SŽ hledá projektanta kolejového zapojení mošnovského překladiště, náklady odhaduje na 1,8 miliardy

Terminál Mošnov. Foto: Vojtěch OčadlýTerminál Mošnov. Foto: Vojtěch Očadlý

Půlkilometrová spojka vyjde spolu se zkapacitněním dráhy na 1,8 miliardy.

Správa železnic (SŽ) vypsala veřejnou zakázku na vyhotovení projektové dokumentace a potřebných dokumentů pro záměr Zapojení terminálu kombinované dopravy Mošnov. Nabídku lze podat do 27. srpna.

Náplní stavby je především vybudování nové bezúvraťové spojky Přerov – Sedlnice. Spojka o délce asi půl kilometru umožní přímé jízdy vlaků od Přerova do nového terminálu bez nutnosti úvratě ve Studénce. Projekt řeší také zkapacitnění dráhy přidáním třetí koleje ve stanici Sedlnice, obvod Bartošovice.

S výstavbou spojky by se mělo podle webu SŽ začít v roce 2027. Hotovo má být o čtyři roky později. Předpokládané investiční náklady dosahují částky 1,8 miliardy korun bez DPH.

Terminál kombinované dopravy Mošnov je v provozu od roku 2022. Jeho skladovací plocha je 50 tisíc metrů čtverečních. Kamiony mají k dispozici 100 parkovacích míst, překládková kapacita dosahuje osmi vlaků za den. V terminálu je celkem šest kolejí o celkové délce 6,071 kilometru.

Tagy Letiště Ostrava mošnov OSR Správa železnic Terminál Mošnov TKD Ostrava Mošnov
21 komentářů