Správa železnic koupila další domény se svým názvem. Szdc.cz postupně utlumí, zkratku i nadále odmítá
Hlavní stránka Správy železnic
Přejmenování Správy železniční dopravní cesty na Správu železnic si vyžádalo další náklady. Nově státní organizace zaplatila celkem 55 tisíc korun
Kdyby to rovnou přejmenovali na Správa železnic České republiky, nebyl s jednoznačnou zkratkou SŽ ČR žádný problém (vizte ŘSD ČR).
Ještě jednodušší a výstižnější název by byl České železnice, jak navrhovali před lety. Nebo České dráhy, ale ten název z nepochopitelných důvodů dostala jakási akciovka, která je jen jedním z dopravců.
jedním z „národních“ dopravců …
Zkratky jsou velice efektivni. Mysleni a cesky jazyk se vratily za posledni 30 let o 100let zpatky!?
Klídek. Až z vedení SŽ zmizí ten exot, který se snažil přejmenování sabotovat, tak bude po problému.
Ve vašem případě ještě před Komenského…
Jedna firma a přesto několik zkratek. Podle registrovaných domén asi předpokládají používání zkratky SŽSO, v určitých textech budou tolerovat SŽ a v interních dokumentech, když Správa železnic vystupuje jako dopravce (MUVky apod) se požívá zkratka SŽCZ.
Měli by si to nějak ujednotit.
V internich materialech se bezne pouziva i SZ. je uplne jedno co rika nekdo nahore, ale na draze se delaji zkratky na kazdou blbost, takze sance, ze se ten dlouhy nazev nebude zkracovat je presne 0%. Tim, ze se nezvoli nic oficialne tak to bude nahravat tomu, jich budou vic = jeste veci binec.
Však v posledním odstavci je uvedeno, že v interních předpisech, atd… je zkratka povolena.
A do externích textů zase nemá SŽ co mluvit, takže nakonec se nám ten zákaz smrskl do zásady, že v oficiálních dokumentech se používá oficiální název a pokud se používá zkratka, tak je třeba ji napřed definovat. A tak to přece fungovalo vždycky, i v těch interních předpisech. Seznam zkratek je přece nejdůležitější kapitola každého nádražáckého předpisu.
Každého předpisu.
Každého modrogumního nebo zelenogumního předpisu.
Navenek k ostatním partnerům v zahraničí se používá i zkratka SZCZ.
Jo, holt všechno ostatní už je hotové, tak už se jen vyladí zkratka.
Poláci už v oboru železnice zkratku SZCZ znají: https://pl.wikipedia.org/wiki/Szcz_(parow%C3%B3z) – originální ruské označení ovšem místo čtyř písmeno obsahuje pouze jedno: Щ
„Jednalo se o soukromou osobu, jejíž iniciály nepovažujeme za vhodné zveřejňovat. (…)“
Takže A. B., nebo M. Z.?
Profesionální tisková mluvka zřejmě jen nerozlišuje iniciály a nacionále. Člověk by neměl používat cizí termity, když je nezná suterénně nebo není v dobré konvici, protože je zde veliké rizoto, že to skončí fiatem.
No to je opravdu bizár s jejich „povolením“ používat zkratku. Samozřejmě že SŽ si může kdokoliv psát jak, ho napadne.
zkuste to napsat na dodavatelskou smlouvu a se zlou potáhnete
Oni taky mluví o sobě.
Zkratka je zakázána s výjimkou případů, kdy se používá jako zkratka. To by němej neřek.
Ceska hloupost. Skoda ze hloupost slovo zmizelo z oiuzivani
55 litrů za dvě domény? na jak dlouho? Za 55p.cz platím asi tak 1000,- na 5 let…
na nijak dlouho. jedná se o převod vlastnických práv k těmto doménám.
To není za provoz domény, ale její odkoupení od chytráka, který si ji registroval dříve než další zájemce.
Na předpovídání poptávky je obchod založen, ať vyrábíte droždí, obchodujete s respirátory nebo překupujete domény. Funguje to o něco lépe něž pětileté plány.
To je dobra cena na to, ze to byl kulantne receno spekulant.
no 55 tisíc, to to ho moc nenaspekuloval…
Ono uz to neni tak jednoduche, jako drive. Pri soudnim sporu by o ty domeny temer urcite prisel a bez nahrady.
pro nesouhlasiciho idiota: na domene nebyl provozovany zadny obsah, nazev nesouvisi s obsahem ani predmetem podnikani, domeny byly registrovane evidentne ucelove vloni na podzim. Na tohle uz jsou u nas judikaty 😉
Ano, a za soudní poplatky a advokáty by vyplázli 5x víc, judikát nejudikát. To by se určitě vyplatilo, Horste.
To nerozporuju, tech 55k za neschopnost si registrovat domeny vcas beru jako celkem fer kompromis. Stale je to ale mrhani nasema penezma. 5x tolik by to asi nestalo, odpor by asi nebyl velky, ale rychlost soudu je peklo.
Vzhledem k reálné ceně značky takto významné firmy jsou 55 tisíc Kč zanedbatelné drobné. Logo České železnice stálo 600 tisíc a nakonec nebylo nikdy použito. A podle pokoutního způsobu, jakým SŽ ty domény nakupovalo, jde nejspíš o obchod mezi příbuznými či kamarády, čili ty peníze zůstávají z hlediska těch manažerů doma. Hrubý plat generálního ředitele SŽ je (či nedávno byl) kolem 300 tisíc měsíčně, tj. za ty domény zaplatili asi tolik, kolik je čtyřdenní plat ředitele, a skutečné peníze utíkají do kanálu nepochybně jinudy.
No spíš to ukazuje na ametérismus, s jakým je to přejmenování prováděno. Normální je zajistit si doménu před tím, než se to rozhlásí. A nebo to amatérismus nebyl, ale pak je to ještě horší.
Jako že by tajili zákon?
Předpokládám, že přejmenování iniciovala sama SŽDC, když se ještě SŽDC jmenovala.
Byl to poslanecký návrh.
To je tedy feranec!!!
Přišel s tím Kolovratník, ale oficiálně návrh nakonec podal Feranec.
On ten kolovrátek je jen zdánlivě neřízená střela…
Kolovratníka nechme stranou – sám by to neprosadil, pokud by ho nepodpořila většina ve sněmovně. Zásadní chybu udělali soudruzi v roce 2002, když název „České dráhy“ nenechali správci českých státních drah, ale nesmyslně ho dali nově založené akciovce, která měla být jen dopravcem.
Jeden člen dozorčí rady SŽDC to inicioval z pozice poslance, vícemeně navzdory managementu SŽDC. Ale takové základní informace tady asi všichni diskutující dávno vědí, pokud nejsou nenapravitelní amatéři nebo ještě něco horšího, že?
Já to nevěděl, tak díky za info, a příště to může být i víc v klidu 😉
To doufejme, že všechna příští přejmenování už proběhnou v klidu podle vyzkoušené rutiny. Ne jako u SŽDC, kde si za půl roku nedokázali připravit ani šablony dokumentů pro psaní oficiálních dopisů a ještě někdy v únoru používali šablony se starým názvem.
Jako že by si pokaždé, když nějaký poslanec přijde s nějakým nápadem na přejmenování, příslušná organizace koupila všechny byť jen trochu související názvy domén ještě dříve, než by se ukázalo, jestli ten návrh má vůbec nějakou podporu? To by se prodražilo mnohem, mnohem víc.
Kolik takovych snah je? Jedna domena stoji ~160 kc, s mnozstevnimi slevami se da dostat na ~120 kc. Predpokladam, ze nebudete ani potrebovat kalkulacku pro vypocet, co je levnejsi.
Pokud by to měl být název „Dobro je prisjetiti se da prividno prav put prema cilju predstavlja u stvari pravodlivo krivudanje“, tak to by příslušná doména opravdu mohla přijít takto lacino. Běžné zkratky a nejzákladnější sousloví ale asi už budou rozebrané.
spravazeleznic.cz a sprava-zeleznic.cz světe diviš se registrované nebyly až do podzimu 2019 😉
Dobrý den pane Sůro, kolik Vám platí České dráhy za reklamu, že se navážíte jen co Správy železnic, která u Vás neinzeruje? Nevšiml jsem si, že byste se krom jednoho jediného (víceméně odkazového) článku nějak obsáhle věnoval skandálu kolem reklamy, zatímco firma, která Vám neposílá peníze, ta je na paškálu každý týden nejméně jednou, spíše však dvakrát. Prosím Vás o porovnání, abychom si mohli udělat obrázek o nestrannosti tohoto média a zejména pak motivaci článků o dopravci a správci infrastruktury. Děkuji Vám, Karel Frýda
Pokud žijete v iluzi, že texty se zde odvíjí podle toho, kdo zaplatí reklamu, přeji klidnou a bezbolestnou léčbu. Jakákoliv státní organizace, která rozhazuje mé daně, bude v našem zájmu. Co se týče texty o reklamě ČD, já v tom osobně až takový skandál nevidím jako o spíše čísla vytržená z kontextu. ČD u nás loni jednorázově inzerovaly méně, než Správa železnic utratila za dvě domény utajenému spekulantovi.
A takže je to kolik, prosím?
Myslím, že vám do toho vůbec nic není. Jestli jste zaměstnancem Finančního úřadu, jistě víte, jak postupovat. Jelikož se hlásíte z IP adresy Správy železnic, tak bych doporučoval věnovat se své pracovní náplni, za kterou jste placen.
Vážený pane Sůro, Vy jste arogantní, zlý, mstivý a neskutečně agresivní člověk, o čemž svědčí i reakce na názor pana Frýdy. Měl jsem s Vámi osobní zkušenost, když jste ještě dělal v Mf DNES. Jelikož jsem publikoval názor, který se Vám nelíbil, stěžoval jste si na mě u mého bývalého zaměstnavatele, ač jsem s Vámi komunikoval jako soukromá osoba. Kdyby nebylo Správy železnic, tak by web Zdopravy.cz neměl vlastně ani moc o čem psát, pokud jde o železnici. Mnohdy překlopíte tiskovou zprávu z webu Správy železnic tak, jak vám padne pod rukou. Ale když můžete, tasíte kudlu. Zcela ignorujete požadavek… Číst vice »
Díky za pobavení. Můžete mi připomenout, kde jsem si na vás stěžoval?
Nemůžu, tenkrát jsem si docela užil peklo a nemám zájem zažít ho znovu. Už je to dost dlouho. Jsem rád, že jsem Vás pobavil, jen tím dokazujete správnost toho, co si o Vás myslím. Urážet, zesměšňovat atd. to je a vždy byla Vaše parketa.
A Vaše parketa je někoho obviňovat bez toho, aniž byste to vysvětlil (dokonce i na požádání), natož dokázal.
Nezlobte se, ale nebudu to vysvětlovat. Zažil jsem si svoje a nemám zájem na tom, aby se to opakovalo. Pan Sůra dovede být dostatečně mstivý.
Věnujte se stejně jako váš kolega Karel Frýda své práci a nevymýšlejte konspirační teorie.
Bordel a chaos co je v SŽ se jen tak nevidí.
Ale zase je hezké, že se v SŽ najdou loajální zaměstnanci, kteří se perou za čest svého zaměstnavatele, místo aby na něj nadávali a pomlouvali ho, jako to dělá většina pracovníků socialistických i kapitalistických molochů.
Tak vymyslet si něco bez důkazů, to je teprve správná parketa.
Vymyšlené to rozhodně není a tím už končím.
Postoj Zdopravy.cz k „zákazu zkratky“ mi připomíná postoj Roberta Záruby k nepřechýleným ženským příjmením: vy si mezi sebou říkejte jak chcete a do matriky/rejstříku ať vám je zapsáno, co si jen přejete, ale nenuťte ostatním, aby se zříkali obvyklých pravidel pro práci se jmény a názvy. Arogantní je především to, pokud se nějaký podnikatelský subjekt pokouší médiím něco zakazovat. Pokud by to vyslovili jako přání nebo jako doporučení, vyznělo by to trochu jinak, nicméně hloupá přání nejsou všichni kolem povinni plnit. Když si Petr Cibulka bude přát, aby název jeho politické strany nikdo ani trochu nezkracoval, taky mu asi málokdo… Číst vice »
Vydat nepozmenenou tiskovou zpravu je to nejlepsi, co se te zprave muze stat 😉
To už záleží na každém médiu, jestli chce být jen nástěnkou pro marketingová sdělení firem, nebo jestli má ambice přinášet objektivní zpravodajství či dokonce nějak investigovat.
Tohle ale vyznelo tak, ze tento web ty clanky krade, nebo na tom nejak parazituje, coz je z principu blbost. To jsem chtel rici.
„Mnohdy překlopíte tiskovou zprávu z webu Správy železnic tak, jak vám padne pod rukou.“ – to bych nebral jako obvinění z „krádeže textu“, ale jako výtku, že zpravodajský web s tou informací neumí nijak pracovat a dodat jí nějakou přidanou hodnotu.
„… Ale když můžete, tasíte kudlu.“ proste mi to evokuje, jako kdyz by zdopravy ty clanky kradla, nebo tim nejak ublizovala SZ. Kritika samotne instituce s tim nema nic spolecneho.
A takhle exponovana firma jako SZ, musi byt zvykla na neprijemne otazky a clanky. Nozu do zad sem uz taky par dostal a nebrecim nad tim. Takovej uz je zivot.
Karle, pokud Vás to zajímá, zkuste zákon o svobodném přístupu k informacím a požádejte o informaci, za kolik peněz tady ČD inzerovali.
…inzerovaly…
Podezírat zrovna pana Sůru, že by nadržoval právě Českým drahám, je, decentně řečeno, velmi neobvyklé. Devět z deseti režijkářů tu mívá opačné názory. Nicméně dokážu si představit, že stojí-li médium alespoň zčásti na příjmech z reklamy, může to představovat problém ve vztahu k nezávislosti zpravodajství z téhož oboru. Prostě každé médium má své plusy i své mínusy, svůj rukopis a styl atd. I na tom nejnezávislejším šotoušském blogu nebo fóru budou zřejmě moderátoři mít nějaké své osobní preference a zájmy. Kdo chce nezávislé zpravodajství, musí prostě těch platforem sledovat více.
pokus SŽ bude pracovat tak, aby byla nezajímavá pro publicistiku, ubyde článků. Nicméně můžu konstatovat, že SŽ je velmi zajímavá pro publicistiku. Nejem objemem financí které proinvestovává, ale hlavně tím, že je její infrastruktura a ta jaksi ovlivňuje veškeré dění na železnici. A pokud jsme na soukromém DOPRAVNÍM vebu, je zájem o dění v SŽ tak nějak apriori zajištěn
A dokonce by se dalo říci, že se snaží svoje stavby aktivně propagovat, a tím i snad trochu zlepšovat povědomí o železnici. Viz jejich pěkně komentované fotky staveb na FB. To dříve rozhodně nebývalo.
Zakoupené zmíněné domény, kromě spravazeleznic.cz, nicméně zatím nefungují.
Možná je spíš koupili proto, aby na nich někdo neudělal fake stránky.
Pokud je koupili ted, prepis domeny a nasledne napojeni na servery neni veci resitelna v radu minut…
Ale v řádu hodin ano 🙂
Spíš v řádu desítek hodin. Změna DNS trvá klidně i dva dny.
Záleží na tom kde si jak objednáte. Obvykle je nejzasší termín do 24 hodin, ale třeba já mám změnu do 10 minut.
Spíš jak si nastavíte TTL daného záznamu. A propagace změny TTL trvá původní TTL. Technicky lze nastavit až 680 let, ale většina resolverů si to ořízne na nějakou rozumnější hodnotu.
Vazne si myslite, ze okamzite po prevodu se na dane domeny bude nastavovat smerovani na nejaky server, posta, … muze to byt, ale spis se vyuziji casem. Dulezite je, ze uz je ma organizace v majetku.
Zmena DNS v tomto ohledu je vec na minuty.
To se jich pořád někdo ptá, jestli už používají zkratku?
Bylo poněkud komické a neobvyklé, že to zakazovali, takže je určitě zajímavé sledovat, jak dlouho se může udržet neudržitelný příkaz a jak se z toho dá vybrousit. Nakonec to má podobný efekt, jako když se Tomio soudil, jestli se mu smí říkat přezdívkou založenou na jazykové hříčce. Každý zná SŽ především jako „tu organizaci, které se nesmí říkat zkratkou“.