Jako daleko větší škodu hodnotím, že se bude rekonstruovat ve stávající stopě. Jsou tam nejméně 3 místa v nezastavěných částech, kde by narovnání trati pomohlo dosáhnout lepších rychlostních poměrů a vzhledem k silné nákladní dopravě také k nižšímu opotřebování svršku a hluku.
Potulný Wechtr
2 let
Pokud by alespoň část tratě byla na 200 km/h, tak by se ze zákona musely odstranit všechny úrovňové přejezdy. Nastala by již pouze diskuze o počtu nad/podjezdů a nad/podchodů. 🙂
Já bych řekl, že je to přímo o úseku (místě), kde se jezdí 200, ne o celé trati.
A tady bych vzhledem k počtu nákladů a rychlíků 200 km/h neočekával, směrově místy taky nic-moc.
Ano, o silnici. Ta by zcela eliminovala dopravu Praha – Česká Lípa z Mělníka, ať už šla původně přes Spomyšl nebo přes Líbeznici. Tím by ze značné části přestal být Mělník ucpaný a tím by taky byl snížen i pocit těch, co bydlí v Mělníku za tratí, že dva výjezdy do (ucpaného) centra jsou nedostačující.
David S
2 let
„Výborné“ komentáře od jedinců, kterých se uvedený problém netýká nebo hůř, nemají ponětí o místním kontextu. Část trati s těmito „zbytečnými“ přejezdy je kopírována úzkou komunikací, kde nemohou proti sobě projet zároveň ani dvě osobní vozidla. A tato komunikace je jediná, která by při zrušení uvedených přejezdů sloužila k cestě směrem k nějakému bodu přechodu přes železniční trať. V tomto území navíc probíhá rozsáhlá výstavba rodinných domů, tedy provoz neustále houstne. Rušení přejezdů by tedy vyžadovalo rozšíření uvedené komunikace, což by vzhledem k místním prostorovým a majetkovým poměrům bylo dosti komplikované.
Vůbec se nezabíráte částí Mělníka Mlazice. Od Velkého Borku je to cca 7km hlavní trati. Ve městě se staví průtah/obchvat a mimoúrovňové křížení tranzitní dopravy bude spolu již se současným mimoúrovňovým křížením u nového mostu a u Malého Újezdu. Neviděl jsem zmiňovaný plán SŽ, abych se mohl vyjádřit kolik stačí a kolik nestačí. Asi to bude chtít nějaký kompromis a diskusi nad předaným návrhem.
Právě naopak, můj příspěvek se týká Mlazic a Pšovky. A na mnou zmíněný hrozící problém nebude mít budovaný průtah žádný vliv. Radnice je proti takovým radikálním plánům, protože si je zřejmě vědoma, jaké komplikace by to přineslo. Stávající přejezdy jsou historicky organickou součástí zdejší uliční sítě. Jejich uzavření by vyžadovalo rozsáhlý zásah do širšího okolí.
mgr.pavel
2 let
“ „Město sice chápe otázku bezpečnosti, ale .. naprosto ji ignoruje“.
Nepřeji nikomu nic špatného, ale až/kdyby se stal v Mělníku na přejezdu nějaký smrťák, třeba dítě zastupitelů, tak by asi změnili názor.
Zájmy obyvatel jsou jedna věc a to, že ta trať rozděluje město je nesporná pravda. Jenže ta trať je tam už skoro 150 let a už více než 100 let je dvoukolejná. Většina domů „za tratí“ byla tedy vystavěna v době, kdy tam ta trať už byla a město rozdělovala. Pokud si stavím nebo kupuji dům „za tratí“, musím počítat s tím, že ta trať mne může omezovat. Stačí se podívat do fotomapy, kolik je v Mělníce vyšlapaných neoficiálních pěších přechodů přes trať. K těm 12 oficiáním přejezdům je to dalších 5 přechodů. Z hlediska bezpečnosti je to tragické. Takže… Číst vice »
V době, kdy trať město rozdělovala a bylo možno ji překonat na určitých místech. Pokud se počet těch míst dramaticky sníží, není to ten druh omezení, se kterým měl každý předem počítat. A pokud jsem článku dobře rozuměl, neměl být podchodem nahrazen každý zbývající zrušený přejezd. To vidím jako zásadnější problém než přejezdy pro auta. Zacházet si někde třeba půl kilometru navíc problém opravdu je.
Nebezpečné je hlavně přecházet tam, kde není ani zabezpečený přechod. Současné rušení přejezdů je alibismus, kdy většina zúčastněných ví, že pěší nebudou chodit stovky metrů navíc, ale odpovědnost se přesouvá na ně, protože protiprávně přecházejí trať (v místě zrušeného přejezdu).
Zájem obyvatel je možnost se pohybovat po vlastní obci (a ne jen autem) a přejezd je jedna z možností jak to umožnit. Někde zrušení opravdu problém být může, pokud nebude nahrazen alternativou.
Žádný přejezd není bezpečný. Vždy se najde někdo, kdo poruší všechno možné …. A pak se řeší, proč Správa železnic nekonala, proč je závora jenom poloviční, proč je tam málo blikačů a podobně.
Přišli s návrhem. Možná se měli přijít zeptat předtím než dělali ten návrh. Ušetřili by si čas.
První písemná zmínka o Mělníku bude o dost starší nežli železnice.
Kocure, že napíšeš takovou blbost, to bych nečekal. Tady není řeč o to co je na skále tam nad soutokem. Tam přejezdy nejsou. Ale když vyjedu z Mělníka, směr Liběchov, tak tam je těch přejezdezdů na dvou kilometrech asi 9. Tak nějak. Z toho asi 6 jsou lepší polňačky. Třeba 200 metrů od sebe. Jako stojvedoucího mě to zajímá asi toliko, že je to pakárna, když vezu těžký vlak a třeba na 2 z nich dostanu Op. Ale bydlet tam, tak nadjezd nebo podjezd uvítám. Otázka je, jak to tam na té obydlené mezi chtějí udělat.
A jak se mají ptát bez návrhu, vy pane hlavo? Kdyyb se zeptali „hele můžeme vám tu zrušit přejezd a nějaký nahradit podjezdem či mostem?“, tak první dotaz bude od radních „a který rušit a který nahradit“ – na což potřebujete tne plán..
„Město je starší než železnice“ – super NIMBY přístup, prosím nastupte si do koňského dostavníku.
Ta trať je tam skoro 150 let. Když jí postavili, byl „za tratí“ asi tak jedině židovský hřbitov a nějaký statek a nádraží bylo kilometr od města. Takže s první písemnou zmínkou to nemá nic společného. Spíš s tím, že město při svém rozvoji ve 20. a 21. století nerespektovalo, že tam vede dvoukolejná železniční trať.
To jsem ale nenapsal. Pouze konstatuji, že pokud si postavím dům „za tratí“, která už tam léta je, musím počítat s tím, že mne ta trať bude určitým způsobem omezovat a nebudu jí smět křižovat kdekoliv, kde si usmyslím. Je to totéž, jako když si koupím pozemek pod přistávacím koridorem mezinárodního letiště, postavím tam dům a potom se rozčiluji, že mi nad hlavou přistávají letadla…
Já bych okamžitě a hned zrušil přejezd P3002 ve Lhotecké ulici u křižovatky s Řepínskou! Trať do Mšena je zralá na okamžité zrušení a likvidaci, tím by se jeden přejezd v Mělníku odstranil bez jakýchkoli komplikací.
Já bych okamžitě zrušil Mercedes Benz. Je zralý na okamžitě zrušení a likvidaci…
Winchester1973
2 let
Doufam, že se nakonec zruší. Protože kdo trochu viděl práci místních zabezpečováků, tak by tudy raději nejezdil. Navíc na mělníku a Štětí jsou jich dlouhodobé podstavy, noví odejdou sotva se zaučí vyměnit žárovku. O mnoho lepší to neni třeba ani ve Všetatech. Města a obce si představují že řeknou NERUŠIT, ale neuvědomují si, že údržba něco stojí.
Nebylo by naopak lepší, aby zabezpečováci dělali svou práci pořádně? I z pohledu železničního provozu, aby se onen nemusel rušit s poukazem na totéž: kdo trochu viděl práci místních zabezpečováků, tak by tudy raději nejezdil.
Tomáš Záruba
2 let
Není to náhodou to město a některý z těch přejezdů, jak se tam dobře živí na výběru pokut za rychlost nebo za co…?
Ano, zrušená vlečka do jakési zrušené fabriky. Mezi zrezlými kolejnicemi dvoumetrové nálety a přes vrata přivařená traverza. Třicítku (nevyznačenou – máš to vědět) hlídal radar. Za 34km/h jsem kdysi vyplázl 1500,-Kč.
Náhodou je. Taky mi od tamní policie jednou přišel pozdrav.
Panoramix
2 let
Proč z toho dělají takovou tragédii? Mělník není zase tak veliké město, aby potřeboval nutně přejezd pro auta každých pár metrů. Nám v Praze železnice tvoří na velkých územích obrovské bariéry, které na ploše větší než celý Mělník a s podstatně vyšším počtem obyvatel křižují třeba jen 3-4 mosty/nadjezdy. A co taková města, kde bariéru netvoří železnice, ale řeka? I ve větších městech bývá 1, maximálně 2 mosty přes vodu. Jinak pěkně 20 kilometrů po proudu či proti proudu. V Mělníce by dle nového návrhu měli stále bod k překonání železniční trati každých pár set metrů. To je fakt takový… Číst vice »
No mosty přes trať už tam mají 2, jestli se mají postavit další 4 tak to už snad bude co 500m most? To by snad i mohlo stačit ne? A jestli k tomu má ještě semtam být podchod stylu „díra pod tratí průřezu 2x2m“ tak by možná helflo to o půl metru rozšířit aby se tama protáhl osobák a fertig… Vidím tam na mapě dost rozsáhlé naplánované úpravy silnic (už takhle), nově vozovky, kruháče… jestli ono si od této akce město neslibuje tak nějak „kompletní architektonickou renovaci“… Než si vybrečet o dva mosty navíc (což jsou podle mně řádově desítky… Číst vice »
55p
2 let
Ono taky představy SŽ často fungují stylem „tady je to pro nás nejjednodušší, takže to sem takto načrtneme“ bez ohledu na funkčnost řešení.
Naopak taky radnice nesmí fungovat stylem „nikdy nic nezrušíte, nazdar.“ Chce to nějaký kompromis.
například v Poděbradech bylo nejjednodušší nakreslit náhradu přejezdu Jiráskova – Revoluční nadjezdem v těchto místech: https://mapy.cz/s/ceruhatane (nyní již je v plánu podjezd +/- ve stávající trase)
Pokud podobně postupovali v Mělníce, nedivím se, že je město poslalo k šípku.
Náhradu přejezdu u Bažantnice lávkou pro pěší navrhli zacházkou pro všechny: https://mapy.cz/s/jelacecusu
Projektant také kreativně pracoval s cyklisty, kterých je v Polabí hafo. Navrhl standardní šířku 1,5 metru se zákazem jízdy na kole…
Nyní se projektuje pochodu v ose Východní – Jungmanova.
Zákaz jízdy na kole je nejjednodušší způsob jak vyřešit něco , co se nikomu řešit nechce. Viz lávka v Nymburce ( naštěstí spadla a nová je již bez zákazu. ) Náměstí a ulice plná odstavených aut , ale nejrychlejší,,zelená,, doprava je v myšlení některých pouze zdroj zábavy a ne způsob dopravy.
Poněkud nechápu a) jak by kolo mohlo způsobit přetížení nějaké lávky (hmotnost navíc oproti chodci zanedbatelná) b) jak asi tak by někdo hodlal zajistit vynucování toho zákazu (kam projde pěší, tam se cyklista taky protáhne – snad leda schody…) c) kočárek s dítětem taky zakáže??
David
2 let
A takhle my si tu žijeme. To je pak těžký se někam posunout, když i nahrazení přejezdu nad/podjezdem či nad/podchodem je u nás takový problém. Chodci a cyklisti by o své vazby nepřišli a auta by to měla o pár set metrů delší a obyvatelům by se bez věčného „bimbání“ určitě spalo lépe. Autíčkáři jsou u nás posvátná skupina, které se nesmí cesta prodloužit ani o pár set metrů. Stále se divím, že mají ve společnosti takové zastoupení.
Jó, mělnické bimbání. Pomalý posun dlouhého nákladního vlaku, aby na zhlaví si našel tu správnou kolej a rozjel se zpátky, zatímco okolo paralyzovaná doprava. Čmoudící kamiony, i o víkendech dlouhé čekání stále umí překvapit. Termín pro 3. stavbu mělnického obchvatu nechápu. To mělo jít zároveň s dvojkou. Cestu „posvátné skupině“ zas o tolik neprodlouží, mnohým ji dokonce zkrátí, protože více než obchvat to spíše bude „průtah“. A SŽ má jistě na mysli tamní menší místní přejezdíky, které fungují jako „zkratka“, nebo pro potřeby místních. To druhé radnici asi vadí, hájí zájmy svých, kteří potřebují činit velké nákupy v tamních supermarketech… Číst vice »
Nepište nesmysly. S dlouhým vlakem rychle posunovat nelze. Nikdo žádnou kolej „nehledá“, prostě to nelze jinak udělat.
Pojďte pracovat na dráhu a uvidíte, lidi chybí…
A náklady ušetřené výstavbou nadjezdu by dle stejné teze měly být převedeny z rozpočtu Dobré správy do rozpočtu města Mělníka?
Y.K.
2 let
Ve městech to může být problém. A jestli postaví nadjezdy jen pro silnice vyšších tříd, tak to vnitřní propojenosti města moc nepomůže, jen cestám autem. Japonci se svým extrémní počtem přejezdů vědí, proč začali zvedat tratě do výšky. Rozdělit město zrušením přejezdů nejde, vlaky jezdí jak metro jeden za druhým a hromady silničních nadjezdů jsou také problém a často nevecpatelné. Ovšem obecně je to dost specifické právě pro ně, včetně toho, že dokážou postavit estakádu ve stejné stopě bez přerušení provozu. Ukázka z Keikyú, soukromé železnice v Tokiu. https://youtu.be/_tzQ-jGOn9I (během stavby, včetně dvoupatrové stanice Keikyú Kamata) https://youtu.be/jVty8tRbjRA (pokračování) https://youtu.be/fyqmZQ0ITd0 (opačný… Číst vice »
Italové zase umějí trať v celé délce pod městem hodit do tunelu a místo původní trati udělat promenádu.
Nicméně v Mělníku nejde udělat ani jedno, nádraží musí kůli vlečkám zůstat, kde je.
Jinak jsem nedával video proto, že by to byl zajímavý kousek, ale naopak že to je ukázka typického řešení, ty úseky se postupně staví desetiletí, už tam jsou po městech vyzvednuté stovky a stovky km tratí. A ano dělají i tunely, ale při tom rozsahu, že velká část tratí v zástavně začíná být na estakádě je tunel finančně nereálný, dělá se jen tam kde umožní značně lepší trasování. Mě to prostě přijde jako zajímavost, jak tam tímto systémově „ruší“ přejezdy a přitom znova zprostupňují čtvrti, něco co se v Evropě nedělá. Neříkám, že to máme dělat taky, nemáme takovou hustotu… Číst vice »
JiP
2 let
Proto navrhuji kompromis, nechat prejezdy ve forme prechodu pro chodce. Staci se podivat do mapy a je jasne ze trat dela z Melnika 2 mesta. Schvalne si na mapy.cz v leteckem pohledu proklikejte trat zkrz cely Melnik, nejen ze je tam mraky prejezdu, ale napocital jsem nejmene jeste 6 dalsich vyslapanych nelegalnich cesticek pres trat- je to na letecke mape krasne videt. To se potom prejezdy rusi blbe…. respektive jejich zrusenim naroste pocet vyslapanych cesticek a bezpecnost se realne nezlepsi, mozna nakonec i zhorsi.
Tak podle clanku misto nekolika z tech 8 zbylych navrhujou podjezdy pro kola a chodce. Coz je o dost lepsi, nez urovnovej prechod pro chodce (pokud je teda udelaj poradne, aby se tam clovek nemusel bat).
Hasiči budou na místě v nejhorším případě o pár desítek sekund později (zajížďka pár set metrů), ale v nejlepším případě o pár minut dříve (nemusí stát na závorách).
S tím „aby se tam člověk nemusel bát“ je nicméně u podchodů vždy dost problém a nelze čekat, že tady to bude lepší. A řešení ve stylu … za těžké prachy vybudovaný podchod a současně free přecházení tratě drtivou většinou lidí … je asi ta nejhorší možnost.
To jo, však jsem to prohlížel… některé z těch současných přejezdů jsou na lepších polňačkách se zbytky asfaltu… ale jo, určitě víc podchodů (lávka pro pěší je blbá v tom že vyžaduje nastoupat zhruba 5m nad trať, kdežto pochod jen cca. polovinu), možná by některé z pochodů šly vyřešit tak aby tama projel aspoň osobák/motorka? Kdekomu by to asi stačilo, ne každý potřebuje kamion…
Jako daleko větší škodu hodnotím, že se bude rekonstruovat ve stávající stopě. Jsou tam nejméně 3 místa v nezastavěných částech, kde by narovnání trati pomohlo dosáhnout lepších rychlostních poměrů a vzhledem k silné nákladní dopravě také k nižšímu opotřebování svršku a hluku.
Pokud by alespoň část tratě byla na 200 km/h, tak by se ze zákona musely odstranit všechny úrovňové přejezdy. Nastala by již pouze diskuze o počtu nad/podjezdů a nad/podchodů. 🙂
Já bych řekl, že je to přímo o úseku (místě), kde se jezdí 200, ne o celé trati.
A tady bych vzhledem k počtu nákladů a rychlíků 200 km/h neočekával, směrově místy taky nic-moc.
Spíš by nastala diskuze jestli nebude pro Mělník a okolí výhodnější trať zrušit/zablokovat rekonstrukci.
Pro zklidnění Mělníka by možná byla fajn 8 km novostavba Spomyšl – Liběchov. Jenže přemostění Labe a železnice by asi bylo pekelně drahé.
Nechápu. To mluvíte o silnici? Ta by ani žádný přejezd neeliminovala. V tomto směru se jezdí přes trať nadjezdem.
Ano, o silnici. Ta by zcela eliminovala dopravu Praha – Česká Lípa z Mělníka, ať už šla původně přes Spomyšl nebo přes Líbeznici. Tím by ze značné části přestal být Mělník ucpaný a tím by taky byl snížen i pocit těch, co bydlí v Mělníku za tratí, že dva výjezdy do (ucpaného) centra jsou nedostačující.
„Výborné“ komentáře od jedinců, kterých se uvedený problém netýká nebo hůř, nemají ponětí o místním kontextu. Část trati s těmito „zbytečnými“ přejezdy je kopírována úzkou komunikací, kde nemohou proti sobě projet zároveň ani dvě osobní vozidla. A tato komunikace je jediná, která by při zrušení uvedených přejezdů sloužila k cestě směrem k nějakému bodu přechodu přes železniční trať. V tomto území navíc probíhá rozsáhlá výstavba rodinných domů, tedy provoz neustále houstne. Rušení přejezdů by tedy vyžadovalo rozšíření uvedené komunikace, což by vzhledem k místním prostorovým a majetkovým poměrům bylo dosti komplikované.
Vůbec se nezabíráte částí Mělníka Mlazice. Od Velkého Borku je to cca 7km hlavní trati. Ve městě se staví průtah/obchvat a mimoúrovňové křížení tranzitní dopravy bude spolu již se současným mimoúrovňovým křížením u nového mostu a u Malého Újezdu. Neviděl jsem zmiňovaný plán SŽ, abych se mohl vyjádřit kolik stačí a kolik nestačí. Asi to bude chtít nějaký kompromis a diskusi nad předaným návrhem.
Právě naopak, můj příspěvek se týká Mlazic a Pšovky. A na mnou zmíněný hrozící problém nebude mít budovaný průtah žádný vliv. Radnice je proti takovým radikálním plánům, protože si je zřejmě vědoma, jaké komplikace by to přineslo. Stávající přejezdy jsou historicky organickou součástí zdejší uliční sítě. Jejich uzavření by vyžadovalo rozsáhlý zásah do širšího okolí.
“ „Město sice chápe otázku bezpečnosti, ale .. naprosto ji ignoruje“.
Nepřeji nikomu nic špatného, ale až/kdyby se stal v Mělníku na přejezdu nějaký smrťák, třeba dítě zastupitelů, tak by asi změnili názor.
Ti zastupitelé jsou fakt zpátečničtí NIMBYsté.
Zpátečníci jsou proto, že dávají přednost zájmům svých obyvatel před zájmy železnice? Jen abych věděl…
Zájmy obyvatel jsou jedna věc a to, že ta trať rozděluje město je nesporná pravda. Jenže ta trať je tam už skoro 150 let a už více než 100 let je dvoukolejná. Většina domů „za tratí“ byla tedy vystavěna v době, kdy tam ta trať už byla a město rozdělovala. Pokud si stavím nebo kupuji dům „za tratí“, musím počítat s tím, že ta trať mne může omezovat. Stačí se podívat do fotomapy, kolik je v Mělníce vyšlapaných neoficiálních pěších přechodů přes trať. K těm 12 oficiáním přejezdům je to dalších 5 přechodů. Z hlediska bezpečnosti je to tragické. Takže… Číst vice »
V době, kdy trať město rozdělovala a bylo možno ji překonat na určitých místech. Pokud se počet těch míst dramaticky sníží, není to ten druh omezení, se kterým měl každý předem počítat. A pokud jsem článku dobře rozuměl, neměl být podchodem nahrazen každý zbývající zrušený přejezd. To vidím jako zásadnější problém než přejezdy pro auta. Zacházet si někde třeba půl kilometru navíc problém opravdu je.
A zájem obyvatel je co? Pohyb po nebezpečných přejezdech?
Nebezpečné je hlavně přecházet tam, kde není ani zabezpečený přechod. Současné rušení přejezdů je alibismus, kdy většina zúčastněných ví, že pěší nebudou chodit stovky metrů navíc, ale odpovědnost se přesouvá na ně, protože protiprávně přecházejí trať (v místě zrušeného přejezdu).
Zájem obyvatel je trať co nejvíce propustná pro křižující neželezniční dopravu.
Zájem obyvatel je možnost se pohybovat po vlastní obci (a ne jen autem) a přejezd je jedna z možností jak to umožnit. Někde zrušení opravdu problém být může, pokud nebude nahrazen alternativou.
Žádný přejezd není bezpečný. Vždy se najde někdo, kdo poruší všechno možné …. A pak se řeší, proč Správa železnic nekonala, proč je závora jenom poloviční, proč je tam málo blikačů a podobně.
Stejně by se dalo napsat, že až v nějakém tom podchodu třeba dítě zastupitelů přijde k úhoně … a tím nemyslím, že zakopne … tak …
V obou případech je to argument pěkně blbý.
Bo zjednodušit otázku bezpečnosti na sestřelení vlakem je takové … řekněme ne úplně moudré.
Tak jestli radním vyhovuje stát u každého přejezdu na zhlaví 10 minut, tak proč ne… Kolony stojících aut i přes křižovatky jsou taky príma.
Viz.Blansko.
Přišli s návrhem. Možná se měli přijít zeptat předtím než dělali ten návrh. Ušetřili by si čas.
První písemná zmínka o Mělníku bude o dost starší nežli železnice.
Kocure, že napíšeš takovou blbost, to bych nečekal. Tady není řeč o to co je na skále tam nad soutokem. Tam přejezdy nejsou. Ale když vyjedu z Mělníka, směr Liběchov, tak tam je těch přejezdezdů na dvou kilometrech asi 9. Tak nějak. Z toho asi 6 jsou lepší polňačky. Třeba 200 metrů od sebe. Jako stojvedoucího mě to zajímá asi toliko, že je to pakárna, když vezu těžký vlak a třeba na 2 z nich dostanu Op. Ale bydlet tam, tak nadjezd nebo podjezd uvítám. Otázka je, jak to tam na té obydlené mezi chtějí udělat.
A?
A jak se mají ptát bez návrhu, vy pane hlavo? Kdyyb se zeptali „hele můžeme vám tu zrušit přejezd a nějaký nahradit podjezdem či mostem?“, tak první dotaz bude od radních „a který rušit a který nahradit“ – na což potřebujete tne plán..
„Město je starší než železnice“ – super NIMBY přístup, prosím nastupte si do koňského dostavníku.
Ta trať je tam skoro 150 let. Když jí postavili, byl „za tratí“ asi tak jedině židovský hřbitov a nějaký statek a nádraží bylo kilometr od města. Takže s první písemnou zmínkou to nemá nic společného. Spíš s tím, že město při svém rozvoji ve 20. a 21. století nerespektovalo, že tam vede dvoukolejná železniční trať.
Dráha opravdu není posvátná kráva, aby se jí všichni na kilometr vyhýbali.
To jsem ale nenapsal. Pouze konstatuji, že pokud si postavím dům „za tratí“, která už tam léta je, musím počítat s tím, že mne ta trať bude určitým způsobem omezovat a nebudu jí smět křižovat kdekoliv, kde si usmyslím. Je to totéž, jako když si koupím pozemek pod přistávacím koridorem mezinárodního letiště, postavím tam dům a potom se rozčiluji, že mi nad hlavou přistávají letadla…
Amen.👍
Já bych okamžitě a hned zrušil přejezd P3002 ve Lhotecké ulici u křižovatky s Řepínskou! Trať do Mšena je zralá na okamžité zrušení a likvidaci, tím by se jeden přejezd v Mělníku odstranil bez jakýchkoli komplikací.
Já bych okamžitě zrušil Mercedes Benz. Je zralý na okamžitě zrušení a likvidaci…
Doufam, že se nakonec zruší. Protože kdo trochu viděl práci místních zabezpečováků, tak by tudy raději nejezdil. Navíc na mělníku a Štětí jsou jich dlouhodobé podstavy, noví odejdou sotva se zaučí vyměnit žárovku. O mnoho lepší to neni třeba ani ve Všetatech. Města a obce si představují že řeknou NERUŠIT, ale neuvědomují si, že údržba něco stojí.
Nebylo by naopak lepší, aby zabezpečováci dělali svou práci pořádně? I z pohledu železničního provozu, aby se onen nemusel rušit s poukazem na totéž: kdo trochu viděl práci místních zabezpečováků, tak by tudy raději nejezdil.
Není to náhodou to město a některý z těch přejezdů, jak se tam dobře živí na výběru pokut za rychlost nebo za co…?
To je téměř 15 let zpátky – již tehdy nevyužívaný vlečkový přejezd.
Ano, zrušená vlečka do jakési zrušené fabriky. Mezi zrezlými kolejnicemi dvoumetrové nálety a přes vrata přivařená traverza. Třicítku (nevyznačenou – máš to vědět) hlídal radar. Za 34km/h jsem kdysi vyplázl 1500,-Kč.
Náhodou je. Taky mi od tamní policie jednou přišel pozdrav.
Proč z toho dělají takovou tragédii? Mělník není zase tak veliké město, aby potřeboval nutně přejezd pro auta každých pár metrů. Nám v Praze železnice tvoří na velkých územích obrovské bariéry, které na ploše větší než celý Mělník a s podstatně vyšším počtem obyvatel křižují třeba jen 3-4 mosty/nadjezdy. A co taková města, kde bariéru netvoří železnice, ale řeka? I ve větších městech bývá 1, maximálně 2 mosty přes vodu. Jinak pěkně 20 kilometrů po proudu či proti proudu. V Mělníce by dle nového návrhu měli stále bod k překonání železniční trati každých pár set metrů. To je fakt takový… Číst vice »
„I ve větších městech bývá 1, maximálně 2 mosty přes vodu.“
A nestačí to. Navíc tu řeku si tan nepostavilo povodí…
Srovnávat most přes řeku a přejezd přes trať je úplně mimo.
Bariérový efekt řeky nebo hlavní tratě je ale podobný
No mosty přes trať už tam mají 2, jestli se mají postavit další 4 tak to už snad bude co 500m most? To by snad i mohlo stačit ne? A jestli k tomu má ještě semtam být podchod stylu „díra pod tratí průřezu 2x2m“ tak by možná helflo to o půl metru rozšířit aby se tama protáhl osobák a fertig… Vidím tam na mapě dost rozsáhlé naplánované úpravy silnic (už takhle), nově vozovky, kruháče… jestli ono si od této akce město neslibuje tak nějak „kompletní architektonickou renovaci“… Než si vybrečet o dva mosty navíc (což jsou podle mně řádově desítky… Číst vice »
Ono taky představy SŽ často fungují stylem „tady je to pro nás nejjednodušší, takže to sem takto načrtneme“ bez ohledu na funkčnost řešení.
Naopak taky radnice nesmí fungovat stylem „nikdy nic nezrušíte, nazdar.“ Chce to nějaký kompromis.
například v Poděbradech bylo nejjednodušší nakreslit náhradu přejezdu Jiráskova – Revoluční nadjezdem v těchto místech: https://mapy.cz/s/ceruhatane (nyní již je v plánu podjezd +/- ve stávající trase)
Pokud podobně postupovali v Mělníce, nedivím se, že je město poslalo k šípku.
Náhradu přejezdu u Bažantnice lávkou pro pěší navrhli zacházkou pro všechny: https://mapy.cz/s/jelacecusu
Projektant také kreativně pracoval s cyklisty, kterých je v Polabí hafo. Navrhl standardní šířku 1,5 metru se zákazem jízdy na kole…
Nyní se projektuje pochodu v ose Východní – Jungmanova.
Zákaz jízdy na kole je nejjednodušší způsob jak vyřešit něco , co se nikomu řešit nechce. Viz lávka v Nymburce ( naštěstí spadla a nová je již bez zákazu. ) Náměstí a ulice plná odstavených aut , ale nejrychlejší,,zelená,, doprava je v myšlení některých pouze zdroj zábavy a ne způsob dopravy.
Nespadla. Byla zbourána. Na fotografi je vidět pracující bagr při demolici. Nešiřte lži.
https://nymbursky.denik.cz/zpravy_region/podivejte-se-jak-sel-cas-s-nymburskou-lavkou-20210513.html
Poněkud nechápu a) jak by kolo mohlo způsobit přetížení nějaké lávky (hmotnost navíc oproti chodci zanedbatelná) b) jak asi tak by někdo hodlal zajistit vynucování toho zákazu (kam projde pěší, tam se cyklista taky protáhne – snad leda schody…) c) kočárek s dítětem taky zakáže??
A takhle my si tu žijeme. To je pak těžký se někam posunout, když i nahrazení přejezdu nad/podjezdem či nad/podchodem je u nás takový problém. Chodci a cyklisti by o své vazby nepřišli a auta by to měla o pár set metrů delší a obyvatelům by se bez věčného „bimbání“ určitě spalo lépe. Autíčkáři jsou u nás posvátná skupina, které se nesmí cesta prodloužit ani o pár set metrů. Stále se divím, že mají ve společnosti takové zastoupení.
Jó, mělnické bimbání. Pomalý posun dlouhého nákladního vlaku, aby na zhlaví si našel tu správnou kolej a rozjel se zpátky, zatímco okolo paralyzovaná doprava. Čmoudící kamiony, i o víkendech dlouhé čekání stále umí překvapit. Termín pro 3. stavbu mělnického obchvatu nechápu. To mělo jít zároveň s dvojkou. Cestu „posvátné skupině“ zas o tolik neprodlouží, mnohým ji dokonce zkrátí, protože více než obchvat to spíše bude „průtah“. A SŽ má jistě na mysli tamní menší místní přejezdíky, které fungují jako „zkratka“, nebo pro potřeby místních. To druhé radnici asi vadí, hájí zájmy svých, kteří potřebují činit velké nákupy v tamních supermarketech… Číst vice »
Nepište nesmysly. S dlouhým vlakem rychle posunovat nelze. Nikdo žádnou kolej „nehledá“, prostě to nelze jinak udělat.
Pojďte pracovat na dráhu a uvidíte, lidi chybí…
Dobře, ať město platí jejich údržbu
A náklady ušetřené výstavbou nadjezdu by dle stejné teze měly být převedeny z rozpočtu Dobré správy do rozpočtu města Mělníka?
Ve městech to může být problém. A jestli postaví nadjezdy jen pro silnice vyšších tříd, tak to vnitřní propojenosti města moc nepomůže, jen cestám autem. Japonci se svým extrémní počtem přejezdů vědí, proč začali zvedat tratě do výšky. Rozdělit město zrušením přejezdů nejde, vlaky jezdí jak metro jeden za druhým a hromady silničních nadjezdů jsou také problém a často nevecpatelné. Ovšem obecně je to dost specifické právě pro ně, včetně toho, že dokážou postavit estakádu ve stejné stopě bez přerušení provozu. Ukázka z Keikyú, soukromé železnice v Tokiu. https://youtu.be/_tzQ-jGOn9I (během stavby, včetně dvoupatrové stanice Keikyú Kamata) https://youtu.be/jVty8tRbjRA (pokračování) https://youtu.be/fyqmZQ0ITd0 (opačný… Číst vice »
Mají tam být podchody pro pěší a cyklisty, viz článek.
Proti tomu žádná. Netvrdím, že tam má bát viadukt, jen ukázka, že a jak se to řeší jinde.
Do podchodu vám půlka lidí nevleze. To je prostě fakt, s tím nic nenaděláte. Navíc se jim velmi často není co divit.
V Mělníku to o „jednom vlaku za druhým“ není a ani při určitém navýšení objemu nákladní dopravy nebude.
Jsem také nepsal o Mělníku. Byla to jen názorná ukázka, jak lze určitý problém pojmout, čistě pro rozšíření obzorů.
Italové zase umějí trať v celé délce pod městem hodit do tunelu a místo původní trati udělat promenádu.
Nicméně v Mělníku nejde udělat ani jedno, nádraží musí kůli vlečkám zůstat, kde je.
I nádraží se dá zapustit nebo zvednout a dělá se to (ne že by to měli dělat zrovna v Mělníku). 🙂
Jinak jsem nedával video proto, že by to byl zajímavý kousek, ale naopak že to je ukázka typického řešení, ty úseky se postupně staví desetiletí, už tam jsou po městech vyzvednuté stovky a stovky km tratí. A ano dělají i tunely, ale při tom rozsahu, že velká část tratí v zástavně začíná být na estakádě je tunel finančně nereálný, dělá se jen tam kde umožní značně lepší trasování. Mě to prostě přijde jako zajímavost, jak tam tímto systémově „ruší“ přejezdy a přitom znova zprostupňují čtvrti, něco co se v Evropě nedělá. Neříkám, že to máme dělat taky, nemáme takovou hustotu… Číst vice »
Proto navrhuji kompromis, nechat prejezdy ve forme prechodu pro chodce. Staci se podivat do mapy a je jasne ze trat dela z Melnika 2 mesta. Schvalne si na mapy.cz v leteckem pohledu proklikejte trat zkrz cely Melnik, nejen ze je tam mraky prejezdu, ale napocital jsem nejmene jeste 6 dalsich vyslapanych nelegalnich cesticek pres trat- je to na letecke mape krasne videt. To se potom prejezdy rusi blbe…. respektive jejich zrusenim naroste pocet vyslapanych cesticek a bezpecnost se realne nezlepsi, mozna nakonec i zhorsi.
Tak podle clanku misto nekolika z tech 8 zbylych navrhujou podjezdy pro kola a chodce. Coz je o dost lepsi, nez urovnovej prechod pro chodce (pokud je teda udelaj poradne, aby se tam clovek nemusel bat).
A co na to hasiči? Budou mít zbrojnice v obou půlkách města, aby to nemuseli objíždět naokolo např. do Chlumecké?
Hasiči budou na místě v nejhorším případě o pár desítek sekund později (zajížďka pár set metrů), ale v nejlepším případě o pár minut dříve (nemusí stát na závorách).
Lepší než když budou stát na zavřeném přejezdu.
Dva mosty už tam jsou, 4 další mají postavit… to by možná mohli zvládnout ne? Co dělají teď, běžně prolamují závory když jsou dole nebo čekají??
S tím „aby se tam člověk nemusel bát“ je nicméně u podchodů vždy dost problém a nelze čekat, že tady to bude lepší. A řešení ve stylu … za těžké prachy vybudovaný podchod a současně free přecházení tratě drtivou většinou lidí … je asi ta nejhorší možnost.
Četlste ho? „Zbytek přejezdů by byl buď úplně zrušen nebo nahrazen jen podchody pro pěší a cyklisty.“
Podchody,kterými nikdo chodit nebude,protože lidi pudou přes koleje vrchem!Viz podchod v Brandýse nad Labem nebo v Příbrami.
To jo, však jsem to prohlížel… některé z těch současných přejezdů jsou na lepších polňačkách se zbytky asfaltu… ale jo, určitě víc podchodů (lávka pro pěší je blbá v tom že vyžaduje nastoupat zhruba 5m nad trať, kdežto pochod jen cca. polovinu), možná by některé z pochodů šly vyřešit tak aby tama projel aspoň osobák/motorka? Kdekomu by to asi stačilo, ne každý potřebuje kamion…