Správa železnic: Na zabezpečení tratí D3 nebudeme potřebovat další výpravčí

Nádraží Litomyšl, motorový vůz 810, foto: České dráhyNádraží Litomyšl, motorový vůz 810, foto: České dráhy

Správa železnic nebude muset kvůli oznámenému lepšímu zabezpečení lokálek přibírat výpravčí.

Správa železnic oznámila tento týden, jakou si představuje budoucnost pro tratě řízené zjednodušeně podle předpisu D3. Tratě budou rozděleny do tří skupin. V souvislosti s tím v diskusích vyvstala řada otázek, z nichž některé deník Zdopravy.cz zaslal Správě železnic k zodpovězení: Jaký je časový horizont pro všechny naznačené změny? Kolik bude Správa železnic potřebovat nových výpravčích (dispečerů) a kde je vezme? Přesně na kterých tratích budou dopravny vybaveny zabezpečovacím zařízením a osazeny světelnými návěstidly a balízami? Kdy? Kolik to bude stát? Podle Správy železnici lze zatím odpovědět jen na některé dotazy.

Mluvčí Správy železnic Radka Pistoriusová: Projekty na realizaci změny zabezpečení jednotlivých tratí provozovaných v režimu D3 jsou v určité fázi přípravy. Provozní koncepty byly projednány na úrovni Bezpečnostní komise MD, podskupina ETCS traťová část, a odsouhlaseny.

Teprve po vypracování připravovaných projektů bude možné upřesnit výši nákladů potřebných na změnu zabezpečení tratí a harmonogram realizace na konkrétních tratích.

Řízení provozu budou i nadále zajišťovat zaměstnanci, kteří jsou v pozici dirigujících dispečerů tratí D3 (dirigující dispečer má kvalifikaci „výpravčí“). V souvislosti se zabezpečením tratí D3 nebudeme potřebovat další výpravčí, protože se tyto tratě vybaví takovým zabezpečovacím zařízením, které umožní jejich převedení do režimu D1 a zároveň dálkové ovládání dopraven.

Tagy Správa železnic tratě D3
15 komentářů