Infrastruktura Železnice Zprávy

Správa železnic: Na zabezpečení tratí D3 nebudeme potřebovat další výpravčí

Nádraží Litomyšl, motorový vůz 810, foto: České dráhy
Nádraží Litomyšl, motorový vůz 810, foto: České dráhy
Správa železnic nebude muset kvůli oznámenému lepšímu zabezpečení lokálek přibírat výpravčí.

Správa železnic oznámila tento týden, jakou si představuje budoucnost pro tratě řízené zjednodušeně podle předpisu D3. Tratě budou rozděleny do tří skupin. V souvislosti s tím v diskusích vyvstala řada otázek, z nichž některé deník Zdopravy.cz zaslal Správě železnic k zodpovězení: Jaký je časový horizont pro všechny naznačené změny? Kolik bude Správa železnic potřebovat nových výpravčích (dispečerů) a kde je vezme? Přesně na kterých tratích budou dopravny vybaveny zabezpečovacím zařízením a osazeny světelnými návěstidly a balízami? Kdy? Kolik to bude stát? Podle Správy železnici lze zatím odpovědět jen na některé dotazy.

Mluvčí Správy železnic Radka Pistoriusová: Projekty na realizaci změny zabezpečení jednotlivých tratí provozovaných v režimu D3 jsou v určité fázi přípravy. Provozní koncepty byly projednány na úrovni Bezpečnostní komise MD, podskupina ETCS traťová část, a odsouhlaseny.

Teprve po vypracování připravovaných projektů bude možné upřesnit výši nákladů potřebných na změnu zabezpečení tratí a harmonogram realizace na konkrétních tratích.

Řízení provozu budou i nadále zajišťovat zaměstnanci, kteří jsou v pozici dirigujících dispečerů tratí D3 (dirigující dispečer má kvalifikaci „výpravčí“). V souvislosti se zabezpečením tratí D3 nebudeme potřebovat další výpravčí, protože se tyto tratě vybaví takovým zabezpečovacím zařízením, které umožní jejich převedení do režimu D1 a zároveň dálkové ovládání dopraven.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Premek

Je pohodlnější říct ,,další výpravčí nepotřebujeme,, než přiznat pravdu: dlouhodobě tragická personální politika způsobila, že výpravčí nemáme.

Domorodec

Lokálky typu Rožmitál , Zlaté Hory atd bohatě stačí s D3, ale tam kde se pravidelně křižuje je hřích, že tam ten výpravčí neni ! A pokud chce i přesto dál vrchnost šetřit atˇ radši vyházej lidi přebytečné v administrativě a vrátěj lidi do provozu .

Petr

V Rožmitálu bude D1 od prosince

Jarda Š.

204 bude D1 s tím, že výpravčí na ní nesmí z Březnice pustit jiný vlak, pokud už tam jeden má. V Rožmitálu výpravčího netřeba.

Miloš

Blázníte, na administrativě šetřit je socialistický krok.
My žijeme v kapitalismu, musí se šetřit zásadně v provozu, administrativa musí vzkvétat.
Ideální cíl jsou tři administrativní zaměstnanci o platu 60.000 Kč/měsíčně (30 h/týdně) na jednoho strojvedoucího 30000 Kč hrubého/měsíčně (65 h/týdně, zaplaceno jen 40h).

Abychom zlepšili průměrné stáří vozidel, tak zrušíme všechny 810,460,854.

medical_examiner

A protože 640 jsou nepojízdné, budeme na koridoru jezdit 843+Btn+Bftn…

J.L.

Buď neumím česky, nebo SŽ ústy své mluvky tvrdí nesmysly:
Poslední odstavec říká, že trati D3 přestanou existovat, neboť budou „dovybaveny“ a převedeny tak na D1.

Petr

Takže ani v Rožmitále od prosince nebude výpravčí?

Rony

Petře nežijeme přece v pohádce…..

Petr

Už jsem to našel nebude , ale dle D1 to bude https://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=4220015

Michal80

To myslíte na ty 4 motoráčky a občas nějaký vlak s dřevem?

PetrB
Petr

Za půl roku po tom stejně neštěkne pes… To je vždycky plno slibů, ale potom skutek utek…

amper77

Problém je, že informaci o „vrácení výpravčích“ si zřejmě domyslela média. Aspoň tedy v tiskové zprávě SŽ o vrácení výpravčích není ani slovo.