraj to leckde přestal objednávat „nepárově“, tzn. oběhově by to nevycházelo.

Svojšín

A nebo černá díra na peníze se občas prosadí líp , než něco smysluplného.

Klondajk

Se vší úctou ke starým tratím – já jezdil několik let Rakovník – Čistá pátek večer a pak 4 km pěšky (v osmdesátých letech autobus jen do práce, do školy a zpět, kdo jel jindy, počkal si do druhého dne). Vlak sloužil k rozvozu a svozu železničářů, já byl vždy jediný cestující. Ve dne to o moc lepší nebylo. Ani tehdy, natož dnes.

Hawky

Byly zahájeny kroky k přerušení…..už dávno, sběrací kovů 🤣

Libor

Já si stejně myslím, že je to taková komedie, kraj to chce, SŽ lehce změní plány, že to tedy nezruší, tím nikdo neslibuje, že něco postaví. Časem se téma otevře a pak zase zmizí… možná se něco namaluje, lehká studie a tím to celé skončí …

Frantisek

Jo to hykani nad zbytecnou lokalkou mi pride taky az moc. Nekde chybi 3.kolej, aby mohlo jezdit vice plnych vlaku. Jinde zase elektrizace a nebo zdvojkolejneni. O odstranovani prejezdu a nebo unifikaci napajeni ani nemluvit.

Hlavne, ze se budou davat penize do lokalek!

MilanSima

Ještě Možná doplnit, jestli v Mariánské Týnici bude vytvořena dopravna s možností objetí lokomotivy nebo to bude obyčejná zastávka.

Libor

😁 dvě ostrovní nástupiště v patřičné délce, pořádná budova, aby bylo do budoucna co opravovat..

Luboš Beneš

A modré zábradlí kolem dokola

Happy

Bude tam remíza pro 2 devadesátsedmičky vodárna se studnou, popelová jáma, zauhlovací jeřáb…. jo a točna taky… 🤪🤪🤪

VRTjecesta

Checht (když už tu 90 % čtenářů nechápe co je LOL)

Happy

A už máme zrychlený lokálky, kde je tr 50 km/h a jsou vhodné pro každodenní dojíždění s taktem 1h? Např. Strakonice- Vimperk, Strakonice- Blatná, Kostelec- Slavonice, horní a dolní části PP, Suchdol n.O.- Budišov, Žďár nad Sázavou – NMnM atd… Už asi máme léta slibovanou zastávku v Horní Cerekvi…Tak absolutně nechápu, proč rvát prachy sem, když využitelnost je pochybná. Naprostá chiméra. Samo o sobě je spojení do Rakovníka z Prahy tragické… Natož sem. Vždycky se vyhodí peníze na nějakou blbost typu Lužec a pak nejsou peníze na potřebné investice.

Pavel

Z Rakovníka a Kralovic nikdo nejezdí za prací do Plzně, že tento směr nepotřebujeme?

Libor

Z Rakovníka moc ne a kdo jezdí z Kralovic, tak používá dopravu 21.století, pač nechce strávit ve vlaku veškerý volný čas.

Juhhu

Pomohla by tamní trati do Plzně modernizace s elektrifikací a moderními jednotkami?

Libor

Ne

Luboš Beneš

Nestrašte! Elektrizaci Plzeň -Žatec slibovali komunisti už v 80 letech a při současném stavu oprav by to bylo formou výluk na dalších 20 let.

55p

Ale výluk by oproti běžnému každoročnímu stavu nemuselo přibýt.

Alibaba

Pomohla, ale lepší by byla druhá kolej, a pak elektrika

MartinS.

Z Kralovic jezdí lidé do Plzně za prací i do škol a k lékaři. Na to jim jezdí linka autobusová linka 321, která je v Plzni za hodinu, jede z náměstí, staví v Lochotíně kousek od Fakultní nemocnice a má přestupy na tramvaj. Ty autobusy (i kloubové nebo RTO s vleky) tam jezdily vždycky i v době, kdy jezdil vlak do Mladotic. Autobus má více zastávek, staví blíže obydleným částem a obsluhuje i místa, kam koleje nevedou (Hadačka, Rybnice). Z Rakovníka moc lidí do Plzně za prací jezdit nebude. I autem je to jedna cesta hodina a čtvrt. VHD to… Číst vice »

Ludan

Paráda za obnovení a časem ke spojizdněni až do Mladotic.

JiraH

to asi nedopadne. je to zbytečnost

Luboš Beneš

To by musela být novostavba. Ale zase kdyby se použili ty pokácené stromy z kolejiště na pražce, tak by se výrazně ušetřilo-:)

Luděk

Středisko severního Plzeňska, bývalé okresní město Kralovice, nebudou mít železniční napojení na Plzeň, ale pouze na Prahu. Za mě katatsrofa. Přitom tam mohli jezdil z Plzně přímé vlaky. Toto je zločin.

libor

kdopa by tím asi jezdil? vždyť je to tam tak pomalé a málo osídlené. Silnice 27 v budoucích parametrech přinese velké zrychlení a tím snadné napojení. Hold nemůže být železnice do každé pr***e. (občané prominou)

Karl vB.

KATASTROFA je nečekaná událost velkého rozsahu, která negativním způsobem pozměňuje předchozí stav prostředí.
Podle definice Interpolu ji charakterizuje buď velký počet lidských obětí, nebo rozsah škod, který není možné zvládnout běžnými a místními prostředky. https://cs.wikipedia.org/wiki/Katastrofa
Opravdu si myslíte, že ta definice pasuje na Kralovice s 3,5 tis. obyvatel? Např. Nová Bystřice s ca. 3.200 obyvateli má ZDO do JH zajištěnou autobusy a je to cestování rychlé, pohodlné a levné.

Libor

A co teprve takové Trhové Sviny, mají skoro o 2000tis. Více obyv.a žádnou zastávku na vlak. A druhý příklad je Kaplice, více jak 2x tolik obyv. co Kralovice, tam mají sice nádraží, ale trochu daleko.

MartinS.

Kralovice to železniční napojení na Plzeň nemají už skoro 30 let a nikomu to tam nechybí. I když to napojení bylo, tak se jezdilo autobusem.

JiraH

trochu mimoň. Absolutní zbytečnost , Kralovice mají kvalitní a hlavně rychlé spojení busem. Na nostalgické a pomalé projíždky vlakem není nikdo zvědav.

Lukas

Těším se až přijde den, kdy cyklomafie bude posouzená stejně jako greendeal. a koleje se vrátí za nehorázné prachy zpět. Nehejtujte a počkejte si.

Frantisek X

Ovšem pozor, nebude-li snaha šetřit prostředí a zdroje, můžete se naopak dočkat nikoli navrácení kolejí, nýbrž vyasfaltování pro auta. Tak bacha na to. Navíc si nemyslím, že by zrovna tady tu stezku prosazovali cyklisté; pokud ovšem cyklomafií nemyslíte pouhé rušiče železnic ve prospěch dalších silnic…

Zapa

Aby díky tomu odklonu od greendealu ještě dráha nezaplakala. Představa, že její hlavním nepřítelem jsou cyklisti, je poněkud směšná.

Luboš Beneš

Tady by mohli zelení začít protestovat, protože 100m za přejezdem v Kralovicích začíná buš a o 3km dál nepoznáte kde je les a kde trať. Takže to kácení cenných stromů je fuj fuj.

libor

A doufám, že pak někdo nechá zapsat i mašinu 810 na seznam národní kulturní dědictví a bude to z Prahy vyjíždět zásadně v řazení 810, ať si návštěvníci tu historii užijí pořádně.

libcha

Ano, ale ve skutečnosti to bude pojaté ještě jinak: kraj zasmluvní Kredenc řady 830, zadá to napřímo KŽC za nějaké hausnumero/vlkm, potom ale KŽC z různých „technických důvodů“ bude většinou nasazovat 810 a kraj nad tím zavře oči a nechá to tak.

xyz

Realita je na té trati přitom opačná: KŽC už tam jezdí jen párkrát do roka poté, co tam kraj zasmluvnil DLB.

Happy

KŽC ale nemá „Nesmrtelnou tetu“ 830159. Ostatní kredence jsou smrtelné 😁😁

libor

měli to zrušit už z Rakovníka. Za ty prachy by mohl jezdit častější přímý bus Rakovník – Kralovice (Týnice) – Plasy, tím toho propojit mnohem více a bylo by…

Frantisek X

Mnohem více? Propojí zhruba to samé, jen lépe – nemusí se na to kousek za ves, může to zastavit častěji – jenže to zase ubírá výhodu pro cílovou skupinu (Týnice, Plasy), jíž naopak o kus delší docházka nevadí, na rozdíl od častějších zastavení a rozjezdů. Otázkou je, zda se naplní oboje, a pokud ne, co udrží lidi ve VHD, aby nevyžadovali rozšíření těch silnic a přidání parkovišť (což něco bude stát, a může to vyvolat i negativa ve formě silnějšího tranzitu IAD).

MartinS.

Ano, mnohem více, tedy i místa kam koleje nevedou. Cílová skupina (Týnice, Plasy), které delší docházka nevadí, jezdí možná o víkendech, ale ne po-pá.

Greta

Nebo za ty prachy postavit v Týnici avetsi

Greta

parkoviště s nabijeckami.

218

Já teda měl za to, že „kroky k přerušení provozuschopnosti“ proběhly mezi Kralovicemi a Mladoticemi už dávno..

Sáček

Jednou se ty památky hodí, jindy zas ne…

Camillos

ad cyklostezka: myšlenka dobrá, ale pro každého to nebude. Sklonove poměry od Mladotic do Trojan jsou velmi náročné (podobné těm na cyklostezce Varhany kolem Nového Oldřichova).

Zapa

Varhany sice mají poměrně slušné stoupání, nic to ovšem nemění na tom, že na kole se nejezdí jen po rovině.
A v době elektrokol bych tímhle už vůbec neargumentoval.

Bram

Klid, například já jsem dal jízdu po cyklostezce Varhany ze Střelnice do Šenova na inline bruslích, tak z toho nedělejte nepřekonatelný problém při jízdě na kole. A jel jsem tím směrem, který popisuji, tedy do kopce, protože při jízdě ze Šenova do Lípy bych si na této cyklostezce na inline bruslích rozbil hubu 😁😁😁. Pravda, na inline bruslích to tady bylo trochu náročnější než na kole, takže mne předjel dvaaosmdesáti letý pán na elektrokole 😁😁😁. Ale dnes už hodně lidí má elektrokolo a bude jich jen a jen přibývat 😉. Navíc od Mladotic do Kralovic není tak velký sklon jako… Číst vice »

Frantisek X

Hlavně, odkud kam tam ti lidé mají na těch kolech jet? Od vlaku, nebo si je tam přitáhnou auty, aby si jen tak (sportovně) zajezdili sem tam? A pokud to druhé, v čem je to lepší oproti vlaku pro dojezd turistů třeba ke Střele?

Luboš Beneš

Jára Cimrman: “ Kopec, radost každého cyklisty!“

55p

Vyhozené peníze.
Šlo by je investovat užitečněji jinde.

Pajuna

Ať si to koupí obce a naloží si s tím jak chtějí… proč někam rvát prachy co nemá budoucnost, raději ať někde za ty prachy vybaví přejezd světly nebo někde zbudovat kvalitní nástupiště, kde dennodenně nastoupí víc lidí za den, než na trase ze článku za měsíc.

Pajuna

A zrovna tady je ten bus na dojíždění příjemnější.

xyz

Však i to zabezpečování přejezdů (i např. závorami nad rámec dřívějšího stavu jen s výstražníky) probíhá v posledních pár letech docela masivně.

Mmch. Kralovice – Mladotice = úsek, i na nějž dostávala Dobrá správa celé roky příspěvky od SFDI na údržbu a sama pak např. v roce 2020 vykázala údržbu té tratě za cca 1 mil. Kč https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-ukazala-kolik-stoji-udrzba-lokalek-bez-vlaku-miliony-vykazuje-i-tam-kde-nejsou-videt-74792/

Mmch. právě Dobrá správa byla zřízena od toho, aby provozovala železniční tratě.

55p

Je dobře, že všechny vytíženější tratě jsou opravené, bez pomalých jízd a s lokálními přeložkami, vybavené odpovídajícím zabezpečením, že téměř všechny zastávky v polích byly buď zrušeny, nebo přesunuty co nejblíže obcím a můžeme tedy investovat i do takových věcí, jako je Mariánská Týnice.

xyz

Asi už jsou, mám-li počítat argumentaci z „Bártova podzimu 2010“ o tom, že zrušení/znesjízdnění řady tratí povede k roční úspoře 200 – 300 mil. Kč (zdroj https://www.denik.cz/regiony/postupny-zanik-zrejme-ceka–regionalnich-trati.html) a ty peníze se dají vložit do údržby perspektivních tratí.

Mezitím už krát 14 let…

😀

Bram

Problém je, že Správa železnic si hraje na developera a tyto peníze vesele utápí v budovách. Například Pardubice, kde by stačilo si ponechat v budově nezbytné prostory pro cestující a jejich odbavení, přičemž většina budovy by se prodala skutečnému developerovi, který by jistě takovou budovou nepohrdl.

MartinS.

Ano, je dobře, že investujeme do železnic.
Ne, není dobře, že investujeme do tratě, po které budou jezdit jednotky lidí, a ne do tratí pro tisíce.

xyz

Který 2,3km úsek (ať už srovnáváme kilometricky, resp. ještě přesnější by to bylo finančně, tzn. 2,3 km širé tratě bude nákladově levnějších než cokoliv obdobně dlouhého, kde je druhá kolej/trakční vedení/natož jakékoliv kolejové rozvětvení) jiné tratě s tisíci cestujícími denně máte na mysli?

MartinS.

Já pouze říkám, že se vyhazují peníze za trať do nikam pro pár lidí, místo toho, aby aby třeba v Chlumci nad Cidlinou nebo v Třebechovicích pod Orebem byla pořádná nástupiště.

xyz

Budou tam v rámci řádově dražší modernizace VoChoc.

MartinS.

Již brzy, já vím. Je jedno, že to bude řádově dražší modernizace. Ty peníze jsou jedny. Když se na jedné straně odčerpají na zbytečnosti, chybí potom tam, kde jsou potřebné.

xyz

Nabízí se otázka – když se teda trať Kralovice – Mladotice už skoro 28 let neudržuje, tak proč pořád nejsou ty peróny „tam, kde je to potřebné“?

Frantisek X

Tak tady se také chystá zastávka u významného cíle cesty, která tu trať může pozvednout, podobně přiblížené mohou být Trojany a obnoveno spojení od Rakovníka ke Střele. Zrovna tohle bych nedával do protikladu, byť tady už je vidět důsledek toho, že se výše uvedené nedělalo (lokální přeložky by tady ale asi byly poněkud náročnější; tak jako tak je větším obcím poměrně blízko, jsou i horší).

Luboš Beneš

No tak hlavně dobrá správa tu dráhu vzorně udržuje a vykazuje milionové náklady na nicúdržbu.

David

#Potencial!

VRTjecesta

#kyblnafty #poctivanostalgie

Pryž

Mnohem smysluplnejsi by bylo spojit Kralovice s Plzní než s Prahou.

Movia

To spojení už existuje, autobusem.

MartinS.

Vlakem? Proč?

erik

Proto!

MartinS.

Aby cesta trvala pro cestující déle a pro objednavatele i pro cestujícího to bylo dražší?

Frantisek X

A že by někdo hrábl také do páteřního spojení Plzeň – Žatec? Ne, namísto toho stavíme nákladnou přeložku silnice, kam jsme byli přepravy z kolejí vyhnali. Tak se pak nedivme. Ovšem, tímto způsobem můžeme opravdu zredukovat síť kolejí na třetinu, což už bylo navrhováno jistými kruhy před 30 lety se stále stejnými argumenty. 🙂

Luboš Beneš

Tak 27 se přemosťuje, chválabohu, celá. Žíželice, Plasy, Velemyšlves už je. Narovnání zatáčky za Vysokou Libyní…

MartinS.

Kdybychom zredukovali síť kolejí na třetinu, asi by stačilo i o třetinu, měli bychom peníze na kvalitní péči o ten zbytek.

Penzista

V létě možná, ale mimo sezónu je to zbytečné.Tu trať dobře znám.

VRTjecesta

No, jestli Plzeňský kraj čekám zájem o poutní místo bude takový, že se vyplatí jezdit tam z Prahy vlakem, to bych se hodně divil. Maximálně dobré pro šotoušky, ale pro ně je jediným Bohem samotná Železnice. Většína návštěvníků kláštera Mariánská Týnice bude při jeho návštěvě, stejně jako dosud, obcovat s ďáblem při černé mši = pojedou autem.

David Smrček

Pane Sůra, prosím mazat, banovat.

VRTjecesta

Ale Davide… oslovujeme 5. pádem.

El Barto

„David“ se za Davida pouze vydává, protože zase obchází ban. Také znám pod pseudonymy Dobrodruh nebo Hala D, ve skutečnosti militantní šotofanatik z Brna, co prý udělal inženýra na VUT, a to mu dle jeho přesvědčení dává patent na pravdu, a kdo s ním nesouhlasí, ten je stejně špatný, jako komunisti, co v 50. letech zavírali inteligenci do lágrů.

Karl vB.

Jsem rád, že jste mi potvrdil domněnku, že zřejmě půjde o „Pavilon E“.
Nick se v průběhu času sice mění, ale militantní tón a ideová východiska příspěvků zůstávají.

Frantisek X

Potvrdil? Sice už to tu několikrát opakoval, ale jak na to přišel, nesdělil.

El Barto

Ono to opravdu není těžké, když se kromě přezdívky nemění na obsahu či stylizaci jeho textů zhola nic. Na to nemusíte být žádný detektiv nebo nemusíte mít k dispozici IP adresu dané osoby.

Achilles

Že zrovna tohle mají někteří potřebu řešit.
Ne, dá se to říct obojím způsobem.

Vít Jůza

Při spojení „pane“ + příjmení se příjmení uvádí v 1. pádě. Je to gramaticky nelogické, ale zažité, zatímco použití příjmení v 5. pádě je směšně hyperkorektní.

MartinS.

Proč? Expresivněji vyjádřená skutečnost, že do Mariánské Týnice přijde ročně 35-40 tisíc návštěvníků. Z toho tak 5 tisíc na koncerty a akce. V zimě skoro nikdo, ve všední dny maximálně školní výlety, takže o víkendech od dubna do října a o prázdninách to může být třeba 250 lidí za den. Kolik jich tak pojede od Prahy vlakem?

VRTjecesta
Sáček

Takže stačí vypravovat vlaky na různé mariánské svátky, nic každodenního (kolik je mariánských svátků, tak deset v roce).

PvvS

Halu_D ?

T_t

A když už ne vlaky, mohla se větší část zbytku uplatnit na cyklodreziny…. Byla by atrakce jak víno, a nebyl by problém v budoucnu návrat trati a vlaků…ale jasně, každý turista chce vidět kus asfaltu uprostřed polí, něco takového jinde není…obzvláště zde, v síti okresek kde projede jedno auto za pulden, je potřeba budovat stezku…. Tohle – i jako cykloturista- asi nikdy nepochopím, a kvůli nějakému fousu stezky zde fakt nepojedu ..

Miroslav

To byste ale musel na tom zbytku znovu položit koleje. Trať sice není zrušená, ale koleje na většině trati jsou rozkradené. Šel jsem letos pochod z Kralovic do Mladotic a za Týnicí se vyskytují kolejnice už jen sporadicky. Cyklodrezína tam už neprojede.

Kuzma

Tak to jsem na vás zvědavej. Pokud nemáte fyzičku jako Peter Sagan tak místní kopce na nějaký cyklodrezíně neušlapete ani náhodou.

T_t

Nikdo nepíše o tom jezdit az do Mladotic….zároveň úsek Týnice až první druhý přejezd za Trojany není problémem….spád začíná až potom….

Frantisek X

Na lehké konstrukci zhruba stejně jako na ještě lehčím kole, bych si tipl.

Jan Tichavský

Ano, chtělo by to karbonové drezíny, pak to pojede krásně.

Hoermalmeister

No, ono úplně není stoprocentní, že bude asfaltová, takže kdo ví…

MartinS.

No drezína by měla smysl na zastávku v Trojanech a kousek za ní. Takže od Týnice 3,5 – 4 km. Ale co tam zase vidět při jízdě 2 km lesem?

Cestujici

A byl jste někdy na drezínách v Lunz am See, v Hevlíně? , v Ratíškovicích?…..překvapivě není o tom, někam dojet, ale prostě atrakce, zajímavost, adventure….. POkud jste byl někdy na podobných dráhách v Německu či skandinávii…. „překvapivě“ 90% účastníků nezvládá víc, než ty cca 3km….tam a zpět…. takže ano..právě někam za Trojany k přejezdu, kde by bylo prima parkoviště, v Trojanech bufet, na Týnici prohlídka kláštera….provázání jak cumel….. ale to by se muselo chtít a mít zkušenosti ze zahraničí, ale my si půjdeme raději tou naší cestou a prozkoumávat slepé cesty jak Cimrman….

MartinS.

Já ale ty drezíny úplně nazatracuji. Jen si nemyslím, že to má být v gesci SŽ. Pokud by si nějaký spolek tu část trati pronajmul, budu mu fandit.

Luboš Beneš

Jenže v Ratíškovicích ta trať je. Tedy kolejnice na pražcích. Tady NENÍ. Je tam les a stromy. kolej nejsou pod nánosem letitého humusu vidět. Jestli nejsou rozkradené. Tím, náletem ani neprojdete.

T_t

A byl jste někdy na drezínách v Lunz am See, v Hevlíně? , v Ratíškovicích?…..překvapivě není o tom, někam dojet, ale prostě atrakce, zajímavost, adventure….. POkud jste byl někdy na podobných dráhách v Německu či skandinávii…. „překvapivě“ 90% účastníků nezvládá víc, než ty cca 3km….tam a zpět…. takže ano..právě někam za Trojany k přejezdu, kde by bylo prima parkoviště, v Trojanech bufet, na Týnici prohlídka kláštera….provázání jak cumel….. ale to by se muselo chtít a mít zkušenosti ze zahraničí, ale my si půjdeme raději tou naší cestou a prozkoumávat slepé cesty jak Cimrman….

Frantisek X

A proč jen tam? To samé byste přece mohl říct i o cyklostezce…

rvt1

Zbytečná investice. Mrtvé rameno kde i zbytek trati je v nic moc stavu a zájem o cestování pomalým vlakem zastavujícím u zastávek v polích je minimální.

T_t

No, tak zrovna tohle není pravda a starostové to ví, a proto prosadili to co prosadili (jakože ježdění do Kralovic. )
Místní vám to řeknou ..když se zastavil vlak, přešli z 90procent na auta….. Autobus pro mistni prostě není náhrada….a já s nimi souhlasím. JŘ tak jak jsou, bez možnosti kočárku a kol, jsou k nicemu .

Pavel

Vy jste tam jel, že autobus není náhrada? Těmi autobusy jezdí mnohem víc lidí, než by jezdilo vlakem. Podívejte se, kde je nádraží v Kralovicích a zejména zastávka v Kožlanech. Člověk je líný tvor a na vlak chodit nebude (většina).

Víkendový, zejména letní provoz, na té trati je maximum smysluplného možného…a prodloužení trati k Mariánské Týnice výrazně frekvenci cestujících dle mého názoru nezvýší, ač je hodně lidí přesvědčeno o opaku. Nádherná budova, ale uvnitř tuctové muzeum jako většina jiných, maximálně na nějaké větší akce doveze vlak nějaké cestující, ale při běžném provozu muzea to bude pár ks turistů.

Michal M

Co to je za kec, že autobus není náhrada? Vždyť ne všude jezdí vlak, jak to asi dělají jinde?

Achilles

Autobus = nižší komfort cestování, nižší spolehlivost zejména v zimním období, rychlost je u vymetacího autobusu v podstatě stejná. Tam, kde nevedou koleje, je vždycky vyšší podíl těch, kteří volí raději auto.

MartinS.

Vy to tam znáte? Opravdu. Těmi vlaky jezdily a jezdí jednotky lidí. Autobusy desítky. Místní třeba v Kožlanech vědí, že jim autobus staví na 3 zastávkách a při cestě do Kralovic nemusí šlapat 2,5 km na zastávku v Kožlanech a potom kilometr z nádraží v Kralovicích. A dokonce umí jet autobusem i s kočárkem. Ono ostatně kol tam v té 810 také nejezdilo zrovna moc. Tedy vlastně žádné.

Cestujici

Ano, znám to tam, mám tam rodinu a přátele (nezávisle na sobě, takže místní poměry znám od důvěryhodných zdrojů, a ty co znám, od posledního zrušení vlaků přešli na auta…asi tak….

MartinS.

Já jsem sice odpovídal nicku T_t, je vidět, že tady vystupujete pod 2 nicky, asi abyste si mohl obhajovat svá stanoviska, ale to je pro tuto chvíli jedno.
Já tam těmi vlaky a autobusy jezdím už 50 let celkem často. Osobně. Nepotřebuji, aby mi to někdo vyprávěl. A tolik lidí, kolik teď přijede do Kralovic autobusem od Rakovníka jich vlakem prostě nejezdilo.

T_t

Nikoliv, to byl nechtěný omyl, neboť to hodilo nějaký error, a myslel jsem že to spadlo, jenže se odeslalo 2x totéž, bohužel to nejde zrušit ani upravit, tudíž se omlouvám za politováníhodné nedopatření.

Eduard Tahoun

Co znamená, že je zbytek trati z hlediska obslužnosti zbytný? Jakože když jezdí busy Plzeň – Rakovník a Mladotice – Kralovice, že jsou vlaky nadbytečné? Proč se tedy neuvažuje o zrušení jednoho druhu veřejné dopravy na místech, kde ta jakoby duplicita teď je?
Asi chápu, že nejsou peníze, ale to mohli rovnou zmínit.

MartinS.

Vlaky v úseku Rakovník – Plzeň a Kralovice – Mladotice nejsou nadbytečné, ale zbytečné. Autobusy ten region obsluhují dostatečně dobře. A zrušit se nedají, protože jsou tam obce, kam koleje nevedou.

Frantisek X

Vlaky mezi Rakovníkem a Plzní hlavně žádné nejezdí. Zbytečné by nebyly, pokud by dokázaly podchytit ty cesty, které dnešní obsluha autobusy neláká, a jedou raději auty. Jenže to by musela být zlepšena i trať do Plzně od Žatce a zavedeny dostatečně přitažlivé spoje. A možná by se jezdilo severněji přes Blatno, kdo ví. Jenže to nikdo nezkoumá, stavíme silnice.

MartinS.

Ti, co jedou z Rakovníka do Plzně autem jedou asi 75 minut (od domu k domu). Vlakem by to bylo minimálně o 30 minut déle + docházková vzdálenost. Kolik lidí vám bude pravidelně denně dojíždět, když jim každá cesta bude trvat přes 2 hodiny, tady 4 hodiny denně stráví na cestě? Aby se cesta vlakem dostala aspoň na těch 75 minut (ještě lépe 60), tak byste musel postavit místo tratí 160 a 162 úplně novou trať. A pro koho? V celé té oblasti od Plzně do Kralovic a od Kralovic k Rakovníku bydlí v každé polovině vždy asi 20 tisíc… Číst vice »

Luboš Beneš

Rakovník – Plzeň vlakem 1:50 ať jedete přes Beroun nebo přes Blatno.

MartinS.

Totéž autobusem přes Kralovice. A jen o málo pomalejší je Flixbus z Plzně na Zličín a potom PID 404 do Rakovníka.

David Smrček

Provozovat slepou trať je jako mít silniční polokruh obce/města končící v polích. Nikdy nebude takový zájem o jízdy jako při průjezdnosti na obě strany.

Petr

Přesně tak, jako kdybychom takových slepáků neměli plno a díky tomu s nimi je jen problém. Ona i ta proklínaná Rožmitálka, kdyby nekončila šturcem, tak by byla o něčem jiném. Jen těch plánů okolo ní. Plzeň-Brno, nebo druhá elektrická dráha Českém království, případně Brdská lokálka do Blovic. A to je co šturc, to marná snaha na dokončení trasy v nějakém uzlovém nádraží. 🙂

David Smrček

Jo, ale pak budou lokálkoví rušiči řvát, že ty lokálky, cancourky je třeba zrušit, protože tím nikdo nejezdí, kor když je jízdní řád jak noty na buben. To stejné přeshraniční tratě, kde je pohraničí chytře odstřiženo od bohatého Německa, Rakouska, teď už i Polska. Aby snad nejezdili za lepším přes hranice.

Karl vB.

Jediný, kdo tady prozatím řve, jste vy a pak ještě „síla“ vašich pseudoargumentů.

El Barto

To chce klid, to je ten ubožák, co si musí co chvíli vymýšlet nové a nové přezdívky, protože je neustále blokován za psaní blábolů. Na nemoderovaných či méně moderovaných diskuzích nemá problém vyhrožovat násilím.

Mechanik Tonda

2a00:ca8:a1f:90e1:6469:9858:8a8a:c141

Aaabbb

Držím palce, ať se dílo povede!