Správa železnic na hlavním nádraží vystavuje návrhy nových přístřešků
Vítěz. Zastávkový přístřešek od trojice Alexandra Horáčková, Michaela Andrlová a Jan Rous.. Pramen: Správa železnic
První přístřešek ze studentské soutěže vznikne na Karlovarsku.
Dobrý den, několikrát už jsem jel poprvé po trati a vystupoval v zastávce, kde jsem nikdy nebyl. Opravdu „oceňuji“ vítězný návrh za to, jak „jednoduché“ bude rychle přečíst jméno stanice kolmo a pak rychle běžet ke dveřím i se zavazadly — pod různým úhlem, protože vlak buď nestaví tak, aby šlo optimálně číst název zastávky, nebo je delší. Oceňuji požadavek na pěkný vzhled a odolnost, ovšem použitelnost pro cestující (jak snadná a rychlá čitelnost názvu zastávky, tak ochrana proti povětrnostním podmínkám zmíněná jinými diskutujícími) je asi podmínkou nutnou, ne něčím, co se ze soutěže vynechá. Asi zadavatelé ani cestovatelé nejezdí… Číst vice »
Aby se jim v tom neusadil nejaký rusák.. Uvidí dřevěnou boudu s tím jejich Z a bude se tam cítit jako doma….
Ty jsi blb.
Sorry jmenovče, ale to vaše logo je fakt hrozný…
Máš co říkat.
No, pokud už se ta informace o tom, že ta výstavka má být v Ústí nevešla do titulku, dal bych ji v samotném článku někam na začátek a ne až skoro na konec…
Tak jako náhrada Fantovy budovy, která má PENB W+ to není špatné.
Nádherné. Jen bych to stavěl někde uvnitř budov. Případně vozil po soutěžích.
Vkusné a vyvedené, klobouček smekám študenti. Někam ještě umístit truhlík s muškáty. A nabídnout rakouským, nebo švýcarským železnicím.
To není pro český živel.
Semka klidně, https://mapy.cz/s/doduhohaju až ta stará dožije.
„využití v horských a podhorských oblastech“
Krásné…
Studenti by i s odbornou komisí v tom měli čekat na vlak při sněžení a větru, případně bouřce .
By je ty roupy brzo přešly. : – )
Člověk tam stojí 10 minut, je 5 minut po odjezdu a vlak nikde.
Může za to komise a studenti?
Komise a studenti asi nee. Ale správce infrastruktury ano. Neboť právě pro případ delšího pobytu v nepříznivém počasí tam ta bouda je.
Neměla by Správa spíše řešit, aby i v nepříznivém počastí ten vlak mohl jet načas? Případně mít prostředky, aby čekajícím dala vědět, že nemusejí čekat zbytečně. Přihazování zpoždění po 5 minutách je k ničemu.
A co když jsi někde na túře a přijdeš na zastávku dřív pak jsi rád, že se můžeš schovat a ne rádoby se schovat když tě to nechrání před počasím.
Prostředky má 90% lidí v kapse. Mobil s apkou.
Případně někde i zastávku s wifi a displejem ukazující zpoždění.
V horách málokdo dojde na zastávku přesně v době odjezdu, ale většinou čeká víc minut.
Ale jinak taky říkáte, že studenti se mají „o nic snažit“. A když správa vypíše soutěž, tak nic nedělat a s žádnýn návrhem neotravovat.
Váš návrh tu nebyl, žeáno?
Ne, to neříkám. Jen to, že čekárna by měly plnit funkci čekárny, tj.ochrana před nepřízní počasí a ne umělecké dílo prakticky nepoužitelné. Už vás vidím, jak si lebedíte za tím dřevěným mřížovím profukovaným studených větrma a sněhem/ deštěm.
V horách budu raději čekat ve starém něčem https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=46343599&newest=1&yaw=5.695&fov=0.900&pitch=0.169&x=18.7889559&y=49.5163222&z=15, co mě ochrání, případně i novém, plnícím svůj účel
https://mapy.cz/zakladni?source=pubt&id=15280314&gallery=1&x=18.7423230&y=49.4957836&z=18
Pokud je zadání čekárna v přírodě, je potřeba aby to chránilo
Student se samože má snažit. Mělo by mu dojít, že děravá stěna nechrání před větrem. Ale když mu to nedojde, tak by se neměl umístit, neb Správa by to měla vědět tuplem.
Je jedno jak prostředek vypadá ale nejdůležitější je aby konečně vydržel vandaly a grafiťáky a pokud ho poškodí hned to bylo vyčištěno a opraveno. Realita je dnes taková že většina zastávek je ostuda jak díky vandalům tak hlavně nulové údržbě a neschopnosti to hned vyčistit. Antigrafiti nátěr by měl byt automaticky a odstranění do druhého dne
Jestli to má být na lokálkách v pohraničích polesích, tak tam bych se spíše bál toho, že přístřešek obroste mechem a nebude k rozeznání od okolí.
Kvuli vandalum, kvuli. Nikoliv diky! Diky 🙂
Vždy to bude vypadat jako střídačka.
Na pohled pěkný, ale podle mě to nebude moc odolný proti vandalismu .
U nás zavřeli čekárnu a čekáme v dešti a mrazu venku. V Dolní Lhotě také čekárnu zbourali. Takže jsem se správou železnice nespokojen. U nás je velká frekvence větší než v Karlovarském kraji.
Správa železnic jest sice správcem budov, ale na provozování vnitřních čekáren, nemá vždy kapacity. Většinou je to smluvně dohodnuto s dopravcem – pokud je tam výdejna jízdenek. Nebo má čekárnu na starosti zaměstnanec SŽ – výpravčí, dozorce výhybek atd. Ale malá stanice je často neobsazená a tak se to řeší nějakým venkovním přístřeškem. Není to komfortní řešení, ale příkladně – v jakých čekárnách čekáte na autobus … ?
A na zastávce Podlesní Lhotě nebylo nikdy nic. Proč taky, automatické hradlo nezavedli a je tam jenom průjezdná kolej.
Furt lepší než tam strkat betonový antivandal, nebo nestavět nic, protože to nic tam přece bylo vždycky.