Správa železnic má po dvou letech povolení pro modernizaci koridoru do Ostravy
Stavba má začít v roce 2025.
Ministerstvo dopravy zamítlo odvolání obce Jeseník nad Odrou proti modernizaci trati mezi Hranicemi a Ostravou v úseku Polom – Suchdol nad Odrou. Stalo se tak téměř přesně dva roky poté, co Správa železnic podala žádost o stavební povolení.
Rozhodnutí ministerstva je zveřejněno na úřední desce. Obec si stěžovala v odvolání například na zásahy do života v obci. „Stavba dráhy negativně ovlivňuje život celé obce a žádám tímto o stanovení nutnosti realizace protihlukové stěny v intravilánu obce, popřípadě jiného efektivního opatření železničního svršku, snížení traťové rychlosti apod., kterým bude prokazatelně snížena hlučnost železniční dopravy, a to právě s ohledem na plánované posílení kapacity průjezdu vlaků. Tento požadavek u žadatele marně uplatňuji již od počátku investiční akce,“ uvedla obec v odvolání.
Správa železnic na 8,6 kilometru dlouhém úseku chystá rekonstrukci trati v rozsahu železničního svršku a spodku, úpravami dále projdou přejezdy, vybrané mosty a propustky, zabezpečovací zařízení a trakční vedení. Součástí stavby bude rovněž zřízení nové trvalé odbočky Vražné, která rozdělí stávající mezistaniční úsek. Provoz na trati by měl v budoucnu klesnout, mezi Přerovem a Ostravou plánuje Správa železnic vysokorychlostní železnici VRT Moravská Brána.
Podle informačního letáku stavby měla akce za 1,7 miliardy korun začít už loni. „Vyhlášení výběrového řízení na zhotovitele stavby předpokládáme na jaře. Podle průběhu soutěže se pak zhruba v říjnu 2024 plánuje podepsání smlouvy a koncem roku již mají probíhat přípravné práce. Naplno se stavba rozběhne v roce 2025 a skončí v listopadu 2027. Stavební práce na úseku mezi Polomí a Suchdolem nad Odrou jsou přitom úzce koordinovány s modernizací trati mezi Lipníkem nad Bečvou a Drahotušemi,“ dodal mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.