Správa železnic má povolení pro proměnu stanice Brno-Královo Pole, stavba začne příští rok

Vizualizace budoucí podoby stanice Brno-Královo Pole. Foto: rch.architectsVizualizace budoucí podoby stanice Brno-Královo Pole. Foto: rch.architects

Stávající výpravní budova půjde k zemi, vyroste nová.

44 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
CSI

Někdo si tu stěžuje na to jak je velká ta budova a ona je skutečně velká, jestli tím chce SŽ navázat na Svinov nebo západní státy nebo jen tak pro to aby se měla čím chlubit tak je to víceméně zajímavé rozhodnutí.

Granja

Západní státy? Proč? Co s tím mají společného? Jaké chlubení a čím?

CSI

V západních státech je víceméně běžné že na více vytížené stanici jsou občas až megalomanské projekty.

Racek

Jak je myšlené to prodloužení dopravních kolejí směrem na Kuřim? Dovedu si představit prodloužení jedné koleje (na způsob nového Adamova) ve stopě té stávající vlečky (která by pak odbočovala až za silničním nadjezdem). Ale pokud by se měly prodloužit tři koleje, museli by nadjezd zbořit a postavit nový s větším rozpětím.

Granja

A co takhle cestová návěstidla?

Racek

Můžete tu myšlenku rozvést? Rozdělením koleje cesťákem se její užitečná délka nezvětší.

Granja

Právě že zvětší. Jen v tu dobu nepůjde odjet z některých vedlejších kolejí.

Miroslav

Budou.

Miroslav

Nadjezd půjde dolů a prodloužená kolej bude na vnější strteaně oblouku vlevo směrem na Kuřim.

Marty-t

Škoda toho posunu o rok. Snad ten kdo rozhodoval, věděl, že tím odsune i rekonstrukci mostu a projekt prodloužení 5tky na Lesnou. Třeba do toho drahého spojení 5tky a 9tky co způsobí na jihu Lesné někdo ještě stihne hodit vidle a nahradit jej prodloužením trolejbusů na Majdalenky, což by bylo řádově levnější a řádově víc potřeba než toto další vyhazování peněz daňových poplatníků.

liposh

Tohle, co píšete, chce radní Brna-sever pro dopravu, nějakej Vašíček. Má dobré úmysly, ale lepší mít aspoň „pětku“ do Čertovy Rokle, než vůbec nic, protože trolejbus na Majdalenky je naprostá utopie…a navíc šalina pětka jezdí na Moravák a Českou, tj. spojení do centra bez přestupu. Trolejbus tě přinejlepším doveze na Mendlák, rozhodně ho nikdo nepovede na Brandlovu jen pro hezký úsměv pana Vašíčka 🙂

a8n

Spojení do centra bez přestupu už ČR má a Majdalenky ho nebudou mít ani po postavení šaliny.

liposh

Přesně tak…ale trik je v tom, že obyvatelé těch dvou ulic navíc, které šalina obslouží šalinu chtějí a obyvatelé Majdalenek šalinu nechtěli…tak ji nedostanou. A i ten trolejbus je házení perel. Víceméně všechno stejně vyhozené prachy, akorát na tu šalinu už existuje plán a DPMB to chce..tak je to nechme udělat.

Marty-t

Tak samozřejmě, že mnohem lepší by byla na Majdalenky 5tka, ale místní se asi kvůli obavám z hluku bouří, takže na ně zbydou jen busy. Škoda, podle mne to je jen NIMBY hloupost. Ale tahat 5tku spodem do Čertovy rokle – to bude už docela slušná dopravní komplikace respektive zdržování dopravy na semaforech. Neboť pro ty lidi, co nyní autem vyjíždějí od bazénu u Halasáku nebo zespod od Lidlu. Už teď i bez šaliny uprostřed bývá odbočení z těchto vedlejších ulic někdy na hodně dlouho. Takže semafor. Šalina skrz hybrid-kruháč-nekruháč -> semafor. Oba zdrží oproti současné situaci jak auta, tak… Číst vice »

PvvS

Stačí se zbavit jistých lidí z radnice, kteří léta blokují jakoukoliv změnu .

Jakub

Hurá, konečně půjde ta ohavná škatule k zemi!

Datel

Ve vizualizaci mě pobavil ten cyklista na výjezdové rampě z rychlostní silnice 😀

Jiří Kocurek

Ocaď zcela legálně: https://mapy.cz/s/kubumezeho

Ale možná budou brzy moci i na ranvej, aby nebyla jenom pro letadla 😀 😀

Kernteriér

Z parkoviště pod Sportovní taky.

Pavel Skládaný

Skoro je mi té stávající budovy líto, vizuálně patří do této části města již od roku 1953 a nový návrh spíše připomíná krematorium. Uvítal bych přepažení výškově předimenzované čekárny ještě jedním stropem a v horním patře by byla BILLA. Projdou tu tisíce lidí denně, možnost nákupů by byla ideální.

Jiří Kocurek

Proč v horním patře? Dal bych to do přízemí, ať se z podchodu nemusí po schodech.

Pavel Skládaný

Z úrovně 1.nástupiště by to bylo bezbariérové. Ovšem ani Vašmu návrhu se nebráním, chce to namalovat.

Jiří Kocurek

Jenže příměsto jezdí z 2. a 3. nástupiště, z toho prvního akorát tak R8 1x za hodinu přičemž drtivá většina lidí nastupuje na hlavním.
Takže pro 9 z 10 cestujících by to bylo po schodech do obchodu, po schodech z obchodu do podchodu a hurá po schodech na peron (případně opačně). Pochodové cvičení.

SYN

Na 1. nástupišti je akorát apelplac a parkoviště. V životě jsem tam nastupoval/vystupoval tak jednou…

Jakub

Zajímavé, mně to krematorium vždycky připomínala spíš stávající budova.

M M

Architektonicky mi ta nová budova přijde hrozná, původní návrh s lávkou ve tvaru vážky byl mnohem lepší.

Racek

Jakože když vystoupím z vlaku v úrovni prvního patra, a potřebuju se dostat k MHD v úrovni přízemí, tak půjdu nejdřív jedno patro nahoru a pak dvě dolů? To zní jako plán na zvýšení fyzické kondice cestujících, na který se vám cestující záhy vykašlou a pojedou raději autem.

VTT

Toto by byl vynikající terminál při VRT na severu Brna. Škoda.

Jiří Kocurek

Nebyl, jízda oklikou přes Maloměřice je na 1/4hodinu a s diametrem ten seevr netřeba.
Raději zaústění takto: https://mapy.cz/s/juvadazanu
Pod městem v tunelu, přes Svratku na mostě. Ovšem raději budeme dojíždět jak ve Zlíně, aby se vlak nezdržoval.

VTT

Poddstatné není to, jak dlouho se jede z nádraží na nádraží, ale jak to trvá z domu do domu. A tady by pro mnoho lidí ze severní oblasti Brna odpadla cesta na jih buď na hlavní nádraží nebo na Vídeňskou, pokud ta někdy bude. A odtud jich hodně pojede zas na severozápad do Práglu.

liposh

Tak budeme doufat, že se toho snad i dožijeme. Jsem v tomto ohledu mírný optimista 🙂

Vojtěch

Buhuuu

Vojtech

Tak lidské tělo je zkonstruována na 110-140 let života…👍

Rabín

„Velkoryse dimenzovaná budova s velkou odjezdovou halou je však pro současný provoz nepotřebná, protože vestibulem drtivá většina lidí pouze projde od MHD k vlaku či opačně.“
No a v té nové, v podstatě stejně velké, budou cestující nějakým způsobem přinuceni se zdržovat…?

Stráťa

Čekal bych že i když zůstanou vnější rozměry tak v nové budově nebude zbytečně velká hala ale něco užitečnějšího jako třeba menší místnosti pro provoz dráhy nebo obchody…

Frantisek

Což by v té staré jistě udělat nešlo…

Jakub

Adaptace staré haly, funkčně zcela jinak koncipované, na nové potřeby může být řádově složitější než výstavba podle kompletně nového projektu. A o tom to bude.

Jiří Kocurek

Možná šlo, ale bylo to rozfrcané v přístavcích okolo na obě strany od haly.

mgr.pavel

Tak0é bych to čekal, ale nikde jsem o takových obchodech v plánech této nové budovy nečetl.

Tak jen doufám, že tam něco bude. Současná nabídka služeb na 2.největším(?) osobním nádraží v Brně je celkem nic moc.

Miroslav

Na vizualizaci je vidět, že do budovy nebudou chodit lidi, co přijedou, ale projdou z podchodu rovnou mimo nádraží, takže uvnitř se budou zdržovat maximálně ti, kteří budou odjíždět a případně čekat na vlak. Myslím, že nějaká komerce tam taky bude.

Jiří Kocurek

Jestliže podchod má zůstat tam kde je, tak zhruba o třetinu menší a zmizí i ta přístavba vlevo. Podchod je zhruba na úrovni luxfer vlevo od dveří: https://mapy.cz/s/papobutato

Baraba

Myslím,. že by se mělo postupovat jako v jiných městech, třeba Havířov, Ostrava. Starou megalomanskou budovu zbourat, nebo prodat a pro potřeby dráhy zbudovat novou o velikosti tří unimo buněk.

Tato nová megalomanská budova se bude muset stejně do deseti let od postavení zavřít pro nepotřebnost.

Miroslav

Asi netušíte co to obnáší, zřídit zázemí pro cestující, pro dopravce, pro SŽ, pro technologie….

CSI

Ale tak ve Švýcarsku to už nějaký pátek funguje, asi se chce SŽ inspirovat 😂