SŽ hledá projektanta kolejového zapojení mošnovského překladiště, náklady odhaduje na 1,8 miliardy

Terminál Mošnov. Foto: Vojtěch OčadlýTerminál Mošnov. Foto: Vojtěch Očadlý

Půlkilometrová spojka vyjde spolu se zkapacitněním dráhy na 1,8 miliardy.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dispečer

Nevím, jsem laik,co se týče ceny staveb, ale tohle mi přijde trochu ustřelené … Chápu,že těch natažených rukou jenž každé stavby hodně,ale tohle …jinak samozřejmě je dobře,že se něco staví a určitě to bude ku prospěchu. Nevím,kolik vlaků tam jezdí a úvraťuje, ale je třeba se dívat i do budoucna, může se počet zvýšit..

Libor

Kus vlečky za 1.8mld? Co je proti tomu zdražení mostu barrandovského

víta Klozík

Chtělo by to kolej z triannglu az do Bartosovic, ono to tam. Je docela vytizene ten usek, neco Čepro, neco z letiště, neco od Štramberk, a ještě z terminalu, jedna kolej bude nahrane

Jiří Schenk

No mi by se v budocnu líbilo protažení žel. spojení přes Důl Staříč na Vratimov a zde rozcestí na Havířov a na Frýdek-Místek.

Zlámalík

Připojení vojska v Mošnově s tím bude, doufám, koordinováno taky.

Strojženoucí

Jestli ta spojka povede už z Přerova, tak je cena OK. V opačném případě se asi někdo upsal v desetinné čárce.

Petr

Počítám, že v tom budou dva vexle z 1 do 2 traťové vexl doprava, 500 metru kolejí vexl ve výbně. zabezpečovačka, 5 metrové protihlukovky a přestěhování chvostoskoků od Odry.Po běžné údržbě okolo Lipníku na 3 roky drobné omezení tak na rok před Studénkou.Ale v pohodě D1 z Bohumína na jih se pernamentně opravuje.

Dejv

No jak vidím tu cenu, tak by se soudruzi ze SŽ měli zamyslet, co dělá PČR a ÚOOZ s veřejnými zakázkami, které nejsou moc OK, alias „my víme, že vy nevíte, protože si myslíte, že víte“ ☝️

Jakub

Tak nám tu cenu vysvětlete, co kolik stojí, co se vám nezdá apod.

Jakub

Beru zpátky, jsem se špatně podíval na cenu 😀

lokodepo

DSŽ se ÚOOZ nebojí, má pro strach uděláno. Má to na MD dobře obšacované, zejména na jednom nejmenovaném odboru, na kterého i PČR byla krátká…

Jaaa

Je to tak, to by se muselo něco stát. Třeba by námi zvolení politici museli začít něco dělat.

Jiří Kocurek

Chce to pozvat do soutěže taky Budimex, ona pak cena může spadnout (což ale bude vadit místní odpůrcům výbvěrových řízení).

Pavel Kopeček

Bartošovice se mi nějak nezdají, tam už dlouho koleje nejsou. Nemysli spíš Sedlnici? A jestli to chápu správně, tak před Studenkou od Přerova vznikne triangl, u odbočky směr Sedlnice?

Dejv

Ano triangl.

Martin

Jedná se o výhybnu Bartošovice, jsou tam dnes dvě koleje a obvod je umístěný před zastávkou Sedlnice a před trianglem směr letiště.

Výhybna by měla být na přidání třetí koleje připravena, alespoň tak jsem to někde postřehl těch pár let zpět, co se budovala.

Vlakový nadšenec

minimálně na pohled ten prostor tam je, tudíž jen položit kolej a natáhnout dráty

víta Klozík

Tam je vyhybna bartosovice, dvoukolejna, spada to pod dopravnu Sedlnice předjízdne koleje…

Rei

Půl kilometru koleje a přidání třetí koleje v dopravně v Bartošovicích za 1,8 miliardy?? Nebo jsem něco přehlédl a součástí je i zdoukolejnění? Neskutečný čísla…

Pavel

no, holt si musíme uvědomit, že to je začátek asi VRT … prostě pochopím 500 mil., ale těch dalších 1,3 mld. je extrém

Permonik

A 4 roky práce. Terminál byl hotov za 12 měsíců.

Rei

To zaústění je stavba na prázdniny 😉 neskutečný

Jiří Kocurek

Za prázdniny most přes Odru?

Rei

Na ty mosty se nejspíš vůbec nešáhne, pokud se bude dělat jen spojka+3.kolej, nicméně ty prázdniny byla nadsázka, jestli jste nepochopil smajlik, 4 roky je prostě totálně ujeta doba.

Jiří Kocurek

https://zakazky.spravazeleznic.cz/document_136516/25de01c80a687a5e0389b542a89459a3-dil-3-cast-2_biologicky_pruzkum_zameru_mosnov-pdf

Asi tak nejkratší cesta k situačce. Takže nejen že šáhne, jsou tak i nové.

Nadsázku jsem poznal, nebojte. Most je nejmíň na 2 sezony práce od geoprůzkumu počínaje.
PS: Za prázdniny postavíte tak dřevěný a na jaro ho vezme voda.

Rei

No, ano šáhne, ale jenom na ten jeden hned za obloukem, já tam nikde v textu nevidím, že by nějak dál řešila širá trať, proto mi to přijde přes čáru. Zkrátka tyto práce jsou podle mě na stavební sezónu, nic víc.

micat1

Hlavně ta doba výstavby je neuvěřitelná.

František

Nejspíše to bude ruční práce bez mechanizace, jako se na skanzen patří.

Kryštof

Jsou tam dva mosty z toho jeden velky dvoupolovy prihradovy pres 70 m a cele v naspu u reky.

Ale i tak ta cena je nejaka velka…

Tomáš Záruba

Výborně. Ještě aby se do terminálu vjíždělo na barvu, a bude to úplně bezva. 🙂

Snad jenom, ze by místo v Bartosovicich byla “vyčkávací” kolej asi lepší přímo na té spojce, aby šlo vjet do koridoru podle situace bez ohledu na provoz stramberske tratě, resp. aby se dalo z koridoru zmizet i kdyby zrovna na stramberske jel vlak. Ale snad ta kolej navic v Bartosovicich nebude o moc horší řešení.

Kryštof

Spojka bude samostatna kolej. Takze se do ni „schovat“ pujde nebo pockat na volny koridor. Zalezi na delce (ve studii bylo 720 m) a ted do toho vstoupi i polohy navestidel pro etcs, se kterymi studie moc nepocitala… ale od toho je dalsi projektova priprava aby pripadne prodlouzila kolej na dostatecnou delku nebo pridala odvrat i smerem na Bartosovice (nejen smerem na koridor) ….

Kryštof

Aha tak oprava… uz.dl. ze studie je pres 800 m – takze by to melo vyjit…

Tomáš Záruba

Samozřejmě, ale ja to myslel tak, aby to šlo udělat oběma směry. 🙂

Radim

Přerov?

Kryštof

To jsou jen směry pro orientaci…

Km 242 (hl. trate) – km 2,5 ( jednokolejky) beznym lidem toho moc nerekne…