Když budou dělat částečně nový spodek proč to proboha neudělají čtyřkolejné? Opět jak u Poříčan kde si postavili spodek pro 4 koleje a místo toho aby prvně postavili dvě nové vnější a pak začali ty dvě vnitřní rekonstruovat tak jedno měření vždycky vybagrovali, Udělali a pak druhou to samé. A následně vybagrován li i ten hotový spodek, o kterém do té doby jezdili nákladní auta. Takže místo čtyřkolejné tratě v kapacitním vedle máme prd za pár miliard. A VRT ? Jestli někdy bude tak to bude jedině bonus ale ty 4 koleje by nám pomohli hned
A ty další dvě koleje se vejdou kde? lidem po trase do baráků a zahrad? To tu VRT postavíte mnohem dříve, než byste vykoupil pozemky lidí kolem trati, VRT zrovna tady na Olomoucku můžete vést pěkně nezalidněným terénem, u Prahy je tohle mnohem, mnohem těžší.
a8n
1 rok
Bylo by dobré si to rozhodnutí přečíst pořádně, když o něm chcete psát. MD dostalo jen blankoodvolání, aniž by jej odvolatel po výzvě doplnil, takže jenom přezkoumalo, zda při vydání nevznikl rozpor s právními předpisy, a ten neshledalo.
Co citujete jako předmět odvolání jsou ve skutečnosti námitky uplatněné v prvním stupni.
Zajímavé na tom celém spíš je, že takovou prkotinu řešil odvolací orgán bezmála rok.
kan
1 rok
po dokončení „modernizace“ dojde k prodloužení jízdní doby o 10min… Vaše SZ
Zesp
1 rok
Tak pokud bude výsledek vypadat tak dobře, jako je tomu v případ ěúseku z Brna do Blanska, tak proč ne…
Tak už je to tady od Správy železnic zase. Cpou se peníze a energie do opravy banálního 9km dlouhého úseku snad jen proto, že tam ještě nenacpali ty odporné betonové protihlukové stěny, které nikdo nechce, protože akorát hyzdi krajinu , než, aby namísto toho už začali stavět VRT v podstatě na tom stejném místě, kterou už je z důvodu vyčerpání kapacity úseku potřeba!!!
Gejza
1 rok
To že se dělá nový svršek chápu, ale proč spodek? To nevydrží ani těch 30 let od poslední totální rekonstrukce?
V některých úsecích spodek zůstane a bude se jen čistil lože. Ale pak tam jsou úseky, kde je velký problém, který se při koridorizaci neřešil – např. jeden nestabilní násep se bude zpevňovat štěrkovými pilotami. A v jednom zářezu jsou sice kvalitně provedené podkladní vrstvy (cementové stabilizace při poklepu zvoní jak beton; deformační modul při zatěžovačkách vychází bez problému), ale celé to plave na zvodnělých jílech pod tím. Takže se podkladní a konstrukční vrstvy vybourají a podloží se o metr hlouběji vymění za sypaninu z lomového kamene. Taky se patřičně prohloubí odvodnění.
A to se nevědělo při modernizaci před těmi asi 18 lety (nikomu nic nevyčítám,to je samozřejmě možné),nebo je to výsledek působení tehdejší dietní komise?
Tak jak je všeobecně známo, koridory v té době byly dělány co nejúsporněji. Byla snaha docílit za co nejméně peněz alespoň nějakou muziku. Někde se i vynechaly spojky mezi kolejemi, někde ostrovní nástupiště (např. Adamov, že). Nevědělo se, kam se ta železnice bude vlastně ubírat. Objemy přepravených nákladů setrvale klesaly, cestující ubývali… Takže bylo nutno něco dělat a poměrně rychle, ovšem s omezeným rozpočtem… Nakonec ty koridory a Pendolino byly nakonec ty věci (ale ne jediné), které zásadním způsobem změnily vnímání dopravy po železnici a trend se pomalu začal obracet. O rozsahu současné dopravy se tenkrát nikomu ani nesnilo…
Ale mělo se snít. Stačilo se podívat do zahraničí. Prostě je to blamáž, a ostuda, jak se koridory postavily. Prostě projektanti ohli svá záda. To oni měli být ti, kteří by řekli, že to musí být dražší, ale pořádně udělané. Prostě takové organizace jako je SUDOP bych hnal ještě dnes k plné odpovědnosti.
Kdo jiný to měl říct?? Vláda ?? S lidmi, kteří nikdy o vlacích nic nevěděli ??
Dnes jsem se přesvědčil o opaku. Ve stanici pětitícového města odpoledne ve 13 hodin nastupovalo asi 100 lidí a zhruba stejný počet vystupoval. To vše na silnici 1. třídy 15 km od dálnice. V pondělí a pátek je to ještě víc. Takže to s tou drtivostí nebude tak hrozné.
Pořídil si hostinec u silnice na Písek, ale chodili mu tam lidi…
Juraj
1 rok
Z letáku: „Dva železniční přejezdy v dotčeném
úseku projdou modernizací.“ 🤦♂️
Takže opět dva roky výluk pro něco, co vlastně zachová stávající stav bez významného zlepšení. A to nezpochybňuji význam údržby, jen bych doufal, že se velká akce s významným dopadem na dopravu nějak pozitivně projeví, alespoň v nahrazení těch přejezdů.
Rychlé vlaky budou nahrazeny více nákladními, celkově těch vlaků moc neubude. Pořád to bude dost vytížená trať, a když se dělá reko na dalších 20+ let, pro4č furt konzervovat starý špatný stav?
Navíc, pro neplatnost argumentu „vedle bude jednou VRT, netřeba zlepšovat“ se podívejte na osud trati 171 do Berouna.
Přejezd v Sucholu bude nahrazen nadjezdem. Je to samostatná akce, ale měla by probíhat zároveň s tratí Polom – Suchdol. Tedy
jeden z přejezdů modernizací nebude muset projít.
No moment, vždyť přece pak by cyklista nebyl rovnocený s vlakem, kdyby musel sjíždět do podjezdu. 11 urbanistů z deseti tvrdí, že všechny druhy dopravy si musí být rovnocené.
Chápeme, všechny druhy dopravy si mají být rovnoprávné, ale jen, když se nám to zrovna hodí, jako nedávno se pár komoušků domáhalo zrušení podchodu pod silnicí první třídy někde u Hradce, že si přece ty zlý kapitalisti v autech mají zastavit, aby oni projeli na kolech. No můžou to před tím vlakem zkusit a problém bude vyřešen fyzikálními zákony.
Tohle je první: https://mapy.cz/s/mojalodaje
A tohle je druhý: https ://ma py.cz/s/fefanarace
Odmažte mezery z druhého odkazu.
Ten první by se nahrazoval dost obtížně, navíc je to místní komunikace. V Jeseníku data nejsou. Sousední Vražné vykazuje cca 600 vozidel za den na pokračování téhle okresky.
Druhý by se nahradit dal, ale nadjezd by patřil mezi ty dražší.
A jinak jsou v Jeseníku normální? Chápal bych to v případě úplně nové stavby, ale vystupovat proti modernizaci? Nezvítězilo v místním zastupitelstvu náhodou SPD? Pak bych se ničemu nedivil…
Možná sami sebe přesvědčili, že oprava je zbytečná, od války do koridorizace se přece žádná nedělala – to by si pamatovali* tak proč je najednou po pěti** létech potřeba.
*) co si nemapatuju, to nebylo
**) 2023-2001 = 5 a tím vzniká dojem, že to nic nevydrželo.
By měli být rádi, že jim tam něco jezdí. Když jsem koukal třeba na chudáky, jak to mají v Hukvaldech poblíž.. Bus na Ostravu s několika přestupy a po třech hodinách bez taktu ve všední den? To je dost drsný.
Jde právě o ty nesmyslné modernizační prvky, jako betonové protihlukové stěny, nová nástupiště s nesmyslné dlouhými vstupními rampami, po kterých se stejně nechodí naoko novými přejezdy a prvky, které akorát hyzdi krajinu. A proto to nechtějí. Navíc na tak krátkém úseku to výrazně zlepšení propustností trati nepřinese.
J.K.
1 rok
No super, a hned v roce 2026 – 2027 se bude stavět úsek po kterém by to šlo objet okolo, tak ještě že všichni tu výluku stihnou. 🙂 Málem to nevyšlo. 🙂
Žádný z českých koridorů není dostavený úplně. Jen nám o tom tady lžou už leta.
Šalina na Špilas
1 rok
Lipník – Drahotuše a Jeseník – Hranice najednou mne při absenci odklonové trasy hodně znejišťuje. Asi bude třeba vyhledat alternativní autobusová spojení anebo jezdit o den dříve.
Každopádně je škoda, že náš stát má priority jaké má. Kdyby se začala stavět VRT Moravská brána, tak by se tyto stavby mohly realizovat až pak.
Když budou dělat částečně nový spodek proč to proboha neudělají čtyřkolejné? Opět jak u Poříčan kde si postavili spodek pro 4 koleje a místo toho aby prvně postavili dvě nové vnější a pak začali ty dvě vnitřní rekonstruovat tak jedno měření vždycky vybagrovali, Udělali a pak druhou to samé. A následně vybagrován li i ten hotový spodek, o kterém do té doby jezdili nákladní auta. Takže místo čtyřkolejné tratě v kapacitním vedle máme prd za pár miliard. A VRT ? Jestli někdy bude tak to bude jedině bonus ale ty 4 koleje by nám pomohli hned
A ty další dvě koleje se vejdou kde? lidem po trase do baráků a zahrad? To tu VRT postavíte mnohem dříve, než byste vykoupil pozemky lidí kolem trati, VRT zrovna tady na Olomoucku můžete vést pěkně nezalidněným terénem, u Prahy je tohle mnohem, mnohem těžší.
Bylo by dobré si to rozhodnutí přečíst pořádně, když o něm chcete psát. MD dostalo jen blankoodvolání, aniž by jej odvolatel po výzvě doplnil, takže jenom přezkoumalo, zda při vydání nevznikl rozpor s právními předpisy, a ten neshledalo.
Co citujete jako předmět odvolání jsou ve skutečnosti námitky uplatněné v prvním stupni.
Zajímavé na tom celém spíš je, že takovou prkotinu řešil odvolací orgán bezmála rok.
po dokončení „modernizace“ dojde k prodloužení jízdní doby o 10min… Vaše SZ
Tak pokud bude výsledek vypadat tak dobře, jako je tomu v případ ěúseku z Brna do Blanska, tak proč ne…
https://youtu.be/zKl2nlOAlJM
Tak už je to tady od Správy železnic zase. Cpou se peníze a energie do opravy banálního 9km dlouhého úseku snad jen proto, že tam ještě nenacpali ty odporné betonové protihlukové stěny, které nikdo nechce, protože akorát hyzdi krajinu , než, aby namísto toho už začali stavět VRT v podstatě na tom stejném místě, kterou už je z důvodu vyčerpání kapacity úseku potřeba!!!
To že se dělá nový svršek chápu, ale proč spodek? To nevydrží ani těch 30 let od poslední totální rekonstrukce?
V některých úsecích spodek zůstane a bude se jen čistil lože. Ale pak tam jsou úseky, kde je velký problém, který se při koridorizaci neřešil – např. jeden nestabilní násep se bude zpevňovat štěrkovými pilotami. A v jednom zářezu jsou sice kvalitně provedené podkladní vrstvy (cementové stabilizace při poklepu zvoní jak beton; deformační modul při zatěžovačkách vychází bez problému), ale celé to plave na zvodnělých jílech pod tím. Takže se podkladní a konstrukční vrstvy vybourají a podloží se o metr hlouběji vymění za sypaninu z lomového kamene. Taky se patřičně prohloubí odvodnění.
A to se nevědělo při modernizaci před těmi asi 18 lety (nikomu nic nevyčítám,to je samozřejmě možné),nebo je to výsledek působení tehdejší dietní komise?
Tak jak je všeobecně známo, koridory v té době byly dělány co nejúsporněji. Byla snaha docílit za co nejméně peněz alespoň nějakou muziku. Někde se i vynechaly spojky mezi kolejemi, někde ostrovní nástupiště (např. Adamov, že). Nevědělo se, kam se ta železnice bude vlastně ubírat. Objemy přepravených nákladů setrvale klesaly, cestující ubývali… Takže bylo nutno něco dělat a poměrně rychle, ovšem s omezeným rozpočtem… Nakonec ty koridory a Pendolino byly nakonec ty věci (ale ne jediné), které zásadním způsobem změnily vnímání dopravy po železnici a trend se pomalu začal obracet. O rozsahu současné dopravy se tenkrát nikomu ani nesnilo…
To je sice pravda,ale nemuseli nám lhát a pět chvalozpěvy,jak je modernizace I. a II. TŽK dokončena.
Ale mělo se snít. Stačilo se podívat do zahraničí. Prostě je to blamáž, a ostuda, jak se koridory postavily. Prostě projektanti ohli svá záda. To oni měli být ti, kteří by řekli, že to musí být dražší, ale pořádně udělané. Prostě takové organizace jako je SUDOP bych hnal ještě dnes k plné odpovědnosti.
Kdo jiný to měl říct?? Vláda ?? S lidmi, kteří nikdy o vlacích nic nevěděli ??
Třeba proto, protože je trať enormně zatížená. Smysl to rozhodně má.
kdyby to šlo fakt dědinou, tak ok, ale boha šak to jde od dědiny daleko.
Konverze napájení bude?
Jaký smysl by to tam na tom kousku mělo? Aby se mezi Olomoucí a Ostravou nemohly provozovat jednosystémy?
Nemusí se to hned aktivovat. Stačí připravit vedení na vyšší napětí a aktivovat celý úsek po dokončení najednou (Ostrava – Přerov)
Tak jednoduše to ani nepůjde. Než by tam byla AC trakce, tak by stíněné zabezpečovací kabely dávno sežraly bludné proudy….
A nemá být náhodou přepnutí od Rikovic po Hranice během krátké doby?
Troleje o větším průměru (DC) a izolátory s větší vzdálneností (AC). Nepůjde to třeba takhle, co vy na to?
Ono se to tak to dělalo už před 50 lety a pak se zjistilo že to je zbytečně nákladné
To je tak, když městu vládnou populisté, jež vlakem nejezdí.
Prosím prosím, buď obyčejně „kteří“, nebo když už, tak „již“… :))
Drtivá většina lidí vlakem nejezdí, smiřte se s tím.
Dnes jsem se přesvědčil o opaku. Ve stanici pětitícového města odpoledne ve 13 hodin nastupovalo asi 100 lidí a zhruba stejný počet vystupoval. To vše na silnici 1. třídy 15 km od dálnice. V pondělí a pátek je to ještě víc. Takže to s tou drtivostí nebude tak hrozné.
Stovka z pěti tisíc jsou 2%. 😀
Pořídil si hostinec u silnice na Písek, ale chodili mu tam lidi…
Z letáku: „Dva železniční přejezdy v dotčeném
úseku projdou modernizací.“ 🤦♂️
Takže opět dva roky výluk pro něco, co vlastně zachová stávající stav bez významného zlepšení. A to nezpochybňuji význam údržby, jen bych doufal, že se velká akce s významným dopadem na dopravu nějak pozitivně projeví, alespoň v nahrazení těch přejezdů.
Ony jsou tam taky jen dva přejezdy 😀 Čím je chcete nahradit? Jestli to nebude tak dlouho kvůli těm mostům. Jinak si to neumím vysvětlit.
Za pár let tam drasticky opadne počet rychlých vlaků, tedy i doba čekání přejezdech nebo potenciál srážky, nevím jestli to má cenu.
Při pomalém vlaku se budou závory zavírat později? Povídejte a přehánějte…
Odkdy je dvacet pár?
Chtěl byste se vsadit, že to tam bude dříve, než 2043?
Ono to tam vůbec někdy bude?
Jakože pro V RT jsem všema 10 pro
Samozřejmě, nejpozději ve 30.letech se tam prvně kopne.
To nezpochybňuji, ale… nákladní vlaky a osobáky na srážky s vozidly netrpí?
Rychlé vlaky budou nahrazeny více nákladními, celkově těch vlaků moc neubude. Pořád to bude dost vytížená trať, a když se dělá reko na dalších 20+ let, pro4č furt konzervovat starý špatný stav?
Navíc, pro neplatnost argumentu „vedle bude jednou VRT, netřeba zlepšovat“ se podívejte na osud trati 171 do Berouna.
Lidský život bude mít nižší cenu ????????
Přejezd v Sucholu bude nahrazen nadjezdem. Je to samostatná akce, ale měla by probíhat zároveň s tratí Polom – Suchdol. Tedy
jeden z přejezdů modernizací nebude muset projít.
No moment, vždyť přece pak by cyklista nebyl rovnocený s vlakem, kdyby musel sjíždět do podjezdu. 11 urbanistů z deseti tvrdí, že všechny druhy dopravy si musí být rovnocené.
Tak nevím, jestli je tohle trolling, nebo jen běžná blbost.
Chápeme rozdíl mezi mixed-use veřejným prostorem ve městě a úrovňovým křížením železnice?
Chápeme, všechny druhy dopravy si mají být rovnoprávné, ale jen, když se nám to zrovna hodí, jako nedávno se pár komoušků domáhalo zrušení podchodu pod silnicí první třídy někde u Hradce, že si přece ty zlý kapitalisti v autech mají zastavit, aby oni projeli na kolech. No můžou to před tím vlakem zkusit a problém bude vyřešen fyzikálními zákony.
Tohle je první: https://mapy.cz/s/mojalodaje
A tohle je druhý: https ://ma py.cz/s/fefanarace
Odmažte mezery z druhého odkazu.
Ten první by se nahrazoval dost obtížně, navíc je to místní komunikace. V Jeseníku data nejsou. Sousední Vražné vykazuje cca 600 vozidel za den na pokračování téhle okresky.
Druhý by se nahradit dal, ale nadjezd by patřil mezi ty dražší.
Šlo by udělát krasně u toho druhého jako podjezd.
Ten druhý se rušit bude, a to náhradní komunikací od síla k betonárce.
Jaj já mylslel ten první.
Tady v tom místě byl v minulosti nadjezd:
https://mapy.cz/s/juzudenunu
Ano, asi by bylo náročnější ho obnovit, protože přibylo trakční vedení.
U druhého přejezdu bych trať od Oder přimknul blíže ke koridoru, nadjezd by byl kratší a odpadlo by „území nikoho“ mezi tratěma.
#svobodaven!
Musíme se více snažit
A jinak jsou v Jeseníku normální? Chápal bych to v případě úplně nové stavby, ale vystupovat proti modernizaci? Nezvítězilo v místním zastupitelstvu náhodou SPD? Pak bych se ničemu nedivil…
Venkov 2022 a Jeseničtí nezávislí 2022, následování Přísahou.
Strany s jepičím životem. Příště čekám něco ve stylu 2026…
To neumíte naklikat obec do vyhledavače, že se neodkážete podívat co tam vede za stranu?
A přitom jim tam ta trať vede vlastně ideálním způsobem – ne úplně mezi barákama, ale ani ne někde v poli. Dráha se některým lidem prostě nezavděčí 🙂
Možná sami sebe přesvědčili, že oprava je zbytečná, od války do koridorizace se přece žádná nedělala – to by si pamatovali* tak proč je najednou po pěti** létech potřeba.
*) co si nemapatuju, to nebylo
**) 2023-2001 = 5 a tím vzniká dojem, že to nic nevydrželo.
Nebo ji prostě nikdo z místních voličů moc nepoužívá, protože většina cestuje autem a autobusem, tak jim tam jen zavazí.
By měli být rádi, že jim tam něco jezdí. Když jsem koukal třeba na chudáky, jak to mají v Hukvaldech poblíž.. Bus na Ostravu s několika přestupy a po třech hodinách bez taktu ve všední den? To je dost drsný.
Jde právě o ty nesmyslné modernizační prvky, jako betonové protihlukové stěny, nová nástupiště s nesmyslné dlouhými vstupními rampami, po kterých se stejně nechodí naoko novými přejezdy a prvky, které akorát hyzdi krajinu. A proto to nechtějí. Navíc na tak krátkém úseku to výrazně zlepšení propustností trati nepřinese.
No super, a hned v roce 2026 – 2027 se bude stavět úsek po kterém by to šlo objet okolo, tak ještě že všichni tu výluku stihnou. 🙂 Málem to nevyšlo. 🙂
Víme jak dopadá čekání na VRT, viz třeba trať Praha – Beroun.
Nevím proč by Beroun-Praha měla mít třetí trať, když tady chybí podstatně důležitější úseky.
Takže další úsek slavně „modernizovaného“ koridoru, který se po dvaceti letech provozu musí postavit de facto znovu.
Bravo!. Možná by to zdejším redaktorům stálo za dotaz na SŽ, kdy bude celá trať Praha-Ostrava průjezdná bez jediného omezení…
Na to ti odpovím sám. NIKDY.
Žádný z českých koridorů není dostavený úplně. Jen nám o tom tady lžou už leta.
Lipník – Drahotuše a Jeseník – Hranice najednou mne při absenci odklonové trasy hodně znejišťuje. Asi bude třeba vyhledat alternativní autobusová spojení anebo jezdit o den dříve.
Každopádně je škoda, že náš stát má priority jaké má. Kdyby se začala stavět VRT Moravská brána, tak by se tyto stavby mohly realizovat až pak.
Jenže žádné VTR nebude.
Vy jste na to kápnul, pane RVT.
Budou to dělat „teď“ protože by se to při čekání na VRT mohlo rozpadnout. Bohužel 🙁