Správa železnic mění šéfa přípravy vysokorychlostních tratí, povede ji bývalý Žákův tajemník
Přeprava TGV do Česka. Foto: Správa železnic
Správa železnic výměnu vysvětluje zkušenostmi Jakuba Bazgiera.
Správa železnic výměnu vysvětluje zkušenostmi Jakuba Bazgiera.
Pan Šmehlík a jeho tým zcela změnil pohled z vnějšku na práci manažerů Správy železnic, ti lidé v relativně krátké době dokázali přejít z mnohaletého přešlapování do pořádné práce. Ve srovnání s jinými činnostmi na SŽ zcela vynikali a měli tah na branku. Je špatné, když nadřízení v instituci, která pně žije ze státních peněz, nedokáží daňovým poplatníkům zdůvodnit takovou zásadní změnu v rozhodujících okamžicích. Už jsem se pomalu těšil, že při troše štěstí se možná dožiju prvního kopnutí do země, nyní už začínám mít určité pochybnosti. Je paradoxem, že když se po desetiletích dohadování s politiky podařilo dosáhnout politického… Číst vice »
Tak fascinující je hlavně to, že na manažery SŽ se nedělá žádné výběrové řízení, tudíž z venku se do této armády nedostane sebelepší kompetentní a schopný člověk …
Otázka za 500: kolik šéfů vystřídá a kolik prostředků spotřebuje Stavební správa vysokorychlostních tratí, aniž by na území ČR vznikl jediný metr vysokorychlostní trati?
Toz proto je to sef pripravy, az bude na poradu dne stavet, tak se povola sef vystavby. Vy to vidite moc jednoduse:)
Všechny.
Otázka za 1000: Kolik km vysokorychlostních tratí se postaví, když se příprava dělat nebude a tím se ušetří?
Kdo ví co se tady děle. Ovšem jsem takový podezřívavý. A jak historická zkušenost z 2012 ukázala. Jak mile se tradičním stranám povede vypráskat Babiše, či jiné alternativní strany. Obvykle se vše vrací ke starému… Ke starým tradičním pořádkům a „finančním“ zájmům. Ale hlavně běžte si hodit Pavla.. S dílejte na FB milion dojemných profesionálně sestřihaných videí proti Babišovi od důchodců.. (šaškárna)
Řekl bych, že za šaška je tu někdo jiný. 😐
Prosím, diskutujte k tématu. Svoji diagnózu řešte s ošetřujícím lékařem. děkuji.
Znám řadu lidí z týmu, který pan Švehlík dal dohromady. Hodně z nich vůbec nejsou nádražáci. Tým se vždycky se svým přístupem vymakal běžnému standardu na SŽ. Snad se výměna šéfa nepodepíše na chuti do práce ostatních a s rychlou přípravou VRT nebude konec. Náhlá změna bez viditelného důvodu nevěští nic dobrého a nahrává spekulacím…
Oba dva mají svoje silnější i skabší stránky. Ostatně jako každý. Nechte Bazgiera ukázat, co v něm, snadné to mít nebude a dopředu ho neodsuzujme. Švehlíkovo zkušenosti by měl stát chtít nadále využít a zužitkovat.
Mohl bych poprosit o ten seznam silných stránek pana Bazgiera?
Působí tak …mladě, dynamicky… Nebude se bát pustit na naši železnici nový, svěží vítr. Takových jako on není mnoho. Ale jak říkáme my železničáři – nemusí pršet, jen když kape!
Myslel jsem ty kladné vlastnosti:-)
Vic se libi panu ministrovi?
Dost připravených železničních staveb, které se již dostali do realizační fáze, či na která jsou již vydaná stavební povolení. Ale to Vy jistě víte.
Argumentem pro výměnu byly zkušenosti v oblasti projednávání investičních záměrů s partnery z řad samospráv. Mohl bych ty investiční záměry v nové stopě, která mají již povolení, vidět?
Ambiciózní, pracovitý, oblíbený u Vedení X bojácný, nepřipravený na konflikty, neschopný učinit rozhodnutí s osobní zodpovědností
Bohužel pan Bazgier narazí do zdi. Aktuální příprava VRT byla vcelku plodná, Švehlík udělal kus práce na projekční úrovni. Bohužel nyní nás čekají územní řízení. To bude setkání reálného úředního projednávání a politických proklamací o brzkých termínech staveb. Pan Bazgier to zkusí posunout, uvidíme jak…
SŽ doteď žádné územní řízení nedělala?
Přesně tak to je. Oni si to doteď hezky malovali, vymýšleli jak to bude hezké a teď to narazí.
Ač to na úvod komentu nevypadá, práce se udělalo dost. Jenže spíše v nějaké ideové rovině a teď nastává realita reálného projektování a hlavně územního řízení. A na to jsem zvědavý.
To bude slušná kovbojka až na to reálně dojde. Chtělo by to přenosy v nějakém pořadu třeba na streamu na internetu. Můj tip je, že to narazí na první „Nimby“ vesničky, které jejichž zástupci a obyvatelé nebudou chtít uhnout se svými pozemky, nebudou chtít slyšet prakticky žádné argumenty a budou pořád opakovat to samé: „… ale jo, postavte to, ale ne tady u nás …!“
Možná je to začátek konce pana bakaláře Svobody… Uvidíme, nač bude mít kule Kupka…
Kéž by
Spíš to vypadá, že Kupka to vůbec neřídí
Jenom vypadá? 😉
Na nic. Další krásný důkaz, že Správu železnic pan ministr neřídí.
Správa železnic má přece svého ředitele.
Doporucuju ctenarum k pozornosti jaka oga visi na spolku jemuz Bazgier tajemnikuje… Ulozte si to nez to zmeni.
loga na webu
Jako národní spolek pro elektromobilitu?
Tenhle link? http://www.narodni-spolek.cz/cz/
Nebo je to něco jiného? Visí tam 3M, ČVUT, ŠKODA transportation, AŽD Praha, ČEZ, EVC Smartplan a NUPHARO.
Ale uložte si raději celou stránku než ji smažou, je to tajné! 😀
Já jak slyším jméno Žák: https://2i.cz/i/Ug7Ib
1)Žaludu neřeknu proč dám pryč, místo něj si dosadíme éé éé třeba Dádu.
2)Šup pendolínem na neplatnou průkazku DI a pak, když mne stewart vychytá budu ještě lhát, jak když tiskne.
3)Limuzínu i když už nejsem ve funkci vytěžím ještě drahnou dobu po odejdutí, neboť se mi neoplatí ojíždět svůj kchár.
4) Přiseru se do letadla do Oxfordu na konferenci o pádu komunismu, ačkoliv mne nikdo nepozval.
Jj, pamatujeme si všichni 🙂
Já jak slyším jméno…. – Tak máte ty kývavé pohyby do stran se sekyrou v ruce?
Těch jeho skutků je bohužel mnohem více. Naprosto nejodpornější zrůda, co kdy na MD seděla (Kremlíkovi a Havlíčkovi se omlouvám, že nejsou na prvním místě)
Dobře, jako asi do toho vidíte líp. Ale co konkrétně ten Havlíček pokazil.. Můžeme věcne? Ne kecy?
Stačí jediný bod: koordinace výluk. Nebo vám přišlo v pořádku rozdrbat si koridor na x místech bez zajištěných odklonových tras?
Což o koridor, ale rozkopané byly i ty odklonové trasy. Takže chyba se stala přesně v souladu s Murphyho zákonem:
+ Chyba se stane ve chvíli, kdy způsobí co největší škody.
+ Pokud to stálo opravdu za to, tak se zopakuje.
Však o tom mluvím. To nejsou žádné Murphyho zákony, ale hloupost a neschopnost.
Postavit nejprve novou trasu a pak rozkopat novou to napadlo i mého 5letého vnuka
U novináře bych čekal nadhled, odstup. Emočně exponované úsudky bez doplnění faktů je jen populismus.
s panem Havlíčkem sdílí pan Kupka ředitele kabinetu, není to zajímavé?
Tady to máte všechno popsané:
https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/288633/vyzirkovske-manyry-byvaleho-ministra-zdenka-zaka-umi-se-vetrit-vsude.html
Zbytecna funkce
Je to ohromná škoda. Pracuju u SŽ, pana Švehlíka znám osobně a je to skvělý ředitel. Plánování VRT za jeho působení hodně pokročilo a mám obavy, že teď to půjde do kytek. Pana Bazgiera neznám, třeba se v tomhle ohledu mýlím. Ale stojím si za tím, že pan Švehlík byl výborný.
Mam take obavu, ze to nedopadne jak by melo, ale take zaroven doufam, ze obavy budou liche, spise by to chtelo do toho vic slapnout a urychlit pripravy a prikrocit uz take k realizaci…
Pan Bazgier tolik zkušeností nemá. Dokonce bych řekl, že s přípravou VRT vůbec žádné či minimální. Na MD pod Žákem byl spíš dopravní novic. Ale třeba udělal za tu dobu pokrok. Kdo ví. 🙂
Ředitelem virtuální železnice se stáváá ………..Bazgier.
Zajímavé je, že z funkce, spočívající v řízení čehosi virtuálního plynou zcela reálné požitky.
Za svou tříletou praxi nasbíral 20 let zkušenosti.
Někomu to prostě jde rychleji, no!
Zrovna management ramene Praha – Kadno je totální tragédie a tedy reference jak sviňa…
To se máme na co těšit 😀
Myslím, že důvodem pro výměnu není kvalifikace a zkušenosti pana Bazgiera…. vrabci si štěbetají, že pan Švehlík nešel na ruku dost ACRI. U pana Bazgiera se podle mě čeká větší páteřní flexibilita.
Je to potřeba vyházet všechno.
Ano na SZ pocinaje Svovodou. Ale dokud je na MD prof. Moriarty, tak sebelepsi sef VRT na SZ zazrak neudela…
A pak to konečně budu mít šanci vzít….
A co může jití na ruku ACRI pří stavbě VRT znamenat v praxi?
Mrknete na seznam clenu.
Tragédie tam je především Praha 6. Samotné Kladno je již v realizaci, Veleslavín-Kladno má ÚR a 3 odvolání. (Jenom? Nějak málo, dodám ironicky.) Bubny mají zhotovitele.
Řekněme že přípravář staveb odchází od rozdělaného, kdy 1/3 přípravy je hotová, 1/3 je napůl hotová a zbylá 1/3 přípravy znamená 90 % dohadování a nikdo neví kdy to skončí. A v odvolacích lhůtách nemá co dělat.
Zas je tu jedno pozitivum: Horší ne na P6 už to sotva mít bude.
No právě že od P6 se NIMBYSTé učí. Např. jak protestovat proti tunelům pod katastrem své obce.
Myslite nimbu Kupku kteremu CEDOP nakrelil tunel u Libeznice?
a asi byl moc krátký, a proto jim to SŽ vypověděla…
vy jste na Kladne videl nejakou realizaci? Dnes je april? Spis by to chtelo policejni realizaci…
Co jsem četl, tak ji zahájili.
https://kmzpravy.cz/zacina-modernizace-trati-kladno-praha-stavari-se-pusti-do-prvniho-useku/
Takže jaká příprava tam zbývá udělat?
Za 350 mesicne bych to sel taky delat. Za min bych uz dneska nevstaval. Dneska minimum na fajn zivot je 150K mesicne
Pořídíte luxusnější dům, auto, začnete jezdit na drahé dovolené. Než se nadějete, zvyknete si na nový standard a zjistíte, že i 350 je málo :o)
Stejne jako v prirode je normalni, ze vse roste tak stejne tak by mel rust i plat v zivote cloveka. Zacatek ve 20 do 30 nebrat zkusenosti, do 50 to tahat a od 50 do smrti uzivat zaslouzene ovoce. Rozhodne neni normalni nerust nebo kontinualne byt na jedne urovni. Je to jak ve hre. Level 1 az level 100 :-))))
Tak on ten plat takyže dlouhodobě roste (Na začátku 20 století jste si toho moc dovolit nemohl.), ale ne úplně jak si to představujete.
To Jo, ale zároveň max 6; dno v práci a to ještě HO a zbytek volno. Protože k čemu je 350 mesicne, když jsem v práci od nevidím do nevidím . Život se má UŽIT a ne jen Prozit
Vše spojené s tou vychcandírou Žákem, i kdyby bylo sebelepší, smrdí…
A co když ne všichni podřízení milují svého šéfa? Stigma, že jim někdo šéfoval si mají nést do smrti?
Pamatuji si dobre, ze pan Švehlík rediteloval 2 usekum? Na druhé pozici zůstává?
A tak dobre to bylo rozjety. Uz se temer zacalo stavet. Snad se na to navaze a nebudeme zacinat od nuly… Skoda kazdeho dalsiho desetileti.
Nechci být k nikomu, o kom slyším prvně, nefér, ale ministr Žák (ahooj) není úplně ta nejlepší reference.
Když budete hodně nad věcí, tak si vzpomenete, že za Žáka byla alespoň v médiích hódně sranda. Uvnitř jemu podřízených organizací nevím, nebyl jsem u toho. Takový železniční Sládek to byl.
Twl, pískej konec!