Infrastruktura Stavebnictví Železnice

Správa železnic hledá projektanta uzlu Česká Třebová, náklady odhaduje na 275 milionů

Česká Třebová. Pramen: Správa železnic
Česká Třebová. Pramen: Správa železnic
Předpokládané celkové investiční náklady na modernizaci uzlu Česká Třebová činí 10,4 miliardy korun.

Správa železnic učinila další krok směrem k velké modernizaci uzlu Česká Třebová, když vypsala tendr na projektanta rozsáhlé stavby. Předpokládané náklady na vypracování dokumentace činí 274,8 milionu korun, což je za poslední léta na trhu železničního projektování jedno z největších soust. Plány na přestavbu českotřebovského uzlu schválila loni v červnu centrální komise ministerstva dopravy.

Dražší projekt si vyžádá pouze zakončení 4. koridoru u Českých Budějovic se dvěma dlouhými tunely, který Správa železnic vysoutěžila za 408 milionů, a elektrizace a modernizace trati Otrokovice – Zlín – Vizovice. Tam projekt vyjde na 328 milionů.

Náročnosti projektu odpovídají i předpokládané celkové investiční náklady, které u modernizace uzlu Česká Třebová činí 10,4 miliardy korun. „Půjde tak o vůbec největší ucelenou modernizaci železničního uzlu v historii naší organizace,“ popsal už loni generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Přestavbou projde celé osobní nádraží v České Třebové i takzvaná odjezdová skupina, kterou využívají především nákladní vlaky. Modernizace se dočkají i navazující úseky do Třebovic v Čechách, Opatova a Dlouhé Třebové.

Modernizace uzlu Česká Třebová. Pramen: Správa železnic
Modernizace uzlu Česká Třebová. Pramen: Správa železnic

Celkem se zmodernizuje více než 58 kilometrů kolejí, na kterých se upraví 400 výhybek. Obnovou projde 30 mostů a 15 propustků. Nově vybudovaná nebo zrekonstruovaná nástupiště budou mít celkovou délku 2,7 kilometru. Traťová rychlost při průjezdu se zvýší z 60 na 80 kilometrů za hodinu. Uzel prošel poslední větší rekonstrukcí v 50. letech, kdy byl elektrifikován. Desítky kilometrů dosud používaných trolejí přitom pocházejí z této doby.

Stavba má probíhat v letech 2023 až 2029, bude přitom rozdělena do 22 etap. Správa železnic počítá s tím, že po celou dobu stavby bude zajištěn plynulý železniční provoz.

Odebírat
Upozornit na
guest
130 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Schmidt

Hurá SOUTĚŽ. Mezi SUDOP Praha a její sestrou Moravia Consult Olomouc?

Elb

Proč tu Třebovou nebudou dělat v době objíždění přes Havlbrod?

Alibaba

Protože se teď dělají i Pardubice a byla by další výluka na trase, která by to dále komplikovala. Přičemž není vyloučeno, že až se bude dělat Třebová, tak se přes HB jezdit bude taky, jen v té Třebové je více možností objíždět na rozdíl od Bezpráví.

Jézeďák

Modernisace bude patrně spočívat především v racionalisaci. Bude to pak ještě uzel nebo pouze odbočná staníce s jednou odbočkou na Brno ? Myslím si , že minimálně třetina kolejí zmizí spolu s všelijakými traťovými okrsky, dílnami, depy, rampami, sklady atd. dnes většinou téměř nepoužívanými. Nevím jaké výkony dnes podává nákl. vlakotvorba v době převažujících ucelených vlaků, a proto i tam je jasná redukce viz Vršovice.

Tom

Takže nevíš jaké výkony podává vlakotvorba. Neznáš obsazení kolejí. Nevíš kolik práce má traťovka, ale víš že se má všechno zrušit. Zajímavá úvaha.

Jézeďák

Já nevím ani netvrdím, že se má všechno zrušit. Ale zatím to tak vždycky dopadlo. Kolik se toho dnes rozposunuje v ČT si zjišťovat nebudu, ale jsem přesvědčen, že to nebude ani 20% výkonů z 80tých let, na což tam jsou kapacity. Místo traťovky 90% jejich dřívějších výkonů provádějí externí firmy, které se po vykonání práce přesunou ihned za dalším kšeftem. Můžu si o tom myslet co chci, ale je to tak. Jestli to, ve smyslu redukce, dobře dopadne s depem, tak pouze tehdy, nebude-li součástí modernisace uzlu. Pak však, bude-li vůbec k provozu potřebné, bude jeho obsluha přes všelijaké… Číst vice »

Dominik

Je sice pravda, že tam zbyly jen 2 zálohy, ale zato se opravdu málokdy zastaví, na déle jak 15 minut. Úplně běžné tam záloha najezdí i přes 80 km.

Dominik

No, málokde dělá běžnou údržbu nějaká externí firma místo traťovky, a ta traťovka zrovna v takovém uzlu jako je Třebová určitě zůstane, další TO je směrem na Prahu akorát v Chocni a pak až v Pardubicích.

Jézeďák

Doufejme, že je to konečný stav, ale proberte si kde všude byla traťovka a zdálo se, že se to bez ní neobejde. To samý o depech či strojních stanicích. Na trati Liberec – Pce zbyly z šesti čtyři počítaje výchozí a konečnou. A to na trase Lbc – HK – 139 km je ve Staré Pace víceméně jen využívaná čerpačka, písek, voda a fekál, a stačí to. A arrivácký dezíra z Liberecka jezdí na ůdržbu do Drážďan. Jak vidno vzdálenost nehraje roli.

Dominik

Ještě větší redukcí prošly Opravny Trakčního vedení.
V Pce, už se defakto taky jen zbrojí, dílny tam zanikly.

Rhobar

Nebo úplně jinak. Třeba dnes mezi svátky 3.4.2021 Udělala Třebová víc vozů přes hrb, než Nymburk ( zmiňuji ho,protože to je jakási modla spolu s Ostravou ) Samozřejmě Ostrava suveréně nejvíc. Je tam x proměnných kolik vozů na kterém vlaku dojede. Nelze říci,že by Třebová byla nejslabší. Ostatně co dojede, to se udělá. Ostatní práci ani nepočítám – jako Mn vlaky,které jsou docela mazec. Nebo práci staniční zálohy, to je taky často labůžo

Rhobar

No. Když byla první vlna covid a škodovka nedělala,tak seřaďovací Nymburk byl oproti Třebové dost marnej co se týče rozposunu vozů. Jak to vím to si nechám pro sebe. Kapacity jsou,ale…lidi nejsou. Jsou tam dvě zálohy a dost často to je málo. Jak psal Dominik, málokdy se to zastaví. Obecně ale mám pocit, že by se nejradši Třebové zbavili a zavřeli. Ale když je někde výluka,tak je frmol. Bohužel teď se ukáže,co napáchá výluka Ústí- Brandýs. Co si kdo uvědomí…..

Tomáš Záruba

MÚK z os.n. směr Olomouc / Brno nevidím jako nutné. To (spolu s chybějící čtyřkolejkou do UO) vyřeší mnohem lépe nová trať z Ústí rovnou do Rudoltic. 🙂

vrtal

No můžete tento svůj vlhký sen přidat do jedné trasy s kanálem DOL, který je tam tudy taky nějak malovaný.

Pája

Stavba kanálu čeká, až přetrpíme jednoho prezidenta.

vrtal

Tady by musel být 12km tunel který by stejně neodboural propad rychlosti přes Ústí.

Petr Šimral

8,5 km.

Tomáš Záruba

Možná i odboural (pokud by se odpojil již západně od stanice).
A připomněl bych možný přínos také pro nákladní dopravu (menší překonávaná výška).

Tomáš Záruba

A tím pádem od východu možná leccos bez postrku…

Petr Šimral

DOL je plánován přímo přes Českou Třebovou.

Vrtal

Naopak je tam nová varianta. Přímo tunelem někde k Rudolticim. Všichni víme že je to blbost…

Jiří

Tak vždy je dobře, když se něco zlepší.
Ale v Pardubicích nezahrnuli do modernizace, stavbu nového úseku do Chrudimi bez úvrati v Rosicích. Naprosto netuším jak tedy chtějí zdvoukolejnit trať do HK? Pro SŽ je to jistě takový oříšek a lámou si s ním hlavu již dlouho. A v České Třebové to bude to samé. Některé důležité projekty prostě zelenou nedostanou, buďme tedy rádi, že se alespoň něco bude dít.

Lektor

Trať do HK se zvoukolejní přidáním druhé koleje….Jakou to má spojitost s tratí na Chrudim?

Lech Malý

Úzké hrdlo je z Pardubic do Rosic. I když na most nakrásně přidáme druhou kolej, furt se tam budou motat vlaky do Chrudimě. Navíc s úvratí v Rosicích.

Dominik

Takovou, že zůstane úzké hrdlo Hlavní – Rosice, jelikož tam místo na kolej nezbývá, a vzhledem k tomu, že má být most dvojkolejný, tak se s druhou kolejí Hlavní – Rosice asi nepočítá.

Alibaba

Pardubice – Rosice budou dvě koleje vejdou se (alespoň takové jsem viděl výkresy), trať do Chrudimě bude odbočovat za mostem tak jak v současné době.

Dominik

No nechme se překvapit, já jsem ty výkresy neviděl, ale vzhledem k tomu, kolik místa je mezi silnicí a kolejí, tak pochybuji, že by se tam další kolej vešla.
Jsou někde k dispozici ty výkresy? Protože bych rád viděl i samotné řešení mostu (krom těch 2 kolejí na hlavní), protože by přeci jen bylo logické most napojit na šturci, které jsou z obou stran řeky.

Alibaba

Stavba tratě do Chrudimě (přes Nemošice) není ve stavbě Pardubice hl.n (ani Pardubice-Rosice – Stéblová), protože to má být samostatná stavba,která ještě není projednaná ani ve stupni územního rozhodnutí. Obec Ostřešany(?) a Mikulovice(?) se brání navrženému vedení tratě.

jura

A mimourovnovy presmyk na rozjezdu trati na Brno a Ostravu by nebyl?

Ferda Vomáčka

To je na SŽDC moc prozřetelné…

Jan1203

Jeden tam už u odbočky Parník je. Byť neslouží k rozdělení na Brno/Ostravu, ale spíše osobní/nákladní nádraží.

Tomáš Gottschalk

Mohl by sloužit pro nezastavující expresy směr Chacharstán.

Jiří Kocurek

Průjezd expresu 40km/h výhybkama přes nákladovou část je fakt blbý nápad.

Tomáš Gottschalk

A co zásadně brání úpravám, které by rychlost zvýšily? Hádám, že směrové poměry to nebudou

Pavel Q

Takový přesmyk by sice odsranil křížení v dálkovce, ale zase by přibyla křížení pro končící osobní vlaky od Svitav/Třebovic.

teddik

Asi hloupý dotaz, ale bude se z ČT dělal třetí kolej do Ústí nad Orlicí? A Budou z osobního nádraží vyvedeny 2 koleje na Brno a 2 na Ostravu (na toto se ptám, jelikož už si nepamatuji, jak je to tam přesně řešeno nyní)?

Petr Šimral

Ne.
Již dávno jsou…

Laik

Aby řeč nestála – po rekonstrukci zákaz vjezdu šukafonů a Regin do žst. Česká Třebová, je někdo proti? A Railjety a Pendolina tam nebudou stavět.

Jiří Kocurek

Oni tam mají depo…

Laik

Lze servisovat jinde.

standa

tam se propouštělo tam to nejspíš zruší 🙂

Jan Soukup

Obávám se, že s těmi Pendoliny se kýženého stavu asi nikdy nedočkáte. Co je svět světem, vždy v České Třebové Pendolina stavěla a vždy stavět budou.

Laik

„Vždycky to tak bylo“ je rádoby nepřekonatelná mantra kterou lze překonat. Stejně jako „Nikdy se to tak nedělalo“.

Jan Soukup

Počkejte, snad jste mou nadsázku nevzal vážně 😀

Dominik

Pendolina že staví (či stavěla,) v Třebové? Dobrý fór, tam staví akorát tak Košičan, t.j. 1 pár vlaků.

Alibaba

To chcete od Moravské Třebové přestupovat v Třebovicích? To bych vás hnal klackem i já. Jen trolíte, přiznejte se!
Pendolína kromě Košičanů tu stejně nestaví.
A naopak, k Railjetům by měli zastavovat i Metropolitany.

Laik

Trochu jsem se nudil tak testuji pozornost zdejších čtenářů:-)

Jan Soukup

Neboť jsem si v tomto vláknu též pohrál s ironií, dovolte mi prosím otázku. S těmi Metropolitany, to jste myslel vážně?

Alibaba

Já si to myslím vážně, ale chápu, že jsem s mým názorem osamělý a jsou to dálkové vlaky, které by neměly stát na každém rohu. Ostatně Metropolitany v MuNu staví ráno a večer. Tenhle „problém“ zda stavět či nestavět bude vyřešen stavbou VRT a tyto vlaky budou jezdit Praha – Brno bez zastavení po VRT a očekávám, že pak R19 pak bude jezdit po hodině.

medical_examiner

😂😂😂
1. žádná VRT nebude
2. R19 taky nebude, budou pouze Sp Č. Třebová – Brno a Os ve stejné trase
3. Brno sice bude, ale po různých úsporných opatřeních nebude moc důvod tam jezdit…

jura

Zminenene vlaky jsou kategorie EuroCity/InterCity. O kategorii EuroDira/InterDira jsem dosud neslysel.

Alibaba

A že některé Vindobony stavějí na Semmeringu vám nevadí?

Dominik

Zmíněné vlaky jsou kategorie Ex, EC/IC jsou jen komerční označení.

medical_examiner

Railjety a pendolina tam ve vzdálenější budoucnosti nebudou zastavovat určitě.👺
Praha – Vídeň jednoduše proto, že bude jezdit úplně jinudy, a pendolina proto, že mezitím skončí v propadlišti dějin nedaleko této stanice…

Jézeďák

Za tu dobu budou už šukafony patrně odepsány. A to co je dnes nové bude terčem posměchu takových jako jste Vy.

On.

Zajímavé že již před zpracovaným projektem je známa cena celé stavby, pak se nelze divit že ve výběrovém řízení vyjde cena vyšší. Než se zpracuje projekt, získá stavební povolení proběhnou dva, tři roky ale i pět let, navíc projekt a nebo stavební povolení může vyvolat nepředpokládané změny a téměř vždy s vyššími náklady.

Projektant

Náklady byly vyčísleny v předchozím stupni dokumentace – DÚR, v rámci zpracování projektu pro stavební povolení budou samozřejmě upřesněny.

Na tom není nic divného, vy byste si nechal zpracovat drahý projekt třeba na dům, u kterého byste neznal ani rámcově cenu? A co kdyby vyšla vyšší, než jste ochoten investovat? pak ten projekt vyhodíte?

robert

Co přesně projektuješ?

Jiří Kocurek

A to vážně chcete stavět podle DÚR, bez prováděčky?

robert

Podle DÚR se naceňovala šalina v Brně na kampus. A už na tom všichni prodělávají.

Ondra K.

Podrobný rozpočet dle kterého se pak soutěží zhotovitel se tvoří až při tvorbě dokumentace pro provedení stavby. V nižších stupních projektové přípravy se pracuje jen s hrubými odhady nákladů. které se tvoří kvůli tomu, aby investor alespoň rámcově věděl s jakými částkami má počítat.

Adam K.

Já jsem jen stále nepochopil těch 80 km/h. V České Třebové rozhodně nezastavují všechny vlaky dálkové dopravy a ani výhledově zastavovat nebudou, alespoň 100 km/h průjezdná rychlost by se hodila.

Vladimir

Kolik kmh se da projet zatacka za C.T. smerem k Pardubicim? 80kmh? Pokud ano, je duvod je jasny. Vim, ze se tam nema zvysovat rychlost ani vyhledove.

Horo019

Na zeleznici zatacky neexistuji … 😉

Dan

A v češtině pro zase existuje diakritika, když už si chcete rýpnout 😀

JiP

Limitni je oblouk v odjezdove skupine predevsim od nastupist smerem Praha a diky zastavbe neni kam rovnat. Ta 80 tam je vice mene na velmi kratkem useku okolo nastupist, takze na jizdni dobu vetsiny vlaku nema stejne cas.

JiP

„nema vliv“

Zdenda

Pripoustim, ze tomu nerozumim, ale proc nemuze vest ta prujezdni kolej blize smerem k jihozapadnimu okraji prostoru nadrazi tak, aby k naprimeni oblouku doslo? neni ted idealni prilezitost neco takoveho udelat?

Alibaba

Hodila by se, ale kudy? Myslím si, že by se stovkou nedalo jezdit ani kdyby se zrušil Suez a zůstaly dvě koleje.

Petr Šimral

Jenže SUEZ se rušit nebude, protože pak nemáte jak nákladní dopravu zařadit do sledu vlaků jedoucích přes os.n.

Alibaba

O rušení Suezu žádná, píšu jen coby kdyby, aby se mohlo ne/jezdit 100.

standa

možná že pendolino tam tolik prosviští … ale pro klasiku by musely překopat kolejiště a udělat průjezdný koleje za 4. nástupištěm kdyby to chtěli pro tuto rychlost natáhnout ty oblouky… ale šly by tam natáhnout kdyby posunuli koleje pro náklad. ale to se nevyplatí…

Tomáš Gottschalk

A co odbočka Zádulka?

Alibaba

Ta je hotová, pokud by se nechtělo dělat kolej do Třebovic.

Tomáš Gottschalk

Právě to jsem myslel.

Milan

Už tam kdysi byla, ale byla zrušena.

Alibaba

Ta tam prý nikdy nebyla, ale spodek tam byl připraven pro možné použití ve válce (při vybombardovaném nádraží).

Kkarel

Ta je asi plánovaná v navazujícím úseku do Opatova.

M H

Ještě by bylo ideální, pokud by se podařilo zvýšit kapacitu trati (například přidání třetí a ideálně i čtvrté koleje) z České Třebové až po dělení na aktuální trasu údolím Orlice a nový tunem mezi Ústím nad Orlicí a Chocní tak, aby zde nevzniklo úzké hrdlo (2 koleje od Brna a 2 koleje od Zábřehu na straně jedné a 2 koleje na Pradubice a 2 koleje na Hradec na straně druhé).

Alibaba

Bude problém udělat 3 koleje skrz Ústí nad Orlicí město, takže by se musela udělat kolej do tunelu pod(směrem) Adrlovým Chlumem.

JiP

Tak kdyby se tady v tomto state trochu myslelo dopredu, tak to jde udelat takto, viz link. Na Parniku poslat mimourovnovym rozpletem osobku rovnou do tunelu az za Chocen a stavajici trat nechat pro naklady a lokalni dopravu. Takto budete mit 4 koleje v celem useku, Nakladni dopravu muze (bude)v budoucnu pokracovat z Chocne na dal na Hradec a mel byste 200 z Pardubic az do CT + vyrazne zkraceni delky trate.

https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=16.1878303&y=49.9305308&z=12&rm=9lCAuxXTub9lmKuxX02.

Alibaba

Tunel o délce 18 km byl před cca 20 lety nemyslitelný. A teď se stejně dlouho váhá nad cca 6 + 1 km v údolí.

P.S.: K odkazu je třeba dopsat tečku aby se zobrazila čára.

JiP

Vzhledem k tomu ze by takovy tunel vyresil a vytrhnul jeden z velkych trnu z paty cele ceske zeleznice na jednom z nejvytizenejsich useku, trat cca o 6 km zkratil a zrychlil jizdu CT Pardubice na realnych 20 min pri 200 km/h, navic pri zivotnosti tunelu klidne i 100 let. Ale to bysme zde museli mit nejake vize a plany o budoucnosti. To co se zde nyni deje je jenom puste kratkodobe zaplatovani.

Alibaba

Pokud bude VRT, tak si myslím, že cestující budou muset být rádi za „krátké“ tunely 6 + 1.

Ferda Vomáčka

A co to rovnou udělat mírnějším terénem přes Mýto a Litomyšl do Svitav?

JiP

To by jiste bylo velkym prinosem pro vlaky od Brna, ale nepouzitelne pro vlaky od Zabreha, kterych je ve skutecnosti vetsina.

Lech Malý

Napojit rozpletem severně od Opatova plus spojka směr Třebovice.

Milan

Mezi Lit a Sy je dost velké převýšení a není to kudy objet.

rýpal

co to zbudovat patrově od odbočky parník… ? 😀 😀 a nejlíp kdyby se rozplet zahryznul do starý budovy v ÚnO 🙂

medical_examiner

Stará budova v UnO bude výhodná hlavně pro bezdomovce, protože nádraží bude i s navazující tratí posunuto na místo dnešní zastávky UnO-město. To že tam budou stavět rychlíky Praha – Návsí, ale nikoliv expresy, se rozumí samo sebou.👺

Vladimir

Snad se do 10seti let zacne alespon stavet tunel a uz se konecne nebude jezdit udolim Tiche Orlice.

Tumor2017

Co Vás na tom údolí Tiché Orlice tak irituje???

asdfg

Třeba to že až budou tunely, tak úsek Choceň – Ústí projedou rychlíky za skoro poloviční dobu.

Tomáš V.

Desetseti? Ach jo.

Vít Jůza

Nemohl si vzpomenout na slovo „tisíc“.

Jiří

A co VRT, které SŽ již připravuje? Stará síť prý je nezajímá. 😂

Zlámalík

Jen prkotina, ale když už se bude hrabat do kolejí na Svitavy, nechtěli by taky trochu narovnat ten oblouk na svitavském zhlaví Opatova, aby se tam nemuselo brzdit na sto? Směrem ke státní silnici je místa fůra…

hoholu

dle mapy staveb je to „v přípravě“ s datumem 2025-2029
„Cílem stavby je přestavba stanice Opatov za účelem zajištění bezbariérového přístupu. Projekt zahrnuje zejména rekonstrukci nástupišť a výstavbu podchodu. V jeho rámci se bude řešit také příprava přepnutí na střídavou trakční soustavu a prověří se možnost odstranění propadů rychlosti v obloucích před a za stanicí.“

JiP

Takovych zcela zbytecnych ostrych oblouku, navic snadno odstranitelnych, je na trati Brno-CT cele hafo……

Jiří Kocurek

Právě že tak snadné to není. Už hned v Maloměřicích by se muselo do 20km tunelu.

JiP

Tak to neni tento priklad, ale napr. trat c CT do Hradce na Svitavou mohla byt cela na 160, je prakticky v rovine a je tam 5 oblouku a zadny z nich vam nedovoly vice nez 120 km/h pritom tam s minimalnimi naklady nemusel byt zadny. Trat je doslova rychlostni houpacka, ta spotreba energie tam musi byt doslova desiva a pritom uplne zbytecna.

hoholu

pravda, až k tunelu u Březové by neměl být problém to narovnat na 160

Milan

To byste musel u Hradce buď vyhloubit tunel nebo hluboký zářez.

JiP

To je snad dnes problem u trati ktera spojuje 2 nejvetsi ceska mesta? Me neprestava fascinovat, co vse je v CR vnimano jako problem.

Milan

Možná už před těmi 170 lety věděli, že to nemá cenu už vzhledem k reliéfu krajiny mezi Brnem a ČT. A dokazovat, že to jde za cenu stamilionů (spíš miliard), aby vlaky brzdily o 3 km dále, tudy asi ne…

JiP

No a s timto pristupem vlastne nema smysl rovnat cokoliv a jsme tam kde jsme.

Milan

Proč cpát prachy do horších míst, když se můžou vyhodit jinde, že….

JiriP

Pro zrychlení spojení 2 největších českých měst je v plánu 24 km tunel do Berouna. A do Brna se pro změnu plánuje vrt a jízdní doba do hodiny.

JiP

Srovnat ty oblouky je prace na rok-okamzity efekt, VRT tu nebude drive nez za 20-30 let.

Milan

Vzhledem k objemu Cargo přepravy by možná bylo účelné nádraží zrušit a udělat zastávku. Pak by se mohly zvětšit oblouky a ušetřit na naprosto zbytečných podchodech, které se při přepočtu na nastupující nikdy nemohou zaplatit.

robert

Kdo se ujme projektování trolejového vedení, asi není třeba řešit. Ovšem zajímá mě, jak se vyřeší ten super široký portál přes 20 kolejí. Rozdělí se to? Kam dají horní a dolní směrová lana? Budou tím pádem některé troleje nesjízdné? Rád bych viděl návrh projektu, jestli bude k dispozici, protože tohle je místo svým způsobem z trolejářského hlediska velice unikátní.

Projektant

Předpokládám, že převěsy budou nahrazeny branami, které se na SŽ dělají v rozpětí max. 32 m, tj. nejvýše přes 7 kolejí. Takže samozřejmě rozdělení na několik bran.

robert

Já projektuju jen řetězovku u tramvají, ale SŽ má na to jiné normy. Proto mě zajímá, jak bude provizorní stav vypadat, protože s ohledem na průjezdný průřez se mezi koleje trakční stožár nevejde. Aspoň myslím.

Jiří Kocurek

Převěsy raději ne. Jedna přepálená trolej nebo zamotaný sběrač a celé nádraží je k ničemu.

Daniel

Tuším, že od převěsů se ustupuje právě k branám, jak zmiňuje kolega Projektant. Ale je pravda, že v současnosti tam jsou převěsy velkolepé.

Lech Malý

Velkolepé a hlavně původní. Třeba někdo vyrukuje s památkovou ochranou. Nebo aspoň požadavkem na vybudování imitace.

medical_examiner

Tak dostanou možnost si to rozebrat a přepravit do svých prostor. Pochopitelně „za svoje“…

Dominik

Doufám, že to žádného blbce nenapadne. Je to sice impozantní dílo, ale raději klasické brány.

Gwann

to zni jako dobrý nápad. bude to jedna památka spolu s tratí 171 a baboblokem na ni. případně to prifarime k Martinicim a povysime na NKP železniční skanzen…

bohužel nám zmizelo onehda několik památek – např. stanice brno hlavní je památkové v háji, už vypadá příliš moderně. dtto negrellak…

Error

Vjezdova skupina zustane nedotcena?

Asdfg

Taky na to koukám že do vjezdu je to mimo obrázek. Třeba chyba grafiky.

Tomáš Záruba

To bude prča, jestli se i pak z vjezdu do odjezdu bude muset jezdit jako posun. 🙂

Error

Desitkou :))

asdfg

Po jižní je 30, stejně jako po celém vjezdu. A po severní se moc nejezdí, teda já tam nejel už ani nepamatuju.

Hery

Po Severní jezdí vlaky asi 30×častěji.

Horo019

Co vim, tak prioritne maji byt udelana jizni i severni spojovaci, coz budou kriticke koleje pro celou stanici, az hrabnou do osobniho …

Tomáš Gottschalk

Dalo by se při výlukách na osobním jezdit přes ranžír vlaky, které v MuN nestaví?

Petr Šimral

Tak se již dávno při výlukách jezdí.

Lech Malý

Svého času jsem dost přitahoval mimořádnosti, tak jsme jednou takhle od Třebovic projeli ranžírem, no a pak nacouvali k perónu, byl to luhačovickej rychlík.

Petr Šimral

Tak to nebude a od Zádulky i od Třebovic by přes Vjezd do Odjezdu mělo být 80 km/h, pouze oblouk z Odjezdu na Parník by měl být na 50 km/h, tam to lépe nejde srovnat.
Z pohledu nákladní dopravy se mi návrh CETRu jeví jako velmi slušný.