Správa železnic oznámila tento týden, jakou si představuje budoucnost pro tratě řízené zjednodušeně podle předpisu D3. Tratě budou rozděleny do tří skupin. V souvislosti s tím v diskusích vyvstala řada otázek, z nichž některé deník Zdopravy.cz zaslal Správě železnic k zodpovězení: Jaký je časový horizont pro všechny naznačené změny? Kolik bude Správa železnic potřebovat nových výpravčích (dispečerů) a kde je vezme? Přesně na kterých tratích budou dopravny vybaveny zabezpečovacím zařízením a osazeny světelnými návěstidly a balízami? Kdy? Kolik to bude stát? Podle Správy železnici lze zatím odpovědět jen na některé dotazy.
Mluvčí Správy železnic Radka Pistoriusová: Projekty na realizaci změny zabezpečení jednotlivých tratí provozovaných v režimu D3 jsou v určité fázi přípravy. Provozní koncepty byly projednány na úrovni Bezpečnostní komise MD, podskupina ETCS traťová část, a odsouhlaseny.
Teprve po vypracování připravovaných projektů bude možné upřesnit výši nákladů potřebných na změnu zabezpečení tratí a harmonogram realizace na konkrétních tratích.
Řízení provozu budou i nadále zajišťovat zaměstnanci, kteří jsou v pozici dirigujících dispečerů tratí D3 (dirigující dispečer má kvalifikaci „výpravčí“). V souvislosti se zabezpečením tratí D3 nebudeme potřebovat další výpravčí, protože se tyto tratě vybaví takovým zabezpečovacím zařízením, které umožní jejich převedení do režimu D1 a zároveň dálkové ovládání dopraven.
Je pohodlnější říct ,,další výpravčí nepotřebujeme,, než přiznat pravdu: dlouhodobě tragická personální politika způsobila, že výpravčí nemáme.
Lokálky typu Rožmitál , Zlaté Hory atd bohatě stačí s D3, ale tam kde se pravidelně křižuje je hřích, že tam ten výpravčí neni ! A pokud chce i přesto dál vrchnost šetřit atˇ radši vyházej lidi přebytečné v administrativě a vrátěj lidi do provozu .
V Rožmitálu bude D1 od prosince
204 bude D1 s tím, že výpravčí na ní nesmí z Březnice pustit jiný vlak, pokud už tam jeden má. V Rožmitálu výpravčího netřeba.
Blázníte, na administrativě šetřit je socialistický krok.
My žijeme v kapitalismu, musí se šetřit zásadně v provozu, administrativa musí vzkvétat.
Ideální cíl jsou tři administrativní zaměstnanci o platu 60.000 Kč/měsíčně (30 h/týdně) na jednoho strojvedoucího 30000 Kč hrubého/měsíčně (65 h/týdně, zaplaceno jen 40h).
Abychom zlepšili průměrné stáří vozidel, tak zrušíme všechny 810,460,854.
A protože 640 jsou nepojízdné, budeme na koridoru jezdit 843+Btn+Bftn…
Buď neumím česky, nebo SŽ ústy své mluvky tvrdí nesmysly:
Poslední odstavec říká, že trati D3 přestanou existovat, neboť budou „dovybaveny“ a převedeny tak na D1.
Takže ani v Rožmitále od prosince nebude výpravčí?
Petře nežijeme přece v pohádce…..
Už jsem to našel nebude , ale dle D1 to bude https://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=4220015
To myslíte na ty 4 motoráčky a občas nějaký vlak s dřevem?
https://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=4220015
Česká televize:
Na část tratí, kde vše záviselo na strojvedoucích, se vrátí výpravčí
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/3166200-na-cast-trati-kde-vse-zaviselo-na-strojvedoucich-se-vrati-vypravci?fbclid=IwAR0aM0hMQeHFlpAR_KiSFEciyynm6W9y6Bj9pCbfeO8xaScZyLwbfunqnew
Za půl roku po tom stejně neštěkne pes… To je vždycky plno slibů, ale potom skutek utek…
Problém je, že informaci o „vrácení výpravčích“ si zřejmě domyslela média. Aspoň tedy v tiskové zprávě SŽ o vrácení výpravčích není ani slovo.