Správa železnic mění šéfa přípravy vysokorychlostních tratí, povede ji bývalý Žákův tajemník

Přeprava TGV do Česka. Foto: Správa železnicPřeprava TGV do Česka. Foto: Správa železnic

Správa železnic výměnu vysvětluje zkušenostmi Jakuba Bazgiera.

Přípravu vysokorychlostních tratí v Česku už nepovede Martin Švehlík. Z pozice ředitele Stavební správy vysokorychlostních tratí ho odvolá k 1. únoru generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Nahradí ho dosavadní náměstek Stavební správy západ Jakub Bazgier.

O Švehlíkově konci se mluví několik týdnů, ve čtvrtek  jeho odvolání oznámil Svoboda na setkání se železničními nákladními dopravci. Naopak ministr dopravy Martin Kupka jej pro deník Zdopravy.cz ve stejný den odmítl. O tom, zda Švehlík zůstane nadále na Správě železnic, nebylo rozhodnuto. Ministr s ním nicméně počítá. „Posilujeme organizační složku. Povede ji Jakub Bazgier. Martin Švehlík zůstává klíčovou postavou. Před okamžikem jsem s ním mluvil ohledně trasování VRT na Ústecku a odpovědi starostům,“ sdělil dnes deníku Zdopravy.cz Kupka.

„Důvodem této personální změny jsou nastávající kroky v přípravě vysokorychlostních tratí. Ta totiž postupuje do územní fáze. Jakub Bazgier dosud působil na Stavební správě západ, kde se dlouhodobě věnoval mimo jiné problematice majetkoprávního vypořádání. Má také řadu zkušeností v oblasti projednávání investičních záměrů s partnery z řad samospráv. Tým přípravy VRT tak získá zkušeného manažera, který bude připraven řešit nastávající rozsáhlou problematiku,“ uvedl mluvčí Správy železnic Jan Nevola.

Jakub Bazgier. Foto: Správa železnic

Jakub Bazgier. Foto: Správa železnic

Švehlík působí na Správě železnic od roku 2013, dlouhodobě se věnuje přípravě vysokorychlostních tratí. Za jeho působení přípravy výrazně pokročily do fáze zpracování dokumentací pro územní rozhodnutí.

Jakub Bazgier v minulosti působil jako tajemník ministra úřednické vlády Zdeňka Žáka.  Na Správě železnic má na starosti například neustále zpožďovaný projekt modernizace trati z Prahy do Kladna.

(připravujeme další podrobnosti)

Tagy Jakub Bazgier Martin Švehlík Správa železnic VRT vysokorychlostní železnice v Česku
77 komentářů