SŽ hledá projektanta kolejového zapojení mošnovského překladiště, náklady odhaduje na 1,8 miliardy
Terminál Mošnov. Foto: Vojtěch Očadlý![Terminál Mošnov. Foto: Vojtěch Očadlý](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2022/10/IMG-3515.jpg)
![Terminál Mošnov. Foto: Vojtěch Očadlý](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2022/10/IMG-3515.jpg)
Půlkilometrová spojka vyjde spolu se zkapacitněním dráhy na 1,8 miliardy.
Půlkilometrová spojka vyjde spolu se zkapacitněním dráhy na 1,8 miliardy.
Počítám, že v tom budou dva vexle z 1 do 2 traťové vexl doprava, 500 metru kolejí vexl ve výbně. zabezpečovačka, 5 metrové protihlukovky a přestěhování chvostoskoků od Odry.Po běžné údržbě okolo Lipníku na 3 roky drobné omezení tak na rok před Studénkou.Ale v pohodě D1 z Bohumína na jih se pernamentně opravuje.
No jak vidím tu cenu, tak by se soudruzi ze SŽ měli zamyslet, co dělá PČR a ÚOOZ s veřejnými zakázkami, které nejsou moc OK, alias „my víme, že vy nevíte, protože si myslíte, že víte“ ☝️
Tak nám tu cenu vysvětlete, co kolik stojí, co se vám nezdá apod.
Beru zpátky, jsem se špatně podíval na cenu 😀
DSŽ se ÚOOZ nebojí, má pro strach uděláno. Má to na MD dobře obšacované, zejména na jednom nejmenovaném odboru, na kterého i PČR byla krátká…
Chce to pozvat do soutěže taky Budimex, ona pak cena může spadnout (což ale bude vadit místní odpůrcům výbvěrových řízení).
Bartošovice se mi nějak nezdají, tam už dlouho koleje nejsou. Nemysli spíš Sedlnici? A jestli to chápu správně, tak před Studenkou od Přerova vznikne triangl, u odbočky směr Sedlnice?
Ano triangl.
Jedná se o výhybnu Bartošovice, jsou tam dnes dvě koleje a obvod je umístěný před zastávkou Sedlnice a před trianglem směr letiště.
Výhybna by měla být na přidání třetí koleje připravena, alespoň tak jsem to někde postřehl těch pár let zpět, co se budovala.
Půl kilometru koleje a přidání třetí koleje v dopravně v Bartošovicích za 1,8 miliardy?? Nebo jsem něco přehlédl a součástí je i zdoukolejnění? Neskutečný čísla…
no, holt si musíme uvědomit, že to je začátek asi VRT … prostě pochopím 500 mil., ale těch dalších 1,3 mld. je extrém
A 4 roky práce. Terminál byl hotov za 12 měsíců.
To zaústění je stavba na prázdniny 😉 neskutečný
Za prázdniny most přes Odru?
Na ty mosty se nejspíš vůbec nešáhne, pokud se bude dělat jen spojka+3.kolej, nicméně ty prázdniny byla nadsázka, jestli jste nepochopil smajlik, 4 roky je prostě totálně ujeta doba.
https://zakazky.spravazeleznic.cz/document_136516/25de01c80a687a5e0389b542a89459a3-dil-3-cast-2_biologicky_pruzkum_zameru_mosnov-pdf
Asi tak nejkratší cesta k situačce. Takže nejen že šáhne, jsou tak i nové.
Nadsázku jsem poznal, nebojte. Most je nejmíň na 2 sezony práce od geoprůzkumu počínaje.
PS: Za prázdniny postavíte tak dřevěný a na jaro ho vezme voda.
Hlavně ta doba výstavby je neuvěřitelná.
Nejspíše to bude ruční práce bez mechanizace, jako se na skanzen patří.
Jsou tam dva mosty z toho jeden velky dvoupolovy prihradovy pres 70 m a cele v naspu u reky.
Ale i tak ta cena je nejaka velka…
Výborně. Ještě aby se do terminálu vjíždělo na barvu, a bude to úplně bezva. 🙂
Snad jenom, ze by místo v Bartosovicich byla “vyčkávací” kolej asi lepší přímo na té spojce, aby šlo vjet do koridoru podle situace bez ohledu na provoz stramberske tratě, resp. aby se dalo z koridoru zmizet i kdyby zrovna na stramberske jel vlak. Ale snad ta kolej navic v Bartosovicich nebude o moc horší řešení.
Spojka bude samostatna kolej. Takze se do ni „schovat“ pujde nebo pockat na volny koridor. Zalezi na delce (ve studii bylo 720 m) a ted do toho vstoupi i polohy navestidel pro etcs, se kterymi studie moc nepocitala… ale od toho je dalsi projektova priprava aby pripadne prodlouzila kolej na dostatecnou delku nebo pridala odvrat i smerem na Bartosovice (nejen smerem na koridor) ….
Aha tak oprava… uz.dl. ze studie je pres 800 m – takze by to melo vyjit…
Samozřejmě, ale ja to myslel tak, aby to šlo udělat oběma směry. 🙂
Přerov?
To jsou jen směry pro orientaci…
Km 242 (hl. trate) – km 2,5 ( jednokolejky) beznym lidem toho moc nerekne…