Správa železnic mění ocelový most na trati Plzeň – Klatovy, pak zvýší rychlost
Výměna mostu na trati Plzeň - Klatovy v obci Dehtín. Pramen: Správa železnic
Správa železnic (SŽ) zahájila v uplynulých dnech opravu mostu v obci Dehtín na trati Plzeň – Klatovy. V rámci opravy
Z 30 na 75! Ten pokrok, kde se to zastaví?!
To je jen návrat na původní rychlost. Ta trať v těch místech je samej oblouk, to stejně rychleji nelze, aniž by se trať nemusela komplet překládat. A vzhledem k tomu, že trať vede městy a vesnicemi, to asi ani nelze.
Však já vim, musel jsem si rejpnout 😀
Zaplaťpánbůh za ty 4,2m (i když 4,5 by bylo lepší), tamní objížďka je docela opruz.
by mě zajímalo, a z článku to není zřejmé, jestli to zvýšení z 30 na 75 je jen návrat na původní rychlost nebo půjde opravdu o zlepšení parametrů tratě a navýšení na rychlost, která tam dřív nikdy nebyla?
Vzhledem k tomu, že se opravuje pouze lokální místo, lze předpokládat, že se odstraní pouze lokální závada, což v tomto případě byl most ve špatném stavu. Takže samozřejmě, návrat na původní rychlost. Zřízení průběžného kolejového lože v budoucnu umožní zavedení V130=80 km/h, bezstykovka tam už je dnes. Ale to si asi nechávají na nějakou komplexnější akci na železničním svršku. Navrženým GPK dále chybí do rychlosti V/V130 = 80/85 km/h přesně 23 mm na převýšení a 9 m přechodnice, to vše na úzkém a vysokém náspu. Nic nemožného, ale jistá výzva to už je a opravdu by bylo potřeba položit komplet… Číst vice »
Rychlost zde byla i dříve 75 km/h. 30 km/h byla nějaká dočasná pomalá jízda (případně taková ta dočasně trvalá) 🙂
dočasně trvalá, už dlouho…
Nebolí TOR?
Nikoliv. Omezeni rychlosti na 30 km/h bylo (je) v rezimu tzv. pomala jizda. Tak to ma byt. Nikoliv prevedeni na trvale omezeni rychlosti jako u Marianskych Lazni.
Takový mostek by dříve vyměnili skoro bez přerušení provozu. Výluka do dvou dnů (resp. 2×1 den přes provizorium).
Vzhledem k zásahům do opěr není možné to udělat za dva dny, jestli budu most zvedat, tak budou muset zvednout i ty a to znamená nutnost nechat beton zatvrdnout.
Soudruhům tuhnul hlinitanový beton pouhých 8 hodin a už měl 90 % pevnosti. Bohužel postupně ztrácel pevnost a kvůli tomu se přestal používat. Po 40 letech byla jeho penost sotva poloviční.
Někdy to šlo dost rychle… Výrobní hala podniku MESIT v Uherském Hradišti pohřbila bez varování osmnáct lidí a obchoďák v Brně na nám. Svobody (dnes je tam palác Omega) raději rychle strhli.
pokud by se nahrazoval stejnou konstrukcí, pak ano. Tady se ale bude stavět most jiných parametrů., tj bude zásah a ne jen výměna mostní konstrukce za stejnou.
A nebude se dělat nový most s průběžným kolejovým ložem? To pak musí upravit (přebetonovatdo jiného tvaru, nebo nějaký prefabrikát) závěrné zídky, a navíc to budou zvedat, což si vyžádá i práce na přilehlých úsecích koleje.
Ale všechny tyhle věci, co jste vy tři napsali, já samosebou vím taky. A taky umím vymýšlet, proč něco nejde. Přesto platí původní věta. Sebetěžší výměnu by dokázali udělat za 2×1 den (ve složitějším případě by na čas vložili provizorium, které by umožnilo práce na opěrách).
Ale provizorium vám nepomůže, když budete zvedat niveletu koleje jako celek.
Když se trať lehce zvedá je to jen výhoda – samozřejmě to jde! Nechtěl jsem to sem tahat, ale nutíte mne k tomu: připomínám most pod Vyšehradem a jeho slavnou výměnu. Na tu vždycky vzpomínejte, když máte dojem, že něco nejde. Ruce, motyky, páky a ruční hevery.
… a 36 hodin. Zřejmě jiní machři…
Tuhnul jim beton?
Potřetí pro pomaleji chápající: beton může tuhnout pod provizoriem.
Ale abych to uzavřel. Hlavní rozdíl není v šikovnosti a nešikovnosti, ale ve významu železnice pro zemi. Před sto lety byla nezbytná. A tak lidi vymysleli a udělali něco co vypadá nemožně. Dneska je to buřt. Když vlaky měsíc nejezdí, svět se nezhroutí. Tak se ta stavba upatlá v klidu a bez zvláštního honění. Jen pár kverulantů je nespokojených.
A to se před pár lety (2012) se slavnostně prohloubila silnice aby se zvedla pojezdná výška.A teď komplet výměna mostu-typická česká salámová metoda…. pomalu opakovaně draze.
A u toho mostu pod Vyšehradem počítáš také s dobou na postavení nových pilířů, postavení provizorní konstrukce pro nové konstrukce, montáž nových konstrukcí na místě nebo jenom s pouhým přesunem?
Celou dobu se tu bavíme o trvání výluky.
A na Vyšehradě se dělo něco s předpolím (tady se snad ani nic lehce nezvedalo, ale to nevím určitě, jen to odvozuji, že se okolní mosty neměnily)? Já jen, že tady se něco s předpolím dělat bude, když se to pod mostem rozšíří na 4,2m (zdvihne se to o 20cm). Nebo tam budou dávat nějakou ocelovou vanu?
2012 se za 1/2 mega prohloubil podjezd a sanovaly opěrné zdi, jel jsem okolo v neděli a obě předpolí jsou rozebrané, tak nevím jestli nebude průjezd i širší