Správa železnic hledá firmu na instalaci ETCS pro trať Dětmarovice – Mosty u Jablunkova
Slavnostní zahájení instalace ETCS na úsek Plzeň - Cheb. Pramen: Správa železnic
Od ledna 2025 nebudou na tratě osazené ETCS vpuštěna vozidla bez mobilní části systému
Jedná se o projekt a stavbu, takže cena odpovídá. Článek je pěkně zavádějící. Autor si pořádně nepřečetl zadání veřejné zakázky.
322 miliońů za „jen“ projekt ETCS na čerstvě zrekonstruovaném úseku železnice? Jindy chápu, že je třeba dělat úpravy, ale tady by snad vše na ETCS již mělo být připraveno a ETCS se pouze dosadí.
Po aktualizaci článku již není můj komentář validní, jelikož se jedná jak o projekt tak o realizaci. V tomto případě proti ceně nic namítám.
Doufám, že za tyhle zbytečný miliardy bude jednou někdo viset. 💀
ETCS Strakonice – Volary? Nová pokusná trať pro AŽD ?
Dřív tam jezdila 810, nyní Regiosprinter. Ale je v plánu kompletní rekonstrukce tratě, takže to bude mít souvislost. I když na té trati by mimo špičku stačil mikrobus.
Přesně, ETCS na lokálku?!A nebude to mooooc drahé?
A nebude to nějaký Level 1 jako náhrada za radioblok?
ETCS tam chce mermomocí ministerstvo, nikoli AŽD. AŽD má podstatně levnější řešení pro lokálky, ale to ministerstvu nevoní, že to prý není dost interoperabilní. Ale AŽD se nepochybně přihlásí.
Neměli by namísto klepání na kolejnici napnout základní drát a brnknout na něj?
Tyhle ceremonie u každého, s prominutím, prdnutí mi přijdou zbytečné. A směšné.
A co raut a co ožíračka? To si to máme platit ze svýho, nebo co?
Aspoň pošetříte játra.
Doplnění k tématu: Stavba „ETCS v uzlu Praha“ (1 457,769 mil. Kč bez DPH) je v uzlu Praha „rozsekána “ na 4 jednotlivé dílčí stavby – z toho na dvě z nich Správa železnice, státní organizace aktuálně soutěží zpracování tzv. Zjednodušené dokumentace ve stádiu 2 (ZDS2) – jedná se o tyto stavby: a) ETCS Praha-Uhříněves – Praha hl. n. (mimo) b) ETCS Milovice – Praha hl. n. (mimo) Další stavby jako jsou: c) ETCS Praha-Radotín-Praha hl.n. (mimo) d) ETCS Praha hl. n Dále jen krátká noticka – stavba „ETCS v uzlu Praha“ má být spolufinancována z evropských zdrojů (z fondu… Číst vice »
Ze Záběhlic je to do Jablunkova daleko, nebo kde je problém?
Nemáte někdo info, jestli AŽD vyvíjí vlastní mobilku? Zaregistrovat jsem několik zpráv, které na to nepřímo poukazují. Nikde jsem se ničeho nedoptal a dokonce i JPP mlčí… 🤔
kdo je JPP?
Jedna Paní Povídala. Jeden z nejčinějších a často osvědčený infokanál kdekoliv. 🤠
Chybí tam Olomouc – Uničov. Nebo se něco změnilo?
Dobrá otázka.
„Od ledna 2025 nebudou na tratě osazené ETCS vpuštěna vozidla bez mobilní části systému“ Budu se zájmem sledovat, jak český stát, který nebyl v rekordně ekonomicky příznivých letech schopen tvořit přebytky (ba i rezervy „utvořené v minulosti“ rozpustil), bude v dalších letech přispívat na pořízení mobilní části ETCS pro všechny dopravce tak, aby již za 4 roky byli úplně všichni, s úplně všemi vozidly, připraveni na to, že po hlavních koridorech už jedině s „kouzelnou skříňkou“, jinak smůla. Zejména to budu sledovat v případě těch krajů, které by nyní např. chtěly zrušit probíhající soutěže s tím, že nakonec připustí možnost… Číst vice »
Copak jezdit po koridoru, největší zádrhel vidím v tom zaústění do uzlu. Třeba takové Kralupy, kde sice vede koridor s Ešusama, ale jsou do uzlu zaústěny další 4 lokálky, kde to vyjezdí s prstem v zadku u tří sólo šukafon a u jedné poloprázdná Regionova. Sousední Vraňany dtto, ale „jen“ 2 podobně využité lokálky.
¨Zrovna v Kralupech ty 4 další trati do koridoru nezasahují, na jiných místech to jistě problém je.
Záleží na dopravcích, například Metrans jezdí pod ETCS některé spoje již dnes. Žesnad ETCS prosazuje a věřím, že díky přirozené obnově lokomotiv by nákladní dopravci mohli být připraveni.
V osobní dopravě Regiojetu, či LE neočekávám, u GWTR a Arrivy bude spíše otázka, zda-li to u regionálních vlaků bude vyžadováno, když pojedou po koridorech je na části trati.
Pokud má být VÝHRADNÍ provoz dle ETCS, tak to bude vyžadováno, i kdyby měli jet pod ETCS jen pár kilometrů.
Jedině pokud by to byl provoz dle ETCS s možností jet i bez něj (např. za podmínek jízdy do 100 km/h při souběžně již vypnutém národním zabezpečovači), bylo by možné i takové řešení, které popisujete.
V souvislosti s poslední MU v Uhříněvsi mě spíš napadá otázka: ETCS bude striktně vyžadován i u motoráku 810 z přilehlé lokálky, ale veškerý posun ve stanicích (u vozidel vybavených mobilkou ETCS) bude nezabezpečený? Jak bude vypadat koridorová trať v roce 2025+? Postupně zmizí všechna hlavní návěstidla jako nadbytečná, ale ranžírky zůstanou ve stávající podobě? Nebo jak vlastně bude posun na našich koridorech budoucnosti vypadat?
Tady bych Vás rád přímo odkázal na dva dopisy, které si spolu vyměnili ministr Havlíček a ředitel ČD Nebeský ohledně tohoto problému.
A co se týče financování zástaveb ETCS do vozidel – již byla uzavřena výzva č. 75 – viz níže:
https://www.opd.cz/stranka/vyzva-75/
, která přiznala dotaci 7 žadatelům a dále je pro roky 2021-2022 (tuším) připraveno další kolo obdobné výzvy pro zástavbu ETCS do vozidel – samozřejmě je to podmíněno dostatkem finančních prostředků SDFI.
Blbé je, že to bude vyžadováno i pro vjezd na staniční kolej, přestože vlaková cesta nezasahuje do cesty vlakům, které pod ETCS jedou. Typicky Hulín, kde je nádraží rozdělno na dvě části – koridorová západní, lokálková východní. Případně Tábor, kde vlak z Bechyňky jede na kusou kolej, takže projetím zarážedla nemá jak ohrozit cestu jiného vlaku. PS: Kolejově je síť DPMB propojedná s tratí č. 250. Tak aby nebylo vyžadováno ETCS pro všechny šaliny zajíždějící do zastávky Královo pole, nádraží. Ona taková KT8 je o dost víc železa než Regionova. Ale očekávám vyjádření ve stylu, že tramvaj jízdu vlaku ohrozit… Číst vice »
Jinak řečeno: Chce to vyřešit tak, aby za jistých podmínek mohl motoráček do stanice s ETCS tratí zajíždět, ikdyž ETCS nemá. Byť by se jednalo o posun s cestujícími.
Posun s nákladem (dřeva, benzínu) je dovolen, takže to dostanice vjede jako posun, jestli to teda neodporuje předpisu. A nebo posun mezi dopravnami už z předchozí stanice.
Když byla vyloučena jedna traťová kolej mezi Prahou-Bubeneč a Roztoky, tak Arriva zajížděla k perónu v Podbabě cestou posunu. To znamená, že posun s cestujícími je v síti SŽ(DC) používaný.
Bezva, §1 padl.
No v ČR všechno jde,ale vážně mít v jedné stanici ETCS a z lokálky mě tam pravidelně bude zajíždět motorák tzv na hubu ,bez zabezpečení ,protože posun sice v některých případech s cestujícími je možný ,ale zab .zař na to moc nehraje,stejně jako PMD ,asi nebudu sepisovat rozkaz z předchozí stanice pro každý vlak a jako PMD mohu vjet do stanice několika způsoby a jízda nemusí být zabezpečena.No nechci tu rozebírat D1 či Z1 ,ale při nedávných nehodách na D3 byli všichni pro větší zabezpečení na těch tratích a zde se chce jezdit bez kontroly na hlavní tratě?No to hlavně… Číst vice »
Takže máme 2020 a oni si myslí že to 2025 spustí ? Těžko ,jak SŽDC pracuje
Patrně budete odborník. A že SŽDC už neexistuje víte?
Jasné že vím ale zkrátka SŽDC se používá pořád..četl stě tu tabulku s termíny?
A zkrátka SŽ se nemá použivat