Správa železnic koupila další domény se svým názvem. Szdc.cz postupně utlumí, zkratku i nadále odmítá

Hlavní stránka Správy železnicHlavní stránka Správy železnic

Přejmenování Správy železniční dopravní cesty na Správu železnic si vyžádalo další náklady. Nově státní organizace zaplatila celkem 55 tisíc korun

83 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan V.

Kdyby to rovnou přejmenovali na Správa železnic České republiky, nebyl s jednoznačnou zkratkou SŽ ČR žádný problém (vizte ŘSD ČR).

Bob

Ještě jednodušší a výstižnější název by byl České železnice, jak navrhovali před lety. Nebo České dráhy, ale ten název z nepochopitelných důvodů dostala jakási akciovka, která je jen jedním z dopravců.

malý bobeš

jedním z „národních“ dopravců …

Honsa

Zkratky jsou velice efektivni. Mysleni a cesky jazyk se vratily za posledni 30 let o 100let zpatky!?

Bob

Klídek. Až z vedení SŽ zmizí ten exot, který se snažil přejmenování sabotovat, tak bude po problému.

Dalibor

Ve vašem případě ještě před Komenského…

František

Jedna firma a přesto několik zkratek. Podle registrovaných domén asi předpokládají používání zkratky SŽSO, v určitých textech budou tolerovat SŽ a v interních dokumentech, když Správa železnic vystupuje jako dopravce (MUVky apod) se požívá zkratka SŽCZ.
Měli by si to nějak ujednotit.

Bespi

V internich materialech se bezne pouziva i SZ. je uplne jedno co rika nekdo nahore, ale na draze se delaji zkratky na kazdou blbost, takze sance, ze se ten dlouhy nazev nebude zkracovat je presne 0%. Tim, ze se nezvoli nic oficialne tak to bude nahravat tomu, jich budou vic = jeste veci binec.

Dominik

Však v posledním odstavci je uvedeno, že v interních předpisech, atd… je zkratka povolena.

Bob

A do externích textů zase nemá SŽ co mluvit, takže nakonec se nám ten zákaz smrskl do zásady, že v oficiálních dokumentech se používá oficiální název a pokud se používá zkratka, tak je třeba ji napřed definovat. A tak to přece fungovalo vždycky, i v těch interních předpisech. Seznam zkratek je přece nejdůležitější kapitola každého nádražáckého předpisu.

Dalibor

Každého předpisu.

Bob

Každého modrogumního nebo zelenogumního předpisu.

Honza

Navenek k ostatním partnerům v zahraničí se používá i zkratka SZCZ.
Jo, holt všechno ostatní už je hotové, tak už se jen vyladí zkratka.

Bob

Poláci už v oboru železnice zkratku SZCZ znají: https://pl.wikipedia.org/wiki/Szcz_(parow%C3%B3z) – originální ruské označení ovšem místo čtyř písmeno obsahuje pouze jedno: Щ

Václav

„Jednalo se o soukromou osobu, jejíž iniciály nepovažujeme za vhodné zveřejňovat. (…)“
Takže A. B., nebo M. Z.?

Bob

Profesionální tisková mluvka zřejmě jen nerozlišuje iniciály a nacionále. Člověk by neměl používat cizí termity, když je nezná suterénně nebo není v dobré konvici, protože je zde veliké rizoto, že to skončí fiatem.

Kandelábr

No to je opravdu bizár s jejich „povolením“ používat zkratku. Samozřejmě že SŽ si může kdokoliv psát jak, ho napadne.

IGCT

zkuste to napsat na dodavatelskou smlouvu a se zlou potáhnete

jakub

Oni taky mluví o sobě.

Bob

Zkratka je zakázána s výjimkou případů, kdy se používá jako zkratka. To by němej neřek.

Honsa

Ceska hloupost. Skoda ze hloupost slovo zmizelo z oiuzivani

55p

55 litrů za dvě domény? na jak dlouho? Za 55p.cz platím asi tak 1000,- na 5 let…

Dalibor

na nijak dlouho. jedná se o převod vlastnických práv k těmto doménám.

petr 5

To není za provoz domény, ale její odkoupení od chytráka, který si ji registroval dříve než další zájemce.

Bob

Na předpovídání poptávky je obchod založen, ať vyrábíte droždí, obchodujete s respirátory nebo překupujete domény. Funguje to o něco lépe něž pětileté plány.

Josef Petrák

To je dobra cena na to, ze to byl kulantne receno spekulant.

Dalibor

no 55 tisíc, to to ho moc nenaspekuloval…

bohyn

Ono uz to neni tak jednoduche, jako drive. Pri soudnim sporu by o ty domeny temer urcite prisel a bez nahrady.

bohyn

pro nesouhlasiciho idiota: na domene nebyl provozovany zadny obsah, nazev nesouvisi s obsahem ani predmetem podnikani, domeny byly registrovane evidentne ucelove vloni na podzim. Na tohle uz jsou u nas judikaty 😉

Vbb

Ano, a za soudní poplatky a advokáty by vyplázli 5x víc, judikát nejudikát. To by se určitě vyplatilo, Horste.

bohyn

To nerozporuju, tech 55k za neschopnost si registrovat domeny vcas beru jako celkem fer kompromis. Stale je to ale mrhani nasema penezma. 5x tolik by to asi nestalo, odpor by asi nebyl velky, ale rychlost soudu je peklo.

Bob

Vzhledem k reálné ceně značky takto významné firmy jsou 55 tisíc Kč zanedbatelné drobné. Logo České železnice stálo 600 tisíc a nakonec nebylo nikdy použito. A podle pokoutního způsobu, jakým SŽ ty domény nakupovalo, jde nejspíš o obchod mezi příbuznými či kamarády, čili ty peníze zůstávají z hlediska těch manažerů doma. Hrubý plat generálního ředitele SŽ je (či nedávno byl) kolem 300 tisíc měsíčně, tj. za ty domény zaplatili asi tolik, kolik je čtyřdenní plat ředitele, a skutečné peníze utíkají do kanálu nepochybně jinudy.

Jiří Kocurek

No spíš to ukazuje na ametérismus, s jakým je to přejmenování prováděno. Normální je zajistit si doménu před tím, než se to rozhlásí. A nebo to amatérismus nebyl, ale pak je to ještě horší.

Jakub

Jako že by tajili zákon?

Jiří Kocurek

Předpokládám, že přejmenování iniciovala sama SŽDC, když se ještě SŽDC jmenovala.

jakub

Byl to poslanecký návrh.

milan

To je tedy feranec!!!

Bob

Přišel s tím Kolovratník, ale oficiálně návrh nakonec podal Feranec.

milan

On ten kolovrátek je jen zdánlivě neřízená střela…

Bob

Kolovratníka nechme stranou – sám by to neprosadil, pokud by ho nepodpořila většina ve sněmovně. Zásadní chybu udělali soudruzi v roce 2002, když název „České dráhy“ nenechali správci českých státních drah, ale nesmyslně ho dali nově založené akciovce, která měla být jen dopravcem.

Bob

Jeden člen dozorčí rady SŽDC to inicioval z pozice poslance, vícemeně navzdory managementu SŽDC. Ale takové základní informace tady asi všichni diskutující dávno vědí, pokud nejsou nenapravitelní amatéři nebo ještě něco horšího, že?

libcha

Já to nevěděl, tak díky za info, a příště to může být i víc v klidu 😉

Bob

To doufejme, že všechna příští přejmenování už proběhnou v klidu podle vyzkoušené rutiny. Ne jako u SŽDC, kde si za půl roku nedokázali připravit ani šablony dokumentů pro psaní oficiálních dopisů a ještě někdy v únoru používali šablony se starým názvem.

Bob

Jako že by si pokaždé, když nějaký poslanec přijde s nějakým nápadem na přejmenování, příslušná organizace koupila všechny byť jen trochu související názvy domén ještě dříve, než by se ukázalo, jestli ten návrh má vůbec nějakou podporu? To by se prodražilo mnohem, mnohem víc.

bohyn

Kolik takovych snah je? Jedna domena stoji ~160 kc, s mnozstevnimi slevami se da dostat na ~120 kc. Predpokladam, ze nebudete ani potrebovat kalkulacku pro vypocet, co je levnejsi.

Bob

Pokud by to měl být název „Dobro je prisjetiti se da prividno prav put prema cilju predstavlja u stvari pravodlivo krivudanje“, tak to by příslušná doména opravdu mohla přijít takto lacino. Běžné zkratky a nejzákladnější sousloví ale asi už budou rozebrané.

bohyn

spravazeleznic.cz a sprava-zeleznic.cz světe diviš se registrované nebyly až do podzimu 2019 😉

Karel Frýda

Dobrý den pane Sůro, kolik Vám platí České dráhy za reklamu, že se navážíte jen co Správy železnic, která u Vás neinzeruje? Nevšiml jsem si, že byste se krom jednoho jediného (víceméně odkazového) článku nějak obsáhle věnoval skandálu kolem reklamy, zatímco firma, která Vám neposílá peníze, ta je na paškálu každý týden nejméně jednou, spíše však dvakrát. Prosím Vás o porovnání, abychom si mohli udělat obrázek o nestrannosti tohoto média a zejména pak motivaci článků o dopravci a správci infrastruktury. Děkuji Vám, Karel Frýda

Karel Frýda

A takže je to kolik, prosím?

Josef Novotný

Vážený pane Sůro, Vy jste arogantní, zlý, mstivý a neskutečně agresivní člověk, o čemž svědčí i reakce na názor pana Frýdy. Měl jsem s Vámi osobní zkušenost, když jste ještě dělal v Mf DNES. Jelikož jsem publikoval názor, který se Vám nelíbil, stěžoval jste si na mě u mého bývalého zaměstnavatele, ač jsem s Vámi komunikoval jako soukromá osoba. Kdyby nebylo Správy železnic, tak by web Zdopravy.cz neměl vlastně ani moc o čem psát, pokud jde o železnici. Mnohdy překlopíte tiskovou zprávu z webu Správy železnic tak, jak vám padne pod rukou. Ale když můžete, tasíte kudlu. Zcela ignorujete požadavek… Číst vice »

Josef Novotný

Nemůžu, tenkrát jsem si docela užil peklo a nemám zájem zažít ho znovu. Už je to dost dlouho. Jsem rád, že jsem Vás pobavil, jen tím dokazujete správnost toho, co si o Vás myslím. Urážet, zesměšňovat atd. to je a vždy byla Vaše parketa.

Vašek

A Vaše parketa je někoho obviňovat bez toho, aniž byste to vysvětlil (dokonce i na požádání), natož dokázal.

Josef Novotný

Nezlobte se, ale nebudu to vysvětlovat. Zažil jsem si svoje a nemám zájem na tom, aby se to opakovalo. Pan Sůra dovede být dostatečně mstivý.

Bespi

Věnujte se stejně jako váš kolega Karel Frýda své práci a nevymýšlejte konspirační teorie.
Bordel a chaos co je v SŽ se jen tak nevidí.

Bob

Ale zase je hezké, že se v SŽ najdou loajální zaměstnanci, kteří se perou za čest svého zaměstnavatele, místo aby na něj nadávali a pomlouvali ho, jako to dělá většina pracovníků socialistických i kapitalistických molochů.

Josef Novotný

Vymyšlené to rozhodně není a tím už končím.

Bob

Postoj Zdopravy.cz k „zákazu zkratky“ mi připomíná postoj Roberta Záruby k nepřechýleným ženským příjmením: vy si mezi sebou říkejte jak chcete a do matriky/rejstříku ať vám je zapsáno, co si jen přejete, ale nenuťte ostatním, aby se zříkali obvyklých pravidel pro práci se jmény a názvy. Arogantní je především to, pokud se nějaký podnikatelský subjekt pokouší médiím něco zakazovat. Pokud by to vyslovili jako přání nebo jako doporučení, vyznělo by to trochu jinak, nicméně hloupá přání nejsou všichni kolem povinni plnit. Když si Petr Cibulka bude přát, aby název jeho politické strany nikdo ani trochu nezkracoval, taky mu asi málokdo… Číst vice »

bohyn

Vydat nepozmenenou tiskovou zpravu je to nejlepsi, co se te zprave muze stat 😉

Bob

To už záleží na každém médiu, jestli chce být jen nástěnkou pro marketingová sdělení firem, nebo jestli má ambice přinášet objektivní zpravodajství či dokonce nějak investigovat.

bohyn

Tohle ale vyznelo tak, ze tento web ty clanky krade, nebo na tom nejak parazituje, coz je z principu blbost. To jsem chtel rici.

Bob

„Mnohdy překlopíte tiskovou zprávu z webu Správy železnic tak, jak vám padne pod rukou.“ – to bych nebral jako obvinění z „krádeže textu“, ale jako výtku, že zpravodajský web s tou informací neumí nijak pracovat a dodat jí nějakou přidanou hodnotu.

bohyn

„… Ale když můžete, tasíte kudlu.“ proste mi to evokuje, jako kdyz by zdopravy ty clanky kradla, nebo tim nejak ublizovala SZ. Kritika samotne instituce s tim nema nic spolecneho.

bohyn

A takhle exponovana firma jako SZ, musi byt zvykla na neprijemne otazky a clanky. Nozu do zad sem uz taky par dostal a nebrecim nad tim. Takovej uz je zivot.

Jakub

Karle, pokud Vás to zajímá, zkuste zákon o svobodném přístupu k informacím a požádejte o informaci, za kolik peněz tady ČD inzerovali.

Jakub

…inzerovaly…

Bob

Podezírat zrovna pana Sůru, že by nadržoval právě Českým drahám, je, decentně řečeno, velmi neobvyklé. Devět z deseti režijkářů tu mívá opačné názory. Nicméně dokážu si představit, že stojí-li médium alespoň zčásti na příjmech z reklamy, může to představovat problém ve vztahu k nezávislosti zpravodajství z téhož oboru. Prostě každé médium má své plusy i své mínusy, svůj rukopis a styl atd. I na tom nejnezávislejším šotoušském blogu nebo fóru budou zřejmě moderátoři mít nějaké své osobní preference a zájmy. Kdo chce nezávislé zpravodajství, musí prostě těch platforem sledovat více.

Dalibor

pokus SŽ bude pracovat tak, aby byla nezajímavá pro publicistiku, ubyde článků. Nicméně můžu konstatovat, že SŽ je velmi zajímavá pro publicistiku. Nejem objemem financí které proinvestovává, ale hlavně tím, že je její infrastruktura a ta jaksi ovlivňuje veškeré dění na železnici. A pokud jsme na soukromém DOPRAVNÍM vebu, je zájem o dění v SŽ tak nějak apriori zajištěn

Vašek

A dokonce by se dalo říci, že se snaží svoje stavby aktivně propagovat, a tím i snad trochu zlepšovat povědomí o železnici. Viz jejich pěkně komentované fotky staveb na FB. To dříve rozhodně nebývalo.

Aslanex

Zakoupené zmíněné domény, kromě spravazeleznic.cz, nicméně zatím nefungují.

náhodný kolemjdoucí

Možná je spíš koupili proto, aby na nich někdo neudělal fake stránky.

Josef Petrák

Pokud je koupili ted, prepis domeny a nasledne napojeni na servery neni veci resitelna v radu minut…

55p

Ale v řádu hodin ano 🙂

DDT

Spíš v řádu desítek hodin. Změna DNS trvá klidně i dva dny.

Jirka

Záleží na tom kde si jak objednáte. Obvykle je nejzasší termín do 24 hodin, ale třeba já mám změnu do 10 minut.

a8n

Spíš jak si nastavíte TTL daného záznamu. A propagace změny TTL trvá původní TTL. Technicky lze nastavit až 680 let, ale většina resolverů si to ořízne na nějakou rozumnější hodnotu.

Josef Petrák

Vazne si myslite, ze okamzite po prevodu se na dane domeny bude nastavovat smerovani na nejaky server, posta, … muze to byt, ale spis se vyuziji casem. Dulezite je, ze uz je ma organizace v majetku.

Bespi

Zmena DNS v tomto ohledu je vec na minuty.

Jakub

To se jich pořád někdo ptá, jestli už používají zkratku?

Bob

Bylo poněkud komické a neobvyklé, že to zakazovali, takže je určitě zajímavé sledovat, jak dlouho se může udržet neudržitelný příkaz a jak se z toho dá vybrousit. Nakonec to má podobný efekt, jako když se Tomio soudil, jestli se mu smí říkat přezdívkou založenou na jazykové hříčce. Každý zná SŽ především jako „tu organizaci, které se nesmí říkat zkratkou“.